Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
Al zitten er wel goeie tips in die film:)
verdwaald op het nieuwe forum
quote:nettel schreef op 15 oktober 2012 @ 11:19:

[...]

Oeh nu wordt het dus echt spannend... Hoe verdwenen?verdwenen als in dat niemand weet waar ze nu wonen....had het een beetje raar verwoord inderdaad
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 11:18:

Ik zeg echt gewoon de webcam aanzetten op skype en dan zelf om de hoek in de auto gaan zitten, ofzeau.Ja, dat lijkt mij de enige oplossing hier. Want als het de buurvrouw wel is, zal zij dit alleen doen als ze zeker weet dat jullie weg zijn of naar het werk. Je kunt ook tegen haar zeggen dat je de hele dag weg bent en een pakketje verwacht, of zij dat wil aannemen. Dan weet ze dus dat je er de hele dag niet bent en zal ze wellicht stiekem naar binnen gaan. En dan kun je haar betrappen (en verbouwen ).
quote:Fame schreef op 15 oktober 2012 @ 10:55:

[...]

Nee hoor, dat ka je gewoon zelf doen en wanner je gaat verhuizen dan plaats je de oude cilinders weer terug.

Inderdaad. De verhuurder heeft ook niets te maken met jouw sloten. Je mag er gewoon zelf nieuwe sloten en hoeft je huisbaas/verhuurder ook zeker geen sleutel te geven.

Ik zou dat na zo'n incident zeker doen. Als ik weet dat er sleutels ronddwalen zou ik het slot zelf vervangen en niemand sleutels geven.

Het kost een paar tientjes maximaal en is een paar minuten gedaan. Heel makkelijk.
Zoals ik al zei: skype! Gratis en doeltreffend want je kunt het wegklikken

Dus: je gaat skypen naar de laptop die thuis staat met je telefoon ofwel laptop en gaat dan kijken op een andere locatie.
Dorentje wil je aaaaaaalsjeblieft wel beloven om hier de clou te komen vertellen, als dat eenmaal duidelijk is?
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 11:18:

Ik zeg echt gewoon de webcam aanzetten op skype en dan zelf om de hoek in de auto gaan zitten, ofzeau.Wel op tijd wegduiken als je de verdachten ziet aankomen
Je vriend houdt er gewoon een scharreltje op na
Emmer water boven de deur.

Of zo'n knal touwtje. Die doe je dan aan de deur en deurpost. Als ze de deur open doet *KNAL*

Succes met uitvogelen wie dit zou kunnen zijn. Vind het maar raar...
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2012 @ 11:20:

Ik snap dat het voor jullie echt heel vervelend is, maar stiekum vind ik dit wel het leukste topic van de maandagochtend. Ik ben fan van detectives en complottheorien.. Sorry, tis niet persoonlijk

Maar dus de feiten:

- twee buurvrouwen hebben iemand aan jullie deur gezien die naar binnen ging.

- de balkondeur stond ineens open

- het dopje was van je parfum af

- er laten (persoonlijke) spullen op de grond die er eerst niet lagen

Hieruit kan je wel concluderen dat er inderdaad iemand binnen is geweest. De kat kan toch geen dopje van je parfum af trekken.

Dus nu de vragen: Wie was het, en waarom ? En was dit eenmalig, of weten jullie zeker dat het meerdere keren heeft plaatsgevonden?er zijn nog wel meer rare dingen gebeurd...mijn fohn bv heeft die 3 standen, ik gebruik altijd standje 2 omdat de fohn bij standje 3 uitslaat...het knopje om de standen te veranderen zit nogal vast omdat ik daar nooit aanzit. de fohn ligt altijd in de inloopkast en lag een keertje toen ik thuiskwam op de eettafal op standje 3...schoenen die ineens in de kamer staan terwijl ik ze al een paar maanden niet heb aangehad...allemaal dingetjes waar je in eerste instantie geen erg in hebt maar alles bij elkaar is het gewoon raar
quote:amand1969 schreef op 15 oktober 2012 @ 11:25:

Je vriend houdt er gewoon een scharreltje op na dat is het! probleem opgelost!
Het lijkt wel een detective inderdaad. Ben ik ook dol op.

Ik zou mijn cilinders pas vervangen als ik de dader had.
quote:Miss.Moneypenny schreef op 15 oktober 2012 @ 11:24:

[...]

Wel op tijd wegduiken als je de verdachten ziet aankomen Nee, op je pc die je thuislaat naar beneden klikken natuurlijk
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 11:24:

Dorentje wil je aaaaaaalsjeblieft wel beloven om hier de clou te komen vertellen, als dat eenmaal duidelijk is? Tuurlijk!
Ik zou wel de politie bellen om te vragen wat je het beste kunt doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:26:

Het lijkt wel een detective inderdaad. Ben ik ook dol op.

Ik zou mijn cilinders pas vervangen als ik de dader had.Dit dus. Ik zou absoluut willen weten wie me dit elke keer flikt.
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:25:

[...]

er zijn nog wel meer rare dingen gebeurd...mijn fohn bv heeft die 3 standen, ik gebruik altijd standje 2 omdat de fohn bij standje 3 uitslaat...het knopje om de standen te veranderen zit nogal vast omdat ik daar nooit aanzit. de fohn ligt altijd in de inloopkast en lag een keertje toen ik thuiskwam op de eettafal op standje 3...schoenen die ineens in de kamer staan terwijl ik ze al een paar maanden niet heb aangehad...allemaal dingetjes waar je in eerste instantie geen erg in hebt maar alles bij elkaar is het gewoon raarDat is wel gek, dat een insluiper zo duidelijk sporen achterlaat. Die wil toch niet dat jij erachter komt lijkt me?
Dat wat amand zegt dacht ik ook in de eerste instantie, maar nu niet meer.

Ik zou hier een boek over schrijven als alles achter de rug is!
verdwaald op het nieuwe forum
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:25:

[...]

er zijn nog wel meer rare dingen gebeurd...mijn fohn bv heeft die 3 standen, ik gebruik altijd standje 2 omdat de fohn bij standje 3 uitslaat...het knopje om de standen te veranderen zit nogal vast omdat ik daar nooit aanzit. de fohn ligt altijd in de inloopkast en lag een keertje toen ik thuiskwam op de eettafal op standje 3...schoenen die ineens in de kamer staan terwijl ik ze al een paar maanden niet heb aangehad...allemaal dingetjes waar je in eerste instantie geen erg in hebt maar alles bij elkaar is het gewoon raarNou, ik vind je erg relaxed, als bij mij thuis dit soort dingen zouden gebeuren zou ik na 1 x de hele boel al op stelten hebben gezet om er achter te komen hoe dit kon gebeuren.
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:22:

[...]

Ja, dat lijkt mij de enige oplossing hier. Want als het de buurvrouw wel is, zal zij dit alleen doen als ze zeker weet dat jullie weg zijn of naar het werk. Je kunt ook tegen haar zeggen dat je de hele dag weg bent en een pakketje verwacht, of zij dat wil aannemen. Dan weet ze dus dat je er de hele dag niet bent en zal ze wellicht stiekem naar binnen gaan. En dan kun je haar betrappen (en verbouwen ).skype was een goeie oplossing geweest, we hebben alleen een laptop uit de middeleeuwen waar geen webcam op zit...het idee van het pakketje is ook wel handig inderdaad...vriend is morgen onverwachts de hele dag thuis en ik ben werken dus dat zou een mooie dag ervoor zijn!
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:27:

[...]

Dat is wel gek, dat een insluiper zo duidelijk sporen achterlaat. Die wil toch niet dat jij erachter komt lijkt me?

Het lijkt er eigenlijk op van wel.. Alsof iemand dus als TO er niet is een kijkje in haar leven wil nemen, als een soort stalker ofzo.

OF diegene die wil TO en vriend de stuipen op het lijf jagen, alsof het er spookt.

Of of of: iemand heeft een oogje op je huis en wil jou laten denken dat er geesten zitten zodat zij er kunnen gaan wonen!!
Die buuf weet geen beschrijving van die vrouw aan de deur?
Zit ze ook aan je pc of aan andere apparaten?

Je zou zeggen dat zo iemand psychisch gestoord is. Die kickt erop om dit te doen. Als er geen sporen worden gewist en alles zo slordig wordt achtergelaten wijst dat wel op het feit dat de dader het niet erg vindt dat de bewoners weten dat er iemand is binnen geweest.
Viva inzamelingsactie voor een webcam voor TO

In ruil voor exclusieve beelden?
quote:Miss.Moneypenny schreef op 15 oktober 2012 @ 11:28:

[...]

Nou, ik vind je erg relaxed, als bij mij thuis dit soort dingen zouden gebeuren zou ik na 1 x de hele boel al op stelten hebben gezet om er achter te komen hoe dit kon gebeuren.je gaat in eerste instantie aan jezelf twijfelen, misschien heb ik zelf de fohn in de kamer gelegd bv...ben nogal vergeetachtig en kan nog weleens met spullen sjouwen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven