Tttot kluphuis 15

22-10-2012 23:17 2870 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in ons klubhuis.

Deze keer hebben we onze intrek genomen in een boomhuis en daar kan (bijna) alles. We delen lief & leed, er wordt getrouwd en gerouwd, gestopt met roken en snoepen, begonnen met studies en nieuw werk.

Wij delen ons boomhuis met onze mini's en onze 4voeters. Buiten staan 2 koeien die je kunt knuffelen. We maken lange wandelingen door het bos en daarna drinken we warme chocomelk met slagroom aan de keukentafel. Schuif gerust aan en klets mee.

Het Kluplied:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)
Punt bij psychs enzo. Ik weet vaak wel hoe t moet enzo. Wat ik niet zou moeten doen en juist wel. Ik kan t een ander ook wel vertellen. Maar zelf doen
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat levert een. Bezoek aan de huisarts je op?

Rust.

Heel veel rust...

Tijd, lots en lots of tijd...

Gewoon tegen de huisarts zeggen, als ik op mijn wekr ben, en iemand zegt iets tegen me, dan wil ik keihard huilen, of hem keihard voor zijn bakkes inrammen.

En de rest vertel je eens de hele waarheid. Alles. School werk hobby eten slapen en problemen van vriend.

Moet je eens kijken hoe snel die zegt, lieve apa, denk je niet dat je tegen een burnout aan zit?

En dan zeg je ja. Zit ik ook..

En dan meld je je ziek en dan krijg je gewoon loon en als je contract niet verlengd wordt krijg je ziekengeld en daarna pas ww. Voor elk jaar waarin je 52 dagen aaneengesloten gewerkt hebt, 1 maand.

De eerste 2 of3 75% van je laatste loon, daarna 70%

Dat lijkt veel minder, en dat is het ook wel, maar je krijgt er tijd voor terug...

En als je overspannen bent, mag je gewoon alles doen. Dus shoppen, hobbieen enz enz. Je bent dan niet aan huis gebonden omdat dit niet bijdraagt aan herstel

Maak je niet zo druk. Komt allemaal goed, je bent niet voor niets in nederland geboren. Maak daar nu maar eens gebruik van. Van mij mag je... Ik betaal wel belasting, als ik weet dat jij daardoor wat rust aan je kop krijgt. Met alle liefde zelfs..
Tegen de dokter zeggen dat je tegen een burnout aanloopt. Ook tegen je psych. Je kan dit niet door laten sudderen. Jezelf niet laten door sudderen.

Als je er steeds weer tegenaan loopt zal er wat mis zijn met de diagnose/medicatie lijkt mij.
Net zoals bij peacy, ook jij zou het uiteindelijk toch zelf moeten doen. Hoe? Dat zul je (met behulp van je psych) moeten uitvinden.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
en eens met suus en acy.

Suus, er zit heel veel in wat je zegt. Maar het is tegenwoordig niet meer gebruikelijk dat je met een burn-out thuis mag zitten. Wel kan er gekeken worden (als je mazzel hebt) naar je takenpakket en of er daaraan iets veranderd kan worden. Daarnaast heeft je huisarts hierin geen stem. Hij/zij kan advies geven, maar de arbo-arts bepaalt of je kan werken of niet. Als je tegen de beslissing van de arbo-arts thuis blijft, kan dit gezien worden als werkweigeren met ontslag op staande voet tot gevolg.

Ik zou je dan ook aanraden zelf een afspraak te maken met je arbo-arts en het probleem goed en duidelijk uit te leggen. Vraag hem/haar om hulp om met de situatie om te gaan.
O, en apa. Mijn mantra is altijd:

Ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek.

(Voor je topic )
quote:Yezka schreef op 23 oktober 2012 @ 17:08:

Daarnaast heeft je huisarts hierin geen stem. Hij/zij kan advies geven, maar de arbo-arts bepaald of je kan werken of niet. Als je tegen de beslissing van de arbo-arts thuis blijft, kan dit gezien worden als werkweigeren met ontslag op staande voet tot gevolg.Ja, dat klopt. Ik heb dat ook meegemaakt. Als de arbo bepaald dat je kan werken dan kan het ook. (zelfs als je hele lichaam is geamputeerd )
Ja, er is weer een enquete geplaatst. Ik ga 'm even 10 keer invullen om de resultaten te beinvloeden

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m13189429
quote:Yvonne77 schreef op 23 oktober 2012 @ 17:10:

[...]

Ja, dat klopt. Ik heb dat ook meegemaakt. Als de arbo bepaald dat je kan werken dan kan het ook. (zelfs als je hele lichaam is geamputeerd )

Maar kan je niet werken dan met alleen een hoofd?

Je moet niet zo snel mensen afkeuren, dat is niet netjes yv
Oow, echt?

Dan heb ik waarschijnlijk ook tegen de arbo-arts gezegd dat ik de eerste de beste die iets tegen me zou zeggen wat niet goed viel, voor zijn kop in zou rammen..

Ik heb echt maanden thuis gezeten (3 en 5 maanden)

Daarna ben ik aan de slag gegaan, na die 1e drie maanden en binnen de 2 jaar lag ik er weer uit.

En als ze belden of het ging, nou dan ging het niet!

Later heb ik in overleg met arbo wat papier in een klapper gedaan. Archiveren...

En even daarna kwam vanzelf een leuke functie op mijn pad...
quote:neweve schreef op 23 oktober 2012 @ 17:13:

[...]

Maar kan je niet werken dan met alleen een hoofd?

Je moet niet zo snel mensen afkeuren, dat is niet netjes yv Is ook wel zo he? Dan kun je nog bij een callcenter gaan werken. Leggen ze jou (hoofd) op een tafel met zo'n headset op je oren en gaan met de banaan!
Goffer, heb ik die enquete ingevuld, alle vakjes aangekruist, want dat kon, is het topic weg voor dat ik dat heb kunnen zeggen!
Tnx

Als ik maar wat te doen had Net alls vandaag. Nix nopes nada. Ja ik kan gaan archiveren mijn hoofd kookt gewoon over omdat teveel tijd heb om te bedenken wat ik in de zelfde tijd had kunnen doen.

Morgen krijg ik god zij dank weer gegevens kan k weer n rapport in elkaar flansen.
quote:secondhandsuus schreef op 23 oktober 2012 @ 17:16:

Oow, echt?

Ja, vooral de medewerkster die mij steeds belde (intimideerde) was errug fijn! Toen ik zwanger was en twee ziekenhuis-opnames achter de rug had belde ze ook met de vraag of ik echt niet met m'n sondevoeding achter de balie kon werken. Kon best toch?
Verveling is des duivels oorkussen....

Allemaal klootzakken daar!

Zo ik heb gesproken! Also sprach zaraSuustra!

En nu moet ik me beheersen om me niet misselijk te eten aan...

Iiiiieeeew! Kikkers en muizen.

Moet even zeggen dat ik echt goed kan koken! Mjammie!
Daar kan je je idd ziek aan eten. Jums.
Als ik zo de achterhoek rij ben k blij dat ik hier woon. Al die kleuren en lanen
Je hebt gelijk. Als t handig was geweest met t werk van vin had ik daar ook wel willen wonen.
Zullen we met z'n allen hier gaan wonen?

http://m.funda.nl/koop/lo ... 7215291-kasteellaan-20-a/
of hier:

http://www.funda.nl/koop/ ... 8511925-zomervreugdweg-3/
Ziet er goed uit, Missy. Misschien kan ik daar over een paar maandjes mijn kartonnen doos op te oprit parkeren....

Het UWV heeft namelijk (om mij onbekende redenen) deze maand bijstandsniveau op mijn rekening gestort ipv mijn gebruikelijke WIA. Ik kom nu nog 57,24 euro te kort deze maand om mijn hypotheekrente te betalen. Dan heb ik het nog niet over verplichte aflossing, verzekeringen, energie, water, gemeentebelasting, telefoon/internet en (ook niet onbelangrijk) eten.

F*ckt@ringkl*te UWV!!!
Had al moeite met bedenken wat ik vanavond ging eten. Maar kan dus beter overslaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven