Goede luchtverfrisser
donderdag 1 november 2012 om 10:27
In huis hier hangt soms een wat muffe lucht.
Het huis was 2 jaar geleden toen we het kochten een donkerbruin oud huis.
Inmiddels is alles opgeknapt, keuken, badkamer, wanden laten stucen enz.. Alleen
hebben wij de zolder nog niet aangepakt, dit gaan we echter nog wel doen.
De vloerbedekking die er lag is er wel uit maar er komt toch een muffe lucht vandaan.
Op zolder staat altijd een raam open maar als ik dat in bijv de slaapkamer ook heb trekt de muffe lucht naar beneden.
Weet iemand een goede luchtverfrisser dus als tijdelijke oplossing?
Ik heb een lampe Berger maar doordat de ruimte te groot is heb ik niet het idee dat het helpt, ook van die geurstokjes heb ik al geprobeerd zonder resultaat.
Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?
Het huis was 2 jaar geleden toen we het kochten een donkerbruin oud huis.
Inmiddels is alles opgeknapt, keuken, badkamer, wanden laten stucen enz.. Alleen
hebben wij de zolder nog niet aangepakt, dit gaan we echter nog wel doen.
De vloerbedekking die er lag is er wel uit maar er komt toch een muffe lucht vandaan.
Op zolder staat altijd een raam open maar als ik dat in bijv de slaapkamer ook heb trekt de muffe lucht naar beneden.
Ik heb een lampe Berger maar doordat de ruimte te groot is heb ik niet het idee dat het helpt, ook van die geurstokjes heb ik al geprobeerd zonder resultaat.
Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?
donderdag 1 november 2012 om 10:43
donderdag 1 november 2012 om 10:56
quote:framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:43:
[...]
Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.dat is de grote misvatting, juist isoleren zorgt voor vochtproblemen, kieren zijn beter tegen vocht (minder leuk voor je energierekening)
[...]
Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.dat is de grote misvatting, juist isoleren zorgt voor vochtproblemen, kieren zijn beter tegen vocht (minder leuk voor je energierekening)
donderdag 1 november 2012 om 11:01
quote:lilalinda schreef op donderdag 01 november 2012 10:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="framboosjes in "Goede luchtverfrisser"" class="messagelink">framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:43</a>:</b>
[...]
Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.</div></blockquote>dat is de grote misvatting, juist isoleren zorgt voor vochtproblemen, kieren zijn beter tegen vocht (minder leuk voor je energierekening)
Klopt, maar er staat een raam open, dag en nacht.
En het huis is uit 1968 dus geen isolatie in de muren zoals tegenwoordig met nieuwbouw huizen, het huis is niet tè geïsoleerd
[...]
Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.</div></blockquote>dat is de grote misvatting, juist isoleren zorgt voor vochtproblemen, kieren zijn beter tegen vocht (minder leuk voor je energierekening)
Klopt, maar er staat een raam open, dag en nacht.
En het huis is uit 1968 dus geen isolatie in de muren zoals tegenwoordig met nieuwbouw huizen, het huis is niet tè geïsoleerd
donderdag 1 november 2012 om 11:06
donderdag 1 november 2012 om 11:10
quote:framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:27:
Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?blijft allemaal verdoezelen en de meeste van die sprays doen gewoon zeer je neus, zo vies.
Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?blijft allemaal verdoezelen en de meeste van die sprays doen gewoon zeer je neus, zo vies.
donderdag 1 november 2012 om 11:11
quote:lilalinda schreef op donderdag 01 november 2012 11:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="framboosjes in "Goede luchtverfrisser"" class="messagelink">framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:43</a>:</b>
[...]
Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.</div></blockquote>Wat voor vloer? Hout? en daaronder? kelder? Houten vloer daaronder de slaapkamers, nu de vloerbedekking weg is kijk je op het hout en het raggelwerk.
[...]
Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.</div></blockquote>Wat voor vloer? Hout? en daaronder? kelder? Houten vloer daaronder de slaapkamers, nu de vloerbedekking weg is kijk je op het hout en het raggelwerk.
donderdag 1 november 2012 om 11:12
quote:lilalinda schreef op donderdag 01 november 2012 11:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="framboosjes in "Goede luchtverfrisser"" class="messagelink">framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:27</a>:</b>
Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?</div></blockquote>blijft allemaal verdoezelen en de meeste van die sprays doen gewoon zeer je neus, zo vies. De meeste vind ik ook inderdaad stinken!
Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?</div></blockquote>blijft allemaal verdoezelen en de meeste van die sprays doen gewoon zeer je neus, zo vies. De meeste vind ik ook inderdaad stinken!
donderdag 1 november 2012 om 11:18
donderdag 1 november 2012 om 11:53
De kattenbak staat ook op zolder dus zal misschien ook wel mee spelen, al hebben we sinds kort ander grind en je ruikt nauwelijks iets meer.
Die gel balletjes heb ik op het toilet staan maar goed wie weet werkt het ook op zolder.
Ga ook zeker een vochtvreter proberen als dit ook voor nare luchtjes is..
Die gel balletjes heb ik op het toilet staan maar goed wie weet werkt het ook op zolder.
Ga ook zeker een vochtvreter proberen als dit ook voor nare luchtjes is..