College Tour
vrijdag 12 oktober 2012 om 21:24
Ik zit op de bank en kijk naar college tour.
Ik erger me aan de manier waarop sommige van de vragenstellers jij-en en jouwen, alsof ze met Holleeder in de zandbak gespeeld hebben vroeger.
De presentator tutoyeert hem niet. Klinkt een stuk beter.
Ik vind dat iemand met u aanspreken een bepaalde afstand schept, wat mij in dit geval sowieso vrij gepast lijkt, maar die snotneuzen hem zo aan te horen spreken komt echt arrogant over.
Ik erger me aan de manier waarop sommige van de vragenstellers jij-en en jouwen, alsof ze met Holleeder in de zandbak gespeeld hebben vroeger.
De presentator tutoyeert hem niet. Klinkt een stuk beter.
Ik vind dat iemand met u aanspreken een bepaalde afstand schept, wat mij in dit geval sowieso vrij gepast lijkt, maar die snotneuzen hem zo aan te horen spreken komt echt arrogant over.
zaterdag 13 oktober 2012 om 12:33
Die man krijgt veel te veel positieve aandacht. Mocht hem ooit wat overkomen hoop ik niet dat half Nederland staat te rouwen omdat ie een "bekende"Nederlander was, die man is en blijft een crimineel. Ongeacht of ie zijn straf heeft uit gezeten.
Met andere woorden, hoe minder aandacht in de media hoe beter.
Met andere woorden, hoe minder aandacht in de media hoe beter.
zaterdag 13 oktober 2012 om 12:39
quote:redband schreef op 13 oktober 2012 @ 12:33:
Die man krijgt veel te veel positieve aandacht. Mocht hem ooit wat overkomen hoop ik niet dat half Nederland staat te rouwen omdat ie een "bekende"Nederlander was, die man is en blijft een crimineel. Ongeacht of ie zijn straf heeft uit gezeten.
Met andere woorden, hoe minder aandacht in de media hoe beter.Google eens de begrafenis van Cor van Hout.
Met andere woorden, hoe minder aandacht in de media hoe beter.Google eens de begrafenis van Cor van Hout.
zaterdag 13 oktober 2012 om 12:43
Ik vind Willem Holleeder een meelijwekkend persoon. Ik wist niet dat hij twee kinderen heeft. Wat kan hij die twee kindern vertellen over wat hij in zijn leven heeft bereikt? Helemaal niets dus. Hij is platzak. De enige manier om er weer wat financieel beter voor te staan is afpersen. Moet hij dat aan zijn kinderen gaan vertellen? Papa, moet eerst wat mensen afpersen om weeer wat centjes te krijgen? Wat voor vader wil je dan zijn voor je kinderen?
Kortom: triest persoon.
Kortom: triest persoon.
zaterdag 13 oktober 2012 om 12:51
quote:louisavuitton schreef op 13 oktober 2012 @ 12:43:
Ik vind Willem Holleeder een meelijwekkend persoon. Ik wist niet dat hij twee kinderen heeft. Wat kan hij die twee kindern vertellen over wat hij in zijn leven heeft bereikt? Helemaal niets dus. Hij is platzak. De enige manier om er weer wat financieel beter voor te staan is afpersen. Moet hij dat aan zijn kinderen gaan vertellen? Papa, moet eerst wat mensen afpersen om weeer wat centjes te krijgen? Wat voor vader wil je dan zijn voor je kinderen?
Kortom: triest persoon.iedereen kan investeren of het nu linksom of rechtsom gaat, ook met illegaal verdiend geld. hij heeft makkelijk kunnen wat huurpanden oid kunnen regelen waarvan het geld uiteindelijk bij hem of zijn naasten terecht komt, dat is allemaal zo moeilijk niet.
Kortom: triest persoon.iedereen kan investeren of het nu linksom of rechtsom gaat, ook met illegaal verdiend geld. hij heeft makkelijk kunnen wat huurpanden oid kunnen regelen waarvan het geld uiteindelijk bij hem of zijn naasten terecht komt, dat is allemaal zo moeilijk niet.
zaterdag 13 oktober 2012 om 12:54
quote:hollebollegijs schreef op 13 oktober 2012 @ 11:22:
Vanaf 33:25 Letterlijk: "Hij is absoluut mijn bodyguard niet, ik heb geen bodyguard"
Ik bedoelde meer zijn houding erbij dan zijn letterlijke woorden. Maar dat is mijn interpretatie. Ik was bovendien niet in de zaal aanwezig.
Maar ook al zegt hij dat hij alles eerlijk beantwoordt, staat het mij vrij om dat niet te geloven.
Vanaf 33:25 Letterlijk: "Hij is absoluut mijn bodyguard niet, ik heb geen bodyguard"
Ik bedoelde meer zijn houding erbij dan zijn letterlijke woorden. Maar dat is mijn interpretatie. Ik was bovendien niet in de zaal aanwezig.
Maar ook al zegt hij dat hij alles eerlijk beantwoordt, staat het mij vrij om dat niet te geloven.
zaterdag 13 oktober 2012 om 15:36
Ik heb de uitzending gezien. Het niveau van de vragen was inderdaad niet erg hoog. Dat ze een driesterrenbehandeling hadden moeten geven aan Heineken en zijn chauffeur?!? Alsof het dan wel oké is om een ontvoering te plegen...
Het is jammer dat veel vragen een beschuldigend toontje hadden of gingen over onderwerpen waarover hij toch niet zou praten.
Wat ik een interessante vraag zou hebben gevonden was bijvoorbeeld de mening van Holleeder over de doodstraf. Of ingaan op zijn zwakke plek: kindermishandeling. Wat zou hij bijvoorbeeld doen als iemand zijn kinderen iets aan zou doen, waar zou hij dan toe in staat zijn?
Het is jammer dat veel vragen een beschuldigend toontje hadden of gingen over onderwerpen waarover hij toch niet zou praten.
Wat ik een interessante vraag zou hebben gevonden was bijvoorbeeld de mening van Holleeder over de doodstraf. Of ingaan op zijn zwakke plek: kindermishandeling. Wat zou hij bijvoorbeeld doen als iemand zijn kinderen iets aan zou doen, waar zou hij dan toe in staat zijn?
zaterdag 13 oktober 2012 om 15:56
zondag 14 oktober 2012 om 00:37
Ik moet eigenlijk lachen. Holleeder intelligent? Holleeder is clever niet intelligent. Ennnn...voor degenen die menen dat hij intelligent is op basis van wat hij gedaan heeft, gelukt is.....zover ik weet is hij berecht en heeft hij in de gevangenis gezeten. Ja, idd, hij is er mee weggekomen joh. En dat men de rest niet kan bewijzen wil niet zeggen dat hij bepaalde feiten niet begaan heeft. Velen van ons rieken niet zijn geur van onscheld maar van......
zondag 14 oktober 2012 om 01:43
Voor de vrolijke noot: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1296122
zondag 14 oktober 2012 om 08:20
piepjepiep, 7 uur geledenIk moet eigenlijk lachen. Holleeder intelligent? Holleeder is clever niet intelligent. Ennnn...voor degenen die menen dat hij intelligent is op basis van wat hij gedaan heeft, gelukt is.....zover ik weet is hij berecht en heeft hij in de gevangenis gezeten.
Dat een misdadiger gepakt wordt geeft niet in het bijzonder aan dat deze niet intelligent zou zijn. Ik noem een Ted Bundy als voorbeeld, maar reken maar dat er genoeg "zware jongens" zijn die (meer dan zomaar) intelligent zijn.
piepjepiep, 7 uur geledenIk moet eigenlijk lachen. Holleeder intelligent? Holleeder is clever niet intelligent. Ennnn...voor degenen die menen dat hij intelligent is op basis van wat hij gedaan heeft, gelukt is.....zover ik weet is hij berecht en heeft hij in de gevangenis gezeten.
Dat een misdadiger gepakt wordt geeft niet in het bijzonder aan dat deze niet intelligent zou zijn. Ik noem een Ted Bundy als voorbeeld, maar reken maar dat er genoeg "zware jongens" zijn die (meer dan zomaar) intelligent zijn.
zondag 14 oktober 2012 om 10:47
zondag 14 oktober 2012 om 12:00
quote:Twinkle1001 schreef op 12 oktober 2012 @ 21:59:
[...]
Hoewel ze natuurlijk het morele gelijk aan haar kant had, vond ik dat het meisje dat deze vraag stelde (o.a. over de '3 sterrensetting') haar morele gelijk op een hele irritante, pedante bijna hysterische manier aan het etaleren was. Alsof ze hem op z'n knieën wilde dwingen.Dit meisje is de dochter van misdaadjournalist Bas van Hout.
Bas van Hout is een 'kennis' van Willem Holleeder..
[...]
Hoewel ze natuurlijk het morele gelijk aan haar kant had, vond ik dat het meisje dat deze vraag stelde (o.a. over de '3 sterrensetting') haar morele gelijk op een hele irritante, pedante bijna hysterische manier aan het etaleren was. Alsof ze hem op z'n knieën wilde dwingen.Dit meisje is de dochter van misdaadjournalist Bas van Hout.
Bas van Hout is een 'kennis' van Willem Holleeder..
zondag 14 oktober 2012 om 13:13
@ Lizzl, ik sprak ospecifiek over Holleder, niet over andere criminelen. Mij hoef je er niet op te wijzen dat er zich mensen onder ons bevinden die met van en alles wat zijn weggekomen. Ik zie mensen in de samenleving zich altid verkijken naar wie er wel gearresteerd is of berecht. Ik heb meer argwaning naar degenen waar we geen flauw benul van hebben. Maar goed dat is natuurlijk een andere topic )
zondag 14 oktober 2012 om 13:21
Ik weet ook net nnog niet of Sonja Barend m'n ding is. Maar dat wil niet zeggen dat Holleeder dan ok is. Dat is niet mijn manier van kijken en vergelijken. Ook collegetour kan niet altijd 'topgasten' hebben, maar zeker het overgrote was toch echt fantastisch. Ennnn,,,ik blijf erop terugkomen. Collegetour wil inspireren zoals ze zelf zeggen, dan heeft Holleeder er niets te vinden. De enigste manier waarop collegetour dat ha dkunnen doen, was als Holleeder daar kwam met de gedachte en de echte uiting nooit zijn hetzelfde pad te betreden. Maar die weg heeft hij niet gekozen. Hij heeft geen antwoorden gegeven en had geen charisma en persoonlijkheid. Ongeacht Holleeders historie zelf, was het zelfs met deze 2e reden geen materiaal voor collegetour. En vergeet iet dat er zelfs tussen figuren als ted bundy en Holleeder '50 tinten' verschil zit.
zondag 14 oktober 2012 om 13:45
Het IQ van Holleeder kan niet heel hoog zijn, van wat ik van hem heb gehoord en gelezen. Hij zal wel meer 'streetwise' zijn. Maar als je van beroep crimineel bent en je hebt de helft van je leven in de bak doorgebracht dan ben je niet al te succesvol in je vak, lijkt me.
Ik vond de Koefnoen- collegetour wel grappig trouwens,juliie ?
Ik vond de Koefnoen- collegetour wel grappig trouwens,juliie ?
zondag 14 oktober 2012 om 14:43
zondag 14 oktober 2012 om 16:07
quote:mali30 schreef op 14 oktober 2012 @ 13:30:
Hoe weet jij dat fleur_?
Heel eenvoudig.
In RTLBoulevard kwam 'de dochter van Bas van Hout' in beeld om te praten over Collegetour.
Ik herkende haar direct in de student die nogal fel naar Holleeder was in haar vraagstelling.
Ik heb vervolgens nogmaals collegetour gekeken en het was inderdaad dit meisje.
Hoe weet jij dat fleur_?
Heel eenvoudig.
In RTLBoulevard kwam 'de dochter van Bas van Hout' in beeld om te praten over Collegetour.
Ik herkende haar direct in de student die nogal fel naar Holleeder was in haar vraagstelling.
Ik heb vervolgens nogmaals collegetour gekeken en het was inderdaad dit meisje.
zondag 14 oktober 2012 om 16:14
quote:Twinkle1001 schreef op 12 oktober 2012 @ 21:37:
Ik ben eigenlijk benieuwd of zijn ouders nog leven, met name zijn vader.
En of het feit dat zijn vader hem en zijn moeder mishandelde van invloed is geweest op het aangaan van een criminele carrière.Nee hoor, Willem senior heeft in 1990 zelfmoord gepleegd en Stien leeft nog wel.
Ik ben eigenlijk benieuwd of zijn ouders nog leven, met name zijn vader.
En of het feit dat zijn vader hem en zijn moeder mishandelde van invloed is geweest op het aangaan van een criminele carrière.Nee hoor, Willem senior heeft in 1990 zelfmoord gepleegd en Stien leeft nog wel.