3000+ deel 94
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:48
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:54
ik doe thuis de ''boekhouding''... en rekenen kon ik altijd goed alle soorten (hoofdrekenen, redactiesommen, gewoon rekenboek, die meuk)... en ik vind het ook leuk om met cijfertjes bezig te zijn, een goed overzicht te creëren enz... maar wiskunde op de middelbare kon ik dus weer voor geen meter... boekhouding lijkt me niet echt met ingewikkelde wiskundige formules werken?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:56
quote:moonenz schreef op 23 oktober 2012 @ 21:43:
is hier niet zo Vilma, hier doet de gemeente liever niks of zo snel mogelijk afschuiven... betaald krijg je niks... dan is het gewoon bbl opleiding en zelf bekostigen of fulltime werken en dus op alles solliciteren en aanpakken wat ze maar aandragen... die keuze heb je...
ik heb last van paddenstoelen hier.... hebben die volgens van je die hier gedropt?
Voor BBL hoeft de gemeente niets te betalen, je loopt dan 4 dagen betaald stage (=salaris) en je ene schooldag in de week wordt zo ook voor je betaald.
In mijn gemeente doen ze ook niets meer voor je, maar voor jongeren willen ze soms nog wel een opleiding geven en dat is dat iets met administratie terwijl er hier bijna geen vakature in te vinden is.
En dat vind ik bijzonder krom.
Zal wel te maken hebben met het opmaken van subsidie anders krijgen ze het jaar daarna geen subsidie meer, zoiets.
Ik heb zelf ooit een opleiding secretaresse gedaan maar kan er weinig mee, dat heeft oa. te maken met weinig vraag en veel aanbod.
is hier niet zo Vilma, hier doet de gemeente liever niks of zo snel mogelijk afschuiven... betaald krijg je niks... dan is het gewoon bbl opleiding en zelf bekostigen of fulltime werken en dus op alles solliciteren en aanpakken wat ze maar aandragen... die keuze heb je...
ik heb last van paddenstoelen hier.... hebben die volgens van je die hier gedropt?
Voor BBL hoeft de gemeente niets te betalen, je loopt dan 4 dagen betaald stage (=salaris) en je ene schooldag in de week wordt zo ook voor je betaald.
In mijn gemeente doen ze ook niets meer voor je, maar voor jongeren willen ze soms nog wel een opleiding geven en dat is dat iets met administratie terwijl er hier bijna geen vakature in te vinden is.
En dat vind ik bijzonder krom.
Zal wel te maken hebben met het opmaken van subsidie anders krijgen ze het jaar daarna geen subsidie meer, zoiets.
Ik heb zelf ooit een opleiding secretaresse gedaan maar kan er weinig mee, dat heeft oa. te maken met weinig vraag en veel aanbod.
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:58
ik zou het dan idd ook wel gewoon op mn eigen tempo willen doen, vind ik fijner werken en aangezien ik de avonden toch alleen zit heb ik dan ook de tijd en ruimte om me er echt op te gooien... en jah die discipline heb ik wel als ik het wil
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
dinsdag 23 oktober 2012 om 22:01
hier staan er juist wel vaak administratieve functies in de krant bij de vacatures... meer dan ''diplomaloze'' en andere functies... en ja dingen als kraanmachinst ofzo... maar met mijn lompheid ga ik dat maar niet als optie nemen...
dinsdag 23 oktober 2012 om 22:31
jah maar ik zie dus niks in de buurt wat me wat lijkt... en bij veel bbl opleidingen moet je al een stage hebben voor je hem uberhaupt kunt gaan doen... en hier bij een school hebben ze ook nog de eis verplicht een laptop hebben etc... maargoed misschien idd maar geen beroepscursus doen...