Wonen in de buurt van het strand
zondag 14 oktober 2012 om 18:43
Man en ik willen *ergens in de toekomst* gaan verhuizen waarbij we meer richting het strand gaan (dit ivm hobby (passie) man). Eigenlijk maakt het ons niet zoveel uit waar. Wat mij betreft zou het ook groningen of friesland kunnen zijn, maar ivm werk (of liever het gebrek aan banen daar) lijkt me dat niet zo handig. Wie heeft er goede/leuke ideeen. Het hoeft niet direct aan het strand te liggen, maar half uur rijden is wel de max.
Onze 'eisen':
- max half uur reistijd naar het strand (mag overigens ook ijsselmeer zijn)
- geen al te moeilijke huizenmarkt (lees betaalbaar)
- redelijke werkgelegenheid.
Qua afstand van het strand zijn er natuurlijk best veel mogelijkheden, maar vooral het 2e en 3e punt vind ik heel moeilijk om te bepalen, aangezien ik zelf aan de andere kant van het land woon. Ik snap dat er in Amsterdam een goede werkgelegenheid is, maar een fatsoenlijk huis/appartement vinden is daar weer behoorlijk lastig. Van minder bekende plaatsen kan ik dat echter bijna niet bepalen. Iemand misschien een goed idee voor een geschikte plek?
Onze 'eisen':
- max half uur reistijd naar het strand (mag overigens ook ijsselmeer zijn)
- geen al te moeilijke huizenmarkt (lees betaalbaar)
- redelijke werkgelegenheid.
Qua afstand van het strand zijn er natuurlijk best veel mogelijkheden, maar vooral het 2e en 3e punt vind ik heel moeilijk om te bepalen, aangezien ik zelf aan de andere kant van het land woon. Ik snap dat er in Amsterdam een goede werkgelegenheid is, maar een fatsoenlijk huis/appartement vinden is daar weer behoorlijk lastig. Van minder bekende plaatsen kan ik dat echter bijna niet bepalen. Iemand misschien een goed idee voor een geschikte plek?
zondag 14 oktober 2012 om 18:54
quote:Missprincesa schreef op 14 oktober 2012 @ 18:49:
[...]
Is het in Den Haag niet lastig dan om een betaalbaar appartement/huis te vinden? Ik heb daar altijd hetzelfde idee bij als Amsterdam?Helemaal niet, Den Haag is vergeleken met Amsterdam uitermate betaalbaar (heb woonervaring in beide). Haarlem is wel pokkeduur.
[...]
Is het in Den Haag niet lastig dan om een betaalbaar appartement/huis te vinden? Ik heb daar altijd hetzelfde idee bij als Amsterdam?Helemaal niet, Den Haag is vergeleken met Amsterdam uitermate betaalbaar (heb woonervaring in beide). Haarlem is wel pokkeduur.
zondag 14 oktober 2012 om 18:55
Inderdaad, Den Haag!
En daar valt nog best een huis te vinden voor een redelijke prijs, in een aardige buurt.
In ieder geval een heel stuk goedkoper als Amsterdam of Haarlem.
Scheveningen is wel een stukje duurder. Maar al vanaf zo'n twee ton kun je met zeezicht wonen, pal aan het strand.
http://www.funda.nl/koop/ ... straat-gevers-deynootweg/
En daar valt nog best een huis te vinden voor een redelijke prijs, in een aardige buurt.
In ieder geval een heel stuk goedkoper als Amsterdam of Haarlem.
Scheveningen is wel een stukje duurder. Maar al vanaf zo'n twee ton kun je met zeezicht wonen, pal aan het strand.
http://www.funda.nl/koop/ ... straat-gevers-deynootweg/