Vreemde date gehad!

19-10-2012 17:21 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even mijn verhaal kwijt!

In het kort: via een datingsite iemand ontmoet met wie het klikte via de mail. Week of 3 gemaild en gebeld omdat het niet eerder lukte om af te spreken gezien de afstand tussen onze huizen. Enfin: ik zag het al helemaal zitten

Gisterenavond gingen we wat drinken in een stad. Leuke man, spontaan en zag er goed uit. Op een gegeven moment komt het gesprek op werk uit en zegt hij ineens dat hij geen werk heeft momenteel en dat terwijl hij via de mail had gezegd een baan als IT’er te hebben. Vond ik al vaag natuurlijk maar het ergste was dat hij er direct achteraan zei “dus ook geen geld te hebben om dit avondje te bekostigen, maar ik wilde het natuurlijk best even betalen”.

Ik was echt heel erg verbaasd! Je gaat toch niet afspreken in een kroeg als je geen cent te makken hebt blijkbaar? Hij zei het ook echt met een stalen gezicht.

Na 10 minuten zei ik dat ik naar het toilet moest en, ik schaam me echt dood om het te zeggen, ben ik de kroeg uitgeglipt nadat ik bij de bar mijn drankjes betaald heb. Ik voelde me echt genaaid. Beetje er van uitgaan dat je nieuwbakken date je drankjes wel even betaalt.

Krijg ik vandaag een pissig mailtje waarom ik ineens weg was en waarom ik hem liet zitten met de rekening voor zijn drankjes die ik voor hem zou betalen ….

Ik ben nu aan het bedenken wat ik terug kan sturen. Wie helpt me?
Ik zou sturen:

Moet ik dat WERKELIJK nog gaan uitleggen ook?!
Hahaha, strakke actie, betalen en wegwezen.
Haha bizar!

Ik zou niks terugsturen. Ik neem aan dat hij dat zelf wel kan bedenken. Sneu type.
quote:Kier_V schreef op 19 oktober 2012 @ 17:23:

Ik zou sturen:

Moet ik dat WERKELIJK nog gaan uitleggen ook?!

Dat inderdaad.

Wat een mafklapper zeg.
Hahahahaha wat een BAZEN-actie van jou!!

Ja, gewoon de waarheid vertellen: Ja gast wat denk je nou wel niet? Je zegt dat je een baan hebt, zitten we in het cafe en dan heb je ineens geen cent te makken. Denk je echt dat ik daar voor op ga draaien? Mazzel...
You go girl! Strakke actie!
Wat vreselijk kinderachtig om stiekem weg te gaan zeg.
Ik zou er geeneens op reageren
quote:bammetjebamie schreef op 19 oktober 2012 @ 17:26:

Wat vreselijk kinderachtig om stiekem weg te gaan zeg.

Nee, iemand voorliegen en er vanuit gaan dat je drankjes wel even worden betaald door je date is niet kinderachtig?

Ow nee, dat is meer achterbaks...
Hahahahah geweldig. Ik vind het super goed van je en zou schrijven wat llday zegt.
quote:bammetjebamie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 17:26 Wat vreselijk kinderachtig om stiekem weg te gaan zeg.Ik vind het ook een beetje kinderachtig. Je wist toch dat ie geen geld had? Niet achteraf gaan lopen miepen.
Niks terug sturen. Gelukkig dat hij meteen al laat zien hoe hij is en jij ook gelooft wat hij zegt als hij zegt dat hij een klootzak is.

Wat vreselijk kinderachtig om stiekem weg te gaan zeg.Ze is hem gewoon gepeerd omdat de asshole te beroerd was om 4 drankjes af te rekenen.
Die actie van hem is niet ok. Ik had het wel beter gevonden als je op dat moment direct had gezegd: "Nee, ik ga jouw drankjes niet betalen", in plaats van er tussenuit glippen met het toilet als smoesje. Enige assertiviteit kan geen kwaad.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:dorentje schreef op 19 oktober 2012 @ 17:29:

[...]

Ik vind het ook een beetje kinderachtig. Je wist toch dat ie geen geld had? Niet achteraf gaan lopen miepen.

Dat wist TO niet, date zei het pas tijdens de date en dat hij er vanuit ging dat zij zou betalen.

Ik zou zelf mijn deel betaald hebben en hem vervolgens netjes bedankt hebben voor de date en dat het hier bij zou blijven.

Het stiekem weggaan was wat overbodig imo.
Superactie annebelleke. slim van je om er tussenuit te knijpen.

ik weet niet of ik het gedurfd zou hebben

[...]

Ik vind het ook een beetje kinderachtig. Je wist toch dat ie geen geld had? Niet achteraf gaan lopen miepen.Als je geen baan hebt, heb je in dit rijke land nog altijd een uitkering. Daar kun je heus wel een paar biertjes van betalen.

Wat vreselijk kinderachtig om stiekem weg te gaan zeg.Ik vraag me af of deze man, zoals TO hem nu beschrijft, geen scene had geschopt bij de 'kassa'. Ik bedoel, als TO, had gezegd; date, ik betaal je drankje echt niet. Of hij haar dan achterna was gelopen oid. Als het dan een scene wordt in de kroeg zou ik me echt kapot schamen.
Ik vind het pas kinderachtig als je een meisje\vrouw voorliegt over het wel of niet hebben van een baan.

Iets met actie reactie..

Verder geen advies wat je zou kunnen sturen.

[...]

Ik vind het ook een beetje kinderachtig. Je wist toch dat ie geen geld had? Niet achteraf gaan lopen miepen.

Ze wist niet dat hij geen geld had, dat vertelde hij pas toen hij al aan een drankje zat te lurken in de bar.

Ik zou op een eerste date de rekening nog niet eens deels willen betalen, laat staan in mijn eentje!

Ook vreemd dat hij zegt ITer te zijn. Als er ergens banen in te vinden zijn, dan is het wel IT.

Het had nog best een versiertruc kunnen zijn. Want mannen moeten volgens hun versiertrucboekjes stoer doen en de vrouw niet op handen dragen en uitdagen en je weet het wel. Maar als het een act was geweest, dan had hij de e-mail achteraf wel wat anders vormgegeven.

Ik denk echt dat je niet moet reageren TO, want volgens mij is het nogal een manipulatief typje die denkt altijd gelijk te hebben. Ver van weg blijven.
Hahaha!!! Briljante actie. Wat een koekwous, zeg. Inderdaad, wat Kier_V zegt. Dat is een mooi antwoord. Says it all.
Prima actie TO.

Aan zo'n droeftoeter zou ik ook mijn assertiviteit en feedback niet verspillen.

Wel een geweldig verhaal vind ik.............voor later bij een borrel.
quote:istar_ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 17:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dorentje in "Vreemde date gehad!"" class="messagelink">dorentje schreef op 19 oktober 2012 @ 17:29</a>:</b>

[...]

Ik vind het ook een beetje kinderachtig. Je wist toch dat ie geen geld had? Niet achteraf gaan lopen miepen.</div></blockquote>

Dat wist TO niet, date zei het pas tijdens de date en dat hij er vanuit ging dat zij zou betalen.

Ik zou zelf mijn deel betaald hebben en hem vervolgens netjes bedankt hebben voor de date en dat het hier bij zou blijven.

Het stiekem weggaan was wat overbodig imo. Dan heb ik het verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij er van te voren vanuit was gegaan dat zij zou betalen... Dan nog vind ik het niet nodig om hem te peren. Zeg dan gewoon dat je niet van plan bent zijn drankjes te betalen en ga dan weg
Niet reageren en de man bij de datingsite melden als faker
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven