Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@rammel: damn wat een slecht nieuws :(

Rare gang van zaken hoe je het beschrijft!

Hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden of iets rechtsmatigs.

@chrys: beterschap voor je zoontje! Sneu dat hij er zoveel last van heeft. Hopelijk gaat het snel beter.

@myself: lekker dat je je eigen kleding weer aan kan!

@ann: havefun tonight!

@nico: pfff lastig zeg dat mini niet slaapt overdag! Hoop dat ie snel over deze fase heen is
Rammel wat klote zeg en idd t zaakje stinkt big time. Wel lief van je mannetje om jou je weekend te gunnen,terwijl ie t waarschijnlijk t liefste had uitgeschreeuwd.
Rustig hier!

@ rammel, wat kut zeg! Wel lief dat raman wilde wachten met vertellen.

@ myself, een avondje weg is wel aan te raden hoor! En wat heb jij een slaapkoppie zeg! Heerlijk!

@ nico. Hoe is je dag vandaag gegaan? Slaapt hij in de wandelwagen wel? Heb helaas geen tip voor je. Minimaatje slaapt alleen 's nachts in zn bedje. Overdag vaak in dr box of tijdens lopen in de wandelwagen. Hij slaapt overigens het best als ik hem op zn buik leg.

@ chryssa, wat sneu dat je zoontje ziek is! Beterschap!!

@ anne, heb je het leuk (gehad)?

@ rijst, hoezo had rijstje moeilijke dagen dan?

Ik had vanmiddag een verjaardag. Ben heel stoer lopend heen gegaan Maar was 50 minuten heen en 50 minuten terug. Heb het gevoel alsof mijn schaambot los hangt nu!

Ben overigens wel weer 2 kg kwijt!!! Nu nog 2 en dan zit ik op mn gewicht van voordat ik zwanger werd. En dan nog 3 en dan zit ik van voor ik aan die hormonen zooi begon!
Oh nico, ik lees net dat een baby hangmat ook wel wil helpen voor een slecht slapende baby. Misschien een idee?

Zie je er tegen op om weer te werken? Je man was nog 2 weken vrij toch?
@Maatje: stoer hoor, dat je zo'n eind gelopen hebt! En mooi dat je gewicht weer afneemt.

Jankert heeft vanochtend/begin v/d middag een paar uurtjes geslapen (met een paar kleine huil-tussenpozen). Vanmiddag heb ik lekker een stuk met hem gewandeld. Na een kwartier viel hij in slaap, maar dat duurde een half uur en toen was hij weer klaarwakker. Thuis wilde hij absoluut niet meer slapen en was hij weer helemaal overstuur toen ik hem in bed legde. En vanavond ook weer. Troosten in bed heb ik zo'n 10-15 minuten geprobeerd, maar hij stikte er bijna in. Dus we hebben hem toch maar weer bij ons genomen en uiteindelijk viel hij bij mijn man op schoot in slaap.

Nu net weer in bed gelegd, waar hij heel even wakker werd en huilde maar gelukkig toch de slaap weer pakte. Ik hoop dat hij het nu een paar uurtjes volhoudt, want ik ben het onderhand aardig zat. Een beetje jengelen in bed daar kan ik wel tegen, maar als hij zo totaal over de rooie gaat steeds dan voelt dat echt heel rot. Ik snap ook niet waar het aan ligt. Hij was natuurlijk altijd al moeilijk met inslapen, maar dat was gewoon huilen en niet dat gillen als een speenvarken zoals nu.

In de box slapen doet hij trouwens al helemaal niet. Als hij dan moe wordt dan gaat hij jengelen (niet krijsen, dus het ligt niet aan een horizontale positie) en niet slapen. Als hij tegen een van ons aanligt dan valt hij soms in slaap, maar ook niet heel makkelijk. Alleen soms tijdens/na een fles, maar dat is meer een soort wegdommelen wat niet lang duurt. Ik heb intussen nog drie simpele dingen gevonden die we nog kunnen proberen: bedje voorverwarmen, een doekje met onze geur erin leggen en een tikkende klok in zijn kamertje zetten. Misschien dat dat hem net wat meer rust en een gevoel van veiligheid kan geven.
@ nico, jee wat lastig zeg! En ja, dat overstuur huilen is heel naar! Minimaatje doet dat ook, dan loopt hij helemaal rood aan, vergeet af en toe adem te halen en stikt er zowat in. Ik moet dan soms echt even in zn.gezicht blazen.

Jammer he dat ze die gebruiksaanwijzing niet bij zich hebben.

Heb je dat topic over die hangmat nog gelezen?
O ja, in het gezicht blazen, dat zou ik ook nog proberen. Goed dat je me eraan herinnert. En enigszins een geruststelling dat Minico niet de enige is die zo overstuur doet (al zou het voor jou fijner zijn als Minimaat gewoon altijd lief en rustig zou zijn).

Hangmat zal ik me eens in verdiepen, bedankt voor de tip. In eerste instantie lijkt het me niet zo goed voor de rug, maar zal eens lezen wat anderen hierover denken.
Als ik het topic over de hangmatjes lees dan werkt het voor sommige baby's wel en andere niet. Heeft dan vooral te maken met dat het hoofdje wat hoger ligt, wat fijn is voor baby's met reflux of oorontsteking. Maar ik denk dat Minico dat niet heeft, want in de box ligt hij ook plat (zelfs platter dan in z'n ledikantje, want dat staat een beetje schuin) en daar krijst hij niet zo hard.

En ik zie er wel een beetje tegenop om weer te gaan werken morgen, lief dat je het vraagt. Echt het afsluiten van een fase en het binnengaan van een nieuwe. Ik krijg er een beetje buikpijn van, al besef ik ook dat ik niet altijd door zou willen gaan met thuiszitten en voor Minico zorgen zoals nu, en dat het me misschien juist weer veel meer energie zal gaan geven. Maar morgen eerst 's ochtends nog de intake bij het KDV (maakt de buikpijn niet minder) en dan pas 's middags werken. En 's avonds weer fijn Minico weer platknuffelen en mijn man verlossen van zijn zware taak!
Ja wassie maar altijd lief en schattig.... helaas pindakaas!

Heb wel een klein beetje een ritme ontdekt: Voeden, lief lachen, kletsen en spelen, soms in slaap vallen maar meestal huilen van vermoeidheid; dan mik ik hem meestal op zn buik, dan is het weer huilen en zeer gefrustreerd zij en dan geeft hij zich over als hij meestal ook zn duim te pakken heeft. Vervolgens slaapt hij hooguit een uur en dan begint het weer met jengelen, huilen en overstuur zijn. En weer voeden dus.

Maar meestal voor hij overstuur is heb ik hem al aangekoppeld.

Hij wil overigens ook nog wel eens van dit ritme afwijken hoor!

Nu laatste voeding er in en ik heb met hem afgesproken dat hij vannacht eens door gaat slapen! Hopen dat hij zich aan zn afspraak houdt!
@ nico sterkte morgen!!! Gaat vast goed komen! RN misschien is het juist wel even goed om wat afstand te nemen. Dan heb je misschien weer wat meer energie om met minico zn ritme om te gaan. Hoop dat de intake bij het kdv goed gaat en dat je minico daar straks met een gerust hart heen brengt!!
Hmm, dat klinkt niet heel relaxed Maatje (wel heel herkenbaar). Ik mis helaas wel de troeven die jij inzet: op de buik werkt hier echt niet en borstvoeding heb ik niet. Van de fles wordt hij wel direct heel rustig (zolang we hem er niet uithalen!), maar ja, daarbij zitten we aan het maximum en willen we hem niet overvoeren. Maar voor jou dus ook erg weinig rust. Want ik kan natuurlijk wel de troef inzetten dat mijn man een deel van de zorg op zich neemt terwijl jij alles in je eentje doet. Ik vind een werkdag van m'n man al heel lang als Minico lastig is, dus heb echt bewondering voor jou!
Grommmmm 3 uur was dus Ff niet de afspraak!! Ik wil ook een doorslaap baby!!! Ik wil zelf graag eens doorslapen!

En dan hoor ik dat vriend soms 10 of 11 uur slaapt!

@ nico, thanx Die troef heb ik inderdaad niet.

Nachtelijke overpijnzing: is dit vaarschema wel zo gezond voor onze relatie??

Zit nu net over de helft. Kan niet zeggen dat ik hem heel erg mis, komt ook misschien doordat ik het wat verdring, want het is immers niet anders.

De telefoongesprekjes zijn ook vrij oppervlakkig. En als hij thuis is, moet ik eerst weer wennen dat er iemand thuis rond loopt in mijn schema. En tegen de tijd dat ik gewend ben, hou ik er al weer rekening mee dat hij weg gaat. Dan ga ik me wat afstandelijk opstellen om zo het afscheid maar niet zo pijnlijk te laten zijn.
Gatverdamme, ik ben al de hele nacht aan het overgeven. Duidelijk het virus van zoon overgenomen. Voel me zwaar beroerd.

@Maatje: als ik heel eerlijk ben, lijkt de situatie me niet goed voor jullie relatie. Ik zou het er in ieder geval bet moeilijk mee hebben.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@ chryssa, zat toevallig net op het andere forum van je te lezen dat je beroerd bent! Waardeloos joh!!

(zit zelf momenteel op de wc met een buik die heftig tekeer gaat)

Beterschap! Hoop dat je er snel vanaf bent!!

En ja, ik heb het er ook moeilijk mee. Zal hem eens vragen hoe hij er over denkt.
Nico: die heb je wel verdient zeg! Pff! Erg vervelend allemaaal.. BAH! Mocht je een hangmatje willen proberen, Ik heb er hier nog een liggen! Spannend werken! Succes vandaag! Tis vast heeeeerlijk om dan weer thuis te komen!

Maat: hier is de man van vriendin ook veel weg, 3 wkn weg, 2 thuis.. met 2 kindjes.. dat gaat heel goed, al snap Ik biet hoe ze het fijn vind.. heeeel veel alleen. Respect voor de mensen die dat kunnen!
Chryssa: BAH! Beterschap! Hopelijk knap je gauw op!
Gadverdamme, mini is verkouden, slaapt daardoor slechter.. als hij wakkerword kan Ik het niet sussen met n speen.. dus half 4 fles, nu alweer fles. Ga het niet redden met nog maar 3 flessen vandaag, dan móet ie maar 6x 150 drinken!
Ow meiden zijn dit de overstuur huilweken ofzo!? Rammeltje heeft gister een verjaardags feestje verziekt voor me hysterisch gejenk en niks was goed tot we weer in dé auto zaten...
Door dat gejank ook nog mn foon vergeten ook die verjaardag dus nu alles via tablet, vandaar korte reacties

Maat en nico respect voor jullie beide, een man die vaak weg is en een kindje wat moeilijk te troosten is en moeilijk slaapt zijn allemaal dingen die zwaar Zijn!

Chrys, beterschap!
Beppe, maat, rammel. Bedankt voor de tips. Ja, ik voel me best beperkt nu, maar dat komt vooral ook door de manier waarop ik denk. Wil mini niet overprikkelen dus ben huiverig voor dingen als museum, kinderboerderij of restaurant. Daarnaast vind ik onze geleende kinderwagen k*t dus pak ik die niet snel om erop uit te trekken. Voor mijn gevoel blijft dan alleen wandelen met mini in de draagdoek over. Heb een andere kijk nodig. Suggestie van rammel met fietskar vind ik een

goeie.

Oooo nico, wat heb jij het zwaar meis. Ik vind het zo knap dat jullie het nog volhouden. Denk je er ook over na om prodfessionele hulp in te schakelen, bijv de kinderarts? Want dit kan toch niet zo door blijven gaan?

Hoe was het om vandaag weer te werken?

Myself: lekker dat je je eigen kleren weer past! En vakantie in het vooruitzicht, ook lekker.

Chryssa beterschap voor jullie allemaal.

Maat: zoals jij het schrijft, is er wel vaak afstand in jullie relatie. Ofwel fysiek of mentaal. Het ligt eraan of je er tegen kunt. Ik verbaas me er altijd over dat er mensen zijn die naast elkaar kunnen leven in een relatie ipv met elkaar. Ik kan dat niet.
Mart, fietskar is écht top Hoor! Ik cross-te heel het dorp door met dat ding. Jullie kunnen er dan lekker op uit op dé fiets. Ik ben ook een keer met zo'n ding heel schiermonnikoog over gesjeest
Nico heb je t bedje ook al anders neer gezet? Klinkt heel zweverig maar sommige kinderen zijn gewoon gevoelig voor de manier waarop ze.liggen. Verder kan ik aanraden dat jullie om de dag de nacht doen als mini niet wil slapen, anders sloopt het jullie en zo is het wel vol te houden. Wij hebben dit met oudste gehad en het is killing op een gegeven moment. Als ik mocht slapen deed ik ook echt oordopjes in omdat je als mama zijnde toch wel wakker wordt .
@nico: jee wat een ellende zeg met mini! Ik denk dat het goed voor je is om weer te gaan werken. Heel veel succes/plezier vanmiddag! Het valt allemaal niet mee

@chryss: beterschap!!

@rammel: das jammer van die verjaardag! Mini verder wel rustig geweest?

@mart: wij hebben gisteren 2u gewandeld met zn 3en. Als je van fietsen houd zou ik idd zo'n kar aanschaffen.

@maat: in principe zou het werk wat maatman doet niet slecht hoeven te zijn voor een relatie. Je kunt ook een hechte vand hebben als iemand regelmatig afwezig is. Ik zou het er toch es met hem.over hebben. Na 4wk afwezigheid komt het op mij onnatuurlijk over als je elkasr niet wilt bespringen of mist. Zowel fysiek als mentaal.

Als je je allebei goed voelt met deze situatie en gevoelens is het een ander verhaal natuurlijk maar zo denk jij er niet over volgens mij.

@ann: hoe was het gister?

Mijn mini heeft zich helemaal naar de wintertijd gevoegd. Normaal was laatste voeding rond 21.30 en gisteren dus om 20.30. Om 21u was mini knockout en heeft ze geslapen tot 8.30!!

Ze laat nu gelukkig ook haar hoofd draaien snachts dus dat is gelukkig geen probleem meer!

voor iedereen!
Rammel, wat vreselijk klote dat contract van je vriend niet verlengd wordt. Zoals jij het beschrijft: dat stinkt idd.... Is ramman er boos of verdrietig door?

Nu direct op mp op zoek naar een fietskar!
*zucht* ik kom van mijn langzalzeleven niet bijgelezen hier...

eerst: kwimmie...ik las dus dit weekend pas over je mams, wat een vreselijk nieuws zeg. Je moeder is een vreselijk sterk mens (zo moeder zo dochter!) en ik hoop dat jullie nog veel en mooie tijden hebben samen. Dat je in t begin zo verdwaasd op de bank zat is heel normaal; wees niet te hard voor jezelf!! En jouw kinderen voelen jouw liefde, of je nou in je hoofd huilt en schreeuwt of erbij bent met je gedachten, dus wees daar niet bang voor. Je doet t goed. Meer dan goed! Sterkte X

ik lees dus steeds waar ik ben afgehaakt en dan weer verder, wellicht kan ik dat beter laten en gewoon hier opppikken, heb ik ook nog de tijd om te reageren

Nico: ik heb zo'n babylonia hangmatje in de box geknoopt hangen, is echt heel fijn. tenminste, vindt dochter dan. Kan ook knopen met een gewone doek maar die gebruik ik zo regelmatig dat dat voor mij niet handig was, dus zo'n hangmatje gekocht. Er ligt wel een schapenvel in, anders lijkt t me zo koud liggen, op een matras of boxkleed liggen is toch iets warmer dan in een katoenen doek dacht ik maar ja, da's wellicht helemaal niet zo. Succes iig...is niet leuk zo!! Hier sklaapt dochter s nachts goed, net als jouw zoontje dus overdag heeft ze dan ook minder slaap nodig: in het algemeen slkaapt ze 1x langer en dan 2 of 3 hele korte slaapjes..maar ze ligt verder wel tevreden dus dan kom je wel aan andere dingen toen snap dat het voor jou wel heel erg lastig is zo!!!! sterkte

Rammel: die baan van je partner...ik zou laaaaaaaiend zijn, echt..hoop dat hij snel iets anders vindt!!

Maat:

nee, kom later terug, baby huilt en zoontje ook (jullie zijn vreselijk lief, jullie denken altijd om hem: 't gaat niet goed maar wel beter, terugslag gehad maar we komen er wel!!) tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven