Geurloze kattenurine?

15-10-2012 08:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Zojuist zag ik onder de eettafel een paar grote druppels liggen, het was geur en kleurloos. Nu twijfel ik of dit urine is van onze gecastreerde kater. Ook zat er een natte plek op de bank, ook geurloos.

Ik denk dat dit van onze kat is aangezien de kinderen mij verzekerd hebben dat zij het niet geweest zijn. Zij kunnen ook nog niet bij de kraan.

Stinkt kattenurine altijd of hoeft dat niet perse?

Alvast bedankt!
Dat stinkt altijd ja.

Is het geen kwijl? Heeft ie ander eten of last van zijn tanden?
Een paar maandjes voor mijn lieve kater overleed werd hij onzindelijk. Dat ruik je ALTIJD. Mss last van tandjes idd.
Dank voor je snelle antwoord bammetjebami!

Hmz, wat vreemd. Wel fijn te weten dat het geen urine is!!

Kwijl? Ik heb hem nooit zien kwijlen en ben de hele dag thuis.
Intheheart, Hij is 1 juli 1 jaar geworden. Ik merk niet aan hem dat hij last heeft van zijn tandjes.

Ik ga het goed in de gaten houden!
Katten hebben na 6 maanden hun volledige gebit, het kan dus niet liggen aan zijn tanden.
quote:kadushi schreef op 15 oktober 2012 @ 09:06:

Katten hebben na 6 maanden hun volledige gebit, het kan dus niet liggen aan zijn tanden.

Tuurlijk kan dat wel.

Een van mijn katten had eens een gebroken tand (geen idee waardoor) en hij kwijlde echt enorm veel.
Wij hebben katten die altijd druppels in hun baard/kin hebben...een paar druppels zou dat zo kunnen zijn...anders misschien niezende katten? lekkage?

ennuh misschien toch je kinderen die niet durven toe te geven dat ze geknoeid hebben?

urine stinkt zooo erg...dat heb ik nog nooit geurloos gehad..
Mijn katten hebben ook altijd nog druppels aan hun kin hangen nadat ze hebben gedronken. Misschien dat dat het is?
Ik heb 1 kater en die kwijlt ook af en toe. Dit lijken dan gewone druppels water.
Never give up hope.
sproeisels? heb het bij de mijne niet altijd geroken.

miss t gedrag goed in de gaten houden
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik vind het zo raar! Nee, het zijn geen druppels aan zijn kinnetje van het drinken, ook is zijn achterste niet nat/vochtig.

Net was een van de eetkamerstoelen ook flink nat, ook weer geur en kleurloos? Het drinken van de kinderen staat hoog op het aanrecht dus dat is het ook niet.

Zijn gedrag is niet anders dan normaal.

Pffff, ga goed opletten en anders de dierenarts even bellen.
Onze poes had t ook. Bleek echt gigantisch te kwijlen. Kreeg later ook druppels aan dr kin. Toen naar de arts geweest en die zei dat ze misselijk was, want alles voelde verder goed. Ze kreeg een injectie en anti-misselijkheid pilletjes en na een paar dagen was alles weer in orde
Een poes van ons heeft dit ook gehad en dat bleek achteraf nierfalen te zijn, ook werd ze steeds dunner en dus zieker. Uiteindelijk laten inslapen omdat ze al op leeftijd was en het helaas toch niet zou redden.

En onze kater had dit ook en dit bleek suikerziekte te zijn. Wat ik me nog herinner is dat het wat zoetig rook. Hij heeft het helaas ook niet gered al kan dit wel goed met medicatie.

Als dit blijft zou ik wel langs de dierenarts gaan om duidelijkheid te krijgen.
Ik ben gisterenmiddag naar de dierenarts geweest.

Vlak voordat ik wilde gaan zag ik op de stoel waar hij lag een vochtige plek. Precies waar zijn mondje lag. Heb eens per gekeken en zag een superklein drupje kwijl uit zijn mondje lopen.

Ik weet van de honden die ik vroeger had dat dit zou kunnen duiden op pijn. Heb een foto gemaakt en deze aan de dierenarts laten zien.

Zij heeft hem helemaal nagekeken en zijn temperatuur gemeten.

Geen koorts, niets te horen en voelen. Zijn tandvlees is wel lichtjes ontstoken maar dat komt blijkbaar veel voor bij katten.

Ze heeft hem gewogen en een ontstekingsremmer meegegeven, deze ga ik hem nu 1 ker per dag geven tot het flesje op is.

Hij is verder in goede doen, eet en drinkt goed. Poept,plast goed en loopt lekker rond in huis.

Niets te merken dus.

Wel graaft hij weer veel in zijn kattenbak, misschien omdat hij zich niet lekker voelt?

Ben vorige week zondag ook met hem naar de dierenartsgeweest, deze meneer dacht aan een steriele blaasontsteking. Urine is niet onderzocht. Hij kreeg een ab spuit en een spuit pijnstiller.

Ik vind het erg vreemd allemaal........

Ik houd hem goed in de gaten en als ik het niet vertrouw neem ik weer contact op met de dierenarts.

Dank voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven