Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
donderdag 8 november 2012 om 11:19
Nou ja, het is niet echt een gesprek natuurlijk, als de een NL spreekt en de ander alleen Arabisch, en nazegt wat papa hem voorzegt.. maar toch leuk dat ik hem heb gehoord. Voelt meteen weer ietsje dichterbij. Niet dat ik daar wat aan heb trouwens, het maakt het missen alleen erger.
Ik ga weer andere dingen doen. Zoals huishouden. Moet wel even gebeuren na het feestgedruis van gisteren hahaha.
Ik ga weer andere dingen doen. Zoals huishouden. Moet wel even gebeuren na het feestgedruis van gisteren hahaha.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 8 november 2012 om 20:28
EV, ik ken je achtergrond niet maar het klinkt alsof je een hoop hebt meegemaakt/meemaakt in je leven,. Wat moeilijk om je aan de ene kant wat beter te voelen omdat je je zoon hoort terwijl je hem aan de andere kant dan extra mist. Ik hoop dat je ondanks alles gisteren toch een klein beetje hebt kunnen genieten van je verjaardag.
Ik zag trouwens net je topic op het prikbord en ik kan niet anders dan nogmaals 'wauw' zeggen. Vind het ontzettend knap dat jij dat allemaal kan maken!
Ik zag trouwens net je topic op het prikbord en ik kan niet anders dan nogmaals 'wauw' zeggen. Vind het ontzettend knap dat jij dat allemaal kan maken!
donderdag 8 november 2012 om 20:37
Gisteren veel aan het werk en druk, vandaag idem, dus zwaar te laat voor EV. Maar dat boeit me niets, daarom nu dus extra:
Hopelijk heb je een fijne dag gehad. Wat mooi en ook moeilijk dat je je zoontje hebt gesproken! En ach, die ex, die doet het er maar mee! En wat knap van je boek, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!
Hopelijk heb je een fijne dag gehad. Wat mooi en ook moeilijk dat je je zoontje hebt gesproken! En ach, die ex, die doet het er maar mee! En wat knap van je boek, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 8 november 2012 om 20:39
Oh, en had van de week nog getypt dat ik het zo gaaf vond dat de Boom van IBI nog steeds gewildbreid / wildgebreid / bewildbreid (wat is het voltooid deelwoord van wildbreien dames?) is! Maar die reactie is opgelost in het niets..... Ik vind trouwens wel dat je je wildbreisel moet onderhouden, dus inderdaad aantrekken, vastmaken (doorhalen en af laten glijden).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
vrijdag 9 november 2012 om 07:45
Hahaha! Ja, ben bang dat als je er niets aan doet is het vooral een kwestie van 'af-laten-glijden', Ak...!
Ev; jeeeeeeeeee! Dat je je zoontje gesproken hebt...! Kan me voorstellen dat dat ff 'binnenkomt'...!
En hoei, EV...over die beurs; ik zat nog in de orientatie-fase, 'mijmer-fase', in mijn hoofd...Ik weet niet of ik echt al stappen durf te zetten om daadwerkelijk ergens te gaan staan met m'n fröbels... Straks heeft er niemand interesse en kan ik mijn antidepressiva weer op gaan hogen...
Is trouwens niet helemáál als grapje bedoeld; Heb gisteren de uitslag gehad van een uitgebreid psych-onderzoek en ik val blijkbaar nog steeds onder categorie 'ernstig-depressief', dus nu moet ik het in de komende week gaan opbouwen tot de dubbele dosis.
Spannend; want na de laatste verhoging had ik hartstikke veel last van bijwerkingen. Nouja; mss valt het mee.
Ik zal zo eens op het prikbord gaan kijken; las dat er iets opstaat van je...?
Overigens; respect voor het quilt-gebeuren! Volgens mij heb je daar heeeeeeel veel geduld voor nodig!
Ev; jeeeeeeeeee! Dat je je zoontje gesproken hebt...! Kan me voorstellen dat dat ff 'binnenkomt'...!
En hoei, EV...over die beurs; ik zat nog in de orientatie-fase, 'mijmer-fase', in mijn hoofd...Ik weet niet of ik echt al stappen durf te zetten om daadwerkelijk ergens te gaan staan met m'n fröbels... Straks heeft er niemand interesse en kan ik mijn antidepressiva weer op gaan hogen...
Is trouwens niet helemáál als grapje bedoeld; Heb gisteren de uitslag gehad van een uitgebreid psych-onderzoek en ik val blijkbaar nog steeds onder categorie 'ernstig-depressief', dus nu moet ik het in de komende week gaan opbouwen tot de dubbele dosis.
Spannend; want na de laatste verhoging had ik hartstikke veel last van bijwerkingen. Nouja; mss valt het mee.
Ik zal zo eens op het prikbord gaan kijken; las dat er iets opstaat van je...?
Overigens; respect voor het quilt-gebeuren! Volgens mij heb je daar heeeeeeel veel geduld voor nodig!
vrijdag 9 november 2012 om 08:02
Hoi knutselaars, ik hoop dat ik een beroep mag doen op jullie creatieve en oplossend vermogen!
Ik ben gek op knutselen, kijk hier ook graag naar jullie creatieve uitspattingen, maar doe het desondanks zelf weinig. Te moe, geen tijd, etc. Maar nu ben ik dan toch bezig en wel met Manus
Nu heb ik mijn spulletjes op een site besteld, waar Manus als kant- en klaarpakket te koop was. Daarna heb ik gewoon het breipatroon gevolgd. De oogjes zijn geen 'aanbreioogjes' (?), maar met een klein schroefdopje erachter. Ik heb echter netjes volgens het patroon eerst het hoofdje gevuld en dichtgemaakt, en nu kan ik de oogjes dus niet vast schroeven. Als ik ze erin steek blijven ze zitten, maar gezien de bestemming van de beer (klein kindje) is dat niet handig. Straks peutert hij ze eruit en stopt ze in zijn mond/neus/oor... Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat de oogjes losraken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ben gek op knutselen, kijk hier ook graag naar jullie creatieve uitspattingen, maar doe het desondanks zelf weinig. Te moe, geen tijd, etc. Maar nu ben ik dan toch bezig en wel met Manus
Nu heb ik mijn spulletjes op een site besteld, waar Manus als kant- en klaarpakket te koop was. Daarna heb ik gewoon het breipatroon gevolgd. De oogjes zijn geen 'aanbreioogjes' (?), maar met een klein schroefdopje erachter. Ik heb echter netjes volgens het patroon eerst het hoofdje gevuld en dichtgemaakt, en nu kan ik de oogjes dus niet vast schroeven. Als ik ze erin steek blijven ze zitten, maar gezien de bestemming van de beer (klein kindje) is dat niet handig. Straks peutert hij ze eruit en stopt ze in zijn mond/neus/oor... Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat de oogjes losraken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
vrijdag 9 november 2012 om 09:49
Allereerst dank voor al die glitterharten! Boeit mij helemaal niets, te laat. Juist lekker dwars.
Die beer ziet er geweldig uit!
Ja Ibi, het is idd best wel even slikken, als je op zo'n hobbybeurs wel heel veel leuke verhalen vertelt aan mensen, ze enthousiast zijn over wat je maakt, dingen oppakken en bekijken, en dan tóch weer doorlopen en bij de kraam naast je een aantal slome kaarten kopen. Dan moet ik ook hard de interne dialoog aangaan: het is crisis, het ligt niet aan jou, het ligt niet aan jou..!
Even slikken ook, je uitslag weer. Sterkte!
Iemand noemde dit gedrag van mijn ex 'treiteren'. Het is niet een daad van naastenliefde of zelfs maar iets van berouw, dat ik nu mijn zoontje 'mag horen' aan de telefoon; het is treiteren. Zo had ik het nog niet bekeken, maar EM was het er helemaal mee eens. Wat denken jullie?
Die beer ziet er geweldig uit!
Ja Ibi, het is idd best wel even slikken, als je op zo'n hobbybeurs wel heel veel leuke verhalen vertelt aan mensen, ze enthousiast zijn over wat je maakt, dingen oppakken en bekijken, en dan tóch weer doorlopen en bij de kraam naast je een aantal slome kaarten kopen. Dan moet ik ook hard de interne dialoog aangaan: het is crisis, het ligt niet aan jou, het ligt niet aan jou..!
Even slikken ook, je uitslag weer. Sterkte!
Iemand noemde dit gedrag van mijn ex 'treiteren'. Het is niet een daad van naastenliefde of zelfs maar iets van berouw, dat ik nu mijn zoontje 'mag horen' aan de telefoon; het is treiteren. Zo had ik het nog niet bekeken, maar EM was het er helemaal mee eens. Wat denken jullie?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 9 november 2012 om 13:29
EV: ik ben er niet 100% van overtuigd dat het onder 'treiteren' valt. Het is hartstikke pijnlijk, dat zal niemand betwisten, maar ik ken S. niet persoonlijk, en weet ook niet zeker of hij het inzicht heeft om zich in een ander te verplaatsen. Dat is nl wel een vaardigheid die je moet hebben, wil je doelbewust iemand pijn doen. Hij heeft deze kl#tesituatie gemaakt en zo pijnlijk en ingewikkeld gemaakt; er is eigenlijk op dit moment geen 'juiste-manier' meer van handelen. Wat hij deed is onvergeeflijk en onomkeerbaar. Hij kan dit nooit meer goedmaken (al zou hij dit willen). De afgepakte jeugdjaren zijn verloren.
Dus of hij nu contact aanmoedigt of afremt; het is en blijft onvergeeflijk en pijnlijk.
Ik wil maar zeggen; mss denkt hij - op een rare verwrongen manier- het hiermee juist minder pijnlijk te maken ofzo...?
Doet me denken aan het verhaal van een officier in de 2de wereldoorlog, die grote aantallen kinderen moest vergassen.
Om vage redenen gaf hij ze snoepjes vooraf. Mss om het voor zichzelf beter 'goed' te kunnen praten..? Hij was ervan overtuigd dat hij 'het-juiste' deed. In de rechtbank jaren later gruwelden mensen (terecht!!!) van zijn misdaden.
Mss is het laten praten met je zoontje een vorm van snoepjes uitdelen..? Het is wreed, maar mss denkt hij op één of andere manier het zo minder erg te maken...?
Dus of hij nu contact aanmoedigt of afremt; het is en blijft onvergeeflijk en pijnlijk.
Ik wil maar zeggen; mss denkt hij - op een rare verwrongen manier- het hiermee juist minder pijnlijk te maken ofzo...?
Doet me denken aan het verhaal van een officier in de 2de wereldoorlog, die grote aantallen kinderen moest vergassen.
Om vage redenen gaf hij ze snoepjes vooraf. Mss om het voor zichzelf beter 'goed' te kunnen praten..? Hij was ervan overtuigd dat hij 'het-juiste' deed. In de rechtbank jaren later gruwelden mensen (terecht!!!) van zijn misdaden.
Mss is het laten praten met je zoontje een vorm van snoepjes uitdelen..? Het is wreed, maar mss denkt hij op één of andere manier het zo minder erg te maken...?
vrijdag 9 november 2012 om 14:48
ik heb een naaimachine van mijn ouders gekregen gister, alvast voor mijn verjaardag (deze week bij de aldi) heb nog nooit van mijn leven genaaid, dus ben benieuwd of het wat is. Ben nu de gebruiksaanwijzing aan het doorlezen, meestal begin ik met iets zonder dat te doen, maar dit ding ziet er wel erg ingewikkeld uit, haha.
is dat moeilijk, naaien?
is dat moeilijk, naaien?
vrijdag 9 november 2012 om 15:34
Even een snelle reactie op Jet, want ik zit in de trein en het internet is hier niet zo jofel.
Naaien is niet zo moeilijk, ik was heel erg jong toen ik voor het eerst achter de naaimachine zat, 7 of 8 jaar denk ik.
Je kunt het beste een boek aanschaffen waar alles uitgelegd wordt met een paar simpele projectjes erbij. Op YouTube is vast ook veel uitleg te vinden. Je kunt naailes nemen op veel plekken, zoals bijvoorbeeld buurthuizen en de volksacademie.
Veel plezier, naaien is echt super leuk!
Naaien is niet zo moeilijk, ik was heel erg jong toen ik voor het eerst achter de naaimachine zat, 7 of 8 jaar denk ik.
Je kunt het beste een boek aanschaffen waar alles uitgelegd wordt met een paar simpele projectjes erbij. Op YouTube is vast ook veel uitleg te vinden. Je kunt naailes nemen op veel plekken, zoals bijvoorbeeld buurthuizen en de volksacademie.
Veel plezier, naaien is echt super leuk!
vrijdag 9 november 2012 om 15:49
vrijdag 9 november 2012 om 18:20
Het heeft niets met knutselen te maken maar ik ben in jubelstemming want: ik heb een nieuwe baan, ik heb een nieuwe baan, ik heb een nieuwe baaaaaaaan!
Krijg wel heel veel knutseltijd want t is voor erg weinig uur, maar aangezien mijn contract afloopt eind december ben ik er toch erg blij mee want alles is beter dan niets
Krijg wel heel veel knutseltijd want t is voor erg weinig uur, maar aangezien mijn contract afloopt eind december ben ik er toch erg blij mee want alles is beter dan niets