Istanbul
zaterdag 9 februari 2008 om 14:10
Drie tips:
Hotel Barut; is vlak naast het Topkapipaleis. Spotgoedkope kamers.. wél krakkemikkige bedden. Hele gastvrije sfeer. Vlak daarnaast: True Blue. Beetje Hippie-achtig. Als je van Australische backpackers houdt, moet je daar zijn. Tenslotte: Ararat. Achter de blauwe moskee. Gerund door Armeniërs. Ziet er shabby uit van buiten, maar de kamers zijn overweldigend..... Ze hebben een shuttledienst van en naar luchthaven.
LK
Hotel Barut; is vlak naast het Topkapipaleis. Spotgoedkope kamers.. wél krakkemikkige bedden. Hele gastvrije sfeer. Vlak daarnaast: True Blue. Beetje Hippie-achtig. Als je van Australische backpackers houdt, moet je daar zijn. Tenslotte: Ararat. Achter de blauwe moskee. Gerund door Armeniërs. Ziet er shabby uit van buiten, maar de kamers zijn overweldigend..... Ze hebben een shuttledienst van en naar luchthaven.
LK
vrijdag 22 februari 2008 om 13:17
Ik ben vorige zomer in hotel The Metropol geweest. Oa. te boeken bij D-reizen. Ik vond het helemaal super en absoluut niet duur! Het hotel staat middenin het centrum van Istanbul. Dus je kan vanaf hier gemakkelijk met het openbaar vervoer reizen. De Egyptische bazaar is op loopafstand. Airco op de kamer (wat in de zomer echt nodig is!). De douches zijn wel erg klein en laag, de lokale bevolking heeft daar vast geen last van. Maar die lange Nederlanders hebben er wel last van....
vrijdag 25 april 2008 om 21:36
quote:Juultje schreef op 06 februari 2008 @ 21:46:
Bedankt voor de tips, Very Cherry, ik sla ze op!
Ben inmiddels weer geweest, in april
Precies dezelfde dingen gedaan overigens
En een gave plek bezocht in Taksim; Kat 5 (betekent; 5e etage, in het Turks). Helemaal leuk;
Kat 5
Bedankt voor de tips, Very Cherry, ik sla ze op!
Ben inmiddels weer geweest, in april
Precies dezelfde dingen gedaan overigens
En een gave plek bezocht in Taksim; Kat 5 (betekent; 5e etage, in het Turks). Helemaal leuk;
Kat 5
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 25 april 2008 om 21:52
Tja, de liefde doet rare dingen met een mens, zelfs met VC
Ik vind de tickets overigens absoluut niet duur (Corendon) in het voor- en naseizoen. Eten, drankjes etc worden steeds duurder, klopt. Maar nog steeds goedkoper dan hier
Heb even naar jouw hotel gekeken Zamirah, ziet er goed uit. Alleen op Zoover zijn ze wat minder enthousiast
Zoover vakantiebeoordelingen
Nou ja, dat zijn zeikmutsen. Hopelijk
Ik vind de tickets overigens absoluut niet duur (Corendon) in het voor- en naseizoen. Eten, drankjes etc worden steeds duurder, klopt. Maar nog steeds goedkoper dan hier
Heb even naar jouw hotel gekeken Zamirah, ziet er goed uit. Alleen op Zoover zijn ze wat minder enthousiast
Zoover vakantiebeoordelingen
Nou ja, dat zijn zeikmutsen. Hopelijk
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zondag 27 april 2008 om 18:41
Wat zeker een aanrader is in Istanbul, is de religieuze wijk Eyup:
De Blauwe Moskee, Süleyiman-moskee en Nieuwe Moskee zijn allemaal bekender, maar het heiligste gebedshuis van Istanbul staat in Eyüp. Net buiten de stadsmuur aan de Gouden Hoorn is dit oude dorp nu opgeslokt door de stad. Eyüp wordt door bijna alle reisgidsen straal genegeerd, terwijl het een belangrijk bedevaartsoord is: de heiligste plek voor moslims na Mekka en Jeruzalem.
Echt super indrukwekkend om te zien. Ook kun je er helemaal omhoog lopen/klimmen tussen alle graven en dan boven aangekomen wat drinken met uitzicht op de Gouden Hoorn.
De Blauwe Moskee, Süleyiman-moskee en Nieuwe Moskee zijn allemaal bekender, maar het heiligste gebedshuis van Istanbul staat in Eyüp. Net buiten de stadsmuur aan de Gouden Hoorn is dit oude dorp nu opgeslokt door de stad. Eyüp wordt door bijna alle reisgidsen straal genegeerd, terwijl het een belangrijk bedevaartsoord is: de heiligste plek voor moslims na Mekka en Jeruzalem.
Echt super indrukwekkend om te zien. Ook kun je er helemaal omhoog lopen/klimmen tussen alle graven en dan boven aangekomen wat drinken met uitzicht op de Gouden Hoorn.
Je bent niet verantwoordelijk voor het gezicht dat je kreeg, maar wel voor de smoel die je trekt.
woensdag 24 maart 2010 om 12:20