Man met vriendin naar de sauna?

25-04-2008 17:15 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat een avondje naar de sauna met een vriendin.

Nu vind ik dat ok. Tenminste ik vind het niet leuk, maar wel ok.

Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.

Mara nu de reacties van de buitenwereld, ik wordt er toch weer onzeker van.

De meeste mensen reageren van: eeeeh, met een vriendin? Eh nou eh...

Een ander: ehm, ik zeg niets....

Ben ik nu afgrijselijk naief of is het wel normaal om met een vriendin naar de sauna te gaan als getrouwde man?

Ze gaan overigens naar een heel normale sauna (Elysium)

Ik ken de vriendin heel goed. En ik had ook wel mee gemogen zij het dat ik niet kan ivm medische oorzaak.

Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.

Ik vind het niet heel leuk hoor dit, maar wil hem niet van alles verbieden.

Wat vinden jullie, zou je man dit "mogen"?
.
.
Ik vind de sauna nou niet bepaald een plek voor ontluikende romantische gevoelens. Naakt in de sauna is toch heel anders dan naakt in bed. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken.
Ik zou me daar heel ongemakkelijk bij voelen. Ik ben best voor vrijheid, blijheid, maar waarom gaat hij niet gewoon met een vriend? Je zegt dat je al eens iets met hem hebt gehad waardoor je vertrouwen beschadigd is. Bovendien valt me op dat je hem niet 100% vertrouwd, maar dat je hem al weer veel meer vertrouwd. Dan is het misschien verstandig om niet in situaties te komen waardoor weer aan je vertrouwen, terecht of onterecht, wordt gevreten.
ik zou het heel vreemd vinden als mijn man dat zou willen

... het ook niet willen verbieden, maar wel verwachten dat hij niet zou gaan omdat ik dat zo raar vind.
.
Nou, als je het zelf ok vindt, prima. Ligt er een beetje aan wat voor een vriendin het is misschien, is het een gezamenlijke vriendin? En hoe je je voelt in haar aanwezigheid? Of bij het contact wat zij hebben. Ik ga er altijd vanuit dat je van je intuitie uit moet gaan.

Persoonlijk, als het mijn vriend was, zou ik het niet zo leuk vinden. Maar ik ben momenteel wat onzeker doordat ie pas geleden vreemd is gegaan, dus objectief ben ik niet echt. Dus, tjsa..echt een advies kan ik je niet geven, maar als je je er niet prettig bij voelt zou ik het toch zeggen en dan is het aan hem of ie wel of niet gaat. Ik zou overigens zelf nooit met een gewone vriend naar de sauna gaan, ook uit respect voor mijn vriend. Blijft toch een beetje vreemd.
Qwertu, heel relativerend wat je schrijft, dat is natuurlijk ook zo, het is geen omgeving waar je inderdaad opgewonden van raakt. Maarja, je geeft jezelf wel bloot...
quote:novina schreef op 25 april 2008 @ 17:21:

Ik zou me daar heel ongemakkelijk bij voelen. Ik ben best voor vrijheid, blijheid, maar waarom gaat hij niet gewoon met een vriend? Je zegt dat je al eens iets met hem hebt gehad waardoor je vertrouwen beschadigd is. Bovendien valt me op dat je hem niet 100% vertrouwd, maar dat je hem al weer veel meer vertrouwd. Dan is het misschien verstandig om niet in situaties te komen waardoor weer aan je vertrouwen, terecht of onterecht, wordt gevreten.

Nou daar hebben we het dus uitgebreid over gehad (na 7 jaar pas, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen) over die situaties.

En over hoe hij daarmee omgaat, om te voorkomen dat situaties onbedoeld uit de hand lopen.

Dat heeft hij mij wel heel goed en overtuigend kunnen uitleggen.

7 jaar geleden hadden we een incident ja, we waren net bij elkaar en hadden los vast iets, nog niet officieel. Hij had voor hij mij kenden al een vakantie geboekt met een vriendengroep, en is op vakantie met een vrouw uit die groep naar bed geweest.

Heel pijnlijk, maar ondanks dat ik hem al die jaren heel erg gecontroleerd heb (ja fout ja) in al zijn communicatie heb ik hem nooit meer op enige misstap of verkeerd woord kunnen betrappen.

Na onze heel indringende gesprekken van laatst controleer ik overigens niet meer.
Het is denk ik maar net wat je gewend bent. Als jullie vaker naar de sauna gaan, ook met vrienden, en jij kan dit keer niet mee, dan is het misschien niet zo raar.

Persoonlijk ben ik dit dus niet gewend. En daarom vind ik het niet normaal. Mijn vriend zou zoiets uberhaupt nooit doen. Als het andersom zou zijn, zou hij het ook niet op prijs stellen als ik met een andere man naar de sauna zou gaan.

Mijn ouders gaan regelmatig met vrienden. Maar altijd met zijn vieren. Als mijn vader niet zou kunnen (of moeder), schuiven ze het gewoon door.

Maar goed, wat ik al zei, als dit soort uitstapjes met vrienden bij jullie wel vaker voorkomen, dan is het bij jullie misschien wel heel normaal. Alleen je hebt er een vreemd gevoel bij. Ik zou het dus ook in jouw geval niet op prijs stellen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Vraag eens aan je man hoe hij het zou vinden als jij met een andere man naar de sauna gaat.

Ik weet dat een sauna niet bedoeld is voor ontluikende liefdes, maar dit is nou ook weer niet samen naar de film gaan oid. Ik zou het ook niet leuk vinden.
Het is een gezamenlijke vriendin ja, ik ken haar heel goed.

Mag haar ook graag en zij mij ook.

Overigens heeft zij hem meegevraagd, omdat haar vriendinnen allemaal niet wilden of konden en ze niet alleen wilde gaan.
Ik zou dat niet accpeteren en zou er echt een groot probleem van maken.
Goh, ik weet het niet zo goed. Aan de ene kant zou ik me er geen zorgen om maken. De sauna is inderdaad niet een plek waar wilde dingen gebeuren ofzo. Maar aan de andere kant zou ik het ook niet zo'n leuk idee vinden dat mijn vriend naakt is samen met een vriendin. Gevoel en ratio zijn hierbij dus een beetje in conflict.

Maar net als jou zou ik hem niks willen verbieden, dus me er overheen proberen te zetten. En goede kans dat het best meevalt.
quote:44pje schreef op 25 april 2008 @ 17:30:

Vraag eens aan je man hoe hij het zou vinden als jij met een andere man naar de sauna gaat.

Ik weet dat een sauna niet bedoeld is voor ontluikende liefdes, maar dit is nou ook weer niet samen naar de film gaan oid. Ik zou het ook niet leuk vinden.

Dat zou hij prima vinden.

Sowieso is hij in het geheel niet jaloers, vertrouwt me 100% en ik kan alles doen en laten wat ik zou willen. Uiteraard binnen grenzen van de afspraken die we hebben gemaakt zoals monogamie.
quote:isabon schreef op 25 april 2008 @ 17:29:

[...]

Nou daar hebben we het dus uitgebreid over gehad (na 7 jaar pas, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen) over die situaties.

En over hoe hij daarmee omgaat, om te voorkomen dat situaties onbedoeld uit de hand lopen.

Dat heeft hij mij wel heel goed en overtuigend kunnen uitleggen.

7 jaar geleden hadden we een incident ja, we waren net bij elkaar en hadden los vast iets, nog niet officieel. Hij had voor hij mij kenden al een vakantie geboekt met een vriendengroep, en is op vakantie met een vrouw uit die groep naar bed geweest.

Heel pijnlijk, maar ondanks dat ik hem al die jaren heel erg gecontroleerd heb (ja fout ja) in al zijn communicatie heb ik hem nooit meer op enige misstap of verkeerd woord kunnen betrappen.

Na onze heel indringende gesprekken van laatst controleer ik overigens niet meer.

Omdat hij 7 (!) jaar geleden, toen jullie eigenlijk nog niks hadden, sex heeft gehad met een andere vrouw, vertrouwde je hem niet? En dat is laatst door een paar gesprekken ineens oke?

Sorry, ik dwaal af, maar ik was even verbaast.
ik zelf zou te onzeker zijn, maar dat ligt aan mij en niet aan manlief, iets verbieden vind ik ook in een relatie niet echt werken, al zou ik misschien wel mijn aller liefste blik op zetten om toch te vragen of hij niet wil gaan.

(en gaat hij wel, ben ik een middag dood ongelukkig, maar nogmaals het ligt aan mij dan)
Maar goed, het gaat er natuurlijk niet om wat ik zou doen.

Wat zegt je gevoel? Je bent wantrouwend, niet helemaal onterecht zo te lezen ( je schrijft dat er zeven jaar geleden een voorval is gebeurd). Dat zal er ongetwijfeld invloed op hebben.

Ik zal je niet direct naief noemen, maar een gezonde dosis twijfel kan geen kwaad.
mijn man zou gewoon niet gaan als ik niet kan.

En al zou ie gaan dan zou ie nog alleen gaan en niet met een vriendin.

Ik ben best heel vrij, maar dit zijn gewoon aangelegenheden dat je eerst aan de ander denkt die in de mindere situatie zit, jij dus, want je kan niet.

Zo belangrijk is het niet, naar de sauna gaan, kan toch wel wachten totdat jullie weer fijn samen kunnen.
quote:qwertu schreef op 25 april 2008 @ 17:24:

Novina, heb je sauna-ervaring? Ben je wel eens bij een groot saunacomplex als Elysium geweest? Geloof me: er is geen enkele reden om gezamelijke naaktheid in díe context aan je te laten vreten. Naaktlopen in de sauna is net zo sexy als poepen. Bij wijze van spreken.

Dat denk ik ook.

Overigens had hij ook kunnen vertellen dat hij met en vriend ging of kunnen vertellen dat hij met die vriendin een hapje ging eten.

Hij heeft het wel eerlijk gevraagd.
quote:isabon schreef op 25 april 2008 @ 17:30:

Overigens heeft zij hem meegevraagd, omdat haar vriendinnen allemaal niet wilden of konden en ze niet alleen wilde gaan.

Ik zou me er absoluut niet prettig bij voelen, en het een beetje raar vinden van die viendin dat ze dat gevraagd heeft.

Of vroeg ze jullie beiden, en kan jij -door iets medisch begreep ik- ineens niet mee?
Ik zou het trouwens ook niet op prijs stellen als mijn vriendin mijn vriend zou vragen mee te gaan naar de sauna.
Mastermind, crosspost! My idea exactly.
quote:44pje schreef op 25 april 2008 @ 17:33:

[...]

Omdat hij 7 (!) jaar geleden, toen jullie eigenlijk nog niks hadden, sex heeft gehad met een andere vrouw, vertrouwde je hem niet? En dat is laatst door een paar gesprekken ineens oke?

Sorry, ik dwaal af, maar ik was even verbaast.

Nou ja wel heel erg in een notendop ja

Ik heb al die tijd erg veel moeite met vertrouwen gehad. Het is ook nooit echt heel goed uitgesproken geweest.

Ik vertrouwde hem wel voldoende anders was ik niet doorgegaan, maar niet voor 100% zeg maar.

Uiteindelijk is het pas recent echt helemaal door en door uitgesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven