Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Neferisis: Dat was nou juist zo raar aan dat gepriegel, hij had de helft van de kaart onbeschreven gelaten. Hetzelfde met het adres, bijna niet te lezen en zeeën van ruimte over.

Deze had inderdaad ook vrijwel het hele assortiment I-drukker in haar verzonden galerie.

@Italië-meisje: Volgens mijn statistieken duurt Duitsland gemiddeld 6 dagen.

@Dreamer: Dat Ikea is soms af te plakken met postzegels o.i.d.

Bij mij gaat waarschijnlijk weer een kaart expiren. Hong Kong ditmaal. Ze reageert ook niet op de mail die ik heb gestuurd. Ik blijf dat raar vinden.

Ook nog een leuk Nederlands profiel getrokken vandaag. Daar gaat de eerste Italië kaart heen. Volgens mij heeft deze een goede bestemming.
Ik zit ook iedere keer maar te hopen op een profiel van één van jullie. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat dat al is gebeurd zonder dat ik het weet, maar waarschijnlijk moet ik gewoon nog even geduld hebben.
Ik heb binnenland uitgevinkt (of niet aangevinkt) staan Indie, dus mijn profiel krijg je niet

IKEA staat rechtslinksonder.. niet echt een plek voor postzegels, helaas.

kreeg net een hurray uit Rusland, was 29 dagen onderweg.

Krijg erg de neiging gelijk weer te trekken, maar ongemerkt wordt het dan toch een stuk duurder he. Niet meer dan 5 te reizen, is dan wel een mooie bescherming, zo in het begin
Later is nu
@Indie > nee hoor, ik heb, helaas, nog nooit een kaart van je mogen ontvangen of naar je gestuurd, maar wat niet is kan altijd nog komen.

@Dreamer > je gaat inderdaad gemakkelijk ongemerkt sneller adressen aanvragen dan gepland. Alhoewel ik veel meer kaarten verstuur dan jij, moet ook ik regelmatig op de rem trappen. Maar het blijft gewoon zo leuk: de verrassing van het land en profiel, de zoektocht naar de bijpassende perfecte kaart en het schrijven van een origineel bericht.

De 'airmail' sticker kan je toch overal plakken of is het Zweedse logo soms groter dan de sticker?
Jeuh! Mijn kaartje is een favourite! Leuk complimentje. Het is het tweede kaartje wat ik gestuurd had.

Leuk als mensen er zo blij mee zijn, dat maakt mij weer superblij.
ik heb geen airmailstickertjes

Leuk he, Italiemeisje

Van mij zijn al een aantal kaartjes favourite en dat voelt toch wel goed.
Later is nu
@Dreamer: Linksonder inderdaad. Maar als je de kaart omdraait (de mijne hebben geen lijntjes) zit het logo rechtsboven, mooie plek voor postzegels.

Ook met tien kaarten onderweg wordt je "beschermd". Ik heb al dagen geen hurray meer gehad en mag dus niets meer versturen. Goedkoop, maar wel saai.

@Neferisis: Dat helaas klinkt als een compliment.
Ik houd me redelijk aan mijn max. Ik stuur zelden meer dan 10 kaarten per maand eigenlijk.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik ben best een beetje hypocriet met de favourites. Zelf favoriet ik de kaarten die ik wil ontvangen, niet de leuke die ik al heb gekregen. Terwijl ik ook altijd weer enthousiast word als iemand zijn waardering uit door het van mij ontvangen kaartje te favorieten. Ik heb het daarom ook vermeld in mijn profiel, zodat de zender niet al te teleurgesteld gaat zijn.
Jaja hij is binnen. Mijn eerste kaartje en hij komt uit Finland. Oehoe zo blij. Happy me and happy mailbox haha.

Ze heeft goed gekeken naar mijn profiel. Een prachtige kaart van de natuur. Ook verteld ze wat over haar favorite seizoenen. Ik heb nl in mijn profiel staat dat ik gek ben op de natuur en wat ik zo mooi vind aan elk seizoen.
Leuk Italiemeisje!

Ik heb een kaartje uit Duitsland 't Ziet eruit als een (zelfgemaakte) foto, qua papier enzo, maar wel heel mooi. Qua afbeelding lijkt het dan ook weer meer op een ansichtkaart.

Afijn, leuk leuk
Later is nu
ik kom even voorzichtig zwaaien.

Heb sinds vanavond weer internet . Verhuizing is nog niet helemaal rond, krijg als het goed is woensdag m'n spullen (douane was erg gezellig zal ik maar zeggen), dan kan ik daarna weer actief gaan postcrossen (en jullie ook kaartjes sturen want mijn PCadressenboekje ligt dus in de container).

Verder gaat het goed met mij, leuk op het werk, nog erg kaal en saai thuis
Snjókorn falla, á allt og alla
Slechts een lelijk kaartje uit Australië met minimale tekst ontvangen, maar wel met een mooie zegel erop. Ik werd er niet echt blij van.

@Snjo > gelukkig, je bent weer boven water , de radiostilte duurde wel erg lang.

Wat heerlijk dat het werk goed bevalt. Leuke buren? Hoe is het met de katten? Slechte ervaringen met de douane? Honderdduizend formulieren in moeten vullen, van het kastje naar de muur gestuurd?

@Italie meisje > zo te lezen had jij een prima PC dag. Mijn eerste kaartje was iets dat totaal niet bij mijn profiel aansloot, maar ik was er destijds toch erg blij mee.

@Dreamer > je krijgt airmail stickers bij de PMK postzegels.

@Indie > een herkenbaar verhaal wat betreft de favorieten. Ik ben elke ochtend nieuwsgierig hoeveel favo's ik erbij heb gekregen en welk profiel daarbij hoort.

@Droomz > stuur je wel extra (kerst)kaarten in december?

Ik ga mijn bed maar eens opzoeken. Morgen moet ik al heel vroeg op pad en het wordt een lange dag.
Hallo allemaal!

Jehh Snjo je bent weer online

Ik hoop dat alles uiteindelijk helemaal heel en compleet bij je aankomt! Dan kun je je huisje ook heerlijk inrichten en gezellig maken met je eigen spulletjes.

Ik las Italiemeisje en Neferisis over hun eerste kaart: ik kan die van mij ook nog goed herinneren. uit Finland, dat was toen nog de topper qua landen zeg maar. De afbeelding had ik niet echt zoveel mee; kerstmannen op een motor, maar de tekst was zo leuk en zo vriendelijk! Was echt heel blij er mee (en weet het nu nog precies na 4 jaar!) Ik had toen ook in de hurray gezet dat ik heel blij was dat zij degene was die mij mijn eerste kaart mocht sturen omdat ik nu nog enthousiaster was.

Ik heb gister echt zo een leuk "kado" voor mezelf gekocht :D We hebben hier ook een Exp0 die failliet gaat en ze verkopen ook het interieur. En ja.. ook die heerlijk grote kaartenstandaard! Zo een grote zwarte hoge die kan draaien en waar *even tellen* 74 rekjes aan zitten. Hij staat nu achter me te pronken, ik moet er nog even een goed plekje voor vinden, (hij mocht niet in de woonkamer van vriendlief, flauw he..)

De mensen in de winkel snapte niet echt wat ik er dan mee wilde ("maak je zelfs soms kaarten ofzo?") maar ik dacht alleen maar jippie. inpakken, wegwezen!

Oh en PMK heeft een aktie he, voor degene die dat nog niet wisten: in de maand oktober krijg je een postzegelbevochtiger bij bestelling vanaf 40 euro. Ik heb m erbij besteld, want hoe leuk de zegels ook zijn, dat likken of plakken is soms toch wel ehh... lastig.

Zo, ik ga even lekker wat adresjes aanvragen!

Fijne dag/weekend allemaal!!
Mooie verhalen weer hier. Die kaartenstandaard lijkt me prachtig! Heb je al genoeg kaarten om 't wat te laten lijken?

Bij mij zijn twee kaarten favoriet geworden; leuk!! Dus ga ook maar weer nieuwe adressen aanvragen.
:( Jammer...heb een vrij saai profiel en iemand met een volledig leeg profiel. Zal ik dan maar een kaartje sturen met de tip om iets in zijn profiel te zetten?
Welkom terug Snjokorn, ik hoop dat alles verder naar wens is op je nieuwe plek (in je nieuwe leven).

Wow Kozoo: Ik kon geen groene smiley's vinden hier, maar ik ben wel een beetje jaloers. Jouw kaartenrek klinkt precies als wat ik zoek. Helaas was onze expo al verdwenen voor ik er erg in had. De meeste molens die ik zie op marktplaats zijn of te ver weg, of zijn zo onhandig ingedeeld dat ze wel veel ruimte innemen terwijl ze weinig kaarten kunnen hebben. Veel plezier ermee.
Jurk: Wat een tegenvaller. Ik zeg daar altijd wat van. Ik ben van mening dat als je wilt dat mensen tijd, geld en energie in je steken, je best even kunt gaan zitten voor een profiel. Ik wil kaarten naar mensen sturen, niet naar adressen. Op wat voor manier ik er iets van zeg hangt af van hoelang iemand al lid is. Meestal iets in de trant van: je zou het voor jezelf, maar vooral ook voor je medepostcrossers zoveel leuker en vriendelijker kunnen maken door iets over jezelf en je wensen in je profiel te schrijven.
Ik weet nog niet of ik extra kaarten in december ga versturen.

Jaloers op die kaartenstandaard!

Hier een kaart uit Slovenie met een supermooi handschrift.

O, en welkom terug snjokorn.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Leuk een kaartenstandaard. Dat zou hier ook nog wel passen..

Hier een leuk kaartje uit Finland. Skiënde cartoondieren, waaronder een giraffe

Welkom terug Snjokorn.. ik 'ken' je natuurlijk van een ander topic, maar daar ben ik al even niet geweest.
Later is nu
Helleu!!

Zo laat ik mijn neus ook weer eens om de hoek steken hier!!

Hoe is het met iedereen? Lekker aant postcrossen? Ik stuur ondertussen ook nog steeds mn kaartjes de wereld rond! Ik mag er ondertussen 22 onderweg hebben en geloof dat de 20ste kaart net expired is geraakt. Dat is wel jammer. Vandaag een kaartje met cupcakes hier vlak uit de buurt gehad en een kaartje met een winterse tekening uit Finland. Het is dat ik een taart bestelling heb staan dit weekend maar anders was ik er weer even lekker voor gaan zitten want heb er niet meer zoveel onderweg op het moment.

Voor nu een fijne avond!
Haihai

Grappig, ik heb een kaartje met cupcakes verstuurd en die is gelijk favoriet gezet door de ontvanger. Zij is gék op cupcakes

En ik heb een hele mooie giraffekop gekregen uit Denemarken vandaag. Zó blij mee!
Later is nu
Helleu!!

Helaas dreamer dat was ik niet denk ik. Hier verder het trouwkaartje van mn broertje en een herfst kaartje. Verder wat folder materiaaal. Ik heb zojuist even heel wat adressen aangevraagd! 15 in totaal! Er mag een kaartje naar Georgie voor het eerst en ook naar Singopore. Verder een beetje de oostblok landen zon beetje bijna allemaal haha. Er mag ook een kaartje naar een dorp hier aan de andere kant van de ringweg dus dat is ook wel grappig! Zo en nu nog lekker even bank hangen en dan lekker slapen!

Fijne avond!
De afgelopen dagen druk op pad geweest voor dochters toekomstige studieplannen: toetsen en een open dag op een universiteit. Beiden veel indrukken opgedaan en zij heeft weer enkele opties kunnen afstrepen. Geen tijd gehad voor PC en vandaag komt het er waarschijnlijk ook nog niet van: achterstallig huishouden.

@Kozoo > zo'n kaartenmolen had ik ook wel op de kop willen tikken. Wat een fantastische aankoop! Ik heb nog wel bij de Exp0 naar kaarten gekeken, maar er was niets fatsoenlijks meer te vinden. Nooit bij stil gestaan dat de inventaris ook te koop zou kunnen zijn.

@OJNJ > wat heb je naar het lege profiel gestuurd?

@Indie > helemaal juist verwoord: je stuurt kaarten naar mensen, niet naar adressen!

@Dreamer > al die giraffen, heeft Dikkertjedap al kunnen achterhalen waar je woont?

@Tine > ga je op de trouwerij van jouw broertje het boeket proberen te vangen?

Je hebt flink op de knop gedrukt, heb je alle bijpassende plaatjes al uitgezocht en beschreven?

O ja, had jij al op de PC-hyves gekeken?
Neferisis, uiteraard ga ik dat boeket vangen! Ik sta nu al klaar haha! Vandaag voor alle 15 aangevraagde adressen een passende kaart gevonden, ook alles gescand en in de grote brievenbus gedaan. Nu had ik net weer een hurray dus heb ik nog een adres aangevraagd, Oostenrijk dit keer. Hier gaat een cupcake kaartje naar toe. En ja ik heb vanmiddag gekeken:) En gereageerd:) Straks So You Think You Can Dance kijken en daarna snel naar bed want morgen een vroege dienst dus vroeg mn bed uit! Op naar een nieuwe werkweek!

Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven