Gezondheid alle pijlers

Het is weer zover --> Schimmelinfectie :(

11-10-2012 13:18 24 berichten
Hoi dames,

Even een korte, misschien hele stomme vraag.

Ik heb helaas weer een schimmelinfectie, het leek goed te gaan maar het is toch weer terug...

Mijn vriend is een paar maanden terug heel uitgebreid behandeld omdat ik hem de eerste keer besmet had, en het bij hem echt niet meer over ging.

Deze schimmelinfectie heb ik denk ik afgelopen maandag na het vrijen opgedaan..

Nu de stomme vraag: Dan kan ik hem toch niet al besmet hebben? Hiervoor had ik nergens last van.

Uiteraard nu geen seks tot het weer over is!

Bedankt!

Ik wil namelijk niet weer het hele traject in van elkaar besmetten etc. Zijn vorige keer ruim een half jaar bezig geweest met allerlei zalfjes en pillen
Alle reacties Link kopieren
Komt allemaal door de "r" in de maand!
Toch wel hè?
Het gaat om Candida, toch? Dat is een gist, wordt vaak ook wel schimmel genoemd. Candida draag iedere vrouw eigenlijk wel bij zich, het probleem ontstaat wanneer je vaginale flora uit balans raakt en Candida dan de overhand neemt.

Als je eerder de Candida behandeld hebt, heb je hem dus de kop ingedrukt. Nu is er dus iets gebeurd waardoor de gunstige bacterien weer op de achtergrond geraakt zijn en Candida zijn kans gegrepen heeft. Het verhaaltje van katoenen ondergoed, van voren naar achteren afvegen na het toiletbezoek, plassen na de sex, ...

Volgens mij heeft het bij Candida geen zin om de partner ook de behandelen, omdat jijzelf die gist sowieso al bij je draagt...
Candida daar moet je, met de juiste medicijnen, binnen een dikke week toch wel vanaf zijn. Als niet, dan speelt er misschien resistentie van de Candida tegen dat medicijn, of wat anders > terug naar je dokter dus! Een half jaar aan het behandelen geweest, dan klopt er toch iets niet?!
Afgelopen maandag opgelopen en het is nu net donderdag? Weet je zeker dat het gelijk een schimmel is? Kan ook even tijdelijk verstoring van de flora zijn die vanzelf over gaat. Dat lijkt soms verdacht veel op een schimmel.

Ik zou in ieder geval zeker niet gelijk gaan behandelen ivm resistentie!

Hoe is je verdere conditie? Weerstand? Sporten, gezond eten, niet teveel vetten en suikers? Hoe is jullie seks? Erg ruw, speeltjes etc? Is het met condoom doen anders geen optie?
Je kan ook candida krijgen door bepaalde voedingsstoffen zoals gist. I.p.v. gewoon brood kan je zuurdesembrood proberen. Even wennen aan de smaak want die is wel heel anders.
Ik herken de klachten, het jeukt, brandt, en er zit een vlokkerige afscheiding (bah!)

Ik voel het de hele dag door, en het is echt heel vervelend. Normaal heb ik na seks een dagje last, maar niet zo lang als dit.

Ik eet gezond, en probeer zo min mogelijk suikers te eten. Gist probeer ik inderdaad ook op te letten.

Waar koop je dat zuurdesembrood?

Seks valt qua ruighuid wel mee. Geen speeltjes. Gewoon wij samen
Zuurdesembrood kan je in ieder geval bij de natuurwinkel/reformwinkel kopen. Misschien ook wel bij een bakker of bij de Lidl? Het wordt in Duitsland veel gegeten.
Zuurdesembrood kan je ook bij de meeste bakkers kopen.
Ik krijg makkelijk een Candida infectie van die WC blokjes die je in het toilet moet hangen. Is echt een bron van bacteriën en heb het de laatste keer gehad door het schuren van een condoom omdat ik niet vochtig genoeg was.

Dit zou dus ook een oorzaak kunnen zijn.
Pluk de dag!
- van onderen niet met zeep wassen (en dus ook niet met schuim scheren), alleen met water

- geen vaginale douches gebruiken

- katoenen ondergoed, het beste geen strings

Nog een paar:

- sex met voldoende smering; zelf goed nat danwel glijmiddel gebruiken, en niet te ruw

- bij sex goed oppassen dat geen ontlastingssporen in je vagina kunnen raken d.m.v. vingers of penis, vantevoren daarom zelf het beste ook even douchen

- achteraf goed uitplassen/lekken, ook sperma verstoort jouw vaginale flora

- geen inlegkruisjes!
Druifje gebruik je de pil of andere dingen die hormonale invloed hebben? Dat kan ook cadida versterken.

Ik had er ook regelmatig last van toen ik aan de pil was en ook tijdens mn zwangerschap.

Kan de moeite waard zijn om dat es te checken.

Verder hoop ik dat je een blijvende oplosding vind of de oorzaak kunt achterhalen. Het is een pijnlijke en vieze bedoening zo'n infectie
stoppen met suikers eten en koolhydraten minderen doet ook wonderen, ik spreek uit ervaring. Kokosolie dood schimmels, kun je eten..en smeren

http://www.optimalegezondheid.com/kokosolie-is-gezond/
Ik had het op een gegeven moment ook minstens elke maand.. Zo vervelend! Ik werd er gestresst van (en stress stimuleert het volgens mijn bevindingen alleen maar)!

Nu, een jaar of 2 later, heb ik het 'nog maar' eens per jaar ongeveer.

Wat nou precies de remedie is (behalve alles wat al bekend is), ik weet het niet, maar door die angst voor de infectie, leek ik het nóg eerder te krijgen.

Accepteer het voor nu, laat het los.

Gebruik geen lactacyd (opzich is dit niet zo schadelijk, mijn ha adviseerde dit spul zelfs), maar bij mij gaat het 't best als ik me daar alleen was met water.

Verder neem ik -ook nu nog steeds- op vakantie altijd de creme en zo'n vaginale capsule mee, zodat ik daar niet voor onaangename verrassingen kom te staan.
En ook wat tof beschrijft, maar ik heb niet (altijd) genoeg discipline om dat (suikers/koolhydraten) drastisch te minderen.

Als je wat eten betreft gedicplineerd bent, zou je het boek van Amber Albarda eens aan moeten schaffen.

Ik heb een tijdje zo gegeten (zou het eigenlijk altijd moeten doen) en ben er van overtuigd dat deze leefstijl heeft bijgedragen.
En we hebben mijn vriend maar 1 keer meebehandeld.

Of dat nou per se nodig is, daar kun je over twisten wellicht, maar ik heb geen direct profijt gehad, van het meebehandelen van hem.
Ik ken het probleem, kreeg het van alles wat maar enigszins de zuurgraad kan veranderen (chloorzwembad, badschuim, alle lichaamsvreemde vloeistoffen dus.) Voor mij is toch echt elke ochtend (en bij ongesteldheid 2 x per dag) lactacyd gebruiken. Ook met scheren gebruik ik dit ipv scheerschuim. En condooms gebruiken.

Heb er gelukkig al jaren geen last meer van.

Succes.
Ik sta er versteld van te lezen dat sommige artsen lact*cyd zelfs aanraden, onbegrijpelijk!

Dergelijk spul moet je zo ver mogelijk van je vagina vandaan houden. Als je al wilt spoelen, neem dan gewoon kraanwater en doe dat in zo'n fles.
Ik zie al een hoop bruikbare tips staan.

behalve op suikers, leven schimmels ook op zuivel, dus schrap die voorlopig ook maar van je menu.

heb je eerder anti-schimmelcremes ed gebruikt? dan is je darmflora zeker uit balans. ook na een anti-bioticakuur is dat het geval. Tijd om je darmflora opnieuw op te bouwen met een pro-bioticumkuur. want de slechte bacterieen en schimmels zijn dan wel gedood, maar de goede ook, en nu is de balans totaal zoek. Je kunt artsen dit niet kwalijk nemen dat ze dit niet weten. ze zijn hier immers zo niet opgeleid. maar in landen als Duitsland is het heel normaal om een anti-bioticakuur te combineren met een pro-bioticum.

Let erop dat de kuur altijd vrij is van suikers en zuivel.

Gaan de klachten dan niet over of blijven ze terugkomen, kun je altijd overwegen om naar een orthomoleculair therapuit te gaan, om de oorzaak te achterhalen. BV een voedselallergie oid. En die kan zien welke voedingssuplementen het meest geschikt voor jou zijn.

O, en vergeet niet je ondergoed minimaal op 60 graden te wassen, anders blijf je jezelf besmetten.

Succes en sterkte
Hoi dames,

Bedankt allemaal voor de uitgebreide reacties!

Ik draag inderdaad sinds vorig jaar toen het allemaal begon (na 3 ab kuren in korte tijd) alleen nog maar katoen, om alles te voorkomen.

Heb inderdaad ook een aantal maanden pro biotica geslikt, en dacht werkelijk dat het eindelijk genezen was.

En hup in in 1 keer was ie daar weer.

Gisteren tabelet gekregen, want ik hield het niet meer. Zo vervelend!

Kan ik dus inderdaad weer opnieuw beginnen. Ik denk zelf dat een streng dieet geen kwaad kan.

Ik heb het idee dat het samenhangt met mijn darmen. Ik had flink last van mijn achterste om het maar even zo te zeggen met ontlasten, dus daar kapot, en paar dagen later ook aan de voorkant kapot / geinfecteerd.

Ik voorzie echt een verband, en dat ga ik binnenkort toch eens aan de HA voorleggen.

Wel genant, maar goed het komt ergens vandaan.

Inderdaad misschien allergie, maar ik denk dat het aan de antibiotica ligt, ik heb er namelijk daarvoor nooit last van gehad.

Gebruik inderdaad ook de pil, heb daar ook wel wat extra klachten van (emotioneel, bloedingen, pijnlijke borsten soms) dus ik overweeg echt om daar mee te gaan stoppen.

Denk dat die ook echt wel bijdraagt aan mijn vaginale flora die niet top in orde is.

Ik baal zo!
Antibiotica als begin-oorzaak klinkt heel erg aannemelijk.

Zelf heb ik ook mijn eerste keer Candida mee mogen maken dankzij een antibiotica-kuur. Toen was mijn beginaandoening net voorbij, kon ik nog een keer gaan lopen kloten in verband met dat, bah.

Toen ik laatst weer antibiotica nodig had (al zo lang mogelijk geprobeerd te voorkomen), heb ik mijn arts aangegeven dat candida mijn lichaam dan graag begint te plagen. Ik heb toen, samen met de antibiotica, een soort vaginale zetpillen gekregen met een of andere melkzuurbacterien-kuur erin. En deze keer is het gelukkig goed gegaan... Ik woon in het buitenland, dus weet niet of een dergelijk produkt in NL ook verkrijgbaar is, maar mocht je nog eens antibiotica nodig hebben, dan vooraf overleggen met je arts over candida!
Ja, ga ik dan ook zeker doen hoor Tof!

Laatste van die 3x AB had ik ook tegelijk 2 tabeletten tegen schimmel gekregen. Toen ging het goed, behalve dan dat mijn vriend inmiddels ook sporen had, en we elkaar aanstaken...

Nu is het echter gewoon 'zomaar' ontstaan, en dat vind ik zo vervelend!

Blijkbaar zit ik er nu voortaan aanvast
Wat geel goed helpt is canesten Gyno van de trekpleister, zodra het begint te kriebelen of je het gevoel hebt dat het begint kun je dit er 2 dagen opsmeren, het komt dan niet door. Ik had alles al geprobeerd en dit werkt heel goed! Ik had het zelf namelijk bijna iedere maand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven