Eten voor 12 man
woensdag 24 oktober 2012 om 15:30
Binnenkort ben ik jarig en dan blijven er een aantal mensen eten. Ik denk 12 man, kan iets meer zijn. Het is gebruikelijk in de familie om dan een pan soep te koken en broodjes erbij te serveren. Maar daar heb ik niet zoveel zin in. Iemand een goed idee wat niet teveel werk is? In ieder geval niet veel werk rond etenstijd zodat ik niet de hele tijd in de keuken sta?
woensdag 24 oktober 2012 om 15:54
Ik zou een grote wok nasi en bami maken. Bakplaat vol met verschillende kipstukken gemarineerd met ui, knoflook, ketjap manis, gember en zo en dan vooraf vast helemaal gaar bakken (in de oven). Zoetzure komkommer erbij, paar zakken kroepoek en pot sambal op tafel. Eventueel als voorgerecht een pan soto ajam maar dan met alles al in de soep (gewoon groenten, rijst en zo meekoken, plakjes gekookt ei apart houden en gebakken uitjes ook).
woensdag 24 oktober 2012 om 16:02
als wij eters hebben met een verjaardag dan maakt mijn vriend een kilo shoarma klaar, brood er bij en sla. Mocht dat niet genoeg zijn gaat de frituurpan aan voor patat en snacks. Soms maak ik een slaatje.
En koken kost altijd tijd. Als je daar geen zin in hebt moet je een cateraar laten komen. Je visite kan zich echt wel een half uurtje zonder jou vermaken. En anders loop je wat heen en weer.
En koken kost altijd tijd. Als je daar geen zin in hebt moet je een cateraar laten komen. Je visite kan zich echt wel een half uurtje zonder jou vermaken. En anders loop je wat heen en weer.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:04
quote:Pucker schreef op 24 oktober 2012 @ 15:38:
Ik dacht ook aan een buffet maar dan vind ik het lastig om te bepalen wat bij elkaar kan.
Zie mijn post. Je kan daar nog gehaktballetjes aan toevoegen en soep. En de salades dus zoals MilaDila schrijft.
Ik heb er onlangs ook een stoofpot met lamsvlees en kikkererwten bij gedaan met rijst en frisse salade, als onderdeel van het buffet.
Ik dacht ook aan een buffet maar dan vind ik het lastig om te bepalen wat bij elkaar kan.
Zie mijn post. Je kan daar nog gehaktballetjes aan toevoegen en soep. En de salades dus zoals MilaDila schrijft.
Ik heb er onlangs ook een stoofpot met lamsvlees en kikkererwten bij gedaan met rijst en frisse salade, als onderdeel van het buffet.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:07
woensdag 24 oktober 2012 om 16:09
Ik zou een aantal maaltijdsalades maken, serveren met stokbrood en tapenades en olijven/noten/gedroogde vruchten etc. in schaaltjes. En waarschijnlijk toch ook een lekkere soep erbij maken. Lijkt me dat dat wel voldoende is. Mijn ervaring is dat mensen op een verjaardagsfeest toch al snel vol zitten van gebak en alle versnaperingen en het drinken.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:18
Wraps! Ideaal voor grote groepen. Je zet gewoon allemaal kleine kommetjes op tafel met van alles er in: mais, paprika, tomaat, avocado, bonen, kip of gehakt, creme fraiche en geraspte kaas. Kan iedereen zelf zijn wraps maken zoals hij/zij dat lekker vindt en jij hoeft geen uren in de keuken te staan zwoegen.
het is wat het is
woensdag 24 oktober 2012 om 16:21
Laat mensen hun eigen broodjes hamburger of broodjes gezond " bouwen " met de spullen die jij op tafel zet.
Gezond; tomaat, augurk, kaas, hartig beleg, plakjes gekookt ei, komkommer, etc.
Hamburger; plakjes uitgebakken spek, rauwe ui, kaas, augurk, tomaat, etc.
Gezond; tomaat, augurk, kaas, hartig beleg, plakjes gekookt ei, komkommer, etc.
Hamburger; plakjes uitgebakken spek, rauwe ui, kaas, augurk, tomaat, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:22
woensdag 24 oktober 2012 om 16:23
woensdag 24 oktober 2012 om 16:49
Vooral variatie bij een buffet!
Wat salades, quiches... een schaal met gehaktballetjes of kippenvleugels, stokbrood.
Grote pan soep erbij en wat schaaltjes met tomaatjes,olijfjes en dan heb je allerlei dingen die je goed kunt voorbereiden en toch een feestelijke maaltijd.
Of een aantal stamppotten met het vlees apart.
Wat salades, quiches... een schaal met gehaktballetjes of kippenvleugels, stokbrood.
Grote pan soep erbij en wat schaaltjes met tomaatjes,olijfjes en dan heb je allerlei dingen die je goed kunt voorbereiden en toch een feestelijke maaltijd.
Of een aantal stamppotten met het vlees apart.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:49
Als er bij mij veel mensen blijven eten maak ik een grote pan nasi, met wat kippe(n)poten of kip sate, bakje atjar, bak satesaus, bak kroepoek, bakje kommer erbij en evt andere groente. En natuurlijk veel stokbrood
Dat zet ik allemaal op een grote tafel met borden en bestek opgestapeld. Iedereen kan pakken wanneer en zoveel hij wil
Dat zet ik allemaal op een grote tafel met borden en bestek opgestapeld. Iedereen kan pakken wanneer en zoveel hij wil
woensdag 24 oktober 2012 om 16:57
mijn moeder maakte altijd:
-kipkerrieragout (grote pan, recept zoals hier: http://home.12move.nl/sh365555/kookboek_rijst.html
-pan met zoetzure saus en dingen erin zoals ananas, uitjes, gekookte paprika (een soort grove hawaïsaus)
-gefrituurde uienringen
-kroepoek
-gebakken kokos met pinda's
en dan een grote pan rijst, voor ongeveer 20 personen. Dat was zo lekker!
-kipkerrieragout (grote pan, recept zoals hier: http://home.12move.nl/sh365555/kookboek_rijst.html
-pan met zoetzure saus en dingen erin zoals ananas, uitjes, gekookte paprika (een soort grove hawaïsaus)
-gefrituurde uienringen
-kroepoek
-gebakken kokos met pinda's
en dan een grote pan rijst, voor ongeveer 20 personen. Dat was zo lekker!
it's a big club and you ain't in it