Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Mijn god, ik begin er nu echt geïrriteerd van te raken. Alweer de hele ochtend wakker en alleen maar jengelen. Net helemaal volgetankt en valt ze tijdens de voeding in slaap. Dus ik leg haar weg en hops, weer gelijk wakker en krijsen. In de bakerdoek wordt ze boos, maar zonder bakerdoek in het wiegje is het ook gillen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Och lieve meiden bedankt voor het meedenken maar dat is allemaal al geprobeerd!! Blokjes om, door vreemde in vreemde omgeving laten geven... Niks wil ze.. zodra de speen haar mond raakt gaat ze kokhalzen.
Nou haleluja, mevrouw slaapt, hoor. Jemig, weer zes uur achter elkaar wakker geweest, maar nu heeft ze het eindelijk opgegeven.
Jemig chrys!!! wij hebben slaap terroristen!!

Maat, jemig de tijd is gevlogen!!!
@ niet slapende baby's als je ze weglegd en dan direct wakker worden.

Het bedje of de plek waar uk moet slapen is koud. Zeker hier in het kikkelanddje. Ik maakte dan een kruik lekker warm voor de voeding en legde die alvast in het bedje onder de deken. ( ook op de plek waar het hoofdje het matras raakt. ) dus dekentje even wat hoger optrekken.

Na de voeding met 1 hand de kruik verwijderen, (of als er hulp is, die de kruik laten verwijderen) Dan hup uk erin.

Misschien lukt dit wel.

Rammel, Gewoon lekker bv geven en dan maar geen fles. Wordt een frustratie en dat is voor jullie beiden geen goed idee.

Mijn meisje deed dat ook en het komt goed hoor! En je bent toch vrij tot feb? Maak je echt niet druk het komt wel.

Ik heb er vertrouwen in.

Wees trots dat je nog steeds lekker bv geeft. en ik geef je rammeltje groot gelijk, waarom dat rubber/plastic in je mond als er slagroom en warmte uit de borst komt.;-)

Voor iedereen die een dikke knuf nodig heeft, hier heb je hem.

Kroos wel schrikken. Je ziek melden hoor!

Liefs beppe
Beppe, dat met die kruiken doen wij ook nu het weer wat kouder wordt! Zo is er minder een schrik reactie!

Bij ons werkt het goed!
Bep, je hebt ook gelijk eigenlijk!! Maar het beklemt me zo! Dat ik geen kant op kan.. In feb heb ik nog ww recht. Voorlopig ga ik dus nergens heen

Truste dames is duik mn bed in, rustig avondje met gezellig en kramp vrij rammeltje gehad. Op naar morgen.
En ze is weer wakker... Argh!
Och chrys!! Ellende zeg!
Pfft, Jankerd krijst alsof ie doodgaat, zelfs in mijn armen. Mag hopen dat het morgen weer over is. Armen en schouders doen pijn van het dragen.

@Myself: nee, doorzetten helpt niet bij de draagzak. Hij gaat alleen maar harder en harder krijsen dan.

Volgens mij hebben we gewoon een kleinzerig mannetje gebakken. Dat wordt nog wat bij de eerste tandjes, kinderziektes, etc. etc.
Oow chrys dat is echt killing!

@bep: goed idee die kruik!

@rammel: ik snap je beklemmende gevoel! Is ook niet niks 24/7 in dienst staan van zo'n mini! Het komt vanzelf!

Volgens mij een regeldagje gehad hier... Mini amper geslapen en alleen maar aan de borst willen..Is ook echt een nadeel dat ik constant alleen zit thuis...vind het zo moeilijk om mini gewoon te laten huilen dan. En er zijn wel mensen die langs willen komen maar daar heb ik dan weer geen zin in...Wil gewoon chillen met vriend...
Hoi dames!

Ik was 'even' in de meeleesmodes. Het valt me soms wat zwaar allemaal. Maar jullie hebben het gezellig samen.

Met minidodo gaat het goed. Ze drinkt goed 6 x 135. Ze is nog wel klein en past nog steeds in maatje 56. Ze brabbelt af en toe zo schattig. En lief dat ze is!

Vanaf donderdag moet ik officieel weer aan de slag. Met gemengde gevoelens..

Mijn stuitje zit me nog behoorlijk dwars. Fysio helpt gestaag. De fysio en huisarts hebben overlegd en mij doorgestuurd naar de pijnpoli in het ziekenhuis. Over 3 weken kan ik terecht voor een intake. Ik vind het erg spannend allemaal en het heeft veel invloed op me.

Daarnaast heb ik over 6 weken voor iets anders een 4 uur durende operatie voor de boeg.

Al met al veel dingen die me bezig houden..

Dikke voor jullie allen!!
Goh meiden, wat een ellende allemaal!

Dodo, wat vervelend. Ik weet niet wat voor operatie je krijgt, maar 4 uur is heftig! Kun je wel weer werken met je stuitje? Mijn mini scheelt niet veel met die van jou en past ook nog in 56 hoor en dan is het ook nog een jongen.

Chryssa

Jeetje, heb je ook al een andere draagdoek geprobeerd? Die tip met die kruik is misschien ook handig, al is het daar natuurlijk al flink warm. En als je met haar op pad gaat, slaapt ze dan wel in de wandelwagen? Jij hebt nog geen rijbewijs hè?! Hier valt mini altijd direct in slaap in de auto.

Kroos

Wat een lieve vriend heb jij. Volgend mij heb je veel steun aan hem. Goed dat je aan de bel trekt!

Rammel

Meid, ik heb met je te doen. Misschien idd even het flesverhaal laten rusten en over een weekje nog een keer proberen? Let wel goed op jezelf hoor. Je doet het zo goed! Laat die mensen maar lullen, wat een onzin!

Maatje

Goh moet je vriend nu alweer terug? Dat os snel. Maar je doet het top en die operatie maandag is zo voorbij joh, en dan ben je er vanaf.

Nico

Ik hoop dat jankerd morgen weer in zijn normale doen is. Is je man dan wel weer thuis?

Anne en rijst

Respect! Ik moet er ook echt even niet aan denken, dat gerotzooi daaronder.

Hier heb ik goed nieuws! Mijn schoonzus doet er al heeeeel lang over om zwanger te worden. Bij ons lukte het snel terwijl zij al heel lang bezig waren. We voelden ons ook best bezwaard toen we vertelden dat ik zwanger was. Nu is ze eindelijk zwanger geraakt van de laatste iui behandeling!!! Zo blij voor ze! Ik sprong een gat in de lucht toen ik het hoorde.

Verder is mini vandaag aangerand door de dochter van een vriendin, haha. Ze is 1 en dol op baby's. Ik moest er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze niet op hem stond of hem verpletterde. Is het geen kat, dan is het wel een verliefd meisje... Hahaha.
Hier een hangdag, er gebeurt niet veel spannends.

Juut, als jullie gaan zwemmen, gebruik je dan iets om mini te laten drijven? Wij gaan binnenkort naar een Roompot vakantiepark met subtropisch zwembad. Heb er erg veel zin in.

O kroos, weer een paniekaanval. Hang in there girl!

Rammel, het zit er voorlopig niet in lijkt wel. Kan me zo voorstellen dat constant ten dienste van staan niet fijn voelt. Ook jij sterkte met volhouden.

Anne, succes morgen met sollicitatie, duim, duim.

Chryssa, zo frustrerend he, een kind wat niet wil slapen. Hier ook vandaag, word er moedeloos van en reageer het af op vriendlief s avonds (niet goed!)

Nou voeding zit er weer in, s kijken hoe lang ik mag slapen.
Afbouwen met infacol hier totaal geen succes!! Hele dag leek het goed gegaan, tot na de laatste voeding! Continue krijsen. Heb haar net 30 cc gegeven met 2 flinke pipetten infacol.

Oja en infacol werkt alleen als je het structureel voor alle voedingen gebruikt volgens de bijsluiter. Iemand ervaring met het geven voor bv alleen de avond voeding? Helpt dit?
Jeetje, wat een ellende allemaal. Heel veel sterkte toegewenst allemaal

Hier alles rustig, iedereen slaapt. Behalve ik. Ben na het spiraalverhaal nog even gaan shoppen. Bij thuiskomst nog wat gegeten en een paar wijntjes gedronken en gaan slapen. En nu dus klaarwakker

Die johannestoestand maakt haar voeding erg dik en zwaar (1 grote lepel). Hierdoor drinkt ze minder en heeft ze minder honger. Nu heeft ze te weinig op. Ik ga een half lepeltje toevoegen vanaf morgen.

Verder bloed ik minder en heb ik helemaal geen pijn. Ben blij dat ik dat monster heb laten plaatsen.

Ik ga weer een poging wagen...slaap lekker allemaal
@anne: Hier heeft de infacol (of simethicone zoals het hier heet) helemaal niet geholpen. Niet voor iedere voeding en niet voor alleen de avondvoeding. Dus wij zijn er gewoon helemaal mee gestopt.
Huh rammeltje sliep van 21:00-5:00 nu volgetankt en verder pitten.. Kan ik 1 borst afkolven hahaha!! Sjongejonge

Ik zal straks op iedereen reageren
@rammel: dat gaat de goede kant op dan met slapen

@liz: ooh wat fijn voor je schoonzus!

@rijst; fijn dat je geen pijn had! Nnog iets leuks geshopt?

@ann: hoelaat heb je het gesprek?

@chrys; heeft mini btje doorgeslapen?

Mini hier geslapen van 23-6. Nieuw ritme dus..ze wil nu alleen niet verder slapen..
Kleine heeft geslapen van 22.00 tot 5.30! Lekker hoor deze nachten!!

Nu is hij op mij in slaap gevallen... Dan ligt hij zo lief!!!!

Buikpijn!!!!!!!! Ik herinner me weer dat ik ongesteld zijn haat!!!!!

@kroos, sterkte!!!!!

@liz: fijn dat je schoonzus zwanger is!!! Gefeliciteerd!!!!
Spuitluiet! Hele dunne mosterd ontlasting! Is dit wel goed????
Kroos welke app gebruiken jullie boor het bijhouden van de luiers enzo??
@anne: diarree kan een keer voorkomen, had mini ook 1 dag. Wat extra water toevoegen aan de fles zodat ze niet uitdroogt. Moet met twee dagen wel over zijn. Nog een voeding erin, dus ik weer slapen. Maar eerst de batterij van de rookmelder vervangen die blijft piepen, rotgeluid.
Anne, babyconnect, werkt super. Ontlasting kv heb ik geen verstand van. Maar diarree komt vaak op een dag en schijnt erg te stinken.
Ben vandaag ff niet aanwezig hoor. Laatste dag samen weer. Ik merk dat ik wat afstandelijk doe tegen vriend . Alsof dat het afscheid makkelijker maakt.

Ik vind het op zich niet heel erg om alleen te zijn maar die vier weken weer.... is toch wel heel lang!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven