Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
@niekchic

het is best een fijn gevoel. Alleen verdraait het naar negatief, doordat ik het zo te soepel vind lopen..en dat geeft het idee dat ik het te licht opvat..en daardoor ga ik twijfelen en stressen.

Maar ach, het komt wel goed.

@kalliope

Hop nu die presentatie in elkaar flanse!!! Wel balen van je rugpijn, beteschap!
Meiden,

Ik heb zojuist een nederlands tentamen journalistieke genres gehad. Ik had echt een onwijs positief gevoel omdat het stuk zelf gewoon knalde. Echter.... Ik kom er nu achter er ik een spelfout heb gemaakt in een naam terwijl dat een van de eisen was. Zwaar bang dat ik daarom een onvoldoende zal krijgen want dat is al eerder gebeurd bij deze docent. Het enthousiaste gevoel maakt nu plaats voor steken, grrrr. Ik baal.

Hoe is jullie eerste dag van de week begonnen?
@blome

Het tentamen is in ieder geweest. Nu ergens anders aan denken en maar afwachten.

@hier

was de eerste dag vrij zwaar, project loopt een beetje vast, tenminste omdat we nu moeten wachten op een reactie en ingevulde enquete. Verder tja, loopt het wel redelijk. Morgen geen les, wil toch naar school even samenvatting printen en een paar oefeningen maken.

Maar de motivatie en energie ervoor ligt vrij laag... ;(
Hoi allen,

zeker een week niets van me laten horen en er is veel gebeurd. Vorige week naar een concert geweest, vervolgens flink ziek geworden (waarschijnlijk door de airco). Ik heb thuis kunnen werken, maar heb mijn stem een hele dag moeten missen (kon in de avond alleen maar fluisteren).

Dit was op woendag. In de avond helaas niet veel meer kunnen doen omdat ik gewoon te ziek was. Donderdag in de ochtend geslapen, tot 12 uur. Blijkbaar had ik het nodig, maar kon nog niet echt zeggen dat ik beter was. Vrijdag ging al wel iets beter, maar helaas is er in deze dagen niet veel van school gekomen.

Zaterdag gelukkig weer in staat om te leren voor het tentamen van morgenavond, een oefententamen gemaakt waar ik uiteindelijk een 7,8 voor haalde zonder iets door te lezen. Maar goed, dat is niet het daadwerkelijke tentamen.

Zondag in de bus (5 uur in een bus gezeten voor een voetbalwedstrijd) een groot gedeelte van een artikel geschreven en na gisterenavond flink door te hebben gewerkt, is het artikel nu af. Kortom beroerde dagen, maar toch nog het een en ander af weten te maken.

Vanavond ga ik lekker rustig aan doen, nog wat artikelen doorlezen en dan morgenavond het tentamen knallen!

Ik heb jullie stukjes wel allemaal gelezen, maar ga er op dit moment even niet op in. Geen kracht om andere mensen een schop te geven, vanaf vrijdag ga ik dat wel weer doen (beloof ik bij deze plechtig!)
Strawberry, ik herken de sleur. Zeker met de donkere en koude dagen is het moeilijk de deur uit te gaan en door te bikkelen terwijl het niet 'hoeft'. Succes! En weet je wat? Als je er eenmaal bent, en de drive hebt gevonden, dan ben je toch blij dat je gegaan bent. Daar doen we het voor....

Delmikra, hopelijk knap je snel weer op om voor de tentamens hersteld en voorbereid aan de slag te gaan. Heb het idee dat er een virus heetst hier op Viva want iedereen is volgens mij al beroerd geweest afgelopen weken! En je loopt (gezien je oefententamen) niet al te hysterisch ver achter... Succes met de draad oppakken en (als)nog beterschap.

@ mijn update.

Vandaag tentamen gehad waar ik twee vreselijke boeken voor moest leren. Daarnaast heb ik dit tentamen voor de 3e keer gedaan en dus ik heb t wel een beetje gehad met deze theorie en docent! Ik heb overigens de hoorcolleges niet gevold wat het wel lastiger maakt dan nodig is. Het ging gelukkig wel goed.. Van de 40 open vragen wist ik er 1 niet. Zou dus moeten betekenen dat ik wel een 5,5 moet hebben gehaald... Haha, tot zover mijn redenering. Morgen nog 2 en het een toch wel een berg wat ik nog wil herhalen.... Wish me luck.

Slaap lekker allen!
@delmikra

Balen dat je zo ziek bent geweest. Moet je nu veel inhalen?

En hoe ging het tentamen???

@Blome

Succes met de tentamens die nog moeten. En fijn dat het tentamen wel goed ging.

@hier,

tja concentratie is mijn probleem. Naar school gaan om te leren lukt wel..maar de concentratie ben ik kwijt. Op zich heb ik alles netjes op orde en is het kwestie van herhalen en herhalen en voor 1 vak oefeningen maken.

Dus ik neem het veel te licht op nu...maar goed als ik moet herkansen doen we dat maar

Ook de chaos op school maakt het niet beter, er is 1 tentamen tegelijkertijd ingeroosterd met een herkansing voor presentaties van 1 vak en een normale les...

Dus dat maakt het ook allemaal wat raarder.
@strawberry; ik heb dat ook wel eens, moeite om echt door te pakken. Wel op tijd klaar zitten, alles voor je neus en dan....

@blome, succes met tentamens, ik vind dat altijd een hele kluif, liever papers en essays dan tentamens.

@delmkira: ik heb het ook te pakken, sinds gisteren. Ik voelde het al aankomen maar had niet verwacht dat ik echt ziek zou worden. Ik dacht aan een verkoudheidje en verder niets. Ik ben gisteren na college niet naar werk gegaan, direct naar huis en gaan slapen. Ik had enorme hoofdpijn, de hele dag en nacht door. Ik heb de hele avond op de bank geslapen, vroeg naar bed en na opstaan vanmorgen kon ik zo weer slapen. Ik heb de hele middag weer geslapen vandaag. Moet zo even de deur uit voor boodschappen, daarna ga ik weer slapen, slapen, slapen. Koortsdromen, bah. Ik moest vandaag iets afmaken, maar dat wordt nu morgen maar. Ik hoop dat door al dat slapen, ik morgen flink ben opgeknapt.
Mag ik even binnensmonds vloeken bij jullie? Ik haal gewoon mijn eerste tentamen niet omdat iemand het nodig vind om voor de trein te springen. Al die weken keihard geleerd.... Voor niets. Want nu kom ik pas aan op school als het tentamen voorbij is. Grom.

Om half 9 nog een ander tentamen dus tanden op elkaar en nog even mijn boek voor doorlezen, maar ik baal echt zo onwijs. Nu moet ik dus verplicht een her terwijl ik zeker wist goed voorbereid te zijn nu.
quote:blome schreef op 07 november 2012 @ 18:22:

Mag ik even binnensmonds vloeken bij jullie? Ik haal gewoon mijn eerste tentamen niet omdat iemand het nodig vind om voor de trein te springen. Al die weken keihard geleerd.... Voor niets. Want nu kom ik pas aan op school als het tentamen voorbij is. Grom.

Om half 9 nog een ander tentamen dus tanden op elkaar en nog even mijn boek voor doorlezen, maar ik baal echt zo onwijs. Nu moet ik dus verplicht een her terwijl ik zeker wist goed voorbereid te zijn nu.hé bah, wat vervelend. Ik had ook een klasgenoot met dat gebeuren van de trein. Maar kan je niet naar de examencommisie of zo..uitleggen en je kan bewijzen dat het niks met jou te maken had..en iemand die voor de trein springt. Is toch wel uitzonderlijk. Of met de docent overleggen..en een heel lief gezichtje opzetten ..
Ook hier gisteren pech, alleen ik ben wel naar het tentamen geweest. Waarschijnlijk heb ik dinsdagochtend wat verkeerds gegeten, waardoor ik al snel heel misselijk werd. In de middag dus naar huis gegaan, op bed gaan liggen en alleen maar geslapen. Hield totaal niets meer binnen. Gisteren dus ook niet. Me ziek gemeld op het werk en vervolgens in de avond al mijn energie bij elkaar gesprokkeld om toch naar het tentamen te gaan. Vond het zo zonde om niet te gaan. Ik ben nu aan het kijken hoe ik het tentamen heb gemaakt, voor mijn gevoel niet heel goed. Vond het ontzettend moeilijk ten opzichte van het oefententamen (maar goed daar scoorde ik een 8,7 gistermiddag, geen goede graadmeter dus ;)).
@delmikra

balen dat je zo slecht voelt. Hoe voel je je nu! En ach denk maar je hebt het tentamen gehad, en nu afwachten en als het niets is weet je in ieder geval wat belangerijke onderwerpen zijn.

@hier

wil ik vandaag wat oefeningen doen, maar verwacht niet dat er veel van terecht komt, omdat ik barstende hoofdpijn heb, en straks een luchafspraak met een vriendin. En ik kan wel ontspanning gebruiken..want het loopt niet 100% de laatste tijd.
Heb het tentamen dus niet gehaald en heb er flink de pest over in :( Heb echt het idee dat er heel veel kleine dingen in de stellingen wel of niet klopten waardoor je dus het foute antwoord geeft...
@delmikra

Hé balen zeg!

Echt vervelend.

Hier probeer ik wat te doen..maar heb absoluut geen motivatie dankzij een wat mindere stemming . En heb zo de neiging om te zeggen ik zie wel en boeken weg te stoppen tot na de tentamens..

Verder contact opgenomen met de decaan, heb een afpsraak voor volgende week. En ga dan ook gelijk aangeven dat ik met de chaos die ze ervan maken op school niet kan studeren..
Baal er nu al wat minder van. Heb de negatieve energie omgezet in positieve energie en een gedeelte van mijn scriptievoorstel geschreven... En opgeruimd :p
quote:delmikra schreef op 08 november 2012 @ 17:45:

Baal er nu al wat minder van. Heb de negatieve energie omgezet in positieve energie en een gedeelte van mijn scriptievoorstel geschreven... En opgeruimd :pdat is het beste, je hebt alsnog de herkansing!
Ja precies en moet nog het take home tentamen maken kan in ieder geval 1 vak nog wel halen!
quote:delmikra schreef op 08 november 2012 @ 19:33:

Ja precies en moet nog het take home tentamen maken kan in ieder geval 1 vak nog wel halen!

wat is een take home tentamen???

Ik zelf heb de indruk dat ik voor een herkansing ga of een 5,5 aan de ene kant vindt ik dat niet erg gezien alle omstandigheden, maar toch stress ik mezelf gewoon...
Een take home tentamen is een tentamen dat je thuis mag maken. Er zijn twee weken geleden vragen bekend gemaakt en die heb ik nu gemaakt. Ik ben alleen zo ontzettend moe/ziek, ik weet niet wat er aan de hand is. Ik heb genoeg geslapen, maar ik kan mijn ogen vrijwel niet open houden... Heb ook last van mijn maag, totaal geen honger en heb alleen 2 plakjes ontbijtkoek op vandaag... Als ik op mijn buik duw doe theet pijn (en dan hebben we het er nog niet eens over hoe opgezwollen ie is!).

Ik ga duimen dat je minimaal een 5,5 hebt Strawberry!
Maandag en dinsdag zijn tentamens voor mijn gevoel wel redelijk goed gegaan. Woensdag door overmacht het eerste tentamen dus gemist en mijn tweede volledig verpest. 2 essays goed opgeleverd en vandaag de hele dag aan mijn onderzoek gezeten... Even stressie omdat m'n rapportage in excel niet wou lukken maar vriendlief helpt me later.

Maandag begint het nieuwe blok voor mij waarin in 5 vakken volg. Ook keuze minors in psychologie naast mn eigen economische stof dus het lijkt me een interessant blok en dus niet echt vakken waar ik tegenop zie.

Op m'n werk zal de drukte wel toenemen dus hopelijk zal dat (samen met de gruwelijke wintermaanden) niet in de weg zitten.

Fijn weekend allen!
Goedemorgen allemaal,

Nieuwe week is weer begonnen. Ik heb het de afgelopen dagen wat rustiger aan gedaan...ik was zo bezig met school en privé ging het ook niet helemaal goed dus ik was echt continu bezig, kwam gewoon niet aan rust toe. Donderdagmiddag/avond en vrijdag niets meer aan school gedaan! Ik had het echt even nodig...

Zaterdag en zondag wel weer rustig aan begonnen...vanaf vandaag weer heel actief! Ik zit alleen ook echt in een drukke periode, wil ook graag sporten maar kom er bijna niet aan toe want ik moet ook oppassen op de hond van mijn ouders...en het is zielig omdat hij anders alleen thuis is dan wil ik ook niet hem maar 10 minuten uitlaten..dus ga 3kwartier in de ochtend en half uur tot 3kwartier in de avond....Ja mijn dagelijkse beweging heb ik dan wel gehad...maar wil eigenlijk groepslessen doen :P ..alleen ben er nu echt te moe voor.

Woensdag krijg ik mijn tentamencijfer...ben bang dat ik het niet heb gehaald...en ben daardoor dus nog steeds dik in de stress dat als ik die moet herkansen het dan weer niet haal en ik moet stoppen met de hele pre-master.

De stress speelt mij nu echt aan parten.
goed, hier 2 dagen afwezig geweest, naar het buitenland voor een stedentrip. En morgen eerst 's ochtends naar de les, en daarna 100% op studie focussen...daarna gesprek met decaan, en daarna verder richten op de studie.

En donderdag tentamen

Succes allemaal, en ik less morgen wel weer bij
even een ego-frustratiepost. Maar ik heb het tentamen voor 300% verknald. Maar dit was niet mijn fout, want het was weer rampzalig geregeld. Ik val onder een speciale groep studenten met functiebeperking, die in een apart lokaal het tentamen moeten maken. Maar dit is ook voor het eerst en wist er niks vanaf, waardoor ik klaar zat en ik bij het uidelen van de tentamen opgave te horen krijg dat ik door die overeenkomst niet mag toegelaten worden tot het tentamen.

Dus naar beneden uitzoeken hoe het zit, naar het juiste lokaal gestuurd, daar blijkt dat de opgave er niet is. Waardoor ik weer naar beneden moet..en daar moest wachten tot ze de opgave gevonden hadden. En daarna gelijk het tentamen moest maken, maar ik dus enorm onrustig was en niet kon concentreren.

Ik begin het echt zat te worden!!
Jeetje strawberry! Wat rot! Ik kan me heel goed voorstellen dat je gespannen was na al dat gedoe rondom je tentamen!

Ik zou het wel melden bij de examencommissie dat dit zo gegaan is.... Kunnen ze daar rekening mee houden bij een herkansing. Waren er nog meer studenten met dat probleem? Samen aanvechten hoor bij je school! Heel slordig...

@ mijn schoolbezigheden: vandaag lekker niks gedaan. Gisteren eerste colleges van m'n nieuwe semester gehad en dat was lekker basic.

Vooral praktijk (presentaties, debatteren, opdrachten en groepsprojecten) en lage dosis theorie voor 3 van de 5 vakken die ik volg. Dat is wel fijn aangezien ik ook pittige hers heb straks. Vandaag gewoon gewerkt en ik hoef NIKS te doen vanavond! Even heel fijn.

@ de rest, veel succes!!!
Even snel in mijn 10 minuten pauze.

De frustratie is minder, heb mijn klacht naar de opleidingsmanager, docent en mentor gemaild, en mijn mentor heeft gelijk aktie ondernomen. En heeft ook met de andere 2 personen uit de mail overlegd. Mijn tentamen zal voor de rest van de klas nagekeken worden en mijn SLC'er zal wat laten weten als ze meer weet.

Ook is er in overleg met de opleidingsmanager en examencommisie(docent v/h vak ) besloten dat als het nodig zou zijn ik een extra kans krijg.

Dus al met al toch redelijk opgelost.

Verder vandaag hard bezig geweest, van 1 tot half 3 en van 4 tot 6 aan een praktijkopdracht. En nu weer een 1 uurtje herhaald voor morgen.! Dus we gaan voor die 5.5

@blome

Klinkt als een fijne start van het semester, en ook niet al te vol En dus meer tijd voor de herkansingen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven