Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Ach maatje toch!! Ik begrijp je gevoel! 4 weken, man o man dat is echt lang!

Do, jeee een operatie!? Bah! Succes daar mee!

Anne, hier gister weer met infacol begonnen. Ik mocht het even niet meer geven ivm fles weigeren en omdat ze het vies vind even weg laten. Nou ik heb haar gister meteen een dubbele dosis gegeven!! Ze had toch ook weer veel krampjes en dan hangt ze ook weer extra aan me.

Liz, gefeliciteerd met schoonzus!! Wat een leuk nieuws!!

Toet!? Hoe is het met je meis??

Mart, ook een lekker weekje weg! Heerlijk!
Jemig Maat, wat snel alweer :(. Lekker genieten samen vandaag!!

Dodo wat balen dat je nog zo'n last hebt van je stuitje!! En een operatie, pfff, logisch dat je daar druk mee bent.

Spiraaltjes; :p van harte ladies! Hier in de vakantie weer geklooi met condooms, jasses ik vind t niks. Was t wel eventjes vergeten dus eerst ff zonder, maar ach zo'n vaart zal t vast niet lopen.. (toch... straks ben ik zelf aug 2.0 haha). Zal hier wel volgende week worden, nu erg druk met die kleine herrieschopper.

Rammel wat ontzettend K voor je dat weigeren! En wat een klote opmerkingen idd, slaat nergens op... Ik hoop dat het gauw wat relaxter gaat! Bij ons allemaal trouwens, pfff.

Doorslapers zijn er dus al best veel of niet?? (ik noem 6-7u achter elkaar doorslapen dan)

Toet al actie met je oude huis?

Ehmm ff bijlezen verder..
Chryssa, jij ook sterkte met je niet slaper! Wat een ellende is dat... Hoezo baby's slapen alleen maar...

Anne succes met soll!!

gatverdamme aap schreeuwt nog steeds boven, maar weer even heen. Nu erg strikt met de rust-regelmaat structtuur bezig, gister sliep ze weliswaar niet maar is het wel gelukt de voedingen 3-4 u te spreiden, en JOOEGHEEE: vannacht van 23 tot 6 gezslapen!! Niet te geloven, das nog nooit gebeurd... Vriend had er last van; die heeft uren wakker gelegen maar ik was compleet in coma, my god was was ik moe dus heerlijk geslapen .

Zal nu maar even kijken of ze geen volle luier heeft denk. Vind het vreselijk haar te laten gillen maar hoe het ging kan ook niet. NU echt proberen vast ritme eten-even spelen-op bed zodra ze tekenen van vermoeidheid toont. En dan ook boven in wieg, niet hier in wagen. Hou er helemaal niet van maar niet vol te houden een kind wat je 24-7 in armen hebt zo'n beetje. Zeker niet met nog een stuiterbal ernaast (heb ook echt met je te doen Chryss...).

Hoelang huilen jullie kindjes gemiddeld voor ze in slaap vallen??
Het is ook maar 1 liuer weke poep per dag en gister een dag niet. Ik ga vandaag nog even in de gaten houden.

Vanmorgen trok ik de luier uit weer helemaal vol, zet ze ineens druk flats allemaal poep op de grond! Oo mijn god en ja t stinkt maar die andere poep stinkt ook! Ze is verder niet uitgedroogd en drinkt goed, nu even kijken hoeveel plas luiers.

Maat nog maar even goed genieten!

Toet ? Alles goed?

Oo ziva! Gek! Haha hoop voor je dat je geen 2.0 bent! Moet je eerst ook nog zwangerschap test doen voor de spiraal geplaatst wordt !

Rammel ja ik ben ook weer begonnen! Pff hoop dat ze snel de fles pakt
@do: wat balen dat je nog steeeds zo'n last hebt van je stuit! En een operstie van 4u....jeej daar zou ik ook tegenop zien! Sterkte

@ziv: haha hoop niet voor je dat aug2.0 word! Je heb het al druk zat

@mart: ooh vakantie dat lijkt me echt heerlijk! Wanneer gaan jullie?

@maat: enjoy today! Heftig hoor weer 4wk alleen! Respect voor jou!

Wij hebben lekker uitgeslapen. Mini en ik sliepen verder van 7-11
@ann: heeft ze geen pijn of ander gedrag? Als ze verder goed drinkt en plast zou ik me geen zorgenn maken, tenzij hett een aantal dagen aanhoud.

Succes straks bij de soll!
Hier om 22 uur laatste fles dan slaapt ze ongeveer om 23 uur na 2 of 3 x speen er in doen.restal komt ze dam tussen 7 en 8 weer.
Hier geen gehuil met in slaap vallen, dat lukt niet door mijn tiet overdag tegen me aan max 5 min dan slaapt ze.
Gister had ze krampen maar dat komt van de infacol die ik niet meer geven. Ik zie geen ander gedrag.. Verder is er ook niets veranderd qua voeding ofzo.
Ohh, das wel lekker dan, weinig gehuil voor t slapen. Mja, zal nu wel wennen zijn ook voor dr, dat ze niet op arm genomen wordt gelijk en echt in eigen bedje in slaap moet vallen. Met tussenpozen nu een uur bezig, af en toe lijkt ze wel in slaap gevallen maar dan ineens hoor ik dr weer. Geen kakluier iig.Blegh, vind het zielig maar ja... Ze is alweer 2.5uur wakker nu, straks alweer volgende voedingsmoment. Zal iig om dat broodpitmeel, ze spuugt behoorlijk de laatste weken. Fles meer dan borst.

Heerlijk nacht-ritme Anne!!!

2.0, sja, ff totaal niet aan gedacht... Borreltje op ook, dus als t wel zo is heet t Molinari, naar de Sambuca.

(en een koppijn de volgende dag.... :p). Over koppijn gesproken; was t gezellig op de notk Anne?? Was toch vorige week of niet??
Ooo Kroos ik vergeet jou helemaal; een hele dikke knuffel!! Wat schrikken joh, hoop dat het gauw beter gaat!!
Ha dames!

voor t eerst in wéken tijd voor internet!! wil even komen lezen hoe het met jullie gaat hier. Hoop alles goed.Ik heb veel gedacht aan jullie, de laatste maanden waren voor sommigen zo zwaar en spannend. Hoop dat ik hier nu over goede aflopen , gezonde en vrolijke babies en mamas, en verder goed nieuws te lezen krijg. Tot ik ben bijgelezen alvast een grote zwaai aan jullie allen!
Fuck ik dacht we morgen naar het cb moesten..word ik net gebeld waar we blijven...oeps....nu aanstaande dinsdagochtend heen. Heb dus nog steeds moeite met de juiste tijd en datum...

@ziv: hopen dat deze aanpak gaat werken!
haha, bubbs herkenbaar hoor.... Morgen ik weer, als ik het haal iig na afspraak bij osteopaat. Benieuwd hoelang ze nu is, volgens mij gaat ze veel harder dan de oudste, maat 56 past echt prima al en oudste zat met 8 week nog op 52cm.

Zwaai naar jou Amandine! Hoop dat het bij jou en je kleintjes (en zeker de 3e als ik het goed onthouden heb) goed is!!!

Bubb, ja ik ook!! Hey jij nog een dikke knuf mbt huis; lees stukje bij beetje bij, maar wat een gezeik met die inkomensgrens!!!

Madame is inmiddels in slaap gevallen na een protest van 5 kwartier. Zenuwslopend, maar goed. Nu slaapt ze, en over een half uur mag ze volgende voeding. Dus dat red ik sowieso. Even doorbijten maar, vind er niks aan dat thuis hangen/niks plannen haha maar echt de komende tijd even uitzitten tot er wat rust is....
Zo, Jankerd heeft z'n leven gebeterd. Heeft geen koorts meer en is daarom weer happy. En wat slaap in te halen wellicht, want buiten het drinken om is hij tot nu toe continu in slaap.

Gisteravond boos geweest op man. Ik had graag gewild dat hij thuisgebleven was, omdat het toch duidelijk was dat ik het heel slecht trok, 3 dagen alleen zijn met een krijsend koortsig kind. Hij zei dat ik het dan had moeten vragen en dat hij dan echt wel thuisgebleven zou zijn, maar dat ik nu gezegd had dat hij maar moest gaan. Tsja, duidelijk gevalletje man-vrouw-communicatie ben ik bang, hij gaat gewoon sec uit van wat er gezegd wordt, terwijl ik graag wil dat hij ook mijn belangen in de gaten houdt zonder dat ik daar expliciet om moet vragen.

@Maatje: dikke knuffel en probeer nog maar even van het moment te genieten. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik zou ook niet meer de gezelligste zijn zo'n dag voor z'n vertrek. En dan loop ik te miepen over dat m'n man 3 dagen weg is, jij hebt het een stuk zwaarder! Maar het wordt vast al beter dan de vorige keer. Minimaat en jij zijn al veel beter op elkaar ingesteld, hij is ouder dus waarschijnlijk minder aan het huilen, en zo'n tweede keer gaat de tijd altijd sneller dan de eerste keer. En je weet dat je het kunt!

@Anne: hier soms ook mosterdgeel en dun, maar dat is eigenlijk altijd als hij niet ver daarvoor al een poepluier gehad heeft. Was dat bij jouw mini niet het geval? Af en toe zo'n luier kan volgens mij geen kwaad, ik maak me er in ieder geval geen zorgen over.

@infacol: ik heb eigenlijk geen idee of het nou werkt of dat baby's eroverheen groeien en het daarom in sommige gevallen lijkt of het werkt. Het cb raadde me aan om alleen nog voor bepaalde voedingen te geven, maar ja, die roepen misschien ook maar wat. Aan de andere kant kan het ook gewoon een slimme zet zijn van de fabrikant om op de verpakking te zetten dat je het voor elke voeding moet geven, gaat het lekker snel op! Ik maak denk ik het huidige potje nog op bij de middag/avond voedingen. En dan daarna stoppen tenzij hij veel krampen krijgt. We hebben hier er al 5 potjes doorheen gejaagd, kost bijna net zoveel als z'n voeding!

@Zivaa: mooi dat het ritme nu al leek te zorgen voor een verbetering 's nachts! Lastig hoor, zo'n niet slapende baby... Even laten huilen voor het slapen gaan werkt hier niet. Als Minico huilt dan gaat dat niet vanzelf over, het wordt alleen maar harder. Ja, misschien als ik hem een kwartier laat krijsen, dat hij dan zou stoppen van uitputting, maar dat lijkt me niet goed.

Als Minico huilt als we hem in bed gestopt hebben dan gaan we naar hem toe (na een minuut ofzo, bij een kreuntje of een paar jammertjes tussendoor gaan we niet) en doen z'n speen in, aai over z'n bol en weer weg als hij rustig is. Als dat na een aantal keer niet helpt of hij laat zich niet meer troosten en wil z'n speen niet meer dan proberen we het soms nog met een drupje vitamine D op de speen. In ongeveer de helft van de gevallen helpt dat: hij is dan direct stil en valt binnen een paar minuten in slaap. Als het allemaal niet wil lukken dan halen we hem er weer uit en mag hij tegen een van ons liggen. Soms is hij dan rustig en valt hij in slaap, soms is hij dan nog steeds aan het huilen en moeten we met hem op de arm rondjes lopen om hem rustig te krijgen.

Maar misschien zit jouw mini weer heel anders in elkaar en helpt bij haar weer iets anders. Gewoon proberen maar! Maak ook geen wet van meden en perzen van die R&R zou ik zeggen. Want als dat betekent dat ze extra veel huilt dan zorgt dat juist voor onrust bij haar!

@osteopaat: Zivaa, ik wil je niet tegenhouden hoor, maar snap niet zo goed waarom je daarheen gaat. Het hele idee van zo'n osteopaat is toch dat er door het persen door het geboortekanaal iets in de wervels/gewrichten van de kleine mis is gegaan? Maar jouw mini is met ks geboren dus dan kan dat toch helemaal niet het geval zijn? En ze heeft ook geen extreme voorkeurshouding, vreemd nekje, heel erg overstrekken o.i.d. wat kan wijzen op iets aan de wervels, toch? Je osteopaat zal er vast anders over denken, want over het algemeen pretenderen osteopaten dat ze ieder mogelijke kwaal wel zullen oplossen, maar ik ben er wat sceptisch over. Ik denk dat je met het creëren van rust en regelmaat, wat je ook doet, meer zult bereiken.
Amandine:

Bub: haha, dat had ik vorige week nou ook, maar dan andersom. Gooi het maar gewoon nog op de hormonen hoor!
@nico: tja mannen..als je hebt gezegd dat ie kan gaan dan blijven ze echt niet thuis hopelijk gaat de communicatie vanaf nu beter!

@amandine: hoi! Hoe is het met jou en de kids?

@ziv: ja die stomme inkomensgrens...als ze het baseren op geld wat je ook daadwerkelijk krijgt kan ik me erin vinden maar deze regeling gaat nergens over...mjah we zoeken vrolijk verder!
Nico de osteopaat is ook boor la kinderen het is niet alleen t persen het kan ook een traumatisch ervaring zijn. Misschien is het zweverig maar veel kiss hebben er baat bij en het werkt dan ook. Waarom zou je het dan niet doen!
Osteopaat heeft mijn eerste zoon een blije baby gemaakt!! Maar was wel heftige bevalling met spoed ks..

Krijg zo schoonmoe op visite... Yay
Rammel sterkte

Maat knuf

Amandine zwaai
Ondanks schoonmoe hebben we hier een puike dag... *steekt kop weer in het zand*

Voel me meteen ook weer een stuk beter, hormonaal gedrocht dat ik er rond loop..
Ai Rammel, sterkte!!..

Osteopaat, zie ik ook niet als wondermiddel maar wel even om te checken of alles ok zit (bij nekje/wervels). Inderdaad heeft ze natuurlijk geen gewone bevalling gehad maar wellicht dat ze toch in de buik wat in verdrukking gezeten heeft (ik noem maar wat), en wat Anne zegt; een ks schijnt ontzettend stressvol te zijn voor die kleintjes, wellicht dat er iets uitkomt. Ze heeft wel veel spanning in nekje/schouders en houd grootste deel van de tijd haar armpjes erg verkrampt naast haar lijfje, wat aldus de haptonoom kan duiden op iets wat niet helemaal 100 zit. Ik verwacht geen grote defecten dus, maar wellicht net dat zetje wat nodig is dat ze bv meer gaat drinken. De oudste heeft een hele tijd erg moeilijk gedronken in begin, nu blijkt dat sterrenkijkers dat vaak hebben, door de manier waarop ze geboren zijn. Mja, dan zou ik willen dat ik dat eerder had geweten.

Maar verder idd even streng zijn met ritme, das beetje het 'probleem' met bv, dat op verzoek voeden waardoor het niet echt te pijlen valt of dat continue gelurk nou echt honger is of ??? weet ik wat anders... (is mijn gevoel erbij)

Ik vind na 1 minuut huilen alweer naar baby toe echt te snel, dan krijgen ze naar mijn idee niet de kans zelf in slaap te vallen. Natuurlijk wel in geval van serieus krijsen, maar dan zou ik nog wel wat langer wachten dan dat. Kleine begint hier al stampij te maken zodra ze d'r bedje ziet, sja. Ik vind slapen ook niet altijd leuk/zonde van tijd, maar het zal wel moeten zo nu en dan ;),

Ze lijkt nu erg relaxed; heb dr net wakker moeten maken voor fles en na ruim de helft ligt ze nu alweer te tukken...

:( balen die communicatie Nico! Erg herkenbaar, hoewel vriend in deze categorie erg goed scoort is er met heel veel andere zaken echt vaak een keiharde uitspraak nodig haha ipv zoetsappige hints :p. Alleen is t zo lastig he, hulp vragen...
Goedemorgen,

Nacht wel aardig, meisje slaapt 's avonds en de eerste helft van de nacht wel goed in haar bedje, Vanaf 04.00 uur begon ze te pruttelen, dus toen bij ons in bed genomen.

@anne: Mostergele en dunne ontlasting klinkt mij niet vreemd in de oren, hoor. Eerder als hele normale babypoep. Ik zou me er geen zorgen over maken.

@rammel: Goede nacht gehad dus. Fijn!

@Maatje: Vervelend meis, straks weer zo lang alleen . Wat vindt je vriend er zelf van?

@zivaa: Lastig dat ze niet zo goed drinkt, lijkt me vermoeiend. Osteopaat ben ik ook niet zo van. Teveel enge verhalen over gehoord. Hoop trouwens niet voor je dat je Augustus 2.0 wordt! .

@nico: Vervelend van die miscommunicatie. Tja, mannen... Je moet alles zo ongeveer voor ze spellen, anders snappen ze het niet . Wel fijn dat Minico weer beter is.

@amandine: Zwaai, zwaai! Leuk even van je te horen.

Oh, meisje begint te piepen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ow ziev!! Stampij bij zien van het bed hier niet, maar zelf in slaap allen lukt vooral 's nachts.. Nou ja ik ben tevreden met de draagdoek. Uiteindelijk gaat het goed komen dat weet ik zeker.

Ik heb enorm goeie ervaring met een osteo! En heb ook jongste zoon laten nakijken, die hoefde niet meer terug! Bij meid heb ik geen moment het idee dat het nodig is. Ook fijn
Ik moet steeds zo lachen om augustus 2.0 na het eerste trimester is het augustus 2.0.1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven