hond in auto

20-10-2012 19:19 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenover mijn huis staat een geparkeerde auto met een hond achterin. Nu een uur. Mag dit? Wanneer moet ik iets doen? Ik wil niet dat het dier oncomfortabel zit, maar ook niet alarm slaan om niks. Heeft iemand advies?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
quote:Yvonne77 schreef op 20 oktober 2012 @ 19:56:

[...]

Als ik de kofferbak even open heb staan ligt onze lab er ook meteen in. Dan wil ze gezellig ergens mee naar toe.

Dat heet conditionering. Kofferbak staat gelijk aan leuk uitje. Met de nadruk op UIT.

We hoeven hopelijk niet uit te leggen dat een hond en kofferbak voor de rest een non-combinatie is, toch? -vast niet-
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:very__cherry schreef op 20 oktober 2012 @ 20:36:

[...]

We hoeven hopelijk niet uit te leggen dat een hond en kofferbak voor de rest een non-combinatie is, toch? -vast niet-Waar laat jij je hond dan als je weg gaat met de auto?
quote:Yvonne77 schreef op 20 oktober 2012 @ 20:40:

[...]

Waar laat jij je hond dan als je weg gaat met de auto?

Ik heb geen hond.

Mijn zus heeft een heel grote, en die gaat uiteraard nooit in de kofferbak die blijft gewoon (zelden, alleen in noodgevallen) in de auto zelf, óf (meestal) gezellig mee naar buiten/ de winkel in/ etc. Je kan een hond toch tegenwoordig overal mee heen cq naar binnen nemen?
quote:very__cherry schreef op 20 oktober 2012 @ 20:43:

[...]

Ik heb geen hond.

Mijn zus heeft een heel grote, en die gaat uiteraard nooit in de kofferbak die blijft gewoon in de auto, óf (meestal) gezellig mee naar buiten/ de winkel in/ etc. Je kan een hond toch tegenwoordig overal mee heen cq naar binnen nemen?Geen idee waarom Onze hond zit heel veilig achterin de auto met tussen haar en de rest van de auto een net. Ze kan daar ook ruim liggen en wordt niet de hele auto door geslingerd als we plotseling moeten remmen. Verder gaat ze altijd mee uit de auto als wij uitstappen op een enkele keer een paar minuten na.
De slaat op het feit, dat de kofferbak, een afgesloten klep is. Jeweetwel. Waar ze in Pulp Fiction lijken in vervoeren.

Daar doe je toch geen hond in??

Wat jij beschrijft is iets heel anders.
quote:very__cherry schreef op 20 oktober 2012 @ 20:55:

Daar doe je toch geen hond in??

Wat jij beschrijft is iets heel anders.Dat noem ik de kofferbak, misschien weet jij er een beter woord voor. Dat je een hond niet in een gesloten kofferbak stopt snapt elke idioot wel
quote:Yvonne77 schreef op 20 oktober 2012 @ 20:56:

[...]

Dat noem ik de kofferbak, misschien weet jij er een beter woord voor. Dat je een hond niet in een gesloten kofferbak stopt snapt elke idioot wel

O ja? Je zou ze de kost eens moeten geven die dat niet snappen.

Ik weet niet hoe dat heet, wat jij bedoelt, maar google voor de lol eens op "kofferbak" (afbeeldingen) en je ziet toch echt gewoon afgesloten kofferbakken-met-klep-die-dicht-gaat.
Ik geloof je meteen. Sorry voor de verwarring, ik noem dat altijd de kofferbak. Misschien moet er een topic aan wijden: "hoe noem je het achterste deel van een auto als het geen kofferbak is en ook geen extra bank?"

Waar is TO trouwens? Hoe gaat het met de opgesloten hond???
Dat is toch gewoon een kofferbak op dat plaatje? Onze hond wordt daar ook in vervoerd. Wij hebben wel die hoedenplank eruit voor haar. Dan is het niet meer zo afgesloten.
Mijn hond gaat ook in de kofferbak (zo noemen we dat tenminste), met de hoedenplank eruit, zit ie gewoon veilig achter de achterbank.
Ah, okee, zonder hoedenplank is ie niet meer afgesloten, scheelt meteen aanzienlijk in ruimte, zuurstof etc.
Hond zit er nog steeds. En nee, uiteraard niet in een gesloten kofferbak. Anders kon ik hem niet zien...
Ik denk echt dat eigenaar naar de film is in het filmhuis ernaast...
Mijn man is nu aan het bellen, hij is goed in knopen doorhakken.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 20 oktober 2012 @ 21:11:

Mijn hond gaat ook in de kofferbak (zo noemen we dat tenminste), met de hoedenplank eruit, zit ie gewoon veilig achter de achterbank.Dan heet het een kattebak, met plank is het een kofferbak,of als het een aparte ruimte is (zoals vroeger bij auto's )
Bedankt voor het meedenken. Blijkbaar hadden meer mensen het gemerkt, een agente kwam kijken, net toen de eigenaren terugkwamen. Ze waren inderdaad naar de film geweest.

Opgelost!
Goed gedaan!

Ik neem mijn haarbal niet in de auto mee als ze verder nergens in mag, in dat geval blijft ze gewoon lekker thuis.

Van de zomer is door een buurtgenoot ook de politie gebeld, 30 graden en een hond in een auto op een dijk in de volle zon met raampje op een miniscuul kiertje. Buurtgenoot heeft dat beest met behulp van een buurman water gegeven met een slangetje.

Politie kwam en hebben een ruitje ingetikt . Eigenaren bleken op een verjaardagsfeestje 20 meter verderop te zitten en waren pis-strontnijdig op die buurmannen. Sterker nog, ze wilden de schade van die autoruit verhalen maar daar heeft de politie duidelijk kortemetten mee gemaakt, hij kreeg ook nog een boete .

Net goed!
Vriendin van me neemt trouwens haar hond ook altijd mee in haar cabrio( met kap dicht) omdat dat automerk van haar nogal vaak gestolen wordt,maar niet met een grote herder achterin.

En omdat hond als hij thuis zit gaat blaffen na een uur,terwijl als ze hem 2 uur in de auto laat,hij rustig gaat liggen op de achterbank.
quote:em1985 schreef op 20 oktober 2012 @ 22:22:

Bedankt voor het meedenken. Blijkbaar hadden meer mensen het gemerkt, een agente kwam kijken, net toen de eigenaren terugkwamen. Ze waren inderdaad naar de film geweest.

Opgelost!

Goed dat jullie gebeld hadden

Wel vreemd dat ze de hond dan meenemen, wij laten de hond gewoon thuis als we naar de bios gaan.
quote:ladytruckster schreef op 21 oktober 2012 @ 07:53:

En omdat hond als hij thuis zit gaat blaffen na een uur,terwijl als ze hem 2 uur in de auto laat,hij rustig gaat liggen op de achterbank.Voor veel honden is het toch fijner om niet achter gelaten te worden en mee te mogen, ook al moet hij dan een paar uur in de auto zitten. Ook al vinden mensen dat zieliger dan thuis blijven. Zo'n hond heeft ervaart dat gewoon anders.
Nou ja zeg doe normaal. Die mensen hebben gewoon de hond in de auto, gaan allerlei vreemden de politie er op afsturen!

Ik heb hondentraining gegeven en had dan meerdere honden bij me, zat de een in de auto terwijl de ander mee mocht doen, zodat ik ze kon afwisselen. Zaten ze ook rustig anderhalf uur in de kofferbak (nee, natuurlijk geen dichte lage bak, maar zo'n hoge open met een hondenrek tussen dat deel en de rest van de auto).

Niet in de brandende zon nee, want ik ben niet gek. Maar een hond hoeft echt niet non-stop water tot zijn beschikking te hebben hoor.

Hond mee en in de auto is voor sommige honden een veel fijnere oplossing dan alleen thuis.

Er was toch niets met het beest aan de hand, als in dat de auto veel te warm werd ofzo? Vind het heel vreemd dat je je er dan mee gaat bemoeien.
Zeg maar Spijker.
Wij gaan met onze hond naar een hondentraining, en dan ga je eerst een uurtje trainen met je hond, en daarna heb je een uur theorie.

Tijdens de theorieles ( die dus een uur duurt) moeten de honden in de auto blijven wachten.. Vind ik eigenlijk best zielig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven