Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaar79 schreef op 27 oktober 2012 @ 14:10:

ik vraag me af of er meiden/vrouwen zijn die dit ook hebben meegemaakt en bij wie het gevoel voor nr1 wel weer is terug gekomen. Ik hou van hem hoor..

Het verhaal van iddan ,bij mij,rond pagina 66 van dit topic:

quote: http://forum.viva.nl/forum/view_message/13033085iddan schreef op 02 oktober 2012 @ 09:09:

Ik ben met nr1 een heel eind teruggegaan in de afslagen, ik ben echt weer opnieuw verliefd geworden een paar maanden geleden, .....

. Alleen die nieuwe verliefdheid is écht wel anders dan op een nieuwe man.

Belangrijk verschil is dat zij nr1 niet van nr2 heeft verteld. Ergens geeft dat mij aan dat ze dus dichter bij nr1 zit dan twijfelaar, die de boel wat meer op scherp heeft gezet.

Ik hoop dat ik nu niet weer van rooss op mijn kop krijg omdat ik conclusies trek uit 60 regels tekst.
Zeg ook niet,dat het makkelijk is,maar als je afspreekt in een restaurant/ café kan je elkaar op tafel niet opeens nemen:-) en soms moet je eerst praten om te kijken: Hoe nu verder?! ........
quote:twijfelaar79 schreef op 27 oktober 2012 @ 17:29:

En ja de theorie van roodhaar kan ik me deels in vinden. Maar hoe keer je het tij?Tja.. als ik dat wist was ik een huwelijks-red-coaching-buro begonnen. Heb je dingen die je van ons verwacht of wil je gewoon je verhaal kwijt? Beide is oké hoor maar ik kan je probleem niet oplossen.
@ Onrustig, ik wil je hier niet weg hebben hoor Maar zoals je weet heb ik ooit geschreven dat ik ook een minnaar via het forum had. Vlak na de breuk is hij hier ook weggebleven, en daar ben ik achteraf erg blij om. Cold turkey, en geen contact meer, op welke manier dan ook, werkt echt het beste en is het eerlijkst. En volgens mij wonen jullie niet bij elkaar in de buurt ( zoals wij ook niet deden) dus elkaar irl tegenkomen is zeer onwaarschijnlijk. Dat zijn natuurlijk smoesjes om jezelf te rechtvaardigen. Ik geef het als tip, ik ga jullie niet betuttelen ..
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2012 12:55
Reden: *bericht op verzoek verwijderd
% gewijzigd
quote:Rooss4 schreef op 27 oktober 2012 @ 10:30:

[...]

Roodhaarr, jij gaat al uit van "je wordt verliefd". Waarom word je verliefd? Men roept dat het je overkomt en dat zou ook best kunnen maar daar moet je toch een beetje voor open staan. En als het ook nog wederzijds blijkt heb je waarschijnlijk tóch signalen aangegeven.

En dat maakt dit een kip en ei verhaal. Want.. word je verliefd omdat je relatie niet geweldig is of lijkt je relatie minder geweldig omdat je verliefd bent?

Heb ik nog meer theorie over :-)

Ik denk dat de meeste mensen op enig moment in een situatie van herhaling belandden. Negatief gesteld: sleur. Op dat moment ontstaat behoefte aan spanning. Niet bij iedereen en niet bij iedereen in dezelfde mate, maar een groot deel van de mensen ervaart na zekere tijd behoefte aan nieuwe impulsen. De een verandert van baan of woonplaats. De andere haalt zijn kick uit de aandacht van de andere sexe. Ik ben behoorlijk feministisch, maar ik krijg echt een boost van de interesse van andere mannen. Voel ik me heerlijk bij. Geeft me hetzelfde soort kick als een snelle afdaling met skiën of een scherpe bocht met de motor.

Die behoefte in spanning kan zich in verliefdheid uiten? Soms is er eerst alleen geilheid, en door de sex, komt de verliefdheid op. Van sex naar verliefd is ook een kwestie van hormonen. Precies zoals de startquote van dit topic: ' ga je meer voor zo'n man voelen?'

Natuurlijk zijn er nog tig andere varianten. Want als je heel veel externe factoren zijn die de aandacht opslokken, dan kun je juist daardoor behoefte krijgen aan intieme aandacht van een ander. Is de man razenddruk met zijn werk, dan krijg je minder aandacht en zoek je het elders. Is vrouwlief razenddruk met kleine kinderen, dan krijgt man minder aandacht en zoekt dat misschien bij een collega. Even stereotype, maar ik denk dat het niet voor niks zo stereotype

En ja, dat betekent natuurlijk niet dat er ook genoeg mensen zijn die achteraf bezien echt niet de goede relatie hebben. Mijn theorie dekt natuurlijk maar een deel van de situaties.
quote:twijfelaar79 schreef op 27 oktober 2012 @ 17:29:

En ja de theorie van roodhaar kan ik me deels in vinden. Maar hoe keer je het tij?

LOL, ik begin samen met Rooss dat bureau.

Maar serieus: je bent 16 jaar met hem samen. Ooit moet je hem wel spannend of aantrekkelijk hebben gevonden. En wat was het dan wat hem aantrekkelijk maakte? Is hij nu zo anders?

Om zin te hebben in sex moe je iemand aantrekkelijk vinden. Is hij objectief niet meer aantrekkelijk? Of is het vooral dat hij JOU niets meer doet?

En was dit al heel lang zo voor je die andere man ontmoette?

Er is iets vreemds met mannen en vrouwen. Als er kleine kinderen zijn gaan mannen zich vaak op hun werk storten. Wij vrouwen, worden daar meestal boos over, want we willen dat ze juist meer aandacht aan thuis geven. Vanuit mannen gezien is het heel logisch: ze moeten extra werken om geld binnen te brengen om hun gezin goed te onderhouden. Mannen voelen zich dan vaak onrechtvaardig behandeld: doen ze hun best, krijgen ze stank voor dank. En dan doen mannen het liefste waar ze goed in zijn: harder werken om hun gelijk te bewijzen. Voor je het weet ben je dan samen een uitstekende economische eenheid geworden: werken, zorgen en vooral geen intieme, ingewikkelde gevoelens.

Dus als je het terug wil krijgen, kan het zijn dat je op een heel andere plek moet beginnen. Op het moment dat je niet samen de zorg voor het gezin had. Op het moment dat je hem nog wel voornamelijk zag als sexpartner, en hij nog niet veranderd was in maatje/vader.

Of je dat punt terug kunt vinden, weet jij alleen.
*
% gewijzigd
*
% gewijzigd
@twijfelaar, mijn man is ook nooit een prater geweest. Als het goed is,weet je dat vanaf het begin. Natuurlijk,aan het begin ben je alleen maar verliefd. Bij ons heeft dat best wel problemen gegeven,maar heb geleerd het te accepteren en hij wilde wel luisteren naar mij. Jaren later besef ik,dat hij toch wel zijn best is gaan doen om af en toe ook zijn gevoelens en dingen onder woorden te brengen.

Probeer vooral toch jou gevoelens en dingen die je bezig houden te blijven vertellen en denk goed na wat je met je toekomst wil. Je moet het echt zelf doen,maar begrijp wel je gevoel.
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2012 12:56
% gewijzigd
quote:twijfelaar79 schreef op 27 oktober 2012 @ 18:31:

ik weet dat jullie geen oplossing hebben.. ben gewoon op zoek naar ervaringen van anderen ook. Zag het verhaal van iddan ik denk inderdaad dat zij dichterbij nr 1 staat dan ik.

Ik weet denk ik diep in mijn hart wel wat ik wil maar vind de stap nemen moeilijk.. egoistisch..

Ik zag mijn naam voorbij komen

Beste Twijfelaar, ik ben nooit een twijfelaar over mijn nr1 geweest. Ook wist ik dat minnaar geen relatiemateriaal was, ik ben wel behoorlijk verward geweest over mijn affaire, en alle gevoelens daaromheen. (behoorlijk verward ook! pagina's over vol gepend hier....!)

Door mijn minnaar nam ik afstand van mijn relatie, en door die afstand heb ik flink kunnen schoppen in mijn kabbelende relatiewater. Dat heeft voor een hoop opschudding thuis gezorgd. Ik heb mijn man nooit verteld dat ik ben vreemdgegaan, maar hij is niet gek! Hij weet dat er iets is/was. Ik ben denk ik het stereotype welke Roodhaar zo mooi beschrijft, je weet wel van die waarbij de man zo lekker hard werkt.

Door minnaar is wel weer de seksualiteit bij mij aangewakkerd, mijn man vindt mij enorm aantrekkelijk, dus aan hem lag het niet dat we geen seks hadden, ik was er wel klaar mee. Door mijn affaire en onze stormachtige periode ben ik toch mijn man weer gaan zien zoals ik hem zag toen ik verliefd op hem werd. Dat bedoelde ik ook met de quote die Dirk gevonden heeft. Ik ben hem weer opnieuw aan het ontdekken. Maar denk nu niet dat alles nu Rozengeur en Manenschijn is of zo....hij is en blijft die zelfde man waarmee ik ook af en toe sleur heb.....

Over dit laatste maak ik me natuurlijk ook wel eens zorgen, want vreemdgaan en de gevoelens die daarbij komen kijken hebben, zeker op mij, een soort van verslavend effect...en ik weet hoe lekker het is.....

Jij schrijft hierboven ik weet diep in mijn hart wel wat ik wil, ik wist diep in mijn hart ook wat ik wilde, om die reden ben ik gestopt met minnaar.
quote:twijfelaar79 schreef op 27 oktober 2012 @ 16:26:

..ik hoop zo dat hij nog iets doet waardoor ik weer helemaal gek op hem word...maar wat?

oohw en ik las je stukje nog een keer over, en dit triggerde me ook wel...misschien leg je wel teveel bij hem neer...(ik weet niet het niet hoor ik heb de wijsheid niet in pacht) misschien door gewoon weer seks te hebben. doen doen doen.....komt er ook weer een hoop los...! Echt waar!

Verleid hem, zorg zelf dat je je weer vrouw voelt. Zeg tegen hem dat je het lekker vindt om te horen hoe lekker en geil je bent. (oid) ...topic's hier op viva over vol geschreven hoe je je seksleven weer een nieuwe impuls kan geven.
Die behoefte in spanning kan zich in verliefdheid uiten? Soms is er eerst alleen geilheid, en door de sex, komt de verliefdheid op. Van sex naar verliefd is ook een kwestie van hormonen. Precies zoals de startquote van dit topic: ' ga je meer voor zo'n man voelen?'

Dit is zeer waar gesproken, chapeau Roodhaar!!
@twijfelaar,ik besef,dat ik binnenkort moet stoppen met de relatie met nr.2. Mijn nr.1 hoopt daar natuurlijk ook op. Dan hebben nr.1 en ik nog een lange weg te gaan om onze relatie weer op de rit te krijgen en we zullen hopen dat,dat lukt.

Eigenlijk zie ik nu nog niets voor mij en ben bij vlagen intens verdrietig,maar besef dat ik mij dat grotendeels zelf heb aangedaan en ook het verdriet van nr.1.
Heb een heleboel pagina's proberen te lezen, omdat ik sinds kort ook een nr 2 heb.

Eigenlijk is er een wens in vervulling gegaan, maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn, dat weet ik nog niet zo goed.

Voel me vooral ook heel erg schuldig. Maar dat lees ik wel overal terug. Na de eerste keer (alleen gezoend) schreef hij dat het zo goed voelde, terwijl ik alleen maar kon denken, hoe kan iets wat zo slecht is, zo goed voelen??

Wat ik me wel afvroeg en wat ik niet echt kon terug lezen, zijn jullie bij die nr2 wel de nr 1 ? of ook nr 2? Want ondanks dat ik ook zijn nr 2 ben, ben ik wel voor een deel verliefd op hem. Ik geloof ook niet dat ik "zomaar" ergens een vent zou kunnen opscharrelen alleen voor de sex.

Maar kan er toch niet zomaar mee stoppen...

Ik ga eerst nog maar eens stukken terug lezen en sorry dat ik hier zomaar binnen val.
Interessante gesprekken hier. Ik vind de vraag of je je nr.1 voor je nr2 moet verlaten vooral erg interessant.

Zoals jullie misschien nog weten, heb ik 1,5 jaar een nr2 gehad, op wie ik periodes hevig verliefd ben geweest en hij op mij. Ik was zijn nr1.

Hij heeft mij nu gedumpt, hij was het wachten beu, hij wil ook liever gister dan vandaag kinderen, en geloofde er niet meer in.

Hij is, 4 weken terug, het internet op gegaan en heeft nu een vriendin, op wie hij heel erg verliefd is en hij noemt haar de ware en zijn gevoelens voor mij zijn helemaal voorbij.

Ik ben er kapot van. We zijn collega's, dus ik zie hem iedere dag. Worstel constant met de vraag of ik mijn nr1 toch niet had moeten verlaten voor hem. Nu kan het niet meer.

Ik hou heel erg veel van mijn nr1 en weet ook niet 100% zeker of ik er klaar voor was om hem te verlaten... Maar mijn god wat doet dit zeer!

Daarom vind ik het fijn dat jullie zeggen dat een relatie met een nr2 vanuit je relatie met nr1 weinig kans van slagen heeft.
quote:guilty45 schreef op 28 oktober 2012 @ 00:55:

................, hoe kan iets wat zo slecht is, zo goed voelen??

Maar kan er toch niet zomaar mee stoppen...

Allereerst welkom!

Ik heb bovenstaande uitspraken van je even gequote.. Ik vind ze zo tegenstrijdig, hoe kan iets goed voelen als je zo'n schuldgevoel hebt? Dat schuld gevoel moet bij jou wel heel heftig zijn als je zelfs je nickname er aan ontleent ..

Waarom zou je er niet mee kunnen stoppen? Schuldgevoel zou voor mij DE reden zijn om te kunnen stoppen.. ( ik zou er niet eens aan kunnen beginnen als ik dat had..)

quote:guilty45 schreef op 28 oktober 2012 @ 00:55:

Want ondanks dat ik ook zijn nr 2 ben, ben ik wel voor een deel verliefd op hem. Verliefd worden/zijn heeft toch niets te maken met welk 'nr' je voor hem bent?
Sensual, dat schuldgevoel steekt vooral thuis op, als nr 1 iets liefs of anders voor me doet.

Ik ben zo'n een met een grote mond, (tegen mezelf), maar als dan puntje bij paaltje komt, denk waar ben ik eigenlijk mee bezig.

En dat verliefd zijn heb ik aan de ene kant nodig, anders zou ik niks met hem begonnen zijn. Maar stiekum hoop ik in mijn achterhoofd dat hij ooit mijn nr 1 zal worden.

Maar eigenlijk weet ik wel dat dat er niet inzit. Ik lees hier dat dat ook weinig kans van slagen heeft.

Door hier te lezen, hoop ik dat ik mijn schuldgevoel beter in hand kan houden.

En probeer ik steeds meer om nr 2 te beschouwen als een kadootje.
Je schuld gevoel moet je niet in de hand houden.. daar zou je heel goed naar moeten luisteren..
Quilty, misschien lijken onze situaties op elkaar, behalve dat ik voor mijn minnaar de nr1 was en jij de nr2.

Ik vraag me net als jij ook af in hoeverre een relatie met nr2 kan slagen, als je nog veel van je nr1 houdt.

Waarom heb je de verliefdheid nodig? Zelfbevestiging?
Cassius, Weet niet of mijn verliefdheid zelfbevestiging is. Ben iemand die heel snel verliefd is, dus een nr 2 waar ik niks voor voel lijkt me niet fijn. Hoewel dat de situatie misschien iets makkelijk zou maken. Sex en klaar.

Sensual, denk wel dat je gelijk hebt! Dat schuldgevoel gaat me of nog eens de kop kosten en dan ben ik ze allebei kwijt. Of ik moet er gewoon mee kappen!

Ik maak me zelf nu wijs dat het vanzelf wel weer over gaat. En dat we er op een gegeven moment weer klaar mee zijn en dat het dan voorbij is.

Meestal heb ik alleen spijt van de dingen die ik NIET heb gedaan en niet van de dingen die ik wel heb gedaan.
?
Drie keer vallen ben ik thuis.
Wat een duidelijke vraag Evanna, wil je er niet meer over kwijt?
@Iddan,heb jij bewust weer voor nr.1 gekozen en heb je toen gebroken met nr. 2 van het ene op het andere moment?

Begin je niet meer aan een nr.2 in de toekomst of mis je de spanning gigantisch?

Ik moet eigenlijk breken met mijn nr.2 of misschien staat hij ook wel op het punt dat te willen/doen, want het contact is op dit moment erg slecht.

Mijn nr.1 is toch nog te belangerijk voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven