Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
quote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2012 @ 08:15:

[...]

Echte niet lullig bedoeld hoor, maar toch ben ik soms verbaasd over wat ik hier lees, want aan de ene kant schrijf je dat je echt die elektronica niet gaat verkopen 'want dat levert niets op'. Maar dan wel schuursponsjes doorknippen.

Nou heb ik toevallig van de week schuursponsjes gekocht en die dingen kosten bij ah 1 euro voor 10. Ik doe er zo ongeveer een week mee. Dan heb je dus na 20 weken (bijna een half aar) één euro uitgespaard.

Tja. Ik zou zeggen dát schiet niet op!Vaak zijn dat maar kleine besparingen. Maar doe het eens 20 keer...
quote:ringklokje schreef op 25 oktober 2012 @ 09:31:

i

@ukkie: hoe weet je eigenlijk wat seizoensgroente zijn? want dat vraag ik me altijd af. ik koop meestal gewoon paprika, tomaten en courgette en soms prei en anders diepvriesgroente (35 cent voor een pakje spinazie, kan niet beter)http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/gro ... eizoen.php
quote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2012 @ 11:01:

Als je naar de markt gaat eet je al snel mee met de seizoenen. En je weet toch wel ongeveer wat er nu groeit? Het is nu bijvoorbeeld echt tijd voor pompoenen, witlof, en boontjes en wortelen. En andijvie en binnenkort allerlei kolen. Sla nog net. Tomaten en courgettes en paprika's koud van het land zijn echt wel klaar (tomaten krijg je hier sowieso bijna altijd uit de kas, daarom verschillen die nooit zo veel in prijs).

En appels zijn nu ook rijp, en al bijna de mandarijntjes.

Als je met de seizoenen mee-eet ga je vanzelf ook gevarieerd eten.Thanks voor de inspiratie, ik ga binnenkort weer een pompoen kopen
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/gro ... eizoen.php

Een heel handig overzichtje van de seizoensgroenten en fruit.

Ik snap niet waarom tijdens het posten de helft van de link word afgebroken, maar wanneer je de link kopieert doet 'ie het wel.
Bonnen voor proefmonsters bij Douglas:

http://datanl.douglas-sho ... 88&eCircle_rid=7198622635

Tegen inlevering van deze waardebon ontvangt u een geursample* van Cartier Déclaration d'un Soir.

Geldig t/m 7 november

http://datanl.douglas-sho ... 80&eCircle_rid=7198622635

Tegen inlevering van deze waardebon ontvangt u een sample* naar keuze:

•Lancôme - La Vie est Belle 1,5 ml

•Estée Lauder - Perfectionist [CP+R] sachet

Geldig t/m 11 november

http://datanl.douglas-sho ... 23&eCircle_rid=7198622635

Tegen inlevering van deze waardebon ontvangt u een geursample* van Dolce & Gabbana Pour Femme.

Geldig t/m 2 november 2012.

http://datanl.douglas-sho ... 50&eCircle_rid=7198622635

Tegen inlevering van deze waardebon ontvangt u een Repairwear Uplifting Cream voor huidtype 2,3 packette on card.

Geldig t/m 31 oktober
Hier nog een overzicht:

seizoensgroenten
quote:Melpomene schreef op 25 oktober 2012 @ 11:23:

[...]

Vaak zijn dat maar kleine besparingen. Maar doe het eens 20 keer...Keer 20 is 20 euro besparen op ruim 7,5 jaar! Daar ga ik dus niet voor staan knippen
Zeg maar Spijker.
quote:ukkie21 schreef op 25 oktober 2012 @ 11:28:

[...]

Thanks voor de inspiratie, ik ga binnenkort weer een pompoen kopen

Ja die zijn nu goed te betalen en groot! Maar gelukkig hoef je niet meteen een hele pompoen te gebruiken want je kan er vanalles mee maken: soep, door de pasta (met champinons), door de curry(met tuin- of kikkererwten)! Mmmmm lekker hoor.

Mais is overigens ook echt van nu.
Zeg maar Spijker.
quote:mi-jo schreef op 25 oktober 2012 @ 11:28:

http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/gro ... eizoen.php

Een heel handig overzichtje van de seizoensgroenten en fruit.

Ik snap niet waarom tijdens het posten de helft van de link word afgebroken, maar wanneer je de link kopieert doet 'ie het wel.Zal wel weer wat met dat & teken te maken hebben. Maar hier is je link: Klik!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
quote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2012 @ 10:58:

Oh wat reageren sommigen hier ineens naar op een kritische opmerking! Het valt me gewoon op dat het soms in dit topic nogal penny wise pound foolish gaat, doe ermee wat je wil.Volgens mij was jij degene die commentaar heeft als sommigen niet elke cent drie keer omdraaien, en vervolgens heb je commentaar op iemand die een (heel klein) bespaaradviesje heeft. Raar.
quote:Janna- schreef op 25 oktober 2012 @ 11:52:

[...]

Zal wel weer wat met dat & teken te maken hebben. Maar hier is je link: Klik!Dankje!
Geursamples, zijn dat nog flesjes tegenwoordig of krijg je zo'n krasdingetje ofzo?
50% korting op het watermuseum in de maand november:

http://www.vitens.nl/over ... korting%20watermuseum.pdf
@italie_meisje: thnx

Die toiletboom ziet er echt vet tof uit! helaas is mijn toilet heel klein. maar staat echt leuk.

suuuper handig die site van de seizoensgroente.

die gaat hier op de koelkast!

mijn vriend haalt ook vaak groente bij zo'n fruitschuur, rechtstreeks van het land, gemoedelijke winkels, veel goedkoper dan supers (onze markt is niet zo goed) en ook veel betere kwaliteit of vaak meer.
heeft iemand trouwens nog een tip voor betaalbare hapjes/drankjes voor visite? binnenkort komt familie een dagje op bezoek (komen maar 2x per jaar bij ons maar wel goede band mee) en hoewel ze zelf ook niet veel geld hebben, wil ik ze ook niet niets aanbieden. gelukkig boodschappen gekregen laatst dus we kunnen ze nu al meer aanbieden dan koffie en thee: hebben sap, 3 blikjes cola en wijn in huis en van die gangmakers voor bij de koffie.

m'n oom houd van een biertje, dus een paar goedkope blikjes gekocht, das tot nu toe het enige wat ik gekocht heb. wil ook nog bolletjes halen voor bij de lunch. heb alleen kaas als beleg, maar we hebben ook nog soep-zakje (laatst van iemand gekregen).

ook nog een hapje voor overdag nodig, heb nog kaas en blikje ananas en wat cashews. zou dat genoeg zijn? meestal heb ik er ook nog wat chips met zelfgemaakte dipsaus bij, maarja moet het zoveel mogelijk beperken allemaal. tis bij ons wel de 'cultuur' zeg maar dat je visite vanalles aanbied en dat ze nooit te kort hebben en propvol naar huis gaan :-D

ben in elk geval heel blij met de gekregen boodschappen, vind het altijd zo lullig als ik mensen vraag wat ze willen drinken en ze zeggen "doe maar wat fris" en dat ik dan alleen kan zeggen: ik heb water. ja oke ze begrijpen het vast wel maar ik ben gewoon heel blij dat we sap enzo gekregen hebben
Klinkt alsof jullie genoeg hebben. Wat eet je zelf op een gemiddelde dag als tussendoortjes/lunch?
haha nou minder dan dat. maarja dan is er geen visite. als er visite is heb ik altijd wel 10 hapjes maar kaas en ananas en wat cashew nootjes is niet karig voor bij een wijntje/biertje rond 4 uur?
Ik zou de stukje ananas met een cocktailprikker op een blokje kaas prikken. Dat ziet er ook gelijk leuk uit!

Volgens mij heb je genoeg hoor!
quote:ringklokje schreef op 25 oktober 2012 @ 13:32:

haha nou minder dan dat. maarja dan is er geen visite. als er visite is heb ik altijd wel 10 hapjes maar kaas en ananas en wat cashew nootjes is niet karig voor bij een wijntje/biertje rond 4 uur?Er kan meer bij, maar ja... als dat niet in je budget past?
Ik vind het prima klinken hoor! Had toevallig zelf dezelfde hapjes op tafel staan afgelopen weekend. Daarnaast dan nog wel chips. Het avondeten kon ik daarna zelf overslaan want ik zat echt vol
quote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2012 @ 11:42:

[...]

Keer 20 is 20 euro besparen op ruim 7,5 jaar! Daar ga ik dus niet voor staan knippen Zo bedoel ik het niet precies. Ik bedoel, dat veel kleine, verschillende besparingen bij elkaar toch veel kunnen opleveren.
Soms heeft de action ook goedkoop chips/nootjes en de xenos ook is dat niet iets ringklokje?
goed idee flashy, kan strax wel even bij action kijken want ik ga er zometeen toch nog even heen fietsen, misschien hebben ze wel iets voor een paar duppies. vergeet altijd dat action ook food-producten heeft.

xenos zit hier niet in de buurt. wil ik binnenkort nog wel een x heen, maar denk dat dat niet meer lukt voor de visite.
quote:pierot123 schreef op 25 oktober 2012 @ 13:40:

Ik vind het prima klinken hoor! Had toevallig zelf dezelfde hapjes op tafel staan afgelopen weekend. Daarnaast dan nog wel chips. Het avondeten kon ik daarna zelf overslaan want ik zat echt vol Zoute stickjes, Japanse mix e.d. zijn meestal niet zo prijzig.
quote:Frizzy schreef op 25 oktober 2012 @ 12:28:

Geursamples, zijn dat nog flesjes tegenwoordig of krijg je zo'n krasdingetje ofzo?De laatste keer heb ik bij Douglas gewoon zo'n flesje gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven