ik ontplof
woensdag 24 oktober 2012 om 15:09
omdat ik gewoon geen seks heb met mijn man
te moe geen zin hoofdpijn weetikveelwat
ik ben het beu ik wil seks!
heb hem al gevraagd of hij het dan ok vind dat ik het ergens anders zoek omdat hij mij niet geeft wat ik wil ,
dat vind hij niet oke
ben ik nou egoistisch?
ik voel me gewoon niet vrouw meer ,
ik voel me niet aantrekkelijk meer
ik ben het ook spuugbeu om altijd zelf maar alle initiatief te moeten nemen,
anders komt het er dus helemaal niet van
ik geef het soms smiddags al aan,
anders na het eten als de kleine op bed ligt
hij gaat er gewoon niet op in
ik kan wel janken
en nu?
zo door gaan?
of gewoon vreemdgaan dan maar ondanks dat ik weet dat hij dat niet wil?
kijk het is echt niet mijn ding en ben er fel op tegen om vreemd te gaan,
maar als je op deze manier je huwelijk misschien kunt redden...
of klopt mijn visie niet?
want om nou te gaan scheiden omdat hij een tijd geen behoefte meer heeft (aan mij in elk geval dan)
ik weet het echt niet meer
te moe geen zin hoofdpijn weetikveelwat
ik ben het beu ik wil seks!
heb hem al gevraagd of hij het dan ok vind dat ik het ergens anders zoek omdat hij mij niet geeft wat ik wil ,
dat vind hij niet oke
ben ik nou egoistisch?
ik voel me gewoon niet vrouw meer ,
ik voel me niet aantrekkelijk meer
ik ben het ook spuugbeu om altijd zelf maar alle initiatief te moeten nemen,
anders komt het er dus helemaal niet van
ik geef het soms smiddags al aan,
anders na het eten als de kleine op bed ligt
hij gaat er gewoon niet op in
ik kan wel janken
en nu?
zo door gaan?
of gewoon vreemdgaan dan maar ondanks dat ik weet dat hij dat niet wil?
kijk het is echt niet mijn ding en ben er fel op tegen om vreemd te gaan,
maar als je op deze manier je huwelijk misschien kunt redden...
of klopt mijn visie niet?
want om nou te gaan scheiden omdat hij een tijd geen behoefte meer heeft (aan mij in elk geval dan)
ik weet het echt niet meer
woensdag 24 oktober 2012 om 15:33
quote:ikbenevelyn schreef op 24 oktober 2012 @ 15:28:
daikan tsja dat is het toch al en als in binnen de deur geen seks krijg zal ik op den duur toch echt buiten de deur gaan zoeken
Gegeven dat hij het niet ok vindt, wordt het dan wel tijd om je relatie te verbreken, als je duurzaam buiten de deur wilt gaan neuken. Je kan van hem zeggen wat je wilt, en je situatie is natuurlijk niet tof, maar ik vind dat als hij het niet ok vindt, je hem voor een keuze moet stellen (zelfs al kan hij je verwachtingen niet waarmaken) voor je wat gaat doen. Mooi gefilosofeer over je huwelijk redden enzo, maar zo probeer je volgens mij je gedrag te rechtvaardigen zodat je schijnbaar het nuttige met het aangename kan combineren.
daikan tsja dat is het toch al en als in binnen de deur geen seks krijg zal ik op den duur toch echt buiten de deur gaan zoeken
Gegeven dat hij het niet ok vindt, wordt het dan wel tijd om je relatie te verbreken, als je duurzaam buiten de deur wilt gaan neuken. Je kan van hem zeggen wat je wilt, en je situatie is natuurlijk niet tof, maar ik vind dat als hij het niet ok vindt, je hem voor een keuze moet stellen (zelfs al kan hij je verwachtingen niet waarmaken) voor je wat gaat doen. Mooi gefilosofeer over je huwelijk redden enzo, maar zo probeer je volgens mij je gedrag te rechtvaardigen zodat je schijnbaar het nuttige met het aangename kan combineren.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:36
Hmm, dus het is helemaal niet zo dat je compleet seksloos door het leven gaat. En begeerd worden, tsja... het probleem met begeren is dat het altijd gaat om iets dat je (nog) niet hebt. Dus ja, andere mannen begeren je, omdat ze het nog niet hebben gehad. Wees blij dat hij je aantrekkelijk vindt, dat tegen je zegt en lief voor je is.
En als het om het spelen gaat: flirt en speel een beetje met de aantrekkingskracht die je (kennelijk) uitoefent op andere mannen. Geniet ervan dat ze seks met je zouden willen hebben, en hou het daar dan bij.
En als het om het spelen gaat: flirt en speel een beetje met de aantrekkingskracht die je (kennelijk) uitoefent op andere mannen. Geniet ervan dat ze seks met je zouden willen hebben, en hou het daar dan bij.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:36
quote:Eindeloos schreef op 24 oktober 2012 @ 15:33:
hij slikt intussen medicatie voor depressie
---------------------------------------------------------
Dan kan de arme man het niet helpen.
AD is een libidokiller.Dat zou hem er niet van moeten weerhouden om zijn partner normaal te bejegenen. AD is geen excuus om dan maar helemaal nergens meer voor open te staan.
hij slikt intussen medicatie voor depressie
---------------------------------------------------------
Dan kan de arme man het niet helpen.
AD is een libidokiller.Dat zou hem er niet van moeten weerhouden om zijn partner normaal te bejegenen. AD is geen excuus om dan maar helemaal nergens meer voor open te staan.
Listen very carefully, I shall say this only once.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:37
quote:FionA06 schreef op 24 oktober 2012 @ 15:31:
Oei, je laatste bericht klinkt niet zo heel erg aantrekkelijk.
Ik vind 2x per maand nog wel meevallen trouwens. Het is zeker niet veel, maar nou ook weer niet zo dramatisch als jij het laat overkomen.
voor mij is dat wel dramatisch
en al helemaal als ik elke dag tegen hem zeg dat ik zin heb en hem probeer over te halen en hij mij gewoon links laat liggen
Oei, je laatste bericht klinkt niet zo heel erg aantrekkelijk.
Ik vind 2x per maand nog wel meevallen trouwens. Het is zeker niet veel, maar nou ook weer niet zo dramatisch als jij het laat overkomen.
voor mij is dat wel dramatisch
en al helemaal als ik elke dag tegen hem zeg dat ik zin heb en hem probeer over te halen en hij mij gewoon links laat liggen
woensdag 24 oktober 2012 om 15:37
quote:Eindeloos schreef op 24 oktober 2012 @ 15:33:
hij slikt intussen medicatie voor depressie
---------------------------------------------------------
Dan kan de arme man het niet helpen.
AD is een libidokiller.Klopt, maar een depressie ook. Dus ik vind dat zelfs als de AD niet de (belangrijkste) boosdoener zijn, het nog niet 100% in de schoenen van manlief geschoven kan worden.
hij slikt intussen medicatie voor depressie
---------------------------------------------------------
Dan kan de arme man het niet helpen.
AD is een libidokiller.Klopt, maar een depressie ook. Dus ik vind dat zelfs als de AD niet de (belangrijkste) boosdoener zijn, het nog niet 100% in de schoenen van manlief geschoven kan worden.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:38
quote:ikbenevelyn schreef op 24 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
voor mij is dat wel dramatisch
en al helemaal als ik elke dag tegen hem zeg dat ik zin heb en hem probeer over te halen en hij mij gewoon links laat liggenDaar zou ik toch echt mee ophouden. Zeuren zeuren en nog eens zeuren gaat je echt niet helpen. Het werkt over het algemeen alleen maar averechts.
[...]
voor mij is dat wel dramatisch
en al helemaal als ik elke dag tegen hem zeg dat ik zin heb en hem probeer over te halen en hij mij gewoon links laat liggenDaar zou ik toch echt mee ophouden. Zeuren zeuren en nog eens zeuren gaat je echt niet helpen. Het werkt over het algemeen alleen maar averechts.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:40
quote:ikbenevelyn schreef op 24 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
voor mij is dat wel dramatisch
en al helemaal als ik elke dag tegen hem zeg dat ik zin heb en hem probeer over te halen en hij mij gewoon links laat liggen
Ja maar als je er zoveel druk op legt snap ik wel dat die man niet meer zin krijgt hoor. Jeetje, ik zou ook pissig worden als ik elke dag lastiggevallen zou worden door mijn partner.
Heb je wel eens geprobeerd om er een tijdje niet mee bezig te zijn naar hem toe?
[...]
voor mij is dat wel dramatisch
en al helemaal als ik elke dag tegen hem zeg dat ik zin heb en hem probeer over te halen en hij mij gewoon links laat liggen
Ja maar als je er zoveel druk op legt snap ik wel dat die man niet meer zin krijgt hoor. Jeetje, ik zou ook pissig worden als ik elke dag lastiggevallen zou worden door mijn partner.
Heb je wel eens geprobeerd om er een tijdje niet mee bezig te zijn naar hem toe?
Listen very carefully, I shall say this only once.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:41
Eens met FionA, het is geen excuus om nergens meer voor open te staan... maar iets meer begrip van TO's kant kan ook geen kwaad. Die medicijnen zijn nu eenmaal heftig. Hij wil op dit moment geen polonaise aan zijn lijf. Kun je daar niet mee leven, en heb je er geen vertrouwen in dat het beter gaat worden, ga dan bij hem weg. Kinderachtig gedoe zeg; je gaat je relatie echt niet redden door met iemand anders het bed in te duiken. Heb dan de ballen om er een punt achter te zetten.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:46
quote:ikbenevelyn schreef op 24 oktober 2012 @ 15:09:
maar als je op deze manier je huwelijk misschien kunt redden...
Door vreemd te gaan? Lijkt me niet.
Ik had ook een sexloze man, gek werd ik er van. Ik moest ALTIJD het initiatief nemen. Ik kan niet invullen waar het bij jouw man aan ligt, maar bij mijn (ex)man kwam het door misbruik in zijn jeugd.
Natuurlijk kan het ook door de depressie komen en/of de AD. Er over blijven zeuren maakt het alleen maar erger denk ik. Kunnen jullie er niet gewoon over praten?
maar als je op deze manier je huwelijk misschien kunt redden...
Door vreemd te gaan? Lijkt me niet.
Ik had ook een sexloze man, gek werd ik er van. Ik moest ALTIJD het initiatief nemen. Ik kan niet invullen waar het bij jouw man aan ligt, maar bij mijn (ex)man kwam het door misbruik in zijn jeugd.
Natuurlijk kan het ook door de depressie komen en/of de AD. Er over blijven zeuren maakt het alleen maar erger denk ik. Kunnen jullie er niet gewoon over praten?
woensdag 24 oktober 2012 om 15:48
quote:gypsyprincess schreef op 24 oktober 2012 @ 15:41:
Eens met FionA, het is geen excuus om nergens meer voor open te staan... maar iets meer begrip van TO's kant kan ook geen kwaad. Die medicijnen zijn nu eenmaal heftig. Hij wil op dit moment geen polonaise aan zijn lijf. Kun je daar niet mee leven, en heb je er geen vertrouwen in dat het beter gaat worden, ga dan bij hem weg. Kinderachtig gedoe zeg; je gaat je relatie echt niet redden door met iemand anders het bed in te duiken. Heb dan de ballen om er een punt achter te zetten.
ik heb heel veel begrip voor mijn man
maar ik zit zelf ook in een heel moeilijk parket en daar word hier ook nooit naar gekeken alles is altijd maar mijn schuld
maargoed daar gaat het nu niet om
ik vind dit heel erg makkelijk gepraat ,
als jij geil bent dan ben je geil en als jouw vent je continue links laat liggen dan word je seksueel gefrustreerd
en dat gevoel kan ik echt niet uitleggen maar het voelt gewoon alsof je er niet toe doet
als hij zo depri is en die pillen zo zwaar zijn en wil mij niet geven wat ik wil laat hem dan zo mans zijn om mij dat dan zelf op te laten lossen
maar dat mag ik dan ook weer niet
ik moet me keer op keer maar inhouden
Eens met FionA, het is geen excuus om nergens meer voor open te staan... maar iets meer begrip van TO's kant kan ook geen kwaad. Die medicijnen zijn nu eenmaal heftig. Hij wil op dit moment geen polonaise aan zijn lijf. Kun je daar niet mee leven, en heb je er geen vertrouwen in dat het beter gaat worden, ga dan bij hem weg. Kinderachtig gedoe zeg; je gaat je relatie echt niet redden door met iemand anders het bed in te duiken. Heb dan de ballen om er een punt achter te zetten.
ik heb heel veel begrip voor mijn man
maar ik zit zelf ook in een heel moeilijk parket en daar word hier ook nooit naar gekeken alles is altijd maar mijn schuld
maargoed daar gaat het nu niet om
ik vind dit heel erg makkelijk gepraat ,
als jij geil bent dan ben je geil en als jouw vent je continue links laat liggen dan word je seksueel gefrustreerd
en dat gevoel kan ik echt niet uitleggen maar het voelt gewoon alsof je er niet toe doet
als hij zo depri is en die pillen zo zwaar zijn en wil mij niet geven wat ik wil laat hem dan zo mans zijn om mij dat dan zelf op te laten lossen
maar dat mag ik dan ook weer niet
ik moet me keer op keer maar inhouden
woensdag 24 oktober 2012 om 15:50
woensdag 24 oktober 2012 om 15:53
quote:Yvonne77 schreef op 24 oktober 2012 @ 15:46:
[...]
Door vreemd te gaan? Lijkt me niet.
Ik had ook een sexloze man, gek werd ik er van. Ik moest ALTIJD het initiatief nemen. Ik kan niet invullen waar het bij jouw man aan ligt, maar bij mijn (ex)man kwam het door misbruik in zijn jeugd.
Natuurlijk kan het ook door de depressie komen en/of de AD. Er over blijven zeuren maakt het alleen maar erger denk ik. Kunnen jullie er niet gewoon over praten?
even voor de duidelijkheid ik zeur totaal niet
ik probeer hem alleen af en toe te verleiden en word dan vervolgens gewoon weg geduwd of meneer gaat demonstratief naar boven naar bed om te slapen
erover praten wil ik best als hij ervoor open staat maar hij wil niks en laat mijn niks doen
ik ben zelf misbruikt vroeger ,
ik ben dan tegenovergestelde van jouw man want ik wil juist wel seks
maar ik krijg het niet
en dat maakt me gewoon verdrietig en gefrustreerd
[...]
Door vreemd te gaan? Lijkt me niet.
Ik had ook een sexloze man, gek werd ik er van. Ik moest ALTIJD het initiatief nemen. Ik kan niet invullen waar het bij jouw man aan ligt, maar bij mijn (ex)man kwam het door misbruik in zijn jeugd.
Natuurlijk kan het ook door de depressie komen en/of de AD. Er over blijven zeuren maakt het alleen maar erger denk ik. Kunnen jullie er niet gewoon over praten?
even voor de duidelijkheid ik zeur totaal niet
ik probeer hem alleen af en toe te verleiden en word dan vervolgens gewoon weg geduwd of meneer gaat demonstratief naar boven naar bed om te slapen
erover praten wil ik best als hij ervoor open staat maar hij wil niks en laat mijn niks doen
ik ben zelf misbruikt vroeger ,
ik ben dan tegenovergestelde van jouw man want ik wil juist wel seks
maar ik krijg het niet
en dat maakt me gewoon verdrietig en gefrustreerd
woensdag 24 oktober 2012 om 15:54
quote:Apatura schreef op 24 oktober 2012 @ 15:50:
Ik denk dat een goed gesprek al dan niet met een therapeut er bij meer voor je relatie kan doen dan het buiten de deur zoeken.
Dat denk ik ook.
Hoe zeer ik je frustratie begrijp lijkt het me zeer onverstandig het buiten de deur te zoeken als jij deze relatie wilt aanhouden.
Ik denk dat een goed gesprek al dan niet met een therapeut er bij meer voor je relatie kan doen dan het buiten de deur zoeken.
Dat denk ik ook.
Hoe zeer ik je frustratie begrijp lijkt het me zeer onverstandig het buiten de deur te zoeken als jij deze relatie wilt aanhouden.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:55
Ik begrijp het wel heel goed, mijn man heeft ook niet zo'n groot libido. Hier kan het ook rustig twee weken stil zijn. Maar het 'jou zelf op laten lossen' zou betekenen dat je intimiteit bij een ander gaat zoeken (en meeste vrouwen zijn niet zo goed in het scheiden van seks en liefde). Ik snap heel goed dat hij daar niet in mee wil gaan. Nogmaals, het gaat niet om de seks/ je hoogtepunt krijgen... dan zou je wel een leuk speeltje hebben gekocht. Het gaat om aantrekkingskracht, begeerte en intimiteit.Als hij je dat op dit moment niet kan (let op: KAN) geven, zul je daar genoegen mee moeten nemen, of voor jezelf kiezen en bij hem weggaan. En het zou me niet verbazen als je voor het laatste kiest, want het is inderdaad gruwelijk irritant. Mocht je daar nog niet aan toe zijn: probeer andere manieren te vinden (buiten seks) om toch die intimiteit te ervaren, wie weet ben je dan wat milder.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:55
quote:ikbenevelyn schreef op 24 oktober 2012 @ 15:53:
[...]
even voor de duidelijkheid ik zeur totaal niet
ik probeer hem alleen af en toe te verleiden en word dan vervolgens gewoon weg geduwd of meneer gaat demonstratief naar boven naar bed om te slapen
erover praten wil ik best als hij ervoor open staat maar hij wil niks en laat mijn niks doen
ik ben zelf misbruikt vroeger ,
ik ben dan tegenovergestelde van jouw man want ik wil juist wel seks
maar ik krijg het niet
en dat maakt me gewoon verdrietig en gefrustreerdSnap ik helemaal. Je voelt je niet begeerd, niet gewild door je eigen partner. Ik zou je graag een goede tip geven, maar die heb ik niet. Als het voor hem totaal onbespreekbaar is, is dat wel een enorm probleem. Is het voor jou een reden om deze relatie te beeindigen?
[...]
even voor de duidelijkheid ik zeur totaal niet
ik probeer hem alleen af en toe te verleiden en word dan vervolgens gewoon weg geduwd of meneer gaat demonstratief naar boven naar bed om te slapen
erover praten wil ik best als hij ervoor open staat maar hij wil niks en laat mijn niks doen
ik ben zelf misbruikt vroeger ,
ik ben dan tegenovergestelde van jouw man want ik wil juist wel seks
maar ik krijg het niet
en dat maakt me gewoon verdrietig en gefrustreerdSnap ik helemaal. Je voelt je niet begeerd, niet gewild door je eigen partner. Ik zou je graag een goede tip geven, maar die heb ik niet. Als het voor hem totaal onbespreekbaar is, is dat wel een enorm probleem. Is het voor jou een reden om deze relatie te beeindigen?
woensdag 24 oktober 2012 om 16:08
[quote]gypsyprincess schreef op 24 oktober 2012 @ 15:55:
Ik begrijp het wel heel goed, mijn man heeft ook niet zo'n groot libido. Hier kan het ook rustig twee weken stil zijn. Maar het 'jou zelf op laten lossen' zou betekenen dat je intimiteit bij een ander gaat zoeken (en meeste vrouwen zijn niet zo goed in het scheiden van seks en liefde). Ik snap heel goed dat hij daar niet in mee wil gaan. Nogmaals, het gaat niet om de seks/ je hoogtepunt krijgen... dan zou je wel een leuk speeltje hebben gekocht. ]
moet ik dan een speeltje gaan kopen ondanks dat ik weet dat hij dat niet wil?
@yvonne als dit nog lang zo door gaat denk ik wel ja
@gypsy een halfjaar ongeveer nu, we zijn bijna 2 jaar getrouwd en 5 jaar samen
we hebben gezamelijk sessies en ik individueel ,
hij is individueel gestopt helaas ,
ik had dat niet gewild maar ik kan hem niet dwingen
Ik begrijp het wel heel goed, mijn man heeft ook niet zo'n groot libido. Hier kan het ook rustig twee weken stil zijn. Maar het 'jou zelf op laten lossen' zou betekenen dat je intimiteit bij een ander gaat zoeken (en meeste vrouwen zijn niet zo goed in het scheiden van seks en liefde). Ik snap heel goed dat hij daar niet in mee wil gaan. Nogmaals, het gaat niet om de seks/ je hoogtepunt krijgen... dan zou je wel een leuk speeltje hebben gekocht. ]
moet ik dan een speeltje gaan kopen ondanks dat ik weet dat hij dat niet wil?
@yvonne als dit nog lang zo door gaat denk ik wel ja
@gypsy een halfjaar ongeveer nu, we zijn bijna 2 jaar getrouwd en 5 jaar samen
we hebben gezamelijk sessies en ik individueel ,
hij is individueel gestopt helaas ,
ik had dat niet gewild maar ik kan hem niet dwingen
woensdag 24 oktober 2012 om 16:12
woensdag 24 oktober 2012 om 16:16
Das een lastige situatie waar je in zit.
Blijf praten met je man. Dat jij je niet begeerd voelt door hem.
en ik vind een afwijzing dus het echte weg duwen echt heel pijnlijk, althans zo zou ik het ervaren.
Als er geen intimiteit is, geen sex... hoe lang nog voordat je een slippertje maakt. Wij ( mensen) hebben behoefte aan intimiteit, verlangens, sex.
Blijf praten met je man. Dat jij je niet begeerd voelt door hem.
en ik vind een afwijzing dus het echte weg duwen echt heel pijnlijk, althans zo zou ik het ervaren.
Als er geen intimiteit is, geen sex... hoe lang nog voordat je een slippertje maakt. Wij ( mensen) hebben behoefte aan intimiteit, verlangens, sex.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:34
quote:ladytruckster schreef op 24 oktober 2012 @ 16:12:
[...]
Nou, ik ken mensen die er juist helemaal op los gingen hoor.
ikzelf ook , jaren geleden hoor ,
ik was een jaar of 15 ,
mijn libido werd er ook echt niet minder van ,
maar ik ken zeker wel mensen waar dat wel zo bij was
ik heb echt geen idee hoe lang nog,
ik denk er aan ,
om het ergens anders te zoeken,
maar het echt doen?
nee ik denk dat ik daarvoor toch teveel waarde hecht aan mijn trouwgeloftes
[...]
Nou, ik ken mensen die er juist helemaal op los gingen hoor.
ikzelf ook , jaren geleden hoor ,
ik was een jaar of 15 ,
mijn libido werd er ook echt niet minder van ,
maar ik ken zeker wel mensen waar dat wel zo bij was
ik heb echt geen idee hoe lang nog,
ik denk er aan ,
om het ergens anders te zoeken,
maar het echt doen?
nee ik denk dat ik daarvoor toch teveel waarde hecht aan mijn trouwgeloftes
woensdag 24 oktober 2012 om 16:41
Misschien kun je samen met een huisarts/relatietherapeut gaan praten. Daarmee geef je ook aan hoe serieus het is voor je, zeker omdat hij er gewoon niet over wil praten. Hij sluit je buiten, en dat is pijnlijk. Hij kan moeilijk verwachten dat jij braaf wacht op antwoorden en jouw gevoelens opzij schuift. Een depressie is vreselijk, AD kan ook nare bijwerkingen hebben op hoe je bent en reageert. Ik denk dat het goed is jullie te laten informeren hoe jullie hiermee om kunnen gaan, en weer nader tot elkaar kunnen komen zeg maar.
Stel, hij wil dat echt niet... Sja. Aan jou de keus of je daarmee kan leven, met het risico op dat het uitzichtloos blijft.
Stel, hij wil dat echt niet... Sja. Aan jou de keus of je daarmee kan leven, met het risico op dat het uitzichtloos blijft.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:55
starlighter ,
dat was wat ik zocht, buitensluiten inderdaad
ja ik ga het morgen zeker voorleggen
depressie is heel erg,
geloof dat ik het zelf ook een beetje heb,
ben mijn moeder verloren dit jaar ,
sindsdien heb ik juist nog meer behoefte aan intimiteit dan anders vraag me niet waarom ik snap er zelf ook niets van
dat was wat ik zocht, buitensluiten inderdaad
ja ik ga het morgen zeker voorleggen
depressie is heel erg,
geloof dat ik het zelf ook een beetje heb,
ben mijn moeder verloren dit jaar ,
sindsdien heb ik juist nog meer behoefte aan intimiteit dan anders vraag me niet waarom ik snap er zelf ook niets van