Istanbul

16-01-2008 15:22 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een goed, netjes hotelletje in het centrum van Istanbul? Het hoeft geen luxe hotel te zijn, liever wat eenvoudiger..
Wbt de metro, het is dat de eerste metro rond 6 uur gaat, en wij al om 6 uur op het vliegveld moeten zijn maar anders zouden we die ook nemen naar het vliegveld. 3 euro met zijn 2en.
Je hoeft niet per se een taxi te nemen naar het vliegveld. Overal zie je van die kleine toeristenkantoortjes met borden "Transfer airport" o.i.d. Ik heb voor tien euro (p.p.) een transfer geboekt, ze komen je keurig op tijd ophalen bij je hotel in een minibusje. Prima! En veel goedkoper dan een taxi.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ga in Augustus voor het eerst naar Istanbul.

Ik hoop dat mensen nog hier wat tips droppen wat betreft clubs, cafes restauarants, hammams etc etc.

Ik lees nu alleen hoe mooi het is (om te emigreren)

Dus plaats alle Do's en Dont's van Istanbul
Houd er rekening mee dat het dan Ramadan is. Of je moet de eerste week gaan.

Niet dat je daar als toerist zoveel mee te doen hebt maar misschien handig om te weten.

Mijn ouders zijn twee jaar terug tijdens Ramadan gegaan en vonden het heel leuk om de saamhorigheid te zien bij de vastende mensen.

Ze kregen ook eten van mensen die in het openbaar hun vasten van die dag verbraken (bij avond dus).

Omdat ik geen uitgaanstype ben heb ik geen tips voor je, qua leuke spots..

Ik houd juist van het oude gedeelte.
*schopt topic omhoog*

Ik ga volgende week voor een week die kant op! Heerlijk in m'n eentje.

Nu ben ik me aan het inlezen, en ik heb zo'n vermoeden dat ik beter voor drie weken had kunnen boeken Er is zoveel te doen!

Ik kan alleen weinig vinden over OV-tickets. Zijn er een soort weekkaarten te koop? Of meerdaagse kaarten? Het enige wat ik vind is de term 'akbil', maar daar houdt het wel mee op...

quote:La India schreef op 30 april 2010 @ 10:42:

We willen een paar dagen stad en daar al het moois bekijken maar ook riching de prinseneilanden met de ferry en ik zag iets over een badplaats aan de Zwarte Zee. Is dat leuk voor een dagje of slecht bereikbaar? Kilyos heet het.Is dat nog wat geworden? Of iemand anders die tips daarover heeft?
Leuk, ik vertrek donderdag as ook naar Istanbul. Helaas maar voor 4 dagen. Ik wacht nog op een mail met tips van onze Istanbul deskundige VC

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven