Iphone herkent simkaart niet

23-10-2012 22:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even geleden heb ik mijn tante een Iphone cadeau gedaan. Van tevoren heb ik geïnformeerd of een Iphone ook werkt met een prepaid simkaart en daar heb ik een positief antwoord op gekregen. Zo gezegd zo gedaan, Iphone aangeschaft en haar simkaart erin gedaan. En nu blijf ik maar het bericht krijgen "ontkoppel alstublieft uw Iphone en plaats een simkaart". In de Telfort winkel geweest (simkaart is van telfort) en zij hebben de sim gecheckt, hij doet het nog en is niet kapot. Wel zeiden ze dat ze konden zien dat de telefoon nog niet is geactiveerd via Itunes. "Opdracht" was om telefoon met sim te koppelen aan de laptop en deze dan te activeren. Dit heb ik zojuist geprobeerd en ik krijg wederom de zin "ontkoppel alstublieft uw Iphone en plaats uw simkaart". Welke stap mis ik? Ik heb gegoogeld en kan geen info vinden. Verder heb ik zelf ook een Iphone en nooit problemen mee. Kan iemand mij adviseren, dit is op deze manier niet echt een heel leuk cadeau :-)
Volgens mij moest er in mijn iphone een ander formaat simkaart. Mijn oude kon er in ieder geval niet in.
Ja klopt, ik heb m laten knippen in de winkel en hij is daar getest in de htc van de medewerker en hij deed het nog gewoon. Dus de simkaart zou goed moeten zijn!
quote:sinaasappellikeur schreef op 23 oktober 2012 @ 22:15:

Volgens mij moest er in mijn iphone een ander formaat simkaart. Mijn oude kon er in ieder geval niet in.

ik neem toch aan dat ze er niet een te grote simkaart in heeft gepropt...

heb je itunes al aangezet?
Nee ik heb niet de verkeerde sim er met grof geweld ingeduwd :-)

Itunes is aangezet en die geeft dezelfde melding, dat er een Iphone zonder sim is aangesloten en dat de telefoon ontkoppeld moet worden zodat er een sim geplaatst kan worden.
Heb je een apple id aangemaakt?

Dan itunes openen met de bewuste id en dan koppelen met de usb kabel
quote:Elizaar schreef op 23 oktober 2012 @ 22:17:

Ja klopt, ik heb m laten knippen in de winkel en hij is daar getest in de htc van de medewerker en hij deed het nog gewoon. Dus de simkaart zou goed moeten zijn!

Je hebt hem bij laten knippen om tot iPhone-formaat te komen, en daarna moet de medewerker weer een 'adapter' gebruiken om hem in zijn telefoon te kunnen stoppen. Misschien dat het dan werkt, maar dat er in de iPhone net een stukje ontbreekt/geen contact maakt ofzo.

Ik heb een officiële simkaart en hij werkte meteen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is t wel een prepaid toestel van telfort? Niet alle toestellen zijn simlock-vrij. Of denk ik nu echt te simpel?
quote:dorentje schreef op 23 oktober 2012 @ 22:18:

[...]

ik neem toch aan dat ze er niet een te grote simkaart in heeft gepropt...

heb je itunes al aangezet?nee, dat snap ik ook wel, ik ging er ook eigenlijk niet van uit dat zo'n kaart op maat geknipt kan worden. Lijkt me niet helemaal de bedoeling ook.
het is een simlock vrij toestel dus dat kan het niet zijn.

Ik heb gevraagd of het formaat wel klopt en toe werd er gezegd dat dat zo was. Dat knippertje wat ze gebruiken is universeel en dat moet voor elk toestel kloppen dus ook de Iphone

Hoe zou ik los een apple id kunnen maken? Denk niet dat het verschil maakt omdat de Iphone meteen al geweigerd wordt.
quote:sinaasappellikeur schreef op 23 oktober 2012 @ 22:22:

[...]

nee, dat snap ik ook wel, ik ging er ook eigenlijk niet van uit dat zo'n kaart op maat geknipt kan worden. Lijkt me niet helemaal de bedoeling ook.

jawel, dat kan makkelijk..

misschien idd een apple id aanmaken en dan aan de usb hangen
quote:Elizaar schreef op 23 oktober 2012 @ 22:27:

Ik heb gevraagd of het formaat wel klopt en toe werd er gezegd dat dat zo was. Dat knippertje wat ze gebruiken is universeel en dat moet voor elk toestel kloppen dus ook de Iphone

De telefoonwinkel geeft volgens mij geen garantie op zo'n bijgeknipt kaartje, dus ik denk niet dat het altijd goed gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben nu een nieuwe apple - id aan het maken. Ben benieuwd!
Nee het zal vast niet altijd goed gaan maar ze hebben de sim gecheckt en hij deed het gewoon.
Apple id is aangemaakt maar verandert niks. Helaas!
Nieuwe microsim laten aanmaken. Kan iets mis zijn gegaan met het knippen wat je in een ander toestel niet ziet maar de iPhone dan weer wel.
Je kan ff langs de winkel gaan waar de simkaart vandaan komt (provider) en dan kan je als het goed is, bij veel dan, gewoon een micro simkaart aanvragen. krijg je meteen mee als het goed is. kost wel ongeveer 15 euro. Het kan zijn dat hij niet goed geknipt is, dat hoor je wel eens.
Bij Telfort is een nieuwe sim gratis, toevallig onlangs gehaald. Abonnement dan. Prepaid is als ik me niet vergis ¤7.50.
Ok, ik ga dus voor de 3e keer weer naar de telfort winkel en een nieuwe sim aanvragen. Zou het prepaid tegoed dan weg zijn? Zonde want staat redelijk wat op maar anders is daar niet zoveel aan te doen.
Dat knippen gaat makkelijk hoor, ik had mijn simkaart zelf geknipt n.a.v. een document op internet. En hij deed het meteen.

Even met simkaart en telefoon naar telfort winkel dat hun het even oplossen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven