Geld & Recht alle pijlers

slordig met geld ?

07-11-2012 19:30 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend een verhitte discussie met m'n vriendin over geld. Wij wonen apart, maar delen verder veel met elkaar. Beide hebben we niet echt veel inkomen, dus zuinig zijn met geld. Verder red ik het prima en kom niets tekort. De ruzie ontstond toen ik bij de supermarkt een verkoper van de straatkrant een flinke fooi gaf. Ik ken die jongen al zo'n jaar of drie. Heb altijd een goed contact met hem. Hij is met kerst ook een keer bij mij thuis komen eten. M'n vriendin vond het echter belachelijk dat ik hem een fooi gaf

( ¤ 10). Ze verweet mij dat ik altijd heel scherp op m'n uitgave let en dan toch zoiets doe. Ik vraag me nog steeds af of ik verkeerd bezig ben.
Het lijkt me aan jou om te bepalen waar je je geld aan uitgeeft..
quote:Cameron10 schreef op 07 november 2012 @ 19:40:

Nou ik snap haar wel. Jullie doen samen met het geld begrijp ik, en jullie leven zuinig. Dan is een fooi van 10 euro wel erg veel. Ik geef nog niet eens 10 euro fooi in een restaurant. Een fooi voor een krantenman zou ook 1 of 2 euro kunnen zijn.

Ik zou denk ik ook even mn wenkbrauwen fronsen als mijn vriend dat deed als wij gezamenlijk het geld beheren.Wij wonen niet samen en hebben ieder een eigen inkomen.
Liever dat ze van dat geld dat ze krijgen drugs kopen, dan dat ze gaan stelen en helen om op die manier aan drugs te komen denk ik altijd maar.

En OT: je moet zelf weten waar jij jouw geld aan uit heeft, daar heeft je vriendin niets over te zeggen. Vind het wel veel geld trouwens, maar als het jou een goed gevoel geeft.
quote:Onzinvol schreef op 07 november 2012 @ 19:44:

Het lijkt me aan jou om te bepalen waar je je geld aan uitgeeft..Precies, zo zijn de kaarten geschud.
quote:tussendoortje schreef op 07 november 2012 @ 19:42:

pfff voor een tientje kun je echt niet uit eten en hoef je ook geen avond in de kroeg te hangen..Dag hap met wijntje kan voor een tientje
Wat een zeikwijf zeur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 07 november 2012 @ 19:47:

Wat een zeikwijf zeur.Verder is ze wel lief hoor.
Jouw geld, jouw beslissing. Ik waardeer het juist ald m'n vriend/man dat doet.

Lief van je trouwens.
Ben je naar je vriendin toe gierig? Heeft ze misschien het gevoel dat je aan haar geen geld wil besteden? Dan kan ik me namelijk wel voorstellen dat ze het vreemd vindt dat je wél tien euro over hebt voor een ander, maar niet voor háár.

edit: het zou haar dan misschien niet sec om het geld gaan, maar om het gevoel dat je haar niet waardeert / haar minder gunt dan een random straatkrantjesverkoper.
Soort van jaloers, madieken?
quote:himalaya schreef op 07 november 2012 @ 19:33:

Gaat zij over jouw geld? Kunnen jullie dingen nu niét meer doen doordat jij 10,- fooi hebt gegeven?

das idd. vrij ridicuul, jullie wonen niet samen dus ik vind

echt niet dat je over jouw uitgaven verantwoording af hoeft te leggen tegen haar..
quote:Raldy schreef op 07 november 2012 @ 19:49:

[...]

Verder is ze wel lief hoor.Pak van m'n hart
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ze heeft niets met jouw financiën te maken.
it's a big club and you ain't in it
quote:missy_Acy schreef op 07 november 2012 @ 19:53:

Soort van jaloers, madieken?Ja misschien. Of verongelijkt. Of misschien is to naar zijn vriendin toe wel een gierigaard die elke feestvreugde vakkundig de kop in drukt door over geld te gaan zeiken. Dan is het zomaar weggeven van geld ineens wél iets om als vriendin over te vallen.
Ik vind het lief, zeker als je die kerel ook al eens aan het kerstdiner hebt gehad, top!

Ikzelf koop vaak een tasje boodschappen voor die man, fles versgeperst sap, croissantjes, de luxe dingen waarvan ik verwacht dat hij ze niet dagelijks krijgt.
quote:Madieken schreef op 07 november 2012 @ 19:51:

Ben je naar je vriendin toe gierig? Heeft ze misschien het gevoel dat je aan haar geen geld wil besteden? Dan kan ik me namelijk wel voorstellen dat ze het vreemd vindt dat je wél tien euro over hebt voor een ander, maar niet voor háár.

edit: het zou haar dan misschien niet sec om het geld gaan, maar om het gevoel dat je haar niet waardeert / haar minder gunt dan een random straatkrantjesverkoper.Neem naar mijn vriendin toe ben ik niet gierig. Wat makkelijk is omdat ze weinig waarde hecht aan materialisme of overdadig consumeren. Ze is snel tevreden en kan genieten van andere dingen die weinig geld kosten. Ik vond het wel vreemd dat ze zo'n commentaar gaf op die fooi aan de straatkrantverkoper, terwijl ze zelf in de kerk ook een flinke duit in het zakje doet bij de collecte.
quote:Madieken schreef op 07 november 2012 @ 19:57:

[...]

Ja misschien. Of verongelijkt. Of misschien is to naar zijn vriendin toe wel een gierigaard die elke feestvreugde vakkundig de kop in drukt door over geld te gaan zeiken. Dan is het zomaar weggeven van geld ineens wél iets om als vriendin over te vallen.Ik zeik niet over geld. Dat lijkt me smerig.
Waarom doet het jou zoveel? Dan vindt jouw vriendin dat, nou en? Waarom zit jij er mee? Je kan het toch niet over alles eens zijn?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
je moet overigens nooit geld geven om jezelf populair te maken want dat gaat niet lukken, integendeel. Maar als jij er een goed gevoel door wil krijgen; zelfs al gaf je alles aan het leger des heils, dan is het je eigen besluit, zolang je daarna niet bij haar komt bedelen.
it's a big club and you ain't in it
quote:norma_jeane schreef op 07 november 2012 @ 19:35:

Ja en negers zijn ook allemaal lui zeker? Slaat echt nergens op dit. Niet?
Ja en?
quote:Enn schreef op 07 november 2012 @ 20:01:

Waarom doet het jou zoveel? Dan vindt jouw vriendin dat, nou en? Waarom zit jij er mee? Je kan het toch niet over alles eens zijn?Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk wil ik het naast me laten. Ik kreeg echter negatieve opmerkingen van mensen in prive-situaties over die fooi. Daarom wilde ik het hier bespreekbaar maken.
quote:rionyriony schreef op 07 november 2012 @ 20:02:

je moet overigens nooit geld geven om jezelf populair te maken want dat gaat niet lukken, integendeel. Maar als jij er een goed gevoel door wil krijgen; zelfs al gaf je alles aan het leger des heils, dan is het je eigen besluit, zolang je daarna niet bij haar komt bedelen.Ik doe het niet om populair te zijn. Hoewel ik ook van menig ben dat in alles wat je doet een egoistisch motief zit. Ik geef hem altijd een fooi en nooit opzichtig. Maar afgelopen keer was m'n vriendin erbij
Ik vind het lief van je! Je denkt aan je medemens, en die zijn er tegenwoordig niet veel meer. Jammer dat je vriendin hier moeite mee heeft, maar dat is eerder haar probleem dan het jouwe.
quote:Raldy schreef op 07 november 2012 @ 19:58:

[...]

Neem naar mijn vriendin toe ben ik niet gierig. Wat makkelijk is omdat ze weinig waarde hecht aan materialisme of overdadig consumeren. Ze is snel tevreden en kan genieten van andere dingen die weinig geld kosten. Ik vond het wel vreemd dat ze zo'n commentaar gaf op die fooi aan de straatkrantverkoper, terwijl ze zelf in de kerk ook een flinke duit in het zakje doet bij de collecte.

Dan snap ik het helemaal niet, geven in de kerk is oke, en daarbuiten niet??? Zo ken ik er een heleboel in mijn familie, alles voor de kerk maar daarbuiten hele akelige mensen...

Ik vind je aktie super, lekker blijven doen, er zijn zoveel mensen die het minder hebben.
Ik kan me voorstellen dat je vriendin verbaasd is omdat je verder zuinig aan doet, maar een discussie hierover voeren, en 'verwijten', zeker als zij er verder niet onder lijdt?! Dat vind ik wel vreemd. Hier ook een leuke straatkrantverkoper, hij krijgt altijd ons karretjesgeld en met kerst een extraatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven