Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Argh, volgens mij ga ik ongesteld worden. Heb al de hele middag zeurende buikpijn. Denk dat het vannacht of morgen wel zo ver zal zijn. Beetje jammer.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ja hoor Mart, ook hier is het weer raak... 3 uur...

Bedankt voor je reactie op het sub! Dat is een goede tip. Wauw een Tiny Love! Dat is een mooi cadeau! Mini is er hier weg van, hij kijkt soms echt een half uur aan een stuk naar dat ding.

Chryssa

Balen! Zelf heb ik echt nog geen voortekenen van een menstruatie. Moet ik me zorgen maken? Hoe lang kan dat duren?
@lizliz: Geen zorgen maken, hoor. Het is bij iedeeen verschillend wanneer de menstruatie weer op gang komt. Bij zoon duurde het drie maanden, terwijl ik voornamelijk flesvoeding gaf.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Hier iets later.. kwart voor 5.

Waar is toch die goeie oude tijd gebleven dat minimaatje gewoon doorsliep??

Zou het ook kunnen dat hij wakker word vd kou? Hij werkt zich tegenwoordig altijd onder de dekens vandaen heeft ijskoude handjes .

@ mart, wat hadden jullie van tiny love gehad dan? Ik heb hier de mobile boven de box hangen en dat is wel een hit hoor!

@ chryssa, balen!! Hier ook, ondanks dat ik de pil doorslik.
@maat, minipil toch!?? Daar zit geen stopweek bij he die slik je altijd door!! Ik lees ineens dat je ondanks dat je de pil door slikt een bloeding hebt toen dacht ik huh... Maar de minipil heeft daarom ook 28 tabletten!

Zo ik draai me weer om, hier om 3 en om 5.30 gevoed, 3 heb ik zelf gedaan.. Wekkertje gezet, ik geloof namelijk niet dat het goed is als mevr van 21.00 tot 5.00 slaapt. Voor mn productie ook niet.

@liz, klinkt goed hoor die baan! Ik zou het ook wel weten, sub ook gelezen. Spannend hoor

@nico, fijn dat jankertje het goed deed gister avond, ben benieuwd hoe de nacht is gegaan!
Minipil heeft toch 4 (?) placebo tabletten? Die zijn een andere kleur. Als je niet ongesteld wilt worden moet je een nieuwe strip slikken.

Mart leuk kado! Wij hebben er een speelkleed van.

Maat handjes koud voelt hij niets van, her gaat om zijn bivenlijf, dat moet warm genoeg zijn. Mijn mini heeft zelfs in bakerdoek koude handen.

22.30 - 7.30 goede nacht. Inslapen ging wat moeilijk gister.

Chryssa ik heb ook de hele week met buik en rugpijn gelopen... Er kwam niks.

Rammel welke maat ugg heb jij? S? Past ze daar nu al in? Hieveel cm zijn die dingen ongeveer?
Mart ja raar hè! Maar goed hij zweeft/loopt soms. De spiraal ik kleiner dan de bm en kan daarom wel eens wat naar links, rechts of beneden gaan liggen.
Maat, hier had mini het ook te koud. Nu in slaapzak slaapt ze wel door. Handjes zijn overigend nog steeds koud.

Liz, ga even lezen.
Ik slik niet de minipil. Slik de yasmin.

@ ann wat een goeie nacht!!
Ow ok maat, dan is het anders.. als je gaat twijffelen aan je productie dan kan het van de pil komen. Inprincipe gaat alleen de minipil of de mirena samen met BV.

Edit: je hoeft er natuurlijk niks van te merken, maar als je ineens denkt dat de voeding terug loopt zou ik als eerste stoppen met de pil

Hoe is het verder maat?? Red je het een beetje? Denk aan jezelf he!

Hier geen anders gekleurde tabletten hoor anne! Ik ben trouwens gestopt met die minipil want dat merkte ik ook aan mn productie.

Ik heb maat S genomen van uggs maar ze past ze nog lang niet!! Wbt cm heb ik geen idee!! Ik zal eens kijken als ik thuid ben.

Hier alles nog in diepe rust.. Ik ruik verse koffie en gebakken brood.. Hmmmm vader en dochter zoeken het maar even uit geloof ik, mama gaat ontbijten!
Oeh anne super nachtje!!
Goeiemorgen meiden, wij zijn ook weer wakker!

Mini gister om 21.15 laatste voeding gehad en om 23u is ze gaan slapen in haar eigen bedje op eigen kamer!

Om 8u heb ik dr maar wakker gemaakt anders zat er bijna 12u tussen de voedingen...

@liz: klinkt goed die nieuwe baan! Ik kan je geen advies geven behalve dat je op je gwvoel af moet gaan. Mischken helpt om een lijstje te maken en van beide banen voor en tegen naast elkaar te zetten.

@rammel: dat klinkt goed!!

@chrys: dat zou wel snel zijn als je nu ongesteld zou worden!

@mart: fijn dat het beter gaat. Leuk ook dat kado, daar heb je echt wat aan!
Naja ze niet ze deze winter wel aan.. Heb n paar zwarte gekocht op mp. Dan maar iets te groot! Lekker ontbijten!

Lekkere nacht bubbel! Heb je dan geen ploftieten? Ik mag er maximaal ongeveer 8 uur tussen laten, vaak is het 9.

Maat mag dat in combi met bv?? Oestrogeenhormoon gaat namelijk wel in de bv zitten. Daarom wordt alleen progesteronhoudende anticonceptie aanbevolen tijdens bv.
@ rammel, de vk zei inderdaad de minipil tegen mij. Maar toen ik het aan de gynaecoloog vroeg, schreef hij de yasmin voor. Het maakte volgens hem niet uit. Ook bij de apotheek waar ik het na gevraagd had zeiden ze het.

Verder gaat het wel hoor. Moet inderdaad op mezelf letten maar dat is wel eens lastig.

Zie op buienradar dat het vanmiddag hondenweer word. Dus pleur ik minimaatje straks in de wagen en loop ik even naar de stad en haal nog wat disney dvd's. Ben ze vast aan het verzamelen voor hem!!

Ik heb hem nu na de voeding van net in bed gelegd, benieuwd hoe lang hij slaapt!
@ann: mn borsten zijn wel gespanneen sochtends maar nog geen ploftieten.

Ik voed echt op verzoek en ben ervan overtuigd dat mini zelf aangeeft wanneer ze wil drinken. Overdag drinkt ze namelijk veel dichter op elkaar. Deze tijdstippen zijn ook wel uitzondering hoor. Laatste voeding is vaak tussen 22 en 23u. Gister nog wel geprobeerd aan te leggen maar wilde ze niet.

Ik ga dinsdag op het cb nog wel even navragen.

@maat: leuk he die disneydvds! Ik heb de collectie bijna compleet!
Goedemorgen allen

@Bubz

Wat een slaapkoppie. Dacht dat Ukkie erg was

Het is een dag die alleen maar geschikt is om te luieren. En tussendoor wat rondscharrelen in huis. Vandaag staat er rode Thaise curry op het menu.

@Anne

Ga je vanavond lekker stappen?
Ohw ja.... wat moet ik eens eten??? Ik haat koken voor mezelf.
Rijst stappen stappen niet echt wel een verjaardag!

Ik hoef ook vaak niet langer te wachten dan 9 uur dan komt ze zelf wel.. Ik ben daar ook wel van overtuigd hoor, maak mini eigenlijk nooit wakker. Ze heeft van zichzelf een goed ritme. Al moet er wel minimaal 1 uur tussen zitten en nooit langer dan 10, althans dat vind ik belangrijk.

Vreemd maat, je leest echt overal dat de combinatiepil niet geschikt is.
Even snel. Mini is 60cm en weegt 5630gr . Grote jongen dus,mocht ook per direct naar flessen van 150cc. Prikjes geen last van gehad :-D. Hij volgt z'n broer precies en die is juist weer te licht nu.

Later meer. Ga proberen bij te lezen. X
@chryssa: shit he, ongesteld worden. Da's toch wel één van de grote voordelen van zwanger zijn: minimaal 9 maanden zonder!

@maat: we hebben de mobile sooth and groove gekregen. Net voor het eerst gebruikt, niet echt een succes. Maar denk ook dat mini te moe is, hij heeft na de ochtendvoeding van 8 uur nog nauwelijks geslapen. Mss een beetje overstuur van de vele visite van gisteren?

Trouwens, ik legde aan de gyn voor dat ik de nuvaring wilde gaan gebruiken. Maar dit werd afgeraden zolang ik nog bv geef, ivm oestrogenen.

wauw bub, doe mij een paar van jouw nachten!

Zivaa, had er geloof ik nog niet op gereageerd. Heb er diep respect voor dat jij 's nachts om de 2 uur kan voeden. Heb je niet wallen tot op je wangen?
@kwim: je bedoelt zeker direct naar 180 cc??? Wat een knoeperd is hij al weer! :-)
Chryssa ik doe met je mee,ook ongesteld en ik heb t zo niet gemist blegh . Ook nog eens aan de diclofenac omdat ik zo'n pijn in m'n rug heb dat ik ondergoed niet eens meer aan kan trekken .
Martje nuvaring is fijn! Ik heb nu voor spiraal gekozen omdat deze vele malen goedkoper. Destijds kon ik ook maar steeds maar 3 ringen per keer mee krijgen. Hij is mij wel goed bevallen, enige nadeel vond ik dat hij duur is.

Kwim O dat klinkt niet fijn! Gebruik jij alweer anticonceptie?

Wat een flinke vent zeg! Goed zo!
Goedemorgen! Heerlijk nacht gehad, Minico heeft geslapen van 00.30 tot 9.00! Vervolgens heeft man de eerste fles gedaan en hem daarna beziggehouden en heb ik lekker tot 12.00 in bed gelegen. Wat een luxe!

Ongesteldheid is toch wat heftiger geworden, normaal is het op dag 3 alweer een stuk minder, nu loop ik leeg. En hang ik met een warme kruik op de bank. Desondanks ben ik 10x liever ongesteld dan zwanger!

@Martje: leuk dat je die mobile hebt gekregen, hij is hier ook een hit! In het begin zetten we hem meestal niet aan, dat was nog wat te heftig met al die bewegende dingen. Inmiddels vindt hij dat wel heel leuk.

@Kwim: nu pas naar 150? Sjonge, Minico is precies even groot en gaat al bijna naar 180. Maar ja, wij hebben dan ook een zuipschuit...

@Maat: ik zou overstappen naar een slaapzakje als hij zich onder de deken uit woelt. Koude handjes zijn niet erg hoor, hier ook altijd het geval.

Koken voor alleen jezelf is niet leuk nee. Wat ik dan doe: koken voor meerdere keren en 2 dagen van eten of invriezen. En groenten en aardappels voorgesneden/geschild kopen, zodat het zo de pan in kan. Dan is het lekker snel klaar en toch een stuk gezonder dan een pizza ofzo.

Hmm, ik wil de stad in maar ik heb buikpijn en het regent.
Eet dilemma opgelost, ik ga bij vriendin eten

@ kwimmie, wat Klote van je rug! Komt dat ook van je menstruatie?

@ nico, nog de stad in geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven