Ongelukjes met de auto

17-10-2012 14:34 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik kan soms zo moe van mezelf worden. Nou reed ik daarnet achteruit de garage in met de achterklep omhoog. Sufferd die ik ben. En dat is dus al de 2e keer!!

Resultaat: een deukje in mijn achterklep, lamp van de garage stuk en de garagedeur wil niet meer naar beneden.

'k Heb mijn vriend alvast maar gebeld, hoeft vanavond niet te schrikken.

Heb jij ook weleens zoiets stoms gedaan?
Zó dom ben ik nog niet geweest. Maar over het algemeen vind ik dat de auto in mijn dienst is, en niet andersom. Dus onder de motorkap is alles in orde......................
Oh ja.. ik heb eens bij mijn werk een muurtje geschamt, toen ik de parkeergarage uitreed. Uitgestapt om de schade op te nemen, toen kreeg ik nog een slag voor mijn kop van de slagboom die weer dalende was,. Ben maar gauw weer ingestapt en weggereden. Schaam schaam. Thuisgekomen bleek de auto behoorlijk beschadigd, later nog eens op het werk naar de muur gekeken, die bleek niets te hebben.

Succes met jou schadepost.
Een auto is geen speelgoed. En als je dit al eens hebt gehad (euh, een ezel stoot zich toch niet twee keer aan dezelfde steen?), dan ben je toch júíst voorzichtiger??
eh sorry hoor maar als dit al de tweede keer is vind ik het wel heel erg stom. Goed dat ik je vriend niet ben ik zou echt laaiend op je zijn.
En waarom rijdt je uberhaupt achteruit de garage in met de achterklep nog omhoog??
Ken je die scenes uit meerdere films dat de personages hun tas op het dak van de auto leggen en dan wegrijden? Juist. Meerdere keren gebeurd :(
quote:truffelmaffia schreef op 17 oktober 2012 @ 14:42:

En waarom rijdt je uberhaupt achteruit de garage in met de achterklep nog omhoog??Het was dan ook een foutje he, alsin geen bewuste actie.
Ja, in een straatje waar je voorheen altijd in mocht zat ineens een driehoek-punt in de grond. Ik dacht dat hij in de grond zou zakken als je er tegenaan reed, helaas hing ik toen ineens met de voorste twee wielen van de grond.

Een paar jongens hebben hem eraf getild.
@Sssenta, zo ben ik al twee zonnebrillen van mij en de favoriete knuffel van jongste kwijtgeraakt. Gelukkig die laatste teruggevonden.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Dat heb ik zo vaak. Ik heb 18 jaar schadevrij gereden en de laatste 2 jaar wel 5 deuken gereden en een paar krassen.

Geen idee hoe dat komt.

Wel balen ja.
Bij het achteruit parkeren voelde ik de stoeprand. Kom ik er een dag later achter dat die stoeprand een lantaarnpaal was die een bumperkusje van mij had gekregen.

Gelukkig niks te zien.
quote:Sssenta schreef op 17 oktober 2012 @ 14:45:

[...]

Het was dan ook een foutje he, alsin geen bewuste actie.Als je achteruit rijdt kijk je ook achteruit. Dan zie je toch dat de achterklep nog open staat? Als je dát al niet ziet, ben je dan wel geschikt voor op de weg?
quote:sugarmiss schreef op 17 oktober 2012 @ 14:42:

eh sorry hoor maar als dit al de tweede keer is vind ik het wel heel erg stom. Goed dat ik je vriend niet ben ik zou echt laaiend op je zijn.

Ach! Iedereen overkomt dat weleens, dat ze twee keer dezelfde stomme fout maken!

TO, er zijn gelukkig ergere dingen toch?

Ik zelf, nooit echt ongelukjes gehad.. Enigste wat ik de eerste dag dat ik mijn rijbewijs lang geleden, tegen een paaltje aangereden omdat de handrem er niet op stond, ( auto stond toen voor een paaltje geparkeerd) en de auto stond niet in zijn vrij, maar gewoon in zijn 1. . Dat is ook stom hé. hahahaha

Er was trouwens geen schade gelukkig hahaha.. Alleen het paaltje stond beetje scheef, dat boeit me niet!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:isabon schreef op 17 oktober 2012 @ 14:47:

Dat heb ik zo vaak. Ik heb 18 jaar schadevrij gereden en de laatste 2 jaar wel 5 deuken gereden en een paar krassen.

Geen idee hoe dat komt.

Wel balen ja.Misschien een bril nodig?
quote:truffelmaffia schreef op 17 oktober 2012 @ 14:41:

Een auto is geen speelgoed. En als je dit al eens hebt gehad (euh, een ezel stoot zich toch niet twee keer aan dezelfde steen?), dan ben je toch júíst voorzichtiger??

3x is scheepsrecht.

Ik ben er ook zo een. Ik pleur standaard 6 x over dezelfde drempel, stoot mijn hoofd 10 x aan dezelfde balk enz enz.
TO deed het toch niet met opzet? Oké, 2x is niet echt heel slim, maar kan iedereen gebeuren!

Mijn vader woont al een tijdje in het huis waar hij nu woont. Ik kom daar dus ook al jaren.

Paar weken geleden vergat ik opeens de lantaarnpaal toen ik achteruit reed

Wonder boven wonder was er niets te zien aan de auto!
Sandtman reed ooit tegen de lantaarnpaal vlak naast onze oprit. Auto uitgedeukt, gespoten, 400 euro armer. En nog geen twee weken later doe ik precies hetzelfde, deuk op dezelfde plek, krassen ook. Prijs ook, weer 400 euro. Echt jammer.
Hier met mijn toen gloednieuwe auto terwijl ik de garage uitreed per ongeluk de garagedeur alweer dichtgedaan....gevolg, een mooie deuk bovenop het dak...en ik snapte al niet waarom manlief zo naar mij toeterde
quote:truffelmaffia schreef op 17 oktober 2012 @ 14:48:

[...]

Als je achteruit rijdt kijk je ook achteruit. Dan zie je toch dat de achterklep nog open staat? Als je dát al niet ziet, ben je dan wel geschikt voor op de weg?Ja als je vooruit rijd moet je ook vooruit kijken, toch gebeuren er nog genoeg ongelukken, zullen we dan maar bij iedereen het rijbewijs innemen?
Ik had net een week of zo mijn rijbewijs toen ik heel stoer mijn moeder wel even zou gaan ophalen na een kleine medische ingreep. Na klein beetje gedoe om het te vinden lukte het me dan toch de auto daar te parkeren, mijn moeder opgehaald, en toen wilde ik wegrijden. Maar helaas stond er een container naast mijn auto, en had ik nog niet helemaal de vaardigheden om me daar goed uit te manouvreren (want stond voorin ingeparkeerd). Dat heeft toen wel voor een hele mooi kras aan de zijkant van mijn auto gezorgd. Gelukkig was het een oud afdankertje, die auto. En gelukkig kan ik tegenwoordig wel gewoon achteruit inparkeren.

Verder is het me nog 1x gebeurd dat ik met een snotverkouden wattenkop mijn tankdop bovenop de auto heb laten liggen en zo ben weggereden. Gelukkig hoefde ik toen maar 100 meter verder naar mijn werk en daar kwam ik er al achter, maar goed, toch een gevaarlijk grapje.
quote:qupida schreef op 17 oktober 2012 @ 14:57:

[...]

Ja als je vooruit rijd moet je ook vooruit kijken, toch gebeuren er nog genoeg ongelukken, zullen we dan maar bij iedereen het rijbewijs innemen? Iets met beste stuurlui enzo. Truffelmaffia heeft namelijk zelf geen rijbewijs.
quote:qupida schreef op 17 oktober 2012 @ 14:57:

[...]

Ja als je vooruit rijd moet je ook vooruit kijken, toch gebeuren er nog genoeg ongelukken, zullen we dan maar bij iedereen het rijbewijs innemen?

Je weet niet wanneer een andere verkeersdeelnemer plotseling opduikt. Bovendien bewegen ze ook nog eens.

Maar als je vooruit tegen een paaltje oprijdt dan is dat ook vrij stom en kan je je inderdaad afvragen of je je rijbewijs wel waardig bent.

Nu is een paaltje vaak nog vrij klein en kan je die over het hoofd zien maar die achterklep is echt wel in je achterruit te zien als je achterruit rijdt

Die klep heeft ze zeer waarschijnlijk ook nog eens zelf opengezet. Dat weet je toch. Dan rijdt je vervolgens toch niet gewoon de garage in.
Mijn eerste auto, een oude Opel Corsa... Ik reed heel gemakkelijk een schuine parkeerplek in. Maar toen ik er wat uurtjes later gewoon uit wilde rijden, knalde ik met de portier tegen een boom. Hoe, weet ik niet. Maar het portier ging verdomde moeilijk open en een kennis heeft die enigzins voor mij een beetje kunnen terugbuigen... Mijn broertje en een vriend zaten destijds in de auto en ze hebben het er nu nog over, het is zeker 5 jaar geleden!
Nee gebeurd me eigenlijk nooit. Ik rijd al 13 jaar schadevrij. Helemaal nooit iets geraakt, iets stoms gedaan of iets op het dak laten liggen. Autorijden is bij mij het probleem niet, dat gaat erg goed (mag je best van jezelf zeggen toch?). Ik heb vast wel weer andere dingen, haha

Mijn moeder wilde ooit helemaal aan de andere kant van de parkeerplaats parkeren, omdat ze hem anders moest fileparkeren vlak naast een muur. Regende pijpestelen. Heb mams dus maar even vriendelijk verzocht om te wisselen van plaats. Heb een hekel aan regen, haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven