Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Ja hoor, vier stuks binnen!

@Droomz > als kookfanaat ben ik wel benieuwd naar haar favoriete recept, iets typisch Iers?

@Indie > ik heb liever een interessant profiel dan geen doorsnee land.

Hoeveel kaarten heb je van de vakantie mee terug gebracht? Zelfdiscipline bij deze hobby valt niet mee.
NOuja, het voordeel is dat ze ook weer verstuurd worden. Ik kocht altijd al kaarten, maar die verdwenen in de la/m'n tas/waardanook
Later is nu
Hoewel ik als excuus heb dat de (toeristen)kaarten in Italië veel goedkoper zijn dan bij ons, durf ik het bijna niet te zeggen. Het waren er 68. De eersten had ik al te pakken op Schiphol.

Ik wilde niet te veel geijkte Italië-kaarten kopen (zoals de toren van Pisa), omdat ik er vanuit ga dat postcrossers van ver weg een NL kaartje verwachten/wensen. Italië is echter flink vertegenwoordigd op de Unesco-lijst, dus daar kan ik waarschijnlijk nog wel een aantal mensen blij mee maken. Verder hadden ze ook leuke art- en retrokaarten.
Haha, da's wel heul veul! Maar ik kan me voorstellen dat kaartjes kopen wel steeds meer in je systeem komt.

Had een beetje saai kaartje uit Turkije in de bus. Maar wel weer een interessant nieuw profiel om een kaartje naartoe te sturen; een man die graag naaktkaarten zou willen ontvangen...euh...even zoeken dan maar! Hij had ook nog andere opties in zijn wishlist, maar wie weet wat ik tegenkom als ik weer 's een rondje door de stad doe.

Fijne bzv-avond voor de liefhebbers!
@Dreamer > heel herkenbaar, ik verstuur nu soms nog kaarten die ik al zeker dertig jaar in de kast had liggen.

@Indie > 68 is een hele stapel, maar voor een week valt dat nog best mee. Ik heb er wel eens meer gekocht op een meeting dag...

@OJNJ > ook voor die categorie heb ik een voorraadje. Naakt is voor mij een breed begrip, ik reken blote voeten, een mooi been of een fraaie rug er ook toe. Kan ook een schilderij of een sculptuur zijn. Ranzige ansichten verstuur ik per definitie niet.
Ikheb een tijd terug kaarten van mijn oma gevonden die toch zeker 30 jaar oud zijn Best grappig.

@neferisis Het was Irish Berry Frozen Yoghurt geloof ik Klonk wel lekker iig.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
In die enorme kaartenwinkel waar ik was, waren hele mooie naakten. Omdat we het er hier al over gehad hadden (ik had een dergelijke kaart gezien bij de gallery) heb ik er nog over gedacht een paar tekopen. Maarja.. zal je net zien dat ie die al heeft
Later is nu
quote:neferisis schreef op 14 oktober 2012 @ 11:53:

Die kaartenboekjes van de Slegte zijn zwart/wit afbeeldingen van oude ansichten uit bepaalde steden/regio's. Bol ('postcardbooks') en sommige online kaartenwinkels verkopen ook postkaartenboeken (van Tushita) met bepaalde thema's. Vaak 30 kaarten voor nog geen tientje.

@Stereogram > ha medefossiel! Ik ben benieuwd welk Alice kaartje je hebt ontvangen. Als het een onbekend exemplaar is belandt deze geheid bij mijn favorieten.

Ga je nog speciale activiteiten doen met jouw leerlingen zo vlak voor de vakantie? Ik had gehoopt nog wat dagen op pad te kunnen gaan met het gezin, maar dochter moet deze week een Engelse toets maken (wil volgend jaar naar een Amerikaanse uni) en ook nog naar open dagen van Nederlandse universiteiten. Voor zoon moet hoognodig kleding geshopt worden, is weer overal uitgegroeid. Het wordt hier dus een rommelige, maar vast wel een gezellige week.

Gisteren vergeten de bus te legen, ik had tot laat het huis vol met familie. Zo maar eens gaan doen, toch nog post op zondag!

Ha medefossiel! Ik heb Alice geupload hoor! Ik had ook nog post vandaag. Niet omdat ik de brievenbus gisteren niet geleegd had, maar omdat er een kaart waarschijnlijk bij een van mijn buren bezorgd was, en zij 'm bij mij onder de deur door geschoven hebben.

Ter aanvulling op de boekjes bij de Slegte: het assortiment is wel eens verschillend per filiaal. Ik heb er mooie postcardbooks van Mucha, Erte en Art Deco vandaan en ook met afbeeldingen van dieren en bloemen. De kunstkaarten zijn erg mooi van kwaliteit, de andere soorten wat minder, maar zijn vaak wel geliefd bij postcrossers.

Ik bewaarde als kind ook mooie kaarten van musea etc, die nu voor postcrossing gebruikt worden. Ik had dit laatst op zo'n kaart geschreven en de ontvangster was er zo blij mee dat ze moest huilen... Ze vond de afbeelding zo mooi en ze vond t zo bijzonder dat ik die kaart al zo lang had bewaard omdat ik m zelf mooi vond en dat ik m toch naar haar had opgestuurd.

Dreamer, de kosten van de kaarten vallen wel mee als je een beetje goed zoekt en oplet waar je goedkopere kaarten kunt kopen. Voor de meeste kaarten geef ik max 70 cent uit. Daarnaast heb ik een aantal erg mooie van een euro (Inkognito, Lali Riddle etc). Omdat ik ook wat goedkopere kaarten heb, zoals uit de postcardbooks is het goed te doen. De postzegels zijn meestal het duurste. Qua kaarten heb ik een grote voorraad waar ik in principe nog wel een poos mee vooruit kan.

Indie, dankjewel! En dat is een mooie buit, hoor!

Droomz, altijd leuk als mensen de moeite nemen om een recept op te schrijven. Zo heb ik ook wat recepten ontvangen, die ik ga proberen als ik weer wat meer tijd heb om uitgebreid te koken.

Net 2 kaarten geschreven die morgen op de bus gaan: een auto gaat op weg naar Duitsland en een landschap blijft binnen Nederland.
Na een heerlijke ochtendwandeling, terwijl het jonge spul nog lag uit te slapen, vier plaatjes uitgezocht voor India (auto's), Maleisië (postzegels), Oekraïne (aardbeien) en Litouwen (vintage advertentie).

@Droomz > klinkt inderdaad lekker.

@Dreamer > al de juiste kaart kunnen blootleggen?

@Stereogram > deze Alice kende ik nog niet, staat nu bij mijn favo's.

Ik heb in de afgelopen jaren al heel wat enthousiaste hurrays ontvangen, maar nog nooit iemand tot tranen geroerd. Misschien moet ik een volgende keer als er een verzoek komt om iets extra's mee te sturen enkele papieren zakdoekjes in de envelop doen...

Even een verzoek voor alle fossielen van dit topic, ook voor degenen die hier alleen nog maar meelezen: graag even een reactie op mijn bericht op de postcrossing site van het fossiele social medium hyves.
ik had net een enthousiaste hurray uit Taiwan, gelijk nieuw adres getrokken: Belarus.

Ik moet zo naar Ikea en volgens mij zijn daar wel kaarten naar haar smaak. Ze vraagt echt helemaal niets van wat ik op voorraad heb,
Later is nu
Ooh verkoopt Ikea ook kaarten? Niet alleen kerstkaarten ofzo? Dat zijn de enige die ik op de site zie.
Yeah ik heb vandaag mijn eerste kaart gekregen! Van een 12-jarig meisje uit Wit-Rusland. Leuk leuk leuk!
Oooh de Ikea heeft best leuke kaarten!
Jaa.. en ik kreeg er ééntje extra. 't Zijn setjes van 5 stuks, bij mij was er ééntje dubbel 2,50 euro per 5 kaarten is ook niet duur.

Kreeg gisteren nog een hurray uit Duitsland.

Die gaan wel lekker snel he.
Later is nu
(en natuurlijk weer een Duits adres getrokken )

(jaja, ik weet..)
Later is nu
Het is hier rustig op PC-gebied (verder eigenlijk ook wel). Morgen gaat een tulp naar Finland, een Toscanekaart naar een PC-er waar ik al een tijdje mee mail en een troll blijft als bedankkaart binnen NL.

Wel vandaag twee kaarten in de bus. Een mooie uit Arizona met een inimini handschrift (dacht even dat ik aan de leesbril moet) en uit NL een ad/freecard met een hond. Best vreemd aangezien zowel honden als ad/freecards op mijn please-not-lijstje staan. Nota bene van iemand die zelf ook geen ad/freecards wil ontvangen. Nou ja, misschien niet goed gekeken.
Een hurray uit America. Ze vond het de perfecte kaart voor haar van superhelden houdende zoon. Ik had een kaart gestuurd van eem hond in een supermanpakje.

Had gefacht eigenlijk dat het een hurray uit Duitsland zou zijn. Mijn andere naar Duitsland was in 2 dagen over. Nu nog niks na 6 dagen en deze naar America dus wel.

Hoe lang is normaal voor Duitsland? Denk echt.dat hij er nog niet is aangezien de ontvangster wel vaak inlogd.
Ha, ik heb een Hurray uit Japan, in 6 dagen!

Italië-meisje, bij mij doet Duitsland er meestal zo'n 2-4 dagen over, maar laatst ook een keer langer. En kaartje hierheen duurde 2 weken!
Later is nu
Volgend kaartje gaat naar Canada. Ze heeft een kaartje bij haar favorieten staan, die ik op voorraad heb. Hoe handig!
Later is nu
Ah oke, ik wacht het gewoon af. Mijn volgende kaartje gaat ook weer naar Duitsland.

Leuk zeg dat je toevallig net zo'n kaartje hebt. Wat zal ze blij zijn.
Duitsland wisselt. Varieert van een paar dagen tot 3 weken.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Gisteren vijf kaarten ontvangen, helaas eentje zonder ID. Nu maar hopen dat het nummer nog achterhaald kan worden, want deze fraaie kaart wil ik maar al te graag registreren.

Vandaag twee officials in de bus, waarvan eentje van een medefossiel, zo verrassend en leuk!

Straks vier ansichten posten: een Fiepje gaat naar Singapore en eveneens naar Almere, een Jetoy naar Canada en een aquarel gaat naar Taiwan.

@Dreamer > aardig wat hurrays de laatste dagen, ook nog kaarten in de bus? Welke Ikea kaarten heb je gekocht, met de 'postzegelfoto's'?

@Indie > ik schrijf dikwijls ook met zo'n ieniemini handschrift. Soms vraagt een kaart/profiel gewoon om zo'n uitgebreid bericht, dat je ongelooflijk moet pielen om het hele verhaal op die paar vierkante centimeter te krijgen.

Laatst zag ik bij een profiel staan dat diegene geen ad-cards wilde ontvangen, maar zij zelf stuurde alleen maar I-drukkers en Boomerang kaarten. Zo iemand krijgt van mij een gratis kaart. Ik stuur in principe geen ad-cards, tenzij deze bij de favo's van het profiel staan of het profiel zeer onaardig en veeleisend overkomt. Gelukkig is dat maar bij een enkeling het geval.

@Maaike 92 > nu ben je officieel postcrosser!

@Italie meisje > kaarten naar kleine steden in het voormalig Oost-Duitsland kunnen er soms heel lang overdoen: twee tot drie weken. Even geduld hebben.
Neferisis; ik heb de 'vintage' kaarten gekocht en die met kleurtjes/verf/krijt. I kheb geen postzegelfoto's gezien. Jammer

Ik vind het ook jammer dat er groot 'IKEA" achterop staat

Na het kaartje uit Duitsland, zaterdag, niets meer gehad. Zoon gísteren blij met kaartje uit Hong Kong
Later is nu
En een kaartje uit Ukraine, met hele wazige tekst. Aalbesjes
Later is nu
quote:dreamer schreef op 17 oktober 2012 @ 16:33:

En een kaartje uit Ukraine, met hele wazige tekst. Aalbesjes

Te veel besjes gegeten...

Ik plak altijd de 'airmail' sticker over lelijke streepjescodes/logo's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven