VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ik weet niet of dat overal zo is, maar er zijn scholen, hier bijvoorbeeld het ROC, waar leerlingen allerlei praktijkopdrachten qua timmeren enzo moeten doen en ze blij zijn met extra opdrachten voor ze. Je betaalt dan materiaal en moet wel heel duidelijk aangeven wat je wilt hebben, maar dan zetten ze het zo voor je in elkaar. Zo zijn er bij ons op school een paar leerlingen van het ROC geweest die bij wijze van examenopdracht bankjes op het plein hebben gemaakt en weet ik ook van iemand die zo aan een complete tuinmeubelset is gekomen. Misschien ook een idee?
Nath, ik zal je morgen op de dag ff bellen ok? Ik zit in ex woonplaats vestiging en daar is het meestal een stuk rustiger. Misschien omdat ik soms de deur dicht kan doen zodat ze niet weten dat ik er ben *grinnik* Nee hoor, is gewoon een kleiner kantoor en meestal horen ze wel dat ik er ben door het gekakel :-)

Kinderopvang over 2007 moet nog gedaan worden. Voor wijzigingen juni heb ik al wel gedaan, dus daar krijgen we wel geld voor.

Goed dat je naar vinger laat kijken Wind en fijn dat je voorrang krijgt. Niet leuk dat je een urgent gevalletje bent, maar wel prettig dat je morgen al kunt.

Ik krijg uitnodiging van Vrolijkerd om samen op bed tv te kijken :-) Truste meisjes!
Zal ik gewoon nog een keer vertellen dat ik geslaagd ben voor mijn mondeling?

*vist naar complimentjes*

Zeg, geduld is een schone zaak! Ik was naarstig op zoek naar een feestelijk plaatje voor jou!

Meave superstrakke actie!
Sorry Vrolijk.

*gaat op het strafbankje zitten*

(moet eigenlijk naar bed, maar heb geen zin, morgen wel een drukke werkdag).
Meave, GEFELICITEERD dat je je mondeling gehaald hebt. Goed hoor. Van het schriftelijk heb je nog steeds niets gehoord?

Blegh, kom ik op mijn werk, gelijk weer een zeikmail van mijn baas (met cc naar mijn manager ook nog). Heb ik weer iets niet goed aangepakt volgens hem. Wat ik daar nou weer mee moet.... Heel eerlijk gezegd ben ik helemaal niet gewend om 'zoveel' kritiek te krijgen op mijn werk. De voorgaande 12 jaar was altijd alles goed, wat goed was voor mijn zelfvertrouwen en motivatie. En nu ineens krijg ik zo eens in de paar weken wel een punt van kritiek te verwerken. En dat is dan weer niet bevorderlijk voor mijn functioneren.

Nou ja, maar eens even broeden of ik wat terugmail, en wat dan....
KNAP HOOR, MEAVE! hihi, grappig dat je naar een complimentje vist! Ik had het wel gelezen en gedacht dat ik het knap vond van je maar dus niet op gereageerd.

En gatver, Morrie wat vervelend dat ze zo kritisch zijn. Je manager cc-en vind ik ook niet zo netjes. Vaak weet die de achtergrond er niet van.

Is de bedrijfscultuur misschien gericht op "straffen" en kritiek? Aap heeft dat ook ooit gehad: dat dat de methode was van zijn baas om Aap harder te laten werken. Het werkte ook een tijd lang want na een punt van kritiek ging hij wel even bewijzen dat die kritiek niet terecht was. Zijn baas was dan natuurlijk weer tevreden. Tot de koek op was en Aap helemaal gefrustreerd was en het ook wel eens leuk zou vinden om een compliment te krijgen. Baas helemaal confuus want dat was hij gewoon niet gewend. Aap is daar dus ook weggegaan.

Zo en nu weer wat dingen regelen. Eerst een nieuw telefoonabonnement want telefoon vertoont al maanden kuren.

Vrolijk, ik hoor je wel!

En Mille wat een goede tip! Ik ga ook eens kijken hier in de buurt. Misschien kunnen wij als bedrijf daar ook wel wat mee?
Ik had het ook gelezen en vond het ook knap en wilde dat ook zeggen, maar vergat het. Maar knap is het Meave!

Nathje, ik weet niet of de cultuur gericht is op straffen. Misschien wel, ik vind het moeilijk om het echt zo te benoemen, ook omdat ik niet precies weet hoe het richting anderen gaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel mails krijg dat ik iets goed gedaan heb, of een goede mail geschreven heb. Dus het is niet zo dat het alleen maar negatieve dingen zijn die ik te horen krijg. Ik krijg ook complimenten.

Bij mij werkt het in ieder geval averechts, die kritiek of wellicht de manier waarop het gegeven wordt. Ik ga niet harder werken hiervan, ik word er nerveus van en ga daardoor steken laten vallen. Ik kan niet meer helder en constructief nadenken zeg maar. Ik werk echt veel harder en beter als ik weet dat men tevreden over mij is. Dat motiveert mij enorm om het NOG beter te doen.

Nu is het zo dat ik elke dag met angst en beven mijn mailbox open omdat er misschien weer iets inzit wat ik niet goed gedaan heb. Gisterochtend was dat niet zo en dus had ik gisteren een goede dag. Vandaag opende ik de box met iets meer vertrouwen en bam, daar was weer zo'n mail.

Even iets anders: waar kopen jullie altijd je kinderriemen, behalve bij de H&M of We? Ik kan echt nergens leuke riemen voor Schorrie vinden in de goede maat. Ik snap niet dat ze die niet bij de HEMA hebben.
Wat een gezeur weer van mij he, over het werk. Sorry. Zelf denk ik meestal als iemand continu het niet naar zijn zin heeft: "Ga dan weg daar."
Ik kan ook heel slecht tegen kritiek en word daar net als jij zenuwachtig van, Morrie. Ook nu, als Pebblo vind dat ik iets niet goed heb aangepakt ofzo. Maar dat gaat wel beter nu ik meer werk en ook mijn stemple op de zaak wordt gezet. Wat niet wegneemt dat ik wel veel bevestiging nodig heb en die gelukkig ook krijg. Maarja, dat is makkelijk vragen aan je eigen vent.

Pebbeltjes dragen nooit riemen. Broeken met knoopsgaten elastiek op maat maken is voldoende. Lijkt me alleen maar exra gedoen met naar wc gaan, moeten ze ook die riem nog losmaken. Vaak maken ze hun broek niet eens los maar schuiven hem zo naar beneden.
Morrie, ik herken het gedeeltelijk, want ook hier een cultuur waarbij je nooit iets hoort als het goed gaat en meteen allerlei gezeik hebt als er een keer iets misloopt. Kan me voorstellen dat het, als het voorkomt in de frequentie die jij noemt en dan ook nog eens echt individueel gericht (bij ons richt het gezever zich vooral op teams of afdelingen), niet echt lekker is en dat je je elke dag gaat afvragen wat je nu weer boven het hoofd hangt.

Misschien te simpel gedacht, maar kun je het niet eens in een gesprekje aankaarten? Zij wilden jou notabene graag hebben en hebben toch in de eerste maanden ook aangegeven dat ze erg blij en tevreden met je waren? Zou gewoon eens benoemen dat de signalen die je nu krijgt niet echt daarmee overeenstemmen en dat je er meer over wilt weten. Want als dit echt de manier van communiceren is bij jullie (cc naar manager vind ik flauw en kinderachtig, tenzij die er rechtstreeks mee te maken heeft), dan lijkt me het voorbeeld van Aap, zoals nathje beschrijft, een goede om te volgen.

Meave, ik had de melding van je slagen gemist, maar alsnog van harte proficiat! *klap op je schouder en veer in je r**t!*

Jakkes, ik zat vanmorgen lekker alleen in de auto (enige dag in de week dat ik naar de radio kan luisteren ipv naar Sesamstraat, Nijntje of ScheleDirk), hoor ik uitgebreid over die plannen om te gaan snoeien in kdv-kosten. Klinkt niet lekker, ik heb meteen allemaal akelige visioenen over 2e hypotheek omdat de kosten erg omhoog gaan wellicht. Zo riant als het nu allemaal is hoeft het echt niet te blijven, maar ik zou ook niet graag teruggaan naar de regeling zoals die nog net even gold toen Boefje voor het eerst naar kdv ging, want dan krijgen we ¤160 per jaar terug en mogen ¤1100 per maand zelf ophoesten. Gaat 'em niet worden gok ik zomaar.
Oja, riemen dragen de kinderen niet hier.

En van kritiek kan ik wel gaan vlammen. Maar als het te structureel gebeurt en ook op teveel (mierenneuk)punten, dan haak ik op een gegeven moment af en kunnen ze de boom in.
Dat snijden in de kinderopvangregeling, zou dat al snel ingaan dan? Boefje hoeft natuurlijk nog maar eventjes, en dan heb je nog maar 1 kind op het kinderdagverblijf, dat scheelt wellicht al? Of moest je alleen voor Boefje 1100 euro betalen?? Ik ga er nog steeds, wellicht naief, vanuit dat het een tussenweg zal worden tussen de oude en de nieuwe regeling. Ik vind de huidige regeling geweldig hoor, maar als ik zie hoe weinig wij hoeven te betalen en hoeveel we dan ook nog terugkrijgen aan het eind van de rit dan kan het deel wat we zelf moeten bijdragen als ik heel eerlijk ben best ietsje (niet teveel ) meer worden.

Dropje, wilde nog zeggen dat ik het helemaal met jou eens ben op het topic over dat jongetje van 3 die de dochters van de oppas terroriseert. Je verwoordt precies mijn gedachten.

En als ik daar lees hoe mensen over dat jochie denken... Schorrie doet ook zulke dingen bij zijn neefje (misschien iets minder frequent) en is toch echt geen terrorist.

Athena, ik heb het bij mijn manager al eens aangekaart. Die zegt dan: "Ach, Baas heeft het druk, hij laat zelf ook steken vallen, maak je er niet zo druk om." En ze heeft ook al eens gezegd dat ik er onzeker van word doordat ik zwanger ben.... Het wordt gemakkelijk weggewimpeld. En ik vertrouw haar eerlijk gezegd ook niet helemaal.

Ik bedacht me net nog dat de frequentie van gezeur hoger ligt dan ik hier eerder schreef. Van de week ook al accefietje. Was met manager van ander team naar een klant geweest, kom ik terug, krijg ik te horen dat ik dat eerst had moeten overleggen met Baas. Hij had vooraf willen weten dat we er heen zouden gaan. Ik was echt verbaasd, ik hoef toch niet elke stap vooraf te overleggen? Wij hadden nu info verzameld en zouden dat achteraf met hem bespreken. Maar blijkbaar was dat ook alweer niet goed.
Baas is een control freak, zo'n directeur heb ik ook. Niet zenwachtig gaan worden, dat zijn tekort komingen van de ander, niet van jou. Irritant is het wel.

Ik ga snel spullen pakken!
Ik hoorde vanmorgen dat het waarschijnlijk pas volgend jaar ingaat en dan gaat het inderdaad nog maar om 1 kind, al heb ik geen idee of de plannen zich ook uitstrekken tot BSO/NSO. En ik kan me ook niet voorstellen dat zo vreselijk drastisch gaat gebeuren als nu soms wordt gesuggereerd. Want dan krijg je voorbeelden zoals op het topic daarover ook al wordt genoemd. Meer dan een ton verdienen is leuk, maar dan zelf ook even ¤ 2200 ophoesten wordt te gortig, dat zijn gewoon 2 hypotheken.

Overigens is die ¤ 1100 bij ons voor 2 kinderen 2 dagen p/w.

En inderdaad, huidige regeling is geweldig, te riant voor woorden, mag best in gesneden, maar laat het wel haalbaar blijven.

Ook ik was het trouwens helemaal met dropje eens op dat andere topic, maar heb er verder niet gepost en vind dan 1 zo'n zinnetje altijd wat flauw.

Morrie, de reactie van je manager vind ik flauw, tenminste, die over het zwanger zijn. Zo makkelijk om altijd maar alles op die hormonen te gooien. Het enige 'positieve' eraan zou kunnen zijn dat, als het zou kloppen, maar tijdelijk is en dat je er na je verlof geen last meer van zou moeten hebben. Maar volgens mij twijfelde jij al lang aan je baan voordat je zwanger werd. En wordt eea dus hoogstens versterkt nu je zwanger bent.
quote:lien schreef op 25 april 2008 @ 10:09:

Baas is een control freak, zo'n directeur heb ik ook. Niet zenwachtig gaan worden, dat zijn tekort komingen van de ander, niet van jou. Irritant is het wel.

Ik ga snel spullen pakken!

Precies. Hij is zo iemand die het liefst alles zelf doet en als een ander het doet, moet het op zijn manier. Hartstikke fijn voor hem, hij doet het ook heel goed financieel enzo, maar ik kan er echt niet tegen.

Het zijn inderdaad zijn tekortkomingen, dat moet ik me misschien wat meer voorhouden!

Heel erg veel plezier Lien!!!

Ik weet idd zeker Athena dat het niet door de zwangerschap komt. Het gevoel van balen en er slechter mee om kunnen gaan wordt er wel door versterkt denk ik, maar ik baalde al voor ik zwanger werd en had er toen ook al moeite mee. Eigenlijk twijfel ik al vanaf de eerste dag dat ik hier werk.

Ik had precies hetzelfde op dat 'terroristen topic', wilde posten dat ik het met Dropje eens was, maar had verder dan ook niet echt iets toe te voegen.

Waarschijnlijk zetten ze het weer hoog in qua kdv tegemoetkoming en komt het ergens halverwege uit.

Van de week zag ik een programma over gastouderbureaus, daar zitten echt boeven tussen, die moeten ze wat mij betreft ook streng aanpakken, dat scheelt al een hoop miljoenen.
Ik heb volgens mij een beetje last van mijn bekken. Ik dacht daarbij altijd meer aan de heupen, maar het kwartje valt eigenlijk nu pas dat je bekken natuurlijk (ook) aan de onderkant zit. Heb soms pijn bij dat bot tussen je vagina en je staartbot zeg maar. 's Nachts in bed met omdraaien bijvoorbeeld. Het voelt dan vooral stijvig aan.

Herkent iemand dit? Of moet ik maar naar het augustus 2008 topic
Nee, ken ik niet. Hup, scheer je weg naar augustus2008!

Lien: veel plezier!
Ik heb me gelukkig kunnen redden door te googlen . Het is niet erg en je krijgt niet direct bekkeninstabiliteit oid, je moet alleen zorgen dat je meer rust neemt. Precies wat ik beschreef stond in het lijstje: pijn bij het omdraaien in bed en pijn bij het schaambot of staartbot.

Dit staat er ook: als je nog buitenshuis werkt, probeer dan minder te gaan werken;

hmmm, dat lijkt me wel wat
Ben je meteen van die dreigende hoge kinderopvangkosten af \\:-)// .

Maar lijkt me wel pijnlijk.

Zusje heeft last van wat mij bij Schurk ook zo'n pijn deed: een ingedaald kind dat met zijn kop in je bekken zit te heuen. "Alsof er een mes in je doos wordt gezet!" drukte zij zich gisteren plastisch uit.
Die bekkenpijn valt best mee hoor, het is pijnlijk maar gecombineerd met een soort stijfheid oid. Kan het niet zo goed uitleggen. Het is niet dat je door de grond gaat van de pijn en het is er ook niet continue. Het voelt echt aan als een waarschuwing dat je rustig aan moet doen. Ik heb het vooral als ik gefietst of gezwommen heb. Alleen wil ik niet stoppen met die twee dingen......

Wat jij beschrijft heb ik bij Schorrie niet gehad, dat klinkt pas pijnlijk! Hoe gaat het met je zusje verder?
Dan na die activiteiten gewoon even extra rustig aan doen, helpt dat niet?

Het is ook heel pijnlijk. Maar verder gaat het prima met zuslief. Waren van de week nog bij ons, omdat ze ontdekt hadden dat ze toch niet precies hetzelfde autostoeltje hadden als wij en die van hen toen maar hadden teruggebracht. En omdat die ander besteld moest worden, hadden ze nu nix meer. Of ze die van ons niet even konden lenen zolang. Stelletje sufferds .

Zusje is ervan overtuigd dat ze volgende week (dus een week te vroeg) gaat bevallen en mijn moeder lult mee. Waar ze het op baseren mag Joost weten, want buik zit nog hasske hoog en ze is nog veuls te fit. Niet handig, want als ze overtijd zou gaan lopen duur het toch al lang, laat staan als je had gedacht al veel eerder te bevalllen. Maar spannend is het wel. Mijn zelfmaakcadeautje is af, dus het kind kan komen.

Ben jij ook nog aan het werk?

Ik

heb

geen

zin

meer.
Ik ben aan het werk, zou je niet zeggen he.... Shame on me. Maar ik heb de afgelopen periode heel veel overgewerkt enzo, dus eigenlijk moet ik me ook gewoon niet schamen nu!

Meave, ben jij bij de psych geweest (dat las ik)? Hoe was dat? Misschien meer ak materiaal....

Rustig aan doen helpt niet echt, op de dagen dat ik gefietst of gezwommen heb dan blijft de pijn de hele dag aanhouden en is het 's nachts ook erger. Wat ik nu wel doe is dus max 2 keer per week op de fiets ergens heen, en gezwommen heb ik deze week helemaal niet. Ik denk dat ik de grens bij 2 a 3 keer zo'n activiteit moet leggen.

Ik ben benieuwd of je zusje echt volgende week gaat bevallen. Dat zou wel een bak zijn! Op zich zegt fit zijn niet veel, ik was ook gewoon nog fit en beviel toch een week te vroeg.

Spannend hoor, fantaseer je er al een beetje over dat je het telefoontje krijgt enzo? Ik wil dat mijn broertje ook weer vader wordt, maar eerst moet ik zelf maar eens mijn kind er uit ploppen. Ben wel blij dat wij het hier allemaal zo netjes om de beurt doen en niet tegelijk zwanger zijn. Lijkt me niet leuk.
Pebblo is de Pebbeltjes halen dus wij zijn straks met zijn allen aan het werk. Kefpep is er ook al.

Meave, gefeliciteerd met behalen mondeling!

Mailinglist Nathje, ik ben ook wel nieuwsgierig! Wij hebben ook al aan een aantal interieurstylisten geleverd, maandag gaan er weer 43 lampen de deur uit voor een bedrijfskantine!

En wij hebben ook een mailinglist en sinds een paar maanden gaat er eindelijk een maandelijke nieuwsbrief uit. Die van april heb ik net af en is vandaag de deur uit gegaan.

Ik had bij Klein Pebbeltje ook wel pijn aan bekken, maar niets van over gehouden. Wel in eerste jaar ofzo, als ik hem veel dedragen had, dan had ik er weer last van.
Pebbles, op jouw mailinglijst wil ik ook wel!
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 25-04-2008 16:14
Reden: jouwwwww
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven