Restaurantbelevenissen... vertel eens!

03-11-2012 17:12 128 berichten
Ik heb me van de week heerlijk zitten vermaken met het lezen van restaurantrecensies. Van Groningen tot Zuid-Limburg, van Amsterdam tot Enschede, heel Nederland kwam langs. Dat alles staat in een hooglijk gerespecteerd (en door veel restaurateurs gevreesd) jaarlijks uitkomend blad.

Het lijkt zo makkelijk om een restaurant te beoordelen. Is het lekker? Nou, fijn, maar dat is wat te beperkt. Is de bediening in orde? Dat lijkt me ook nogal belangrijk. Maar daarnaast, wat vinden jullie nou belangrijk?

En nee, ik heb geen enkel belang bij jullie antwoorden, ik werk niet voor een blad, ik doe beslist geen onderzoek... ik ga gewoon graag uit eten en ik ben nieuwsgierig naar wat de forummers (en zeker die van de etenspijler) belangrijk vinden.

Ik geef twee voorbeelden:

Paar weken geleden gegeten in een restaurant waar ik vaker kom. Meestal goed, maar nu ging er van alles mis. Vlees slecht, garnituur fout en alles duurde veel te lang. Heb ik gemeld. En dan waardeer ik het enorm als dat met humor en elegantie wordt opgelost. Niet met een lullig gratis kopje koffie, maar de chef kwam vertellen dat hij nageproefd had en geschrokken was, gerechten werden van de rekening gehaald en we kregen een leuke attentie toe. Nou, dan blijft dat restaurant op mijn lijstje staan.

De volgende heb ik niet zelf beleefd maar jaren geleden gelezen in het bovengenoemde blad:

Gezelschap is, in de tijd dat er nog gerookt mocht worden, na het dessert bij de koffie beland. Man bestelt dure sigaar in een mooie koker. Serveerster vraagt aan sigarenman of ze later die koker mag hebben, als hij daar verder geen prijs op stelt. Verbaasde man vindt het prima, en overhandigt de koker, waarop zij hem ongevraagd meedeelt dat ze die dingen zo handig vindt om haar tampons in te bewaren, voor in haar tas.

Hoe personeel de plank kan misslaan. Ik had me hier een breuk om gelachen, maar een ander stiert woedend de zaak uit.

Wat zijn jullie breek- of blijfbelevenissen? Anekdotes zijn natuurlijk het leukst (vooral als het betreffende restaurant anoniem blijft, alsjeblieft!).

By the way, vanavond zal ik zelf waarschijnlijk niet meer reageren, want ik ga uit eten . Morgenochtend hoop ik er weer te zijn, als de keuken me geen vis uit 2011 serveert .
quote:zonnestraaltje71 schreef op zaterdag 03 november 2012 19:32 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Miekie1 in "Restaurantbelevenissen... vertel eens!"" class="messagelink">Miekie1 schreef op 03 november 2012 @ 18:56</a>:</b>

[...]

Bekant, jij moet wel uit mijn regio komen. Ben zo benieuwd over welk restaurant dit gaat </div></blockquote>

Haha, is het een regio-gebonden woord? Het is zelfs in het woordenboek te vinden

Dat restaurant is bij een meer gevestigd en je kan momenteel een arrangement boeken; daar dineren en daarna naar Soldaat van Oranje. Zegt je dat wat? Nee dat is toch iets verder uit de richting. Maar je hoort het woord niet zo vaak en hier in sommige dorpen wel dus vandaar
Ik heb wel eens in een impuls toen ik iets geks voelde een slok koffie over de tafel heengesproeid, toen ik verbaasd naar de ravage keek zag ik een dode wesp.

We zaten binnen en we hadden geen wespen gezien terwijl we er zaten, dus die zat waarschijnlijk al in het kopje

Verder heb ik onder andere wel eens garnalen op een vegetarische pizza aangetroffen, kip in een vegetarische salade en ham in vegetarische lasagna, vegetarisch is schijnbaar lastiger dan je zou denken .

Ik pluk mijn eten tegenwoordig ook altijd een beetje uit elkaar voor ik er aan begin.

Toen ik in een broodjeszaak vroeg of ik een broodje met brie en ei kon krijgen (het stond niet in die combinatie op de kaart, maar beide ingediënten waren wel aanwezig) werd ik heel vreemd aangekeken en de verkoopster vroeg of ik het zeker wist, want volgens haar was dat heel vies

Toen ik haar na veel moeite had overtuigd was het broodje wel gewoon lekker gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
*is dat echt lekker dan, brie met ei?*
Man en ik gingen ontbijten in een cafe en de papieren van ons nieuwe huis bekijken. Komt er een moeder binnen en legt haar kind op de tafel en begint het kind te verschonen, terwijl ik net mijn ontbijt voorgeschoteld krijg. Ober durfde niks tegen haar te zeggen, maar klaagde wel tegen mij. Nooit meer teruggegaan.
quote:FullHouse schreef op 03 november 2012 @ 20:10:

*is dat echt lekker dan, brie met ei?*

Vind ik wel, is het zo raar dan?

Blijkbaar heb ik een afwijkendere smaak dan ik dacht
quote:mientjelater schreef op 03 november 2012 @ 20:15:

Man en ik gingen ontbijten in een cafe en de papieren van ons nieuwe huis bekijken. Komt er een moeder binnen en legt haar kind op de tafel en begint het kind te verschonen, terwijl ik net mijn ontbijt voorgeschoteld krijg. Ober durfde niks tegen haar te zeggen, maar klaagde wel tegen mij. Nooit meer teruggegaan. Dat is echt smerig.
Ik heb ook wat belevenissen.

1. Ik ging vroeger een keer met mijn ouders en zus naar een zeer deftig restaurant. Bij elk gerecht komt de ober langs en die prevelde wat erin zit. Het klink als onverstaanbaar gemompel en nadat hij uitgesproken was, wisten we het nog niet. Het eten was bijzonder lekker, dat wel.

Later onderweg naar huis zei mijn vader: "Het lijkt wel of die ober een bezemsteel ingeslikt heeft! " Ik kwam niet meer bij van het lachen. Hij was erg stijf ja...

2. Een keer bij de Chinees. Na het eten komt de ober langs met een pan met natte hete doekjes waar wij onze handen aan moesten afvegen. Hij pakte de doekjes met de tang en wij pakten ze met blote handen vast. Maar ik verbrandde zowat mijn handen aan die doekjes en liet ze direct op de tafel vallen.

3. Een keer gegeten in een Oost-Berlijns restaurant aan de Karl Liebknechtstraße; dat was nog voor de val van de Muur. De aardappels waren niet gaar en het vlees was lauw. Tja... je moet geen Oostblok-restaurant met een westers restaurant vergelijken.

4. Op dezelfde dag gegeten aan de Friedrichstraße, ook weer in Oost-Berlijn. Bier en cola was er niet, wel Rabarbersaft en ranja met te veel water.

Verder heb ik nog geen buitensporige dingen meegemaakt. Ik vind het wel erg leuk om in een buitenlands restaurant te eten, waar dingen anders gaan en het eten anders is dan dat wij in West-Europa gewend zijn.
World of Warcraft: Legion
Ook wel eens een slak in mijn salade gevonden. Ik kreeg alles opnieuw, maar dat kreeg ik echt niet meer weg. Duizenden excuses. Was met Kerst en ze hadden die dag heel veel sla gewassen, maar deze hadden ze over het hoofd gezien.
Was een keer met familie uit eten en andere gasten lieten hun kind gewoon rondlopen. Heel irritant. Helemaal toen hij bij ons aan de tafel kwam staan. Hij pakt de rand van de tafel vast en staat daar met een ongelofelijke vieze neus bij ons op tafel te kijken. Echt met zo'n vieze gore snottebel!! Bah. Ouders boos omdat ik vroeg: van wie is dit kind?
Het is al jaaaren geleden, ik ging met een vriendinnetje uit eten bij de chinees in ons stadje. Het restaurant bestaat overigens niet meer, we waren een jaar of 14, 15.

Allebei besteld, werd geserveerd, tot zover niks aan de hand. Op een gegeven moment prikte er iets in mijn tong, ik haal het er uit (ik dacht nog, ik had toch geen graten in mijn nasi???)

Het had er wel wat mee te maken: er zat een echt vishaakje in! Reactie van Chinees: maar goed dat je die niet ingeslikt hebt!

Ja, dat wel....
Eens gegeten in een restaurant, waar de scampi's van mijn gerecht niet meer 100% bleken te zijn. Ze moesten nog gepeld worden, en toen ik ze oppakte daarvoor, liet de kop vanzelf al los. Toch nog een hap geprobeerd, en zo'n melige smaak, echt niet meer vers te noemen. Dit gemeld aan de ober (die niet erg goed Nederlands verstond en sprak), die het bord vervolgens mee terug nam naar de open keuken. Daar zag ik de scampi's nog een keer de pan in gaan, en even later werden ze weer opgediend. Ik heb hem vervolgens gezegd dat iets wat niet meer helemaal vers is, echt niet verser wordt door het nog een keer te braden...

Uiteindelijk niet betaald hiervoor, partner had wel lekker gegeten en ik ben maar met een lege maag naar huis gegaan, had geen zin om nog een keer te moeten wachten op een maaltijd.

O, en hij zei nog dat niemand anders erover geklaagd had, dat ik de eerste was. Fijn, als iemand anders dat accepteert moet hij/zij dat zelf weten, ik dus echt niet.
quote:momo1980 schreef op 03 november 2012 @ 19:03:

Ik ging hoogzwanger uit eten bij een goed restaurant waar we altijd kwamen bij speciale gelegenheden. Ik bestelde iets van ossenhaas en vroeg of ik het doorbakken kon krijgen. Daarvan werd de ober blijkbaar zo kwaad, die ging ruzie met mij maken. Ten eerste zou het vlees zo niet eetbaar zijn, het was belachelijk dat k het doorbakken wilde en ik moest maar iets maar iets anders bestellen, vis ofzo. Dat wilde ik niet, en vanwege de hormonen was ik niet mijn mondige zelf. Uiteindelijk heeft mijn man looen steggelen met de ober en kreeg ik toch mijn ossenhaas doorbakken. En het was nog lekker ook! De lol van het uit eten was er wel vanaf. Het waren denk ik de hormonen, want als me dit nu zou overkomen zou ik direct opstappen.

Belachelijke ober. Ik zou ook boos worden als die ober zo moeilijk deed.

Ik kwam een keer bij een restaurant en ik bestelde rundvlees. Ober: "Hoe wilt u het rundvlees hebben? Rood, medium of doorbakken?"

Ik: "Medium."

Kijk, zo kan het ook! Ten minste een restaurant die dat expliciet als service aanbiedt!
World of Warcraft: Legion
Ik heb eens in Italië pasta besteld, erbij gevraagd of ik het met vegetarische saus kon krijgen (stond niet op de kaart namelijk, was erg klein restaurant ergens in de bergen). Ja hoor, dat kon. Toen ik de pasta kreeg smaakte het naar vlees, en ik zag ook van die vleesfliebertjes zitten. Waarschijnlijk hadden ze het gewoon door een zeef ofzo gegooid. Ze deden overigens niet moeilijk toen ik er iets van zei, dat dan weer niet.
Kazman en ik gingen een keer uit eten in een restaurant met goede naam hier in de omgeving. Ook voor feesten en partijen al van oudsher 'the place to be'.

De bekleding over de stoelen was gerafeld op de hoeken en hetzelfde gold voor de onderkant van de tafelkleden. Kortom, het zag er beyond shabby uit.

Wij hadden een 5-gangen verrassingsmenu besteld. Het eerste gerecht (weet niet eens meer wat het was) was brem- en bremzout. Zó erg, dat we het gewoon niet op konden eten. We meldden het tegen de serveerster. Toen ze de volgende gang kwam brengen zei ze 'we hebben het geproefd in de keuken maar wij vonden het allemaal erg lekker'.... eh... dus??? 'Maar we hebben dit gerecht wat minder zout gemaakt' we waren blij dat we iets gezegd hadden, want het was nóg behoorlijk zout.

We hebben allebei vreselijke herinneringen aan het eten, de omgeving en de bediening, maar op de één of andere manier is het gelijk één van onze fijnste avondjes uit geweest, omdat we een geweldig goed gesprek hadden en ons samen oeverloos verbaasd hebben!
Een paar maanden nadat de Muur gevallen was ging ik met school naar Berlijn. Uiteraard inclusief uitstapje naar (voormalig) Oost-Berlijn. Voor de lunch bracht de gids ons naar een restaurant waar hij helemaal lyrisch over was. Tot voor kort was het uitsluitend toegankelijk voor partij-bonzen maar met ons kon hij voor het eerst ook daar gaan eten. En hij verzekerde ons dat het een fantastische belevenis zou gaan zijn en het eten heerlijk.

Het bedienend personeel was al even lyrisch en vertelden vol trots over wat we gingen eten: verse gekookte aardappelen, rundvlees en erwten. Met vanille-ijs toe. En wij bofkonten mochten kiezen wat we er bij wilden drinken. Vanwege onze leeftijd natuurlijk geen bier of wijn, maar we hadden wel de keus tussen 7-up, cola of sinas.

Gezeten aan grote tafels in een sfeerloze ruimte die gewoonweg nog róók naar het communisme, keken tientallen pubers elkaar aan. Hevig onder de indruk van hetgeen we die ochtend al gezien hadden in Oost-Berlijn hadden we kennelijk wel het besef dat we deze "gaven" met gepast enthousiasme moesten aanvaarden, en we deden ons best.

Maar echt... die geprakte, waterige, zouteloze aardappels, de kapotgekookte zouteloze erwten en het taaie, ontzettend zoute (ja, dáár was het dus gebleven!) vlees? In combinatie met 7-up die naar cola smaakte en cola die naar 7-up smaakte (er ontspon zich een driftige ruilhandel tussen de 7-up bestellers en de cola bestellers)?

We voelden ons er allemaal rot onder, maar heel veel borden gingen uiteindelijk minstens halfvol terug naar de keuken.

Het ijs smaakte niet naar vanille-ijs. Het was gewoon wit, romig en koud. Maar smaak zat er niet aan.

We begrepen het enthousiasme van de gids en de bediening, of we probeerden het te begrijpen. Maar toen we eenmaal weer in West-Berlijn waren aan het eind van de middag doken we met zijn allen een snackgelegenheid binnen.

Maar memorabel? Absoluut!
Sri

Leuk topic!

Tellen diners in een hotel ook mee?

In dat geval: het was tijd voor het toetje en toen hoorde ik uit de keuken 'ping'.

En een keer toen siblings en ik nog klein waren en met ouders uit eten gingen. Het wachten op het eten duurde op een aangegeven moment wel heel erg lang, en toen bleek dat ze ons vergeten waren.

Verder heb ik niet echt negatieve ervaringen met restaurants volgens mij.
quote:mayhem schreef op 03 november 2012 @ 21:36:

In dat geval: het was tijd voor het toetje en toen hoorde ik uit de keuken 'ping'.Ik snap hem niet, please explain?!
Geen echte restaurantbelevenis, maar een campingsnackbarbelevenis. Mag toch wel tussendoor? Wij stonden dus op een camping in Drenthe en zouden die avond patatjes halen bij de snackbar op de camping en er stond een bord waarop stond dat ze zelfgemaakte ballen gehakt hadden. Daar had mijn man wel zin in, dus die bestelde een broodje bal met mayonaise. Dat kon niet, ze waren zelfgemaakt, er kon wel mosterd bij. "Ja, zei mijn man, ik vind een zelfgemaakte bal gehakt op een broodje ook erg lekker, maar dan met mayonaise. Nou dat kon echt niet, daar moest mosterd bij. Uiteindelijk kon hij een broodje bal krijgen met een zakje mosterd en in een ander zakje een zakje mayonaise.
quote:tof schreef op 03 november 2012 @ 21:44:

[...]

Ik snap hem niet, please explain?!Magnetron.
Wat een toeval: ik was dit topic aan het lezen terwijl ik op een vriendin stond te wachten voor onze lunchafspraak, gebeurt er dit.

Het eten stond binnen vijf minuten op tafel. Nu gaat in de VS alles sneller, maar dit vond ik wel verdacht snel. De serveerster was nogal enthousiast met het alles wat wij niet meer gebruikten van tafel haalden. Het werd irritant toen ik moest gaan verdedigen dat ik een aardappelkoekje dat over was nog ging opeten.

Maar het toppunt kwam later: ik had nog frietjes over en een bordje met ketchup, en stak net de laatste hap salade in mijn mond. Het saladebordje werd onder mijn neus weggehaald en de serveerster pakt vervolgens de vork uit mijn hand?!

Ik wist even niet meer hoe ik moest reageren en keek met een verbouwereerd gezicht mijn vriendin aan. Waarop serveerster zich min of meer verontschuldigde en de vork teruglegde.

Oh ja, heb nog een leuke.

Ik ging een keer ergens pizza eten. Nu eet ik geen vlees, maar zag ik een heel lekkere pizza op het menu staan met spek. Ik vroeg dus of ik die pizza kon krijgen zonder de spek en met mozzarella in de plaats. Dat was geen probleem.

Vanaf ons tafeltje had ik perfect uitzicht op de keuken en de bar waarover het voedsel aan de serveerster werd overhandigd. Zie ik daar een pizza met spek over tafel gaan - en de kok en serveerster vervolgens de speklappen er af trekken.

Ik zei nog: ik hoop dat dat niet mijn pizza is. Maar daar kwam hij al aan. Ik heb de serveerster er op aangesproken en ze werd aardig rood. Ik zou een pizza krijgen met de beloofde mozzarella

Vervolgens krijg ik de pizza weer, met mozzarella, maar een snelle inspectie laat zien dat het dezelfde pizza is met mozzarella er op gesmolten. Het moge duidelijk zijn dat ik hier nooit meer terugkom.
Laatst trouwens eentje die overdreven positief was. We gingen met z'n zessen ergens eten, en nadat we het hoofdgerecht op hadden, liep er blijkbaar een spin over tafel. Twee van ons veegden hem van tafel. Ik had dit compleet gemist, maar het was geen extreem grote spin.

Gaan die twee klagen tegen de ober. Hij bood gelijk z'n verontschuldigingen aan en vervolgens kwam de manager ook nog eens excuses maken. We kregen een gratis toetje. Heel vriendelijk, maar van mij had het niet gehoeven!

Het toetje was overigens extreem lekker, dus wel goede reclame.
Tijdje geleden samen met mijn man eten bij Italiaan. Nadat we een tafeltje toegewezen hadden gekregen zaten we na 20 minuten aan ons eerste drankje. Na 30 minuten werd bestelling op genomen. Ik bestelde een gerecht ZONDER kaas. Wachten, wachten, wachten.... Geen gerecht. Toch maar eens voorzichtig geïnformeerd. Onze serveerster was vergeten de bestelling aan de keuken door te geven. Weinig excuses, maar... Werd geregeld.

Niet veel later kregen we onze gerechten. MET kaas. Toen ik hierover iets zei zei de serveerster, "je hebt alleen pizzakaas gekregen. Dan had je moeten zeggen dat je dat ook niet wou". Uiteraard haar verteld dat ze het gerecht weer mee kon nemen. Man had inmiddels zijn gerecht op en dat van mij was er nog steeds niet. Dat meldde ik dit keer maar aan de manager. We kregen drankjes aan geboden en ze gaf opdracht om ons dat te brengen. Nooit gekregen en na 15 min haar maar weer eens aangeschoten. ( nog steeds geen gerecht overigens) Manager sprak de legendarische woorden "woooow, gaat bij jullie dan ook alles mis?!" Ik zei haar dat ze het gerecht kon laten zitten. Ze vertelde me dat ze anders wel "even wat uit de keuken zou trekken" en weg was ze. Tijd om te vertellen dat ik vegetariër ben had ik niet. Ze kwam terug met een bord vol Italiaanse worsten. Voorzichtig vertelde ik dat ik vegetarisch eet. Toen riep ze: "dat meereeeen je niet" en... "nou weet je wat, we halen jouw gerecht van de rekening" (juist... Dat gerecht wat ik nooit gehad heb)

We zijn vertrokken en gaan daar echt NIET meer heen....
quote:zonnestraaltje71 schreef op 03 november 2012 @ 18:34:

Wij zaten eens in een restaurant waarvan de eigenaren vrienden aan de bar hadden inclusief enorme hond.

Persoonlijk vonden wij dit best raar, hadden dit eigenlijk ook nooit eerder meegemaakt. (hond in restaurant)

Goed, het was een gezellige bende daar aan die zijde, beetje te gezellig. Weinig aandacht voor de hond, die op een gegeven moment onze kant op komt en 2 meter van ons tafeltje enorm smerig gaat schijten.

Een lucht die rondhing!! Ik bekant over mijn nek (was nog zwanger ook) mijn vriend die eigenaar aanspreekt.

Duizendmaal excuses en het dessert kregen we van de zaak, maar we zijn er eigenlijk jarenlang niet meer wezen eten tot een nieuwe eigenaar de zaak overnam.

Wat?! Dat MEEN je niet?

Wat erg!

Leuke topic Sri!

Mijn ervaringen: lang geleden uit eten bij een chinees restaurant liep er een kakkerlak over de muur. Destijds was ik nog nooit in India geweest dus was er zeer van onder de indruk.

Een restaurant in Haarlem, goedkoop, druk maar ook inclusief zeer ongeinteresseerde bediening. Gehaast, geen oogcontact: oke, dat was tot daar aan toe. Maar mijn bestelde mosselen smaakten geheel niet naar mosselen: alleen maar naar anijs. Nou houd ik erg van kruiden maar ook van mosselen dus had ik de moed om er iets over te zeggen tegen de bedienende dame. Helaas en jammer, geen excuus, geen leuke geste: helemaal niets. Dan kom ik dus nooit meer.

Ander restaurant. Ik wilde er iets gaan eten. Mooie locatie aan het water, fijn terras. Het was geheel niet druk, 2 tafeltjes inclusief ik en mijn gezelschap. Wij streken neer en wachten, het was warm, dorst.

De obers, 2 in dit geval, hadden ons wel gezien: de ene ging het tafeltje achter ons schoonmaken en liep daarna weer terug. Wij wachten rustig verder, er waren inmiddels 10 minuten verstreken en waren nog niet aangesproken, niet eens begroet. De andere ober hing wat in de deuropening, en ik vroeg hem vriendelijk of we iets konden bestellen. "Oh, zegt 'ie, ik zal even mijn collega vragen." Wij wachten gespannen af, en wachten, en wachten. Obers liepen allebei weer 2 keer langs en helaas, het leek wel of we genegeerd werden. (ik dacht nog: zien we er raar uit, of iets dergelijks...Maar nee, allebei netjes gekleed, haar in de plooi, echt gedoucht die dag. ) Dus terwijl de ober langskomt vraag ik nogmaals of we iets kunnen bestellen, de ober zegt zeer kortaf: "Ja, even geduld."

En toen was mijn maat vol: ben boos weggelopen want daar kan ik dus echt niet tegen: behandeld worden alsof je niet bestaat, alsof je blij mag zijn dat je daar mag zitten.

Heel lang gelee: in mijn stamkroegie annex eetcafe. Had een broodje besteld, Brie met salade. Broodje komt: inclusief zo'n sliert van een mop, zo'n ding waar je de vloer mee dweilt, in de salade. Netjes opgelost hoor: kreeg nieuw broodje.

Ik heb er vast nog meer maar die komen later.
anoniem_151800 wijzigde dit bericht op 04-11-2012 10:23
Reden: Toegevoegd.
% gewijzigd
quote:mayhem schreef op 03 november 2012 @ 22:26:

Magnetron.En, is dat verkeerd? Ook met een magnetron kun je prima, lekker, en van scratch koken. Ik vermoed dat jij doelt op een groothandel kant-en-klaar toetje, dat niet zo lekker was. Maar dat hing dan toch niet samen met de magnetron, maar eerder met dat wat erin ging....?!
quote:mrspuntzak schreef op 04 november 2012 @ 09:50:

Tijdje geleden samen met mijn man eten bij Italiaan. Nadat we een tafeltje toegewezen hadden gekregen zaten we na 20 minuten aan ons eerste drankje. Na 30 minuten werd bestelling op genomen. Ik bestelde een gerecht ZONDER kaas. Wachten, wachten, wachten.... Geen gerecht. Toch maar eens voorzichtig geïnformeerd. Onze serveerster was vergeten de bestelling aan de keuken door te geven. Weinig excuses, maar... Werd geregeld.

Niet veel later kregen we onze gerechten. MET kaas. Toen ik hierover iets zei zei de serveerster, "je hebt alleen pizzakaas gekregen. Dan had je moeten zeggen dat je dat ook niet wou". Uiteraard haar verteld dat ze het gerecht weer mee kon nemen. Man had inmiddels zijn gerecht op en dat van mij was er nog steeds niet. Dat meldde ik dit keer maar aan de manager. We kregen drankjes aan geboden en ze gaf opdracht om ons dat te brengen. Nooit gekregen en na 15 min haar maar weer eens aangeschoten. ( nog steeds geen gerecht overigens) Manager sprak de legendarische woorden "woooow, gaat bij jullie dan ook alles mis?!" Ik zei haar dat ze het gerecht kon laten zitten. Ze vertelde me dat ze anders wel "even wat uit de keuken zou trekken" en weg was ze. Tijd om te vertellen dat ik vegetariër ben had ik niet. Ze kwam terug met een bord vol Italiaanse worsten. Voorzichtig vertelde ik dat ik vegetarisch eet. Toen riep ze: "dat meereeeen je niet" en... "nou weet je wat, we halen jouw gerecht van de rekening" (juist... Dat gerecht wat ik nooit gehad heb)

We zijn vertrokken en gaan daar echt NIET meer heen....

oh dat lijkt wel heel erg op een italiaans restaurantje waar ik al heel lang niet geweest ben, juist door dit soort praktijken.

Met een gezelschap daar gaan eten en dan krijgt iedereen (na lang wachten) zijn voorgerecht op 1 persoon na. Bediening erop aangesproken en het zou komen hoor....ja het kwam ook, maar pas toen iedereen zijn hoofdgerecht al kreeg.

Enfin, hij begint maar te eten en 5 minuten later komt zijn hoofdgerecht.

En dit is al zeker 12 jaar geleden....man en ik verbazen ons er elke keer weer over dat restaurant nog steeds bestaat. Maar ach ze hebben een prima pizzabestellijn, daar zullen ze wel op blijven draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven