Istanbul
donderdag 25 maart 2010 om 18:33
donderdag 25 maart 2010 om 21:34
Doodnormaal hoor, een taxirit van het centrum naar Sabiha kost ongeveer 50 euries, dat weet iedereen. Atatürk weet ik niet, want ik vlieg met prijsvechters. Laatste keer (2 weken geleden) heb ik een transfer met een busje geregeld via het hotel, a 10 euries p.p. Kwamen ons ruim op tijd bij het hotel ophalen, ideaal.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
donderdag 25 maart 2010 om 23:01
quote:Very Cherry schreef op 25 maart 2010 @ 21:34:
Doodnormaal hoor, een taxirit van het centrum naar Sabiha kost ongeveer 50 euries, dat weet iedereen. Atatürk weet ik niet, want ik vlieg met prijsvechters. Laatste keer (2 weken geleden) heb ik een transfer met een busje geregeld via het hotel, a 10 euries p.p. Kwamen ons ruim op tijd bij het hotel ophalen, ideaal.jah, dat was mijn idee dus ook, maarja...nazman heeft anders besloten.
Doodnormaal hoor, een taxirit van het centrum naar Sabiha kost ongeveer 50 euries, dat weet iedereen. Atatürk weet ik niet, want ik vlieg met prijsvechters. Laatste keer (2 weken geleden) heb ik een transfer met een busje geregeld via het hotel, a 10 euries p.p. Kwamen ons ruim op tijd bij het hotel ophalen, ideaal.jah, dat was mijn idee dus ook, maarja...nazman heeft anders besloten.
vrijdag 30 april 2010 om 10:42
Istanbul met kids! Ik weet het,...er zullen mensen zijn die ons wederom naar Center Parks verwijzen maar wij zijn nu eenmaal een eigenwijs stel en gaan een weekje rondkijken in Istanbul in de meivakantie met het hele gezin!
Hebben een familiekamer geboekt in een mooi hotel, zo'n oud Ottoman Mansion House vlakbij de Blauwe Moskee. Landen inderdaad op Sabiha en zag dat een taxi 50,00 kost. Dat is misschien een beter idee dan de bus waar we per persoon moeten betalen.
We willen een paar dagen stad en daar al het moois bekijken maar ook riching de prinseneilanden met de ferry en ik zag iets over een badplaats aan de Zwarte Zee. Is dat leuk voor een dagje of slecht bereikbaar? Kilyos heet het.
Iemand eerder met kinderen in deze stad geweest en specifieke tips? Laat maar komen! Dank alvast!
Hebben een familiekamer geboekt in een mooi hotel, zo'n oud Ottoman Mansion House vlakbij de Blauwe Moskee. Landen inderdaad op Sabiha en zag dat een taxi 50,00 kost. Dat is misschien een beter idee dan de bus waar we per persoon moeten betalen.
We willen een paar dagen stad en daar al het moois bekijken maar ook riching de prinseneilanden met de ferry en ik zag iets over een badplaats aan de Zwarte Zee. Is dat leuk voor een dagje of slecht bereikbaar? Kilyos heet het.
Iemand eerder met kinderen in deze stad geweest en specifieke tips? Laat maar komen! Dank alvast!
woensdag 5 mei 2010 om 16:22
Oooo Istanbul.
Ik voel gelijk weer een heimwee steek als ik eraan denk.
Ben er 2 keer met mijn ouders geweest, verliefd vanaf het moment dat het vliegtuig de grond raakte.
En in maart vorig jaar met mijn wederhelft.
Met m'n ouders heb ik Hotel Hali bezocht, was prima te doen.
Mijn ouders waren zo tevreden dat ze nog 2 keer zijn teruggegaan.
Met manlief zat ik in Hotel Sunlight. Was ook prima.
Beide in Sultanahmet, dus bij alle bekende 'toeristentrekkers'.
Manlief en ik hebben voornamelijk met de bus gereisd, of gelopen.
Aangezien hij Turks is ging contacten leggen met bijv de ober in ons vaste ontbijttentje, heel snel.
Via die jongen zijn we op plekken geweest die we anders niet gezien hadden.
Cevahir bijvoorbeeld. Een enorm LUXE winkelcentrum, prachtige winkels en geweldige eetzaken.
Helaas ben ik de ene laatste dag ziek geworden, waardoor de laatste 2 dagen een beetje aan me voorbij zijn gegaan.
De taxirit van bijna 3 kwartier richting vliegveld was een enorme uitdaging (want: voedselvergiftiging én geen stop mogelijkheden onderweg), haha.
Ik heb met tranen in mn ogen in het vliegtuig gezeten, op de terugreis.
Wat een geweldige stad. We gaan proberen dit jaar na de Ramadan opnieuw te gaan.
Mijn ouders hebben 2 jaar geleden Istanbul bezocht tijdens Ramadan en die waren zo geroerd door de sfeer toen.
Maar aangezien wij ook vasten lijkt me een bezoek dan niet ideaal, al het heerlijke eten missen overdag zien we niet zo zitten.
Ik voel gelijk weer een heimwee steek als ik eraan denk.
Ben er 2 keer met mijn ouders geweest, verliefd vanaf het moment dat het vliegtuig de grond raakte.
En in maart vorig jaar met mijn wederhelft.
Met m'n ouders heb ik Hotel Hali bezocht, was prima te doen.
Mijn ouders waren zo tevreden dat ze nog 2 keer zijn teruggegaan.
Met manlief zat ik in Hotel Sunlight. Was ook prima.
Beide in Sultanahmet, dus bij alle bekende 'toeristentrekkers'.
Manlief en ik hebben voornamelijk met de bus gereisd, of gelopen.
Aangezien hij Turks is ging contacten leggen met bijv de ober in ons vaste ontbijttentje, heel snel.
Via die jongen zijn we op plekken geweest die we anders niet gezien hadden.
Cevahir bijvoorbeeld. Een enorm LUXE winkelcentrum, prachtige winkels en geweldige eetzaken.
Helaas ben ik de ene laatste dag ziek geworden, waardoor de laatste 2 dagen een beetje aan me voorbij zijn gegaan.
De taxirit van bijna 3 kwartier richting vliegveld was een enorme uitdaging (want: voedselvergiftiging én geen stop mogelijkheden onderweg), haha.
Ik heb met tranen in mn ogen in het vliegtuig gezeten, op de terugreis.
Wat een geweldige stad. We gaan proberen dit jaar na de Ramadan opnieuw te gaan.
Mijn ouders hebben 2 jaar geleden Istanbul bezocht tijdens Ramadan en die waren zo geroerd door de sfeer toen.
Maar aangezien wij ook vasten lijkt me een bezoek dan niet ideaal, al het heerlijke eten missen overdag zien we niet zo zitten.
vrijdag 7 mei 2010 om 19:08
Ben vorig jaar in Istanbul geweest, en vond het een leuke stad maar had er meer van verwacht. Kwam wellicht door alle positieve verhalen voordat we weg gingen waardoor je misschien toch (on) bewust bepaalde verwachtingen hebt, Komt bij dat we en in de verkeerde periode zijn geweest (augustus) en een week (veel te lang). Ben blij dat ik er geweest ben, veel gezien etc maar niet een van mijn favoriete steden.
dinsdag 11 mei 2010 om 12:02
Ik ben dolverliefd op Istanbul en kom er zeker vier keer per jaar ivm de liefde, maar zou er nooit willen wonen/ werken. Gelukkig lukt het me altijd prima om die roze bril af te zetten als het erop aan komt. Dan zie je namelijk mensen knokken voor hun bestaan, en een hoop armoe, lage lonen en belachelijke (aantallen) werkuren. Mij niet gezien.
dinsdag 11 mei 2010 om 12:50
Eens met VC...
Istanbul lijkt heel leuk maar om er echt te wonen en werken is niet zo leuk.
Je werkt minimaal 10 uur per dag (kantoorbaan), verkeer is niet te doen en de huizen zijn klein, oud en duur.
De meeste mensen daar doen het omdat het gewoonweg noodzakelijk is.
Als ik dan toch naar TR zou verhuizen dan zou het een kustplaats worden met een goede school of naar Bursa of iets dergelijks.
Maar Istanbul rocks om gewoon even bij te tanken.
Je werkt minimaal 10 uur per dag (kantoorbaan), verkeer is niet te doen en de huizen zijn klein, oud en duur.
Als ik dan toch naar TR zou verhuizen dan zou het een kustplaats worden met een goede school of naar Bursa of iets dergelijks.
dinsdag 11 mei 2010 om 17:13
quote:Kuzu schreef op 08 mei 2010 @ 16:49:
Ja inderdaad.
Sowieso is de stap om naar Turkije te gaan voor ons niet ondenkbaar (ivm manlief).
Zou me prima lijken, Istanbul.
De cultuur in combinatie met een gewoon leven, prima.
Kuzu waar komt je echtgenoot vandaan dan precies?
Mij lijkt het ook echt heerlijk om in Turkije (Istanbul liefste) te wonen
Ja inderdaad.
Sowieso is de stap om naar Turkije te gaan voor ons niet ondenkbaar (ivm manlief).
Zou me prima lijken, Istanbul.
De cultuur in combinatie met een gewoon leven, prima.
Kuzu waar komt je echtgenoot vandaan dan precies?
Mij lijkt het ook echt heerlijk om in Turkije (Istanbul liefste) te wonen
dinsdag 11 mei 2010 om 17:22
quote:zusenzo schreef op 11 mei 2010 @ 12:50:
Eens met VC...
Het leven in Turkije, en met name in de grotere steden als Istanbul, is inderdaad moeilijk. Als je geen baan en eigen huis hebt, kun je het helemaal vergeten en dan is het weer elke dag overleven. Maar als je geld hebt (vooral een eigen huis is erg belangrijk!), dan leef je wel als een koning (in heel Turkije overigens). Het draait allemaal om geld in dat land.
Man en ik hebben dit jaar een appartement gekocht in Ortakoy. Een van de populaire wijken in Istanbul. We snakken ernaar om binnen nu en 5 jaar te emigreren. Maar ook wij moeten het financieel nog bekijken hoe we het gaan doen als we daar zijn. Gelukkig zijn we allebei hoogopgeleid. Dus dat scheelt.
En Istanbul is altijd lekker om even bij te tanken. Net zoals New York, Parijs of Barcelona
Eens met VC...
Het leven in Turkije, en met name in de grotere steden als Istanbul, is inderdaad moeilijk. Als je geen baan en eigen huis hebt, kun je het helemaal vergeten en dan is het weer elke dag overleven. Maar als je geld hebt (vooral een eigen huis is erg belangrijk!), dan leef je wel als een koning (in heel Turkije overigens). Het draait allemaal om geld in dat land.
Man en ik hebben dit jaar een appartement gekocht in Ortakoy. Een van de populaire wijken in Istanbul. We snakken ernaar om binnen nu en 5 jaar te emigreren. Maar ook wij moeten het financieel nog bekijken hoe we het gaan doen als we daar zijn. Gelukkig zijn we allebei hoogopgeleid. Dus dat scheelt.
En Istanbul is altijd lekker om even bij te tanken. Net zoals New York, Parijs of Barcelona
dinsdag 11 mei 2010 om 22:06
quote:mercimek schreef op 11 mei 2010 @ 17:22:
[...]Het leven in Turkije, en met name in de grotere steden als Istanbul, is inderdaad moeilijk. Als je geen baan en eigen huis hebt, kun je het helemaal vergeten en dan is het weer elke dag overleven.
Nee maar ja, dat geldt voor elke stad natuurlijk; zonder geld en huis is het overal klote. Ik bedoel, zelfs voor mensen met een woning en een baan is het in Istanbul geen feestje. Ik signaleer veel gedoe rondom te laat of te weinig betaald krijgen, slechte of geen verzekeringen, slechte contracten, halfbakken afspraken etc. Onzekerheid alom.
Ik ben wel jaloers op het appartement in Ortakoy. Ik zou het dan echter als tweede c.q. vakantiehuis willen, en niet om in te settelen.
[...]Het leven in Turkije, en met name in de grotere steden als Istanbul, is inderdaad moeilijk. Als je geen baan en eigen huis hebt, kun je het helemaal vergeten en dan is het weer elke dag overleven.
Nee maar ja, dat geldt voor elke stad natuurlijk; zonder geld en huis is het overal klote. Ik bedoel, zelfs voor mensen met een woning en een baan is het in Istanbul geen feestje. Ik signaleer veel gedoe rondom te laat of te weinig betaald krijgen, slechte of geen verzekeringen, slechte contracten, halfbakken afspraken etc. Onzekerheid alom.
Ik ben wel jaloers op het appartement in Ortakoy. Ik zou het dan echter als tweede c.q. vakantiehuis willen, en niet om in te settelen.
zaterdag 15 mei 2010 om 18:08
Ik zit nu in istanbul en idd...liefde op het eerste gezicht. Man en ik hebben zowiezo al plannen om te emigreren op termijn(ivm niet thuis voelen in NL en ook wel voor het avontuur) maar voor Istanbul hebben we wel een heel pakket eisen(we hebben zowiezo een heel pakket eisen voor emigratie). Ben wel blij dat we er gewoon ruim de tijd voor nemen. 4 dagen istanbul lijkt me niks. Moet je ten eerste gaan schrappen in wat je wel en niet doet, en dan heb je van die volle dagen. Nu zijn we lekker flexibel. Zien 1 a 2 dingen per dag en kunnen ook gewoon lekker uitrusten en dingen wijzigen in ons programma. Geen een x de taxi genomen trouwens(muv. vliegveld-hotel) we lopen veel en nemen vaak de metro(zeer goed geregeld en spotgoedkoop). Ben wel blij eigenlijk dat we niet in sultanahmet zitten. De bezienswaardigheden zijn geweldig maar men, wat een drukte en veel toeristen(ok, die heb je hier overal maar daar wel veel meer) vervelende verkopers en alles is duur.