Even teveel allemaal
maandag 22 oktober 2012 om 22:06
nou, das idd veel op je bord
Goed dat je de taken een beetje verdeelt hebt, en net zoals de anderen wens ik je ook veel sterkte en rust toe
Heb je voor je ouders hulp geregeld??? id zin van thuiszorg, oid
Verder wil ik je nog mee geven dat er bij de gemeente vaak een potje is voor kort durende hulp
Hiervoor hoef je geen indicatie te hebben en het kan snel van start gaan
Kan op allerlei gebied zijn, van hulp met je dochter tot even oppas hebben oid
Veel mensen weten dit niet Je mag er een jaar gebruik van maken
Ik heb zelf na de bevalling vd tweeling er ook gebruik van gemaakt, ivm met moeilijke en lange voeding van 1 vd kinderen
En dat maakte dat het net even makkelijker was dan alles alleen oplossen
Misschien nog een tip,
Verder heel veel sterkte en rust toegewenst
Oja, morgen wordt het mooi weer, haal een zak krentenbollen en een beker drinken Lekker ff weg met je dochter, naar het bos, of meertje id buurt
Ik hoop dat dat mogelijk is voor je
Goed dat je de taken een beetje verdeelt hebt, en net zoals de anderen wens ik je ook veel sterkte en rust toe
Heb je voor je ouders hulp geregeld??? id zin van thuiszorg, oid
Verder wil ik je nog mee geven dat er bij de gemeente vaak een potje is voor kort durende hulp
Hiervoor hoef je geen indicatie te hebben en het kan snel van start gaan
Kan op allerlei gebied zijn, van hulp met je dochter tot even oppas hebben oid
Veel mensen weten dit niet Je mag er een jaar gebruik van maken
Ik heb zelf na de bevalling vd tweeling er ook gebruik van gemaakt, ivm met moeilijke en lange voeding van 1 vd kinderen
En dat maakte dat het net even makkelijker was dan alles alleen oplossen
Misschien nog een tip,
Verder heel veel sterkte en rust toegewenst
Oja, morgen wordt het mooi weer, haal een zak krentenbollen en een beker drinken Lekker ff weg met je dochter, naar het bos, of meertje id buurt
Ik hoop dat dat mogelijk is voor je
maandag 22 oktober 2012 om 22:35
als je daar energie van krijgt, doen! Geen idee waar je woont, maar sommige ateliers hebben inloopuren, dan kun je direct lekker aan de slag en hoef je niet te wachten tot er weer eens een cursus begint
bijvoorbeeld
http://www.atelierswesterdok.nl/nl/werkplaats%20model
bijvoorbeeld
http://www.atelierswesterdok.nl/nl/werkplaats%20model
maandag 22 oktober 2012 om 22:46
quote:Eens! En veel buiten zijn, als het kan echt de natuur in dmv een boswandeling of in landelijk gebied. Je verwonderen over alles wat er te zien is, je zintuigen laten werken. Sowieso heel zintuiglijk bezig zijn nu ik er eens over nadenk. Luister, kijk, voel, hoor, proef! Verwonder... en geniet!Oeps, deze reactie was eigenlijk bedoeld voor het topic "Meer in het moment leven". Iets té optimistisch geformuleerd voor de moeilijke periode waar jij doorheen gaat. Maar wellicht kun je er toch wat mee, is voor niemand slecht en wie weet geeft het rust en ontspanning.
maandag 22 oktober 2012 om 22:54
De fase waar jij nu in zit wordt wel de tosti-fase genoemd. Aan de ene kant de zorg voor je eigen gezin, vaak ook een baan, en de tegelijkertijd de zorg voor ouders. En jij zit daar tussen in.
Ik heb hetzelfde. Nog een kind thuiswonend, een baan, ouders van 85 plus die zorg vragen en ook nog verder weg wonen, en sinds een jaar een kleinkind waar ik een dag pw op pas. Er wordt best veel van je verlangd en de kunst is doseren. Je voelt je een beetje of je van die bordjes op stokken draaiende moet houden.
neem wel tijd voor jezelf , hoe moeilijk dat soms ook is.
Ik heb hetzelfde. Nog een kind thuiswonend, een baan, ouders van 85 plus die zorg vragen en ook nog verder weg wonen, en sinds een jaar een kleinkind waar ik een dag pw op pas. Er wordt best veel van je verlangd en de kunst is doseren. Je voelt je een beetje of je van die bordjes op stokken draaiende moet houden.
neem wel tijd voor jezelf , hoe moeilijk dat soms ook is.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
maandag 22 oktober 2012 om 23:09
Wat spijtig Ioni. Uit ervaring weet ik dat verwerken van (traumatische) gebeurtenissen bij een psychologe of iets dergelijks heel slopend kan zijn. Wat mij helpt, is tussen de afspraken door veel schrijven over mijn gevoel. Dit kun je eventueel later weer meenemen naar je afspraak. Misschien dat de tussenstops tussen de afspraken je vol laden met gedachten en beelden van toen omdat je er bewuster mee bezig bent dan toen. Dan is erover blijven praten of schrijven misschien een uitkomst. Wellicht kun je na zo'n pagina weer wat meer ontspannen.
Sterkte de komende periode
Sterkte de komende periode
Zolang blaadjes dwarrelen doe ik met ze mee...
dinsdag 23 oktober 2012 om 12:58
Ok komt ie:
Ik neem aan dat je buiten schooltijd wel eens je dochter moet 'vermaken". Kies dan iets uit, wat jullie samen kunnen doen, waar jullie beide iets aan hebben en wat bijv iets leuks oplevert voor aan de muur. Hier is een voorbeeldje, dan zie wat ik ongeveer bedoel. Wacso!
Met draad!
Dan doen jullie iets leuks samen, wat jij ook leuk vind en komt er ook nog iets moois uit! win-win-win
Je dochtertje is 4 toch? Die ligt waarschijnlijk redelijk vroeg in bed. Organiseer elke week of elke 2 weken een thuis date met je man. Plan echt tijd voor elkaar, tv en telefoons uit. Ga eens lekker in bad samen, maak een tapas avond(je dochter eerst laten eten en zelf later eten). Organiseer dit omstebeurt voor elkaar, hoeft echt niet veel tijd en geld te kosten.
Begin met een hobby die je snel kunt oppakken en weg leggen, dus niet iets wat je meteen 3 uur moet doen, maar op iets wat je ook voor een half uurtje of minder kan doen, dan raak je niet zo snel gefrustreerd dat je geen tijd hebt. Haken, breien en borduren enzo zijn ideaal. Je kan prima een tour haken of breien en dan heb je toch iets gedaan.
Oma heeft er vast niks op tegen om behalve jullie uit te laten slapen ook even met dochter naar de speeltuin of de kinderboerderij te gaan zodat jullie lekker kunnen relaxen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en zo niet, dan ben ik helemaal niet gepiekeert als je deze tips aan de wilgen hangt.
Ik neem aan dat je buiten schooltijd wel eens je dochter moet 'vermaken". Kies dan iets uit, wat jullie samen kunnen doen, waar jullie beide iets aan hebben en wat bijv iets leuks oplevert voor aan de muur. Hier is een voorbeeldje, dan zie wat ik ongeveer bedoel. Wacso!
Met draad!
Dan doen jullie iets leuks samen, wat jij ook leuk vind en komt er ook nog iets moois uit! win-win-win
Je dochtertje is 4 toch? Die ligt waarschijnlijk redelijk vroeg in bed. Organiseer elke week of elke 2 weken een thuis date met je man. Plan echt tijd voor elkaar, tv en telefoons uit. Ga eens lekker in bad samen, maak een tapas avond(je dochter eerst laten eten en zelf later eten). Organiseer dit omstebeurt voor elkaar, hoeft echt niet veel tijd en geld te kosten.
Begin met een hobby die je snel kunt oppakken en weg leggen, dus niet iets wat je meteen 3 uur moet doen, maar op iets wat je ook voor een half uurtje of minder kan doen, dan raak je niet zo snel gefrustreerd dat je geen tijd hebt. Haken, breien en borduren enzo zijn ideaal. Je kan prima een tour haken of breien en dan heb je toch iets gedaan.
Oma heeft er vast niks op tegen om behalve jullie uit te laten slapen ook even met dochter naar de speeltuin of de kinderboerderij te gaan zodat jullie lekker kunnen relaxen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en zo niet, dan ben ik helemaal niet gepiekeert als je deze tips aan de wilgen hangt.
dinsdag 23 oktober 2012 om 13:08
quote:Je dochtertje is 4 toch? Die ligt waarschijnlijk redelijk vroeg in bed. Organiseer elke week of elke 2 weken een thuis date met je man. Plan echt tijd voor elkaar, tv en telefoons uit. Ga eens lekker in bad samen, maak een tapas avond(je dochter eerst laten eten en zelf later eten). Organiseer dit omstebeurt voor elkaar, hoeft echt niet veel tijd en geld te kosten.
Dat is een goede. Dat hebben wij ook ingelast toen de jongste een huilbaby was. Soms loop je elkaar voorbij. En vergeet je dat je naast ouders ook partner bent. Geliefden en vrienden.
Voor uitjes kan je ook op vakantieveilingen kijken, dagje sauna bv. (Als je dat mag)
Wat balen, ioni. Maar eigenlijk ook logisch. Alles is zooo hectisch geweest! (en nog steeds niet helemaal voorbij)
Het is net als met moe zijn. Je merkt t pas als je gaat zitten/liggen.
In die periode heb je moeten rennen en paraat staan. Nu het iets beter lijkt te gaan merk je pas wat voor een aanslag het is.
Dat is een goede. Dat hebben wij ook ingelast toen de jongste een huilbaby was. Soms loop je elkaar voorbij. En vergeet je dat je naast ouders ook partner bent. Geliefden en vrienden.
Voor uitjes kan je ook op vakantieveilingen kijken, dagje sauna bv. (Als je dat mag)
Wat balen, ioni. Maar eigenlijk ook logisch. Alles is zooo hectisch geweest! (en nog steeds niet helemaal voorbij)
Het is net als met moe zijn. Je merkt t pas als je gaat zitten/liggen.
In die periode heb je moeten rennen en paraat staan. Nu het iets beter lijkt te gaan merk je pas wat voor een aanslag het is.
dinsdag 23 oktober 2012 om 13:49
dinsdag 23 oktober 2012 om 20:13
Leuke ideeen allemaal, ook omdat ze praktisch en snel uitvoerbaar zijn.
Maar ga nu niet alleen dingen plannen die je dochter of je man leuk vinden hè? Ook belangrijk natuurlijk. Maar niet alleen maar dat doen, want dan heb je nog geen tijd voor jezelf. Echt alleen voor jou. Of is dat niet echt wat je zoekt?
Hoe was het vandaag?
Nog even wachten op Akakia en we zijn weer op volle sterkte
Maar ga nu niet alleen dingen plannen die je dochter of je man leuk vinden hè? Ook belangrijk natuurlijk. Maar niet alleen maar dat doen, want dan heb je nog geen tijd voor jezelf. Echt alleen voor jou. Of is dat niet echt wat je zoekt?
Hoe was het vandaag?
Nog even wachten op Akakia en we zijn weer op volle sterkte
dinsdag 23 oktober 2012 om 22:11
Verwerken van verdriet. Wat erg voor je. Dat gaat even duren natuurlijk. Bedoel je verdriet over de ziekenhuisperiode van je dochtertje?
En wat kun je doen. Dag naar zee? Maar hoe kom je daar dan. Mmm, te ingewikkeld waarschijnlijk.
Lange boswandeling?
Alles nog eens herlezen van toen, helemaal alleen? En lekker janken als je daar zin in hebt?
Een massage plannen of behandeling van je gezicht?
Ik weet het ook niet...
En wat kun je doen. Dag naar zee? Maar hoe kom je daar dan. Mmm, te ingewikkeld waarschijnlijk.
Lange boswandeling?
Alles nog eens herlezen van toen, helemaal alleen? En lekker janken als je daar zin in hebt?
Een massage plannen of behandeling van je gezicht?
Ik weet het ook niet...