welke braadpan

19-10-2012 11:04 31 berichten
Ik wil een andere braadpan, degene die ik nu heb, bevalt me totaal niet. Het vlees brand erg snel aan, en moet constant roeren.

Ik kook electrisch kan ik dan beter voor een emaille pan gaan of gietijzer.

Op internet word de creuset aangeraden maar kreeg zowat een verlamming door de prijs, nooit geweten dat er zulke dure pannen waren.

De BK emaille word ook als goed ervaren en prijstechnisch wat betaalbaarder.

Ik wil ook graag dat de pan in de vaatwasser kan.

Doel is stoofpotjes, goulash en hachee.
Ik heb een braadpan bij de Action gekocht. Weet niet precies meer wat ik er voor betaald heb, maar zal rond de 10 euro geweest zijn.

Hij doet het prima! Nog nooit aangebrand vlees gehad, maak er vaak hachee in, en hij kan in de vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goedkope van de blokker, is ook een prima ding. Gebruik hem bijna nooit, dus vond het zonde om er veel geld aan uit te geven.
Die gebruik ik nu juist, vind het waardeloos. Mss omdat ik electrisch kook?
Ik heb een matzwarte La Cocotte van Staub, een heel fijn ding. Staub is iets goedkoper dan Le Creuset, maar nog steeds vrij prijzig. Ik kreeg het als cadeau, zelf had ik denk ik ook een goedkopere optie gekozen.
Voor Sinterklaas zo'n dure pan vragen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een le creuset pan is zijn geld dubbel en dwars waard, maar je kunt hem beter niet in de afwasmachine doen. Wel schuif je hem zo van het fornuis in de oven. Dat kunnen goedkope pannen niet.

Maar als de afwasmachine essentieel voor je is, kun je beter een goedkope nemen.
Zo'n keramische pan waarin je zonder boter/olie kan bakken.
Bah
Waarom zou je zonder boter/olie willen bakken? Je lijf geeft gewoon vetten nodig hoor.

Ik heb een BK. Prima pan en vaatwasser kan ook.
hoelang kook je al electrisch?

je moet er aan wennen dat de plaat veel langer warm blijft dan gas. Dus eerder de knop omlaag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zweer ook bij pannen van de Action. Had pannen van " herman den blijker", maar na een jaar begon de onderkant los te bladeren....uiteraard terug geweest naar de winkel, maar omdat ik de bon niet meer had bewaard, konden ze er niets mee.

Kook trouwens op inductie.
quote:_ninthe_ schreef op 19 oktober 2012 @ 11:10:

Ik heb een braadpan bij de Action gekocht. Weet niet precies meer wat ik er voor betaald heb, maar zal rond de 10 euro geweest zijn.

Hij doet het prima! Nog nooit aangebrand vlees gehad, maak er vaak hachee in, en hij kan in de vaatwasser.Ik heb hem ook van de Action, bij mij was die alleen 4,69 euro . Volgens mij is dat de normale prijs. Ik gebruik hem al 20 jaar en ben er tevreden mee. Ik kook alleen op gas.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik heb de braadpan van de action,hij doet het echt geweldig! Hij kost geloof ik 12,95
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2012 @ 11:48:

[...]

Ik heb hem ook van de Action, bij mij was die alleen 4,69 euro . Volgens mij is dat de normale prijs. Ik gebruik hem al 20 jaar en ben er tevreden mee. Ik kook alleen op gas.Bestaat de Action al 20 jaar dan?
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2012 @ 11:48:

[...]

Ik heb hem ook van de Action, bij mij was die alleen 4,69 euro . Volgens mij is dat de normale prijs. Ik gebruik hem al 20 jaar en ben er tevreden mee. Ik kook alleen op gas.

Bestaat de Action al zo lang?

Ohw vette mosterd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nlies schreef op vrijdag 19 oktober 2012 11:44 hoelang kook je al electrisch?

je moet er aan wennen dat de plaat veel langer warm blijft dan gas. Dus eerder de knop omlaag Al 20 jaar dus daar ligt het niet aan.
ik ga er een kopen met een keramische antiaanbaklaag.

Tot die tijd gebruik ik mijn wok (goedkoop ding met ook zo'n keramische laag van Blokker) met een deksel van een andere pan erop. Voor die enkele keer dat ik hachee maak..
it's a big club and you ain't in it
Mijn braadpan is van IKEA. Écht heel fijn, niet te duur ook. Maar ja, dan moet je wel door de vingers zien dat ie niet in de vaatwasser kan
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 19 oktober 2012 @ 14:18:

Mijn braadpan is van IKEA. Écht heel fijn, niet te duur ook. Maar ja, dan moet je wel door de vingers zien dat ie niet in de vaatwasser kan Gaat hier gewoon in de vaatwasser hoor.
quote:rionyriony schreef op vrijdag 19 oktober 2012 13:14 ik ga er een kopen met een keramische antiaanbaklaag.

Tot die tijd gebruik ik mijn wok (goedkoop ding met ook zo'n keramische laag van Blokker) met een deksel van een andere pan erop. Voor die enkele keer dat ik hachee maak.. "ik ga er een kopen met een keramische antiaanbaklaag.

Welk merk denk je aan?
quote:momodoe schreef op 19 oktober 2012 @ 15:41:

[...]

"ik ga er een kopen met een keramische antiaanbaklaag.

Welk merk denk je aan?

ik ben nog aan het zoeken. Ik heb tot dusver de beste ervaringen met de witte antiaanbaklaag maar niet alleen de coating is belangrijk, ook de constructie van de pan omdat de bodem gelijkelijk moet worden verhit, iets waar de Blokkerpannen m.i. in falen.

Otto heeft meerdere pannen en setjes. Ik zit al een poos naar dit setje te turen: http://www.otto.nl/produc ... BRAT-MAXX&itemId=18039521 maar er zitten ook dingen bij die ik niet gebruik dus ik twijfel.

Ik heb overigens geen idee van de kwaliteit maar er staat: geschikt voor inductie, dus dan moet de bodem in ieder geval ijzer bevatten.
quote:Suze02 schreef op 19 oktober 2012 @ 11:33:

Waarom zou je zonder boter/olie willen bakken? Je lijf geeft gewoon vetten nodig hoor.

Ik heb een BK. Prima pan en vaatwasser kan ook.

ja, dat is waar, maar er zitten al meer dan zat vetten in de voedingsmiddelen waarin het vet de smaak bepaalt, zoals kaas, haring, makreel, room, boter. Als je ook nog een half pakje croma in de pan moet gooien voor je braadlapjes, dan loopt de calorische waarde erg hoog op, dus je moet kiezen.

Mijn BK-braadpan is overleden door mijn pogingen vetarm te koken. Hetzelfde met de Tefalpannen. Tenslotte gaan ze er allemaal aan.
Ik kom er zojuist achter dat er in Bataviastad een le creuset winkel is geopend. Laat ik daar nu vlakbij wonen :D

Openingsaanbieding 30% korting. Ik weet waar ik morgen even heenga.
quote:ladytruckster schreef op 19 oktober 2012 @ 11:50:

[...]

Bestaat de Action al 20 jaar dan? Vanaf1993! http://www.action.nl/over-action
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Le creuset, absoluut. Heb altijd in BK gebakken, maar mezelf uiteindelijk toch op een le creuset pan getrakteerd. En ja, het vlees wordt er ècht lekkerder van. Ook volgens man (die ook een rolberoerte kreeg van de prijs ). In het begin braaf met de hand afgewassen, maar intussen gaan ze (ja ja ) gewoon in de vaatwasser. Gaat gewoon goed.

Heb er een bij www.kookwinkel.nl vandaan, daar hebben ze ook met enige regelmaat een aanbieding. En de drie dwaze dagen bij de Bijenkorf zijn net voorbij, maar tijdens dat soort acties zijn er ook altijd wel le creuset pannen in de aanbieding. Ik zou echt even doorsparen en voor het echte werk gaan dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven