De geheimen van Barslet
vrijdag 9 november 2012 om 18:24
De dramaserie De geheimen van Barslet vertelt het verhaal van de mysterieuze gebeurtenissen die plaats-vinden in het idyllische plattelandsdorpje Barslet.
Wonderlijke voorvallen houden de bewoners in hun greep. Zo sterft een jongen onder vreemde omstandigheden, kan een kleuter de toekomst voorspellen en is er een pyromaan aan het werk. Acht bewoners koesteren een geheim dat de geheimzinnige gebeurtenissen in een nieuw licht stelt. Wat is er aan de hand in het dorp Barslet?
De gevarieerde cast bestaat uit zo’n dertig acteurs, waaronder Dragan Bakema, Margot Ros, Sallie Harmsen, Teun Luijkx, Romijn Conen, Barbara Pouwels, Raymond Thiry, Mohammed Azaay, Sanneke Bos, Loek Peters en de jonge talenten Martijn Lakemeijer, Soesja Toepah en Jim van der Panne.
Bron: NTR
Vandaag ontdekt, wie kijkt het nog meer? En wat vinden we ervan?
Wonderlijke voorvallen houden de bewoners in hun greep. Zo sterft een jongen onder vreemde omstandigheden, kan een kleuter de toekomst voorspellen en is er een pyromaan aan het werk. Acht bewoners koesteren een geheim dat de geheimzinnige gebeurtenissen in een nieuw licht stelt. Wat is er aan de hand in het dorp Barslet?
De gevarieerde cast bestaat uit zo’n dertig acteurs, waaronder Dragan Bakema, Margot Ros, Sallie Harmsen, Teun Luijkx, Romijn Conen, Barbara Pouwels, Raymond Thiry, Mohammed Azaay, Sanneke Bos, Loek Peters en de jonge talenten Martijn Lakemeijer, Soesja Toepah en Jim van der Panne.
Bron: NTR
Vandaag ontdekt, wie kijkt het nog meer? En wat vinden we ervan?
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
vrijdag 9 november 2012 om 18:46
Ik heb de afleveringen tot nu toe via uitzendinggemist gekeken. Vind het niet erg bijzonder, maar wil gewoon weten hoe 't afloopt.
Maar geen aanrader als je nog niet gekeken hebt.
Doe mij maar Dr. Deen!
Is die andere dokterserie (remake van Doc Martin) eigenlijk ook online te kijken? Ik ging naar SBS gemist, maar daar staat 't niet op, alleen kleine promo's.
Maar geen aanrader als je nog niet gekeken hebt.
Doe mij maar Dr. Deen!
Is die andere dokterserie (remake van Doc Martin) eigenlijk ook online te kijken? Ik ging naar SBS gemist, maar daar staat 't niet op, alleen kleine promo's.
vrijdag 9 november 2012 om 18:59
vrijdag 9 november 2012 om 19:43
Het betekent ruw mens, heb ik begrepen, met een vette knipoog naar de losbandige Manon.
Ik vind het een intrigerende serie. Deed me zo ergens aan denken, klopt ook: de film Magnolia was inspiratiebron. Daar zit een kikkerregen in en ook een aantal verhaallijnen die met elkaar verweven worden. Schijnt dat een vissenregen echt mogelijk is, iets met een windhoos boven zee geloof ik.
Vind de serie wel knap gedaan, er hangt een vreemde sfeer in de beelden, ook qua datering. Je kunt met geen mogelijkheid zeggen in welke tijd het verhaal nou speelt, beetje net als in de jeugdserie de Daltons.
Ja...ik beken: ik ben fan. Geluukig nog net niet de enige;)
Ik vind het een intrigerende serie. Deed me zo ergens aan denken, klopt ook: de film Magnolia was inspiratiebron. Daar zit een kikkerregen in en ook een aantal verhaallijnen die met elkaar verweven worden. Schijnt dat een vissenregen echt mogelijk is, iets met een windhoos boven zee geloof ik.
Vind de serie wel knap gedaan, er hangt een vreemde sfeer in de beelden, ook qua datering. Je kunt met geen mogelijkheid zeggen in welke tijd het verhaal nou speelt, beetje net als in de jeugdserie de Daltons.
Ja...ik beken: ik ben fan. Geluukig nog net niet de enige;)
vrijdag 9 november 2012 om 19:53
De eerste twee afleveringen waren leuk om te kijken, de verhaallijn in die twee afleveringen werd goed neergezet. De twee afleveringen daarna waren een stuk slechter. Moest mij bedwingen om niet wat anders aan te zetten. Het lijkt wel of de schrijfster na de tweede aflevering productie wilde maken. Zonde eigenlijk, het idee (ook al is het niet origineel) is leuk. Het geheel is inderdaad deels tijdloos verfilmd. Acteurs spelen goed. Alleen de verhalen lopen niet meer.
Ik moest een klein beetje denken aan de Serie Adem en Eva, daar waren de eerste 3 afleveringen geweldig, daarna werd het heel zwak.
Ik moest een klein beetje denken aan de Serie Adem en Eva, daar waren de eerste 3 afleveringen geweldig, daarna werd het heel zwak.
vrijdag 9 november 2012 om 21:28
zaterdag 10 november 2012 om 13:32
Ja die tijd inderdaad! Ik dacht echt dit is vroeger, tot ik ineens dingen zie die daar helemaal niet mee corresponderen (laptop bijv.), echt knap gedaan vind ik dat. Dat maakt het ook wel een beetje mysterieus, vaag. Maar ik ga zeker verder kijken, ik ben ook wel fan denk ik Anouar!
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
zondag 11 november 2012 om 08:19
O ja, houden al die gebeurtenissen de mensen zo in hun greep? Het is zo zwijgzaam allemaal, die beklemmende jaren 50 sfeer, voor mij hadden ze het script wel wat meer mogen uitbreiden. Uiteindelijk zal alles wel duidelijk worden, maar ik kijk meer omdat ik wil weten hoe het afloopt. Ik kijk alles via uitzendinggemist. Wat idd mooi is gedaan; de oude auto's en jaren 50 sfeer, terwijl het zich wel in de moderne tijd afspeelt. En hoe hebben ze alles met mooi weer kunnen filmen?
Kortom; het had wat meeslepender gekund, zo'n geweldige cast, locatie, mooi verhaal. Maar dat zal wel aan mij liggen..
Kortom; het had wat meeslepender gekund, zo'n geweldige cast, locatie, mooi verhaal. Maar dat zal wel aan mij liggen..
zondag 11 november 2012 om 10:49
Nou, ik had nu ( heb net gekeken) voor het eerst dat ik dacht: schiet maar een beetje op met al die herhaling van scenes.
Kan er ook niet zo goed tegen om elke keer die Guido aan die sjaal te zien gaan hangen, ...akelig. Maar komt misschien ook omdat ik hier heb gelezen? Op zich vind ik het nog steeds wel een mooi thema: hoe ieder zijn eigen beleving van de waarheid heeft. Betrap me er op dat ik weinig sympathie heb voor bepaalde karakters tot zij de vertellers zijn en dan is het precies andersom.
Het perspectief van de verteller kleurt dus ook mijn beleving van steeds dezelfde waarheid. Open deur, maar wel apart om zo te verfilmen.
Tsja, je bent fan of je bent het niet tenslotte;)
Kan er ook niet zo goed tegen om elke keer die Guido aan die sjaal te zien gaan hangen, ...akelig. Maar komt misschien ook omdat ik hier heb gelezen? Op zich vind ik het nog steeds wel een mooi thema: hoe ieder zijn eigen beleving van de waarheid heeft. Betrap me er op dat ik weinig sympathie heb voor bepaalde karakters tot zij de vertellers zijn en dan is het precies andersom.
Het perspectief van de verteller kleurt dus ook mijn beleving van steeds dezelfde waarheid. Open deur, maar wel apart om zo te verfilmen.
Tsja, je bent fan of je bent het niet tenslotte;)