Mode & Beauty alle pijlers

Van donker naar blond.

26-10-2012 22:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil heel graag blond haar hebben, maar om in één keer van zwart naar blond in niet mooi en slecht voor mijn haar zeggen ze. Is er een manier om toch volledig blond te worden. Ik wil het laten doen maar niet in een kapsalon! (Zelf doen is geen optie.) Zijn er mensen die dat wil doen.

Groetjes,

Maartijn Groen.
Heul veel professionele highlights en dan steeds wat blonder. En bij de kapper dus.
Heb je zwart haar van jezelf of is het geverfd? Ik heb met heel donkerbruin haar een paar keer een coupe soleil genomen. Oh, dat heet highlights tegenwoordig.
Echt bij de kapper laten doen. Heb het ooit eens zelf gedaan, werd dus groen. Chemische reactie.

Daarna naar een kapper en toen was het weer normaal. Moest helemaal ontkleurd worden, 2 x zelfs en toen kon het pas geblondeerd worden. Hoofdhuid heeft 2 weken moeten herstellen van de ontkleuring en het vele verven in zeer korte tijd.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Mag ik je 1 tip geven? Doe het niet. Ik heb geprobeerd van donkerbruin naar blond te gaan en dat is zo tegengevallen. Van dat blondeermiddel wordt je haar zo ontzettend droog en gaat zo erg in de knoop zitten, echt niet grappig meer. Viel ook niet tegenop te smeren/wassen etc.

Er is nu al

Minstens 5 keer volledig m'n eigen haarkleur overheen geverfd en nog steeds komt het 'door'. Ben blij als het helemaal uitgegroeid is.
I would rather shit in my hands and clap
Je zult het sowieso in een salon moeten laten doen. Je moet het laten ontkleuren, van zwart naar blond met highlights is te doen, maar eigenlijk niet, of er gaat een héeel lang proces aanzitten. Ontkleuren 1x kan niet zo'n kwaad, als je je haar dan goed verzorgd.. Dan maak je het lichtbruin, en kan je vanuit daar met highlights terugwerken naar blond, dat is voor je haar de gezondste manier...

Maar wat ik zou doen, is even naar een salon gaan en hun advies vragen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Oh en wat tialtngo zegt, haar ontzettend droog, pluizig zag er niet uit. Moest het met een tang elke dag bewerken zodat het er nog wat toonbaar uitzag.

Heeft heel lang geduurd voordat alles weer hersteld was en ik weer mooi haar had.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Ik heb het andersom gedaan en toen ik weer terugwilde naar mijn eigen kleur heeft daar echt maaaaanden in gezeten. En mijn haar is nu, jaren later, pas weer enigszins hersteld.
quote:Molly_Bolt schreef op 26 oktober 2012 @ 22:49:

Heb je zwart haar van jezelf of is het geverfd? Ik heb met heel donkerbruin haar een paar keer een coupe soleil genomen. Oh, dat heet highlights tegenwoordig. Ik heb zwart haar van me eigen. (Niet geverfd)
Ik zou het niet doen als zwart haar je natuurlijke kleur is. Heb je ook donkere wenkbrauwen? Zie veel Marokkaanse meiden het doen maar eigenlijk staat het niet. Plus je haar gaat eraan.
Ik heb van mezelf ook bijna zwart haar, maar blond geverft haar. Niet heel mijn haar is blond, omdat dan de uitgroei ook zo vervelend is. Ik heb gewoon heel veel highlights.

De eerste paar keren was mijn haar idd behoorlijk droog, maar nu ik alleen nog maar de uitgroei laat verven is het prima te doen. 1x per week een goed masker erin en verder heb ik er geen omkijken meer naar.
Ik zou het niet doen, ik heb het ook gedaan bij de kapper, 2x veel higlights, maar was er al gauw klaar mee! Mijn haar was echt net een bos stro geworden!! En dat terwijl ik mooi glazend haar heb.. Het tast erg je haar aan, ik heb er toen weer donkere kleur over gegooit en was er uiteindelijk erg tevreden weer mee ;) maar als je net zoals mij houd van expirimenteren, je kan het altijd proberen, bij mij was het achteraf zonde van het geld. Moet wel bekennen dat mijn haar nu iets lichter is.
Goede dag,

ik heb toch maar een afspraak gemaakt om het er over te hebben met de kapster. Of het werkelijke zo slacht is als hier verteld word. En of er een andere manier is.

Groetjes Maartijn.
Ik zou het dus niet doen.

Als eerste is het een behoorlijk heftige behandeling om zulk donker haar echt mooi blond te krijgen. Ten tweede zal het hoogstwaarschijnlijk behoorlijk onnatuurlijk uitzien. Er zijn niet veel mensen die met zo'n verandering weg komen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
En als je je haar ontkleurd en daar een lichtbruine basis kleur opzet en daar highlights in laat trekken? Zo doen de meeste meiden het dat ik ken. Bij de kapper (al dan niet in het zwart)
En check tussendoor bij het verven. Als ik donker ga, moet ik het echt maar de helft van de tijd erin laten trekken anders ben ik pikzwart.
Vergeet niet om je wenkbrauwen mee te verven.

Niks ziet enger uit dan een kapsel en wekbrauwen, die niet met elkaar overeenkomen.
ik heb het ook gedaan. om de 2 weken helemaal blonderen met 9% na het blonderen zet je er een as tint overheen, Ik gebruik altijd p01 van luocollor. Is bij de kapperwinkel verkrijgbaar. Na drie keer blonderen ben ik van pikzwart naar heel licht asblond gegaan.
Ik wilde het ook. Ben toen naar de kapper gegaan en haar advies was eerst highlights! Dit heb ik toen gedaan en heb mijn haar uiteindelijk weer laten uitgroeien tot bruin. Nu weer gewoon een brunette!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven