Geld & Recht alle pijlers

Netto minimumloon

19-10-2012 10:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoeveel je netto overhoud van het bruto minimumloon?
Dat is van veel dingen afhankelijk en dus niet zo te zeggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Google.com > Bruto Netto calculator
Héééél globaal zou je van het bruto loon één derde deel af kunnen trekken. Dan kom je enigzins in de buurt.
Je brutominmumloon hangt onder andere af van je leeftijd.

Als de 79 in je nick je geboortejaar is, dan is je minimum bruto maandloon bij volledige werkweken: 1456,20 euro

Invullen in een versimpelde bruto-netto calculator (intermediair website) geeft een minimum netto maandloon van: 1235 euro.
http://www.intermediair.n ... OrZjYrUjLMCFYXJtAoddyYAfw

deze dus (intermediair) .. vind ik een goede
Bedankt hier heb ik eindelijk wat aan.

Zelfs het uwv kon me er geen antwoord opgeven...
Het UWV heeft daar ook niets mee te maken dus waarom zouden zij dat voor jou moeten uitzoeken?

Wat je in de online berekeningen ziet zijn slechts indicaties, het beste zou je een proforma loonstrook kunnen vragen.
quote:miek79 schreef op 19 oktober 2012 @ 10:33:

Bedankt hier heb ik eindelijk wat aan.

Zelfs het uwv kon me er geen antwoord opgeven...

maar als ik dit in 90 seconden kan googelen, had je dat toch zelf ook kunnen doen? Zo ingewikkeld is het niet hoor..

En zoals al eerder gezegd: het is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Dus het zijn maar ruwe schattingen.

*genoemde bedragen geven geen garantie voor de toekomst en deze poster is niet aansprakelijk voor eventuele toekomstige teleurstellingen.*
Ik krijg straks een uitkering via het uwv wat gelijk is aan het bruto min. loon vandaar.

Ik heb alleen op bedragen gezocht via google, niet op berekening.
die van mij klopt precies wat ik op intermediair heb berekend. Dus ik denk (aangezien je uitkering krijgt) dat het bij jou ook redelijk nauwkeurig zal zijn. Maar goed kan inderdaad afwijken.

@laylalala niet iedereen is handig met google of weet hoe die dingen moet zoeken.
quote:dash2in1 schreef op 19 oktober 2012 @ 11:46:

die van mij klopt precies wat ik op intermediair heb berekend. Dus ik denk (aangezien je uitkering krijgt) dat het bij jou ook redelijk nauwkeurig zal zijn. Maar goed kan inderdaad afwijken.

@laylalala niet iedereen is handig met google of weet hoe die dingen moet zoeken.

Dat niet iedereen zoveel tijd doorbrengt op internet als ik, dat snap ik. Maar ik heb gewoon gegoogeld op de termen "bruto minimumloon", "netto minimumloon" en "bruto netto berekenen".

dus dat lijkt me niet zo ingewikkeld.
Ik weet niet wat voor uitkering je krijgt? Wajong is bijvoorbeeld wel gebaseerd op het minimumloon, maar ligt daar wel 25% onder. Op basis van 100% van het minimumloon (voor volwassenen) zou je uitkomen op netto 1169,93 euro. Maar nogmaals: als de uitkering geen 100% van het minimumloon is, dan is ook het nettobedrag dus minder.
quote:laylalala schreef op 19 oktober 2012 @ 10:23:

Je brutominmumloon hangt onder andere af van je leeftijd.

Als de 79 in je nick je geboortejaar is, dan is je minimum bruto maandloon bij volledige werkweken: 1456,20 euro

Invullen in een versimpelde bruto-netto calculator (intermediair website) geeft een minimum netto maandloon van: 1235 euro.Dat krijg ik ook uit de calculator, maar dat komt dus niet overeen met het bedrag dat maandelijks gestort wordt bij een uitkering die gebaseerd is op 100% minimumloon... Dat bedrag is die 1169,93 euro die ik in mijn vorige post noemde.
Voor loon moet je witte loonbelasting tabellen hebben en voor uitkeringen (behalve ziektewet) de groene. Als dus de groene loonbelasting tabellen van toepassing zijn heeft het niet veel zin om op de tools van intermediair te kijken.

Zelf vind ik berekenhet.nl een fijne site:

http://www.berekenhet.nl/ ... omen/uitkering-netto.html
Behalve dat die op bijna 60 euro minder uit komt dan het bedrag dat ik noem. Maar dat is nog altijd beter dan denken dat je ruim 60 euro boven het bedrag uit gaat komen dan wat er daadwerkelijk gestort wordt. Dus TO, mocht het om een percentage gaan van het minimumloon, dan zou ik de calculator van berekenhet.nl aanhouden die Jo1980 hierboven geeft.
Ik denk tussen de 1100 en 1200 per maand netto.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Eerder rond de 1050 euro netto.

Paar jaar geleden was het nog rond 980 euro voor een vriendin van me, zal vast wel iets omhoog gegaan zijn, dus 1050?

Dan valt de rest altijd mee.

Minimum netto is niet zo hoog
Bedankt allemaal.

Nee het is niet veel, maar daar ga ik het wel mee redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven