laptop val steeds uit...adapter??

02-11-2012 18:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn lap valt elke 5 min uit krijgsteeds in beeld dat ik de accu moet vewisseln die zit erin maar laad kennelijk niet op

is t de adapter of de accu vd lap die stuk is???
pf snel typen want nu weer in beeld kritieke accuspanning
Je hebt neem ik aan de accu er al uitgehaald en hem alleen aan de adapter gehangen??
De accu lijkt me. Maar probeer eerst uit of het niet aan de adapter ligt door hem bijvoorbeeld eens op een andere laptop aan te sluiten
Moet je even testen, of alleen de accu, of alleen de adapter, en kijken wat er gebeurt. Bij mijn vorige laptop moest ik de accu eruit halen en dan gewoon met de adapter in het stopcontact, anders viel hij ook uit. De accu werd te warm.
mmm heb maar 1 laptop morgen ff bij vriend aansluiten eh nella wat bedoel je precies hoe moet k de accu die in de lap zit eruit halen en waar zit die dan??
Wij hadden hetzelfde, het was de adapter.
Nou gewoon, aan de onderkant van je laptop. Kan je er uit klikken.
gek hij is al 4 x uitgevallen adapter voelt niet warm lap is 4 jaaroud en 2e hands ik weet alleen niet hoe ik er nu achter kom of het probleem de lap zelf is of de adapter

en nu valt me op ben ik toch alweeer 10 min online terwijl ik steeds in beeld krijg kritieke accuspanning
Idd, aan de onderkant zit een schuif ( net zoals bij andere apparaten die bv op batterijen lopen) en daar zit de accu achter. Een vrij groot ding. Als je die er uit haalt zou je nog steeds met de adapter in de stroom achter je laptop moeten kunnen. Valt dan het beeld toch nog steeds weg, dan is het dus je adapter. Doet ie het prima zo, dan is het de accu.
Je komt erachter door de accu eruit te halen en dan de adapter te gebruiken. Als je aan de accu kunt voelen kun je hem er ook uithalen.
is altijd de adapter.

Als de adapter aan is maakt het niet uit of de accu erin zit, hij werkt dan toch op stroom.

Staat je adapter niet te sterk aan, als het een universele is?
hij vieldus weer uit net pffffffffff
.
je kan ook even in een pc-winkel laten testen wat het is.
hij is dus overleden zit nu op de lap van vriend grrrr

moet een nieuwe heb bijna geen budget wat is een goede goedkope laptop gewoon om een beetje te forummen enz???
Als je de laptop niet mobiel gebruikt zal ik de accu verwijderen. Mijn laptop is nu 5,5 jaar oud en draait nog steeds. Staat praktisch 24 uur per dag aan en zonder accu die het al lange tijd geleden begeven heeft door continu aan het lichtnet te hebben gehangen. De levensduur van de accu verleng je door hem echt helemaal leeg te laten lopen / gebruiken en weer maximaal op te laden.
Eh neem een tablet? kosten vrij weinig en werken prima. Ik doe heul erg veul op mn ipad die ik kreeg bij een abbo van t NRC. Nu lees ik veel de krant en om mn oud papier stapel te verminderen ben ik overgegaan naar een digi abbo van NRC Next. Krijg nu 1x per week op zaterdag de krant in papiervorm thuisbezorgd. Betaal 21 euro per maand voor elke dag een krant digitaal en 1x per week een papieren. Dit twee jaartjes en heb voor minder als de winkelprijs een Ipad en ook nog elke dag mn krantje. Fijne deal en geeft me toch enigzins een Nederlands gevoel is ik op reis ben.
quote:jonah76 schreef op 05 november 2012 @ 09:13:

Als je de laptop niet mobiel gebruikt zal ik de accu verwijderen. Mijn laptop is nu 5,5 jaar oud en draait nog steeds. Staat praktisch 24 uur per dag aan en zonder accu die het al lange tijd geleden begeven heeft door continu aan het lichtnet te hebben gehangen. De levensduur van de accu verleng je door hem echt helemaal leeg te laten lopen / gebruiken en weer maximaal op te laden.

Dat is echt onzin, en juist de manier om een batterij snel in kwaliteit te laten afnemen.

Een li-ion batterij houdt het best als je hem niet helemaal oplaadt, hem niet compleet leeg laat lopen en je hem niet te warm laat worden. Haal hem uit de laptop wanneer je op netstroom werkt en gebruik netstroom zo vaak mogelijk.

Overigens wordt de kwaliteit van een li-ion batterij altijd minder, zelfs als je hem niet gebruikt. Met name als hij compleet vol is en op hoge temperatuur wordt bewaard.

Je kunt daarbij ook een programmatie downloaden (deze bijv http://www.softpedia.com/ ... laneous/BatteryCare.shtml) dat een aantal dingen laat instellen, zoals maximaal laden tot 95% en dan op netstroom gaan en dergelijke.
.
Ik heb inmiddels een andere laptop heb er ruim 300 eu voor betaald en net aangesloten

Ik zal jullie tips eens goed doorlezen want hoop op een lange levensduur van deze ...bedankt voor het meedenken
Dus omdat je een probleempje had met je oude laptop koop je meteen een nieuwe?

Mag ik je oude hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven