Gezondheid alle pijlers

Toch nog laten testen na 3 jaar op chlamydia ?

01-11-2012 19:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden heb ik eenmalig seks gehad met een man .

Nu stuurt hij me vandaag een berichtje dat hij chlamydia heeft en van de dokter nu al zijn sekspartners moest inlichten van het verleden. Na dit ''avontuurtje'' ben ik een relatie gegaan met mijn nu vaste vriend nog steeds. Zou ik me nu na 3 jaar nog moeten testen ? In de tussentijd nooit getest ( Heel stom) maar mijn huidige vriend was maagd toen wij een relatie kregen en daarvoor had ik ook een lange relatie . Daarna heb ik mezelf wel laten testen .
Beter zeker weten dan in het ongewisse blijven toch?
Waarom niet?? En mogelijk je huidige vriend ook??
Tuurlijk wel laten testen. Als jij al 3 jaar besmet bent, loop je kans onvruchtbaar te zijn...
Serieus??????

Dit is juist de SOA waarbij je niks/winig hoeft te merken qua lichamelijke ongemakken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:felicia schreef op donderdag 01 november 2012 19:54 Tuurlijk wel laten testen. Als jij al 3 jaar besmet bent, loop je kans onvruchtbaar te zijn...Precies dat dus...
Je weet natuurlijk nooit of deze man voordat hij met je naar bed ging chlamydia had, of erna. Maar laat je testen voor de zekerheid.
Zou gewoon even laten testen. Mocht je niks hebben, mooi, hoef je ook niet meer zo om de zoveel tijd te denken: ojee, het zal toch niet? Als je wel wat hebt: dan beter dat je het weet dan ermee doorlopen!
Tuurlijk moet je je laten testen!

En je vriend ook
Jeetje. Heb jij seksuele voorlichting gemist op school en bij de talloze akties in de media?
Natuurlijk laat je dat testen!
Ik zou me sowieso hebben laten testen als ik onveilige seks had gehad in het verleden. Al was het maar voor je nieuwe relatie!
Natuurlijk laten testen, hoewel je er niets van hoeft te merken als je het hebt kun je er wel onvruchtbaar door worden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
wauw oke .. hier schrik ik wel van! Morgen gelijk bellen voor een afspraak voor mij en mijn vriend . Bedankt voor de antwoorden !!
Meen je dit serieus?! Testen natuurlijk..

Bij chlamydia heb je vaak geen klachten maar kan wel tot onvvruchtbaarheid leiden, en het is ook wel zo eerlijk tegenover je vriend hé, hem de kans geven om te testen en dat hij ook weet of hij een SOA onder de leden heeft.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Oo nog even een ander vraagje :

Ik heb vorig jaar wel een spiraaltje laten plaatsen. Kan me nog vaag herinneren dat er toen ook ergens op getest was.. Kan dit chlamydia zijn ?
quote:sn00piiy schreef op 01 november 2012 @ 20:31:

Oo nog even een ander vraagje :

Ik heb vorig jaar wel een spiraaltje laten plaatsen. Kan me nog vaag herinneren dat er toen ook ergens op getest was.. Kan dit chlamydia zijn ?Kom op zeg!!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het is een serieuze vraag hoor.
Sorry hoor, maar hoe oud ben jij? Ze testen niet standaard op soa's wanneer je spiraaltje laat zetten hoor.. Ze gaan er in principe vanuit dat mensen zo slim zijn, zich te laten testen na onveilige seks.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Voor het plaatsen van een Mirena moet je eerst een SOA test ondergaan ja. Vraag anders even aan je dokter wat er toen is getest.
Ehm voor het plaatsen van een Mirena is een SAO test verplicht, anders zetten ze hem niet.
Verplicht? Nog nooit van gehoord.
Anders kunnen ze bacterien met het plaatsen overbrengen in je baarmoeder.

Dus ik denk dat TO al getest is.
Iemand in mijn omgeving heeft er jaren mee gelopen... Zij was de eerste van haar toenmalige vriend... Hij ging vreemd... Ze weet nog steeds niet of ze ooit wel zwanger kan worden... Arts zei wel dat het heel erg was, al richting anus. Zelf had ze er nooit een idee van... Dus echt laten testen!!!
Je kan flinke verklevingen krijgen van Chlamydia. Als het goed is, is het met het plaatsen van het spiraal getest, maar ik zou als ik jou was toch nog een keertje voor de zekerheid testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven