Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Hoi allemaal!

Leuk om jullie verhalen en emoties te lezen. Fijn om herkenning te zien. Ik zal me even voorstellen! Ik ben 28 jaar en afgelopen februari in Leeuwarden geopereerd aan een sleeve. Bevalt heel goed, ben sinds die tijd al zon 48 kilo afgevallen. Echt superblij mee! Ik heb niet veel klachten of last van dingen, over het algemeen gaat het goed. Maar toch vind ik het nu wel leuk om wat meer ervaringen enzo te horen/lezen. Dus, misschien sluit ik me wel aan bij jullie cluppie, als het mag ;)

Liefs!
Bloemetje26

Iedereen is hier van harte welkom!!

We zijn er om elkaar te helpen waar we kunnen en een oppepper geven als het even niet gaat zoals zou moeten.

Leuk nog 1 die in MCL Leeuwarden is geopereerd. Door wie en is de tijd in ziekenhuis lang geweest? Hoe is je de 3 weken nadien bevallen met (dik) vloeibaar.

Je bent al aardig op weg naar je streef of niet?
ohhh wat lijkt het een mooie herfstdag buiten !!!!! Die ga ik mooi meepakken vandaag ! Met dank aan dochterlief die me het huis zaterdagavond heeft schoongemaakt toen we naar het voetballen waren.( jij ook gefeliciteerd brenda !!!) Ik heb de fiets al klaarstaan ! MIsschien even een stukje de Betuwe in fietsen voor appels en meteen wat moesappeltjes erbij, lekker.

Fijne dag allemaal !!!!
Goedemorgen allemaal!

Majesteit, geniet van de prachtige herfstdag!

Hier ook heerlijk weer, net alles even tegen elkaar open gehad (droogde de vloer sneller )

Bloempje, welkom. Sluit je rustig aan bij ons. Ik ben ook in Leeuwarden geholpen.

Hoe ervaar jij het natraject?

Daarover gesproken, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen staan tegenover het wel/niet vergoed krijgen van buik/borst correcties.

Hoort dit eigenlijk niet standaard bij ons natraject te behoren?? We hebben zo'n zware screening vooraf aan de operatie, is het dan niet gewoon duidelijk dat het laatste stuk van de nazorg erbij hoort?

De eisen voor correcties zal ik nooit halen maar ik word er niet mooier op... Soms vind ik het gewoon niet eerlijk.

Ach, zo zullen we er allemaal waarschijnlijk wel over denken, kunnen er alleen niets aan doen ...

Verder hier wel oke, ben langzaam aan het stabiliseren denk ik. Geeft niet, al zou ik graag nog 8kg kwijtraken.

Straks weer naar school, kids halen.

Fijne dag allemaal!!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Hallo,

Hier ben ik weer even.

Alles gaat goed, tot nu toe verdraag ik alles en ben niet misselijk ect.

Morgen alweer 4 weken geleden wat gaat het hard hè.

En deze week was er weer 2,4 kg af .

In totaal nu 15,2 kg het gaat de goede kant op.

vorige week weer begonnen met werken halve dagen , deze week ook en dan volgende week weer meer uur.

Iedereen succes deze week

groetjes

dita
@Dita, dat gaat goed!!! Help me ven herinneren wat jij hebt en waar. Je staat nl niet in de lijst.
Ik ben zo blij duvelke

Geopereerd GBP 11-9 door dr Klaassen/dr Verdaasdonk

Tot nu toe nergens last van niet misselijk en zo.
Dita......Heerlijk dat het zo goed gaat met je. Fijn om zulke goede dingen te lezen terwijl je zelf wacht op de ok-datum.
Dames, sorry voor mijn lange afwezigheid er is van alles gebeurd de laatste paar weken waardoor ik niet online kon zijn.

Met mij gaat het ook goed, de kilo's gaan er langzaam van af. Ben eindelijk onder de 110 gekomen en zit nu aan 109,4 kilo. Het gaat langzaam maar goed. Verdraag ook bijna alles ( behalve brocolie)

Misselijkheid heb ik ook helemaal niet, en ik word deze week bijgespoten. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Het gaat langzaam, maar er gaan iniedergeval kilo's vanaf.

Nu op naar die volgende mijlpaal onder de 100 kilo te komen, gewoon weer lekker 2 getallen op de weegschaal ipv 3 getallen.

Voor alle dames die verliezen te verwerken hebben en moeilijke tijden hebben: succes ermee, denk aan jezelf en luister goed naar jezelf. Wees verdrietig, wees happy, voel het allemaal!

En voor de dames die ook aan het afvallen zijn, met operatie, of met pre-dieet...HEEL VEEL SUCCES ALLEMAAL
Oh Leo, wat heb je gelijk als het om die correcties gaat, wel A krijgen, maar niet de B. Hoewel voor de verzekering de A een kostenbesparing oplevert uiteindelijk en de B alleen esthetisch is natuurlijk.

EN ja, heb gisteren genoten van het weer, mijn nieuwe fiets en de natuur !!! wat kun je je daar gelukkig van voelen !!!

tja broccoli.....hoort bij de koolsoorten, die vallen nogal zwaar. even heel voorzichtig uitproberen, net als de boerenkool en de rest.Fijn dat iedereen zo goed gaat !!! gewoon door blijven gaan meiden.....
quote:brendah schreef op 07 oktober 2012 @ 13:15:

Bloemetje26

Leuk nog 1 die in MCL Leeuwarden is geopereerd. Door wie en is de tijd in ziekenhuis lang geweest? Hoe is je de 3 weken nadien bevallen met (dik) vloeibaar.

Je bent al aardig op weg naar je streef of niet?

Hoi! Ja, inderdaad in MCL. Ik ben geopereerd door dokter Totté en ben 1 nachtje in het ziekenhuis geweest. Die drie weken vloeibaar vond ik verschrikkelijk! Ik heb voornamelijk yoghurt enzo gegeten, maar het nadeel daarvan is, dat ik nu geen yoghurt meer kan zien..! Haha! Dus mijn eiwitten haal ik niet echt... Ik heb niet echt een streefgewicht en ben nu al zoveel afgevallen dat ik het echt prima vind om op dit gewicht te blijven. Wat er nog afgaat is alleen maar mooi meegenomen. Voel me echt goed, meer mezelf zonder al die kilo's.

Hoe is het jou vergaan in het MCL?

@ Leo, het natraject.. tja, ben toevallig vorige week weer geweest. Het ligt ook een beetje aan de groep waar je in zit denk ik. Ik vond de informatie van de psychologe en dietiste niet heel nieuw, dat vond ik wel jammer.

Jullie leuke/minder leuke ervaringen?

De site vind ik wel handig!

Er zijn veel op dit forum die nog wachten op een operatie of net zijn geopereerd of niet? Ben blij dat het bij mij alweer een tijdje geleden is Februari lijkt jaren geleden haha! Maar, alles gaat goed, dus mocht je nog zitten te wachten op een operatie: it's totally worth it!!! Ik zou het zo weer doen! En mijn vel valt heel erg mee. Ik was het dikst bij mijn billen en benen, daar zit ook wel wat slap vel, maar verder valt het reuze mee.

Leuk om mee te lezen/schrijven! Groetjes!
Daar ben ik weer en met goed nieuws............... IK HEB MIJN DATUM. Sorry dat ik schreeuw, maar ben zo blij. 6 november is de grote dag, morgen ga ik het regelen op het werk. Ik hoef nog maar 2 1/2 week te werken, dan een weekje vrij en dan mag ik. Komt nu snel dichtbij, maar ben helemaal .
Gefeliciteerd Duvelke!!! Eindelijk dan toch. Daar mag je wel even van schreeuwen.

Aan de nieuwe welkom! ik val af en toe binnen. zier de meeste op FB vandaar dat ik hier ook minder langs kom.

Met mij gaat het nog steeds goed, gewicht begint stabiel te worden.

Grappig die vraag over plastisch chirurgie. Dacht heel lang daar hoef i kniet naar toe, maar mijn "maag" blijft hangen. Heel suf maar die steekt uit en daar erger ik me mateloos aan.

Vorige week controle gehad en gelijk een verwijzing. Dus ik ga maar eens horen of en wat de mogelijkheden zijn en hoe het eventueel betaald zou worden.

Vind het een heel lastig punt. Het is zo dubbel, wel de operatie betalen maar niet de gevolgen. En uitsluitend esthetisch ben ik het niet mee eens maar nee medisch noodzakelijk is het niet en dat is de GBP misschien wel. Al zou maar de helft vergoed worden, dat zou al zoveel schelen.

nou ik ga snel weer werken (want dat hoor ik nu te doen!)
Duvelke gefeliciteerd met je datum dat schiet al op :-)
Duvelke

SUPER!!! Na zolang wachten!! Aftellen maar!!

Hier wil ik ook wat met jullie delen, op FB staat het al.

YES!!! Vanmorgen weegmoment gehad en ben er stil van maar wel heel erg BLIJ!! Ik zit namelijk onder de 100!!! Weg 3 cijfers en welkom 2 cijfers!! Had dit nooit kunnen dromen.

Hallo iedereen,

Allereerst Brenda; super gefeliciteerd met het resultaat! Ik kan me dat euforisch moment ook nog herinneren. The only way is down meid!

@Leo: Laat ze maar praten hoor, die praatjesmakers. Je ziet er hartstikke goed uit en deze mensen zouden beter moeten weten en je het gewoon moeten gunnen.

Bij mij is het een beetje andersom: ik word een beetje moe van alle complimenten Dat klinkt heel verwaand en zo bedoel ik het niet, maar sommige mensen hebben echt geen gene. De een pakt me vast, de ander die zegt "oh wat ben je mooi geworden" (met andere woorden; wat was je lelijk vroeger) en de een die me niet herkent en zich aan me voorstelt.

Ik sta inmiddels op -48 kg en er is nog geen stoppen aan. Ik heb het idee dat het juist sneller is gegaan in de laatste paar maanden. Ik eet ook een stuk minder dan voorheen en vandaar het totale gebrek aan energie.

Er schrijft hier toch ook een nieuweling mee die een sleeve overweegt in het SFG: ik zeg NIET DOEN, althans niet in het SFG. Ik merk echt dat de kwaliteit met sprongen achteruit gaat. Er is bij mij dus een fout gemaakt in de operatie, mijn pouche is ipv 5-6 cm tot 2 cm gemaakt. Dat geeft bij mij ontzettend veel klachten van misselijkheid. Nu zegt de chirurg doodleuk dat hij dat expres zo heeft gedaan omdat hij me niet binnen 5 jaar weer wil terugzien. Ik heb het gevoel dat mijn klachten totaal niet serieus genomen worden en men me maar laat aanmodderen. Hetzelfde met de internist. Belde die laatst op en stond op mijn voicemail "uw bloeduitslagen qua vitamines zijn prima", krijg ik de uitslagen binnen en mijn b12 zit op het randje van normaal (130). Die zijn dus in een paar maanden van 400 naar dit getal gedaald ondanks de supplementen. Wat geeft het dan zo'n arts om simpelweg b12 injecties voor te schrijven als iemand duidelijk aangeeft klachten te hebben? Baat het niet, dan schaadt het niet.

Sorry voor het negatieve geluid hoor, uiteraard is de operatie nog steeds een van de betere beslissingen van mijn leven, maar het zit me even niet mee #Baalmodus uit

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en Duvelke Gefeliciteerd met de datum!
Nou na een korte stilte van mijn kant ben ik er weer. Ik heb een paar rare weken achter de rug. Grote beweegreden voor mijn maagbandje was dat ik zwanger wou worden, we hadden al 3 jaar geprobeerd zonder succes.

Nu voelde ik me prima en ben ik langzaam aan het afvallen ben nu 108 kilo, maar er was iets anders...

HEEL ANDERS. Mijn man vroeg, kan je zwanger zijn.....en na 4 testen gedaan te hebben en vandaag in het ziekenhuis te zijn geweest....IK BEN INDERDAAD ZWANGER.

Het is niet te geloven, en was nu ook helemaal niet de bedoeling, maar we zijn enorm blij.

Vandaag met de arts gesproken en hij zei dat ondanks het maagbandje ik een hele gezonde zwangerschap kan hebben, mijn bandje is niet opgespoten en mijn bloed was redelijk goed.

Ik ben nu zo opgelucht, het team zal mij blijven zien, ook tijdens mijn zwangerschap om het in de gaten te houden.

We krijgen over 2 weken een echo en dan zal ik het beginnen te delen met familie, vrienden en werk. Wat een jaar is dit toch voor mij.
Wauw wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

Hoever ben je nu?

Snel na een maagbandoperatie, mag dat?

Na GBP raden ze het het 1e jaar af.
Ja ze raden het hier ook af, omdat je lichaam zoveel aan het meemaken is. Maar gelukkig was het bandje nog niet opgespoten.

Ik ben 6 weken zwanger , ze rekenen vanaf de laatste menstruatie eerste dag, en dat was de dag voor mijn operatie.

Het was ook niet gepland, we hadden zelfs maatregelen genomen om NIET zwanger te worden.....maar TOCH ZWANGER.

Tja het afvallen traject moet nu even wachten tot na de bevalling!
Dus al zwanger met operatie. Nu goed in de gaten

houden maar doen ze in ziekenhuis ook.

Wens je fijne zwangerschap.
Wat gaaf almostthere heel veel geluk en gezondheid met je zwangerschap
Almostthere, geweldig nieuws!!! Hou het goed in de gaten, maar dat doet het zkh al begreep ik. Heel veel succes de komende maanden.
Goedemorgen ladies!

Kickstart, welkom terug! Heb al even FB contact met je gehad, balen van de te kleine pouch. Sukkel van 'n chirurg!

Almostthere, jij ook welkom terug. Wat een nieuws! Gefeliciteerd, rustig aan en zorg goed voor jezelf en jullie wondertje.

Bloemetje, heb 22 nov mijn 3e bijeenkomst. Vorige mnd beweegworkshop gehad. Heb 'n erg leuke groep. De beweegworkshop vond ik werkelijk zonde van de reistijd. Maar goed, hoort erbij!

Brenda, hoe is't met je?

Duvelke, eindelijk JOUW tijd! Stomme werkgever maar It's your turn now!!

Majesteit...waar ben je? Stiekem aan het genieten van mooie herfstdagen of houdt dochterlief je druk bezig?

Maaike, hard aan het werk as usual?

Ohw..andere namen schieten me echt even niet te binnen. Sorry!

Vd week werd ik door 3 verschillende mensen niet herkend, grappig maar wel een rare gewaarwording.

Idd, Kickstart soms erg vervelend te horen 'hoeveel mooier' en dus 'hoe lelijk' het eerst was. Het blijft allemaal een vreemde gewaarwording!

Ben blij met hoe het nu gaat, begin weer een beetje te zakken, vanmorgen 67,8 De een zegt je moet nu gaan stoppen, de ander zegt probeer nog tot 65 maar niet daaronder.

Tja, ik wil naar 60 en kijken hoe het dan is/blijft. Maar lijf stond nu even 'n paar weken te schommelen en dacht dat als het nu zo blijft is het ook wel goed. Nu het vanmorgen toch aan het zakken was werd ik toch ook weer een beetje blij!

Ach, waarom luisteren we toch altijd naar anderen? ...slechte gewoonte...net als eten was...kon ik ook mee stoppen...ga hier ook maar wat aan doen...luisteren doen we vanaf nu alleen nog: NAAR ONS EIGEN LIJF en GEVOEL!

Fijne zondag iedereen!!!
Leo ik was vanochtend mijn stukje hier kwijt, en toen van boosheid niet meer opnieuw gedaan.

almostthere, ik wens je een superzwangerschap , en je krijgt vast de op twee na mooiste baby van nederland!! EN wat zou het superzijn, als je door dat maagbandje aan het eind van de rit het gewicht van nu zou hebben !!!! het is je gegund !!

Tja Leo, het is hier even wat stiller.Drukker nu we met zijn vieren in huis wonen, maar wel weer gezelliger. En het gaat erg goed. iedereen pakt wel een karweitje op.Daarnaast is het steeds huizen kijken, en willen ze ons graag mee hebben. om tegengas te geven, of juist niet, en soms heerlijk even advocaat van de duivel spelen, als ze het huis wel mooi vinden, en dan teveel op andere punten willen inleveren (bv ligging vd tuin) . Kost veel tijd allemaal.

Maar daarnaast afgelopen donderdag een vriend verloren, en dat maakte diepe indruk. iemand die je al bijna 50 jaar kent, dus een heel stuk jeugd mee hebt meegemaakt. Maakt het even wat moeilijker. En onze levens zijn steeds met elkaar verweven, ik was vroeger oppas bij zijn kids, zijn dochter bij de onze. Toen 25 jaar geleden zijn vrouw overleed hebben we haar een beetje als ook onze dochter benoemd....en op sleeptouw genomen, mee op vakantie, enz . en dat komt nu weer een beetje terug. Ik zit al die jaren een beetje te herkauwen. we gaan morgen al naar mijn ouders, logeren daar, en dan samen dinsdag naar de begrafenis. Hoeven we ons dinsdag niet te haasten.

Ondertussen natuurlijk boodschappen doen, heb uitgebreid overleg gehad bij de fietsenmaker. Moet mn fiets binnenkort brengen voor de 3maandenbeurt, maar (sst) heb na een aantal km fietsen van die gekneusde schaamlipjes...dus ga daar nu een speciaal zadel voor proberen....anders ga ik die tocht langs de moezel volgend jaar niet halen. er zijn dus zadels die in het midden een soort van open zijn zeg maar....en nee, dat heeft niks met de gbp te maken, dat jullie denken dat ik ook daar extra vel heb...hoe dan ook, we hebben er wel heerlijk om gelachen. en eh, mn kmtellertje doet het ook niet goed, en nu ik zo actief fiets wil ik weten hoeveel ook !!!!

dus meissies, ik ben dr wel, maar een beetje drukker....
Lieve Majesteit, wat heb je toch een tegenwind! Mijn hart gaat naar je uit, zal aan de denken en wens je enorm veel sterkte dinsdag.

Wel fijn dat het goed gaat met de kids thuis,ze houden je wel bezig, is misschien maar goed ook.

Pijnlijk, last van het zadel! Je hebt groot gelijk, ander zadel erop! Heb ook altijd zo'n verschrikkelijk beurs gevoel als ik ineens veel fiets.. Nu gel-zadel is nog niet helemaal de oplossing

Ga ik eens even mijn nagels in een nw kleurtje lak hullen, kom morgen even langswaaien!

Fijne avond iedereen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven