Spontaan langskomen
zondag 28 oktober 2012 om 14:15
Ik ken niemand die dat doet eigenlijk..
Maar ben dan ook alleen maar de stad gewend. Het lijkt me heel irritant iig, wil m'n huis altijd ff opruimen als er bezoek komt of iets te drinken/eten in huis halen. Heb ik voor mezelf namelijk nauwelijks, eet altijd op werk/buiten de deur.
Hier gaat de bel wel eens, maar doe nooit open als ik niemand verwacht. Woon midden in het centrum van een grote stad, dus denk altijd maar dat het dronken lui zijn die aanbellen oid.
Maar ben dan ook alleen maar de stad gewend. Het lijkt me heel irritant iig, wil m'n huis altijd ff opruimen als er bezoek komt of iets te drinken/eten in huis halen. Heb ik voor mezelf namelijk nauwelijks, eet altijd op werk/buiten de deur.
Hier gaat de bel wel eens, maar doe nooit open als ik niemand verwacht. Woon midden in het centrum van een grote stad, dus denk altijd maar dat het dronken lui zijn die aanbellen oid.
zondag 28 oktober 2012 om 14:18
Hier is iedereen altijd welkom. Mogen ze ook nog met ons aan tafel schuiven voor het avondeten. Mijn zoon vindt dat zo gezellig dat ik toch geen nee kan zeggen. Maar ze moeten mij, zoon en ons huis wel nemen zoals we op dat moment zijn. We hangen nu allebei nog in onze flanellen pyama's op de bank rond. Mag best iemand bij komen hangen maar ik ga me daar niet speciaal voor omkleden.
zondag 28 oktober 2012 om 14:21
quote:Firedragon schreef op 28 oktober 2012 @ 13:19:
Ik kan niet zo goed tegen 'onverwachte verrassingen'. Mijn eigen familie belt altijd even voordat ze komen, maar mijn schoonfamilie staat altijd spontaan op de stoep (ze zijn oost-indischdoof als het gaat om 'even bellen van te voren'). Als er iemand langs wil komen, geen probleem, maar laat het even weten van te voren. Dan kan ik me er op instellen ipv dat ik 'overvallen' word.
Maar ja, dat ben ik oostindisch doof kan ook opeens bij jouw optreden. Hoor je de bel opeens even niet.
Ik kan niet zo goed tegen 'onverwachte verrassingen'. Mijn eigen familie belt altijd even voordat ze komen, maar mijn schoonfamilie staat altijd spontaan op de stoep (ze zijn oost-indischdoof als het gaat om 'even bellen van te voren'). Als er iemand langs wil komen, geen probleem, maar laat het even weten van te voren. Dan kan ik me er op instellen ipv dat ik 'overvallen' word.
Maar ja, dat ben ik oostindisch doof kan ook opeens bij jouw optreden. Hoor je de bel opeens even niet.
zondag 28 oktober 2012 om 14:22
Ik houd er niet van als mensen (wie dan ook) zonder van tevoren af te spreken langs komen. Mijn ouders bellen ook minimaal een dag van tevoren, en met vriendinnen spreek ik een aantal weken van tevoren af. Ik vind dat erg prettig zo; dan weet ik waar ik aan toe ben.
Als ik bijvoorbeeld laat in de middag thuis kom, en man zegt dat na 18:00 uur die en die gaat terug bellen (dus een belafspraak), dan kan ik ook totaal niet rustig zitten of iets ontspannen gaan doen, totdat diegene gebeld heeft.
Ik ga dan ook het liefst bij anderen op bezoek i.p.v. dat ze bij mij komen, of ik spreek bijvoorbeeld buitenshuis af.
Als ik bijvoorbeeld laat in de middag thuis kom, en man zegt dat na 18:00 uur die en die gaat terug bellen (dus een belafspraak), dan kan ik ook totaal niet rustig zitten of iets ontspannen gaan doen, totdat diegene gebeld heeft.
Ik ga dan ook het liefst bij anderen op bezoek i.p.v. dat ze bij mij komen, of ik spreek bijvoorbeeld buitenshuis af.
zondag 28 oktober 2012 om 14:24
In principe doe ik altijd open en krijg je koffie/thee. Als je dan een half uur blijft zitten vind ik dat supergezellig, maar als je denkt dat je zomaar 4 uur kunt blijven hangen wordt ik ontzettend chagrijnig, ik was namelijk bezig met iets anders.
Door dergelijke ervaringen heb ik het wel een beetje gehad met 'even langskomen', dus liever even bellen.
Door dergelijke ervaringen heb ik het wel een beetje gehad met 'even langskomen', dus liever even bellen.
zondag 28 oktober 2012 om 14:26
Als ik het een half uurtje van tevoren weet vind ik het prima, kan ik nog net even wat opruimen enzo. Ik sms ook vaak naar vrienden als ik in de buurt ben, of ze het leuk vinden als ik even langs kom. Sta nooit zomaar onverwachts op de stoep maar houd ook niet van zes weken van tevoren afspreken. Lijkt me trouwens heerlijk als je er echt van kunt genieten als er hordes mensen spontaan langs komen, gezellig! Maar ik ben thuis altijd een beetje op mezelf, buitenshuis een stuk gezelliger!
zondag 28 oktober 2012 om 14:35
Ik zou willen dat er vaker spontaan leuke mensen langskomen.. Maar familie woont verder weg dus ook hier wordt afgesproken. Moet eerlijk zeggen dat ik thuis ook graag op mezelf ben maar ook al hang ik in huispak rond in een rommelig huis, als er een vriendin voor de deur staat laat ik ze binnen hoor. Mee eten kan ook altijd. Maar ja ik ben zo'n muts die zelfs de stratenmakers en gemeentewerkers in de straat, koffie of koekjes gaat geven.
Zelf ben ik ook van het 'even langs die en die' als ik in de buurt ben maar ik bel wel altijd even op. Soms ben ik er dan binnen 5min. En als het niet uitkomt ga ik verder met waar ik mee bezig was / naar onderweg was. Even goede vrienden.
Zelf ben ik ook van het 'even langs die en die' als ik in de buurt ben maar ik bel wel altijd even op. Soms ben ik er dan binnen 5min. En als het niet uitkomt ga ik verder met waar ik mee bezig was / naar onderweg was. Even goede vrienden.
zondag 28 oktober 2012 om 14:47
Ik vind dat juist hartstikke gezellig als mensen spontaan langskomen. Als ik de poort hoor heb ik nog voldoende tijd om vanalles onder de bank te schoppen en de vaat in vaatwasser te smijten, de hond houdt onverwachts bezoek lang genoeg bezig.
Zeker als we toch maar zitten te bankhangen en te spelen met iPhones, juist leuk om mensen dan in het echt te zien.
Zeker als we toch maar zitten te bankhangen en te spelen met iPhones, juist leuk om mensen dan in het echt te zien.
You know how I know? Because I reeaally think so!