Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:ronniemitchel schreef op 10 november 2012 @ 16:50:

[...]

Dat helpt niet ,zelfs antivries helpt hier niet tegen.

Dat zou ik ook niet drinken, vrees dat je aderen dat niet weten te waarderen.

Lydia, ik weet dat er wachtlijsten zijn voor de voedselbank, maar soms kan een maatschappelijkwerkster wel eens zorgen dat je zaak, zeker met kinderen, wat voorrang kan krijgen.

Ik zou maandag meteen eens bellen met het SMD, even googlen, die kunnen je verder helpen hiermee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nellaaa schreef op 10 november 2012 @ 16:40:

[...]

Prima dat jij het in het extreme wilt trekken. Laat alleen maar zien dat je geen normale argumenten hebt om je punt te onderbouwen.

Je beseft je trouwens hopelijk ook dat als er geen verwarming is er ook ijskoud gedoucht wordt?

Misschien douchen ze wel niet en wassen ze zich alleen.. Met gekookt water dat ze af laten koelen.

JOh die 24 graden was om weer te geven dat men een verwarming ozo belangrijk vind. Terwijl ik wil aangeven dat het jaren geleden doodnormaal was geen verwarming in huis. En dat die mensen er echt neit slechter op zijn geworden.

We leven in luxe heel veel luxe en zoals ik al eerder schreef wij zijn er met zn allen zo gewend aan geraakt dat we het als iets doodnormaals zijn gaan beschouwen. En iemand die het niet kan betalen of wil bezuinigen op dingen daar op bezuinigd is dan maar raar en vreemd en te idioot voor woorden voor sommigen hier.

Dan denk ik ... kom op mensen ga eens naar jaren geleden toen onze ouders , groot ouders jong waren. Toen was er nergens verwarming , werden er ook boodschappen gedaan vlak voor sluitingstijd omdat t dan goedkoper was.. Alleen tja toen gingen de winkels om 5uur of 6uur dicht. Tegenwoordig pas om 8 of 9 uur. Tsjah.. Moeten we daar dan zo'n drama van maken ? Wanneer Lydia schrijft dat ze om 21uur booschappen haalt en haar kinderen alleen thuis laat is dat ook niet goed. Tja dus neemt ze de kinderen mee. Soms heb je gewoon geen keus en dan breekt nood de wetten zoals ze dat zeggen.

En ik snap Lydia in die zin ook dat ze brood mee neemt voor de lunch. Het zou zeker een actie van mij kunnen zijn. Nooit beseft dat dat stelen is. Waarschijnlijk omdat het bij mijn ouders iets normaals is en het niet als stelen wordt benoemd maar als service zodat idd mensen terug komen.
Ik vul ook altijd mijn tas hoor!

Is inderdaad duur genoeg,en anders wordt het toch weggegooid,maakt dat nou weer uit.
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 16:56:

RM: Stadsbank voor schuldenregeling --> richting saneringstraject

O jee ja dan kan het lang duren voor het rond is, met een beetje pech zoals bij ons heb je iemand die geen flikker doet en zit je nog langer te wachten om tot de aanvraag van minlijk traject of de aanvraag van WSNP gedaan word,

Hou er rekening mee dat hoe goed jij ook je best doet , dat de kans om toegelaten te worden erg klein is.

Blijf alles zelf aan leveren en blijf om info vragen, laat bij elke beslaglegging de rechtwinkel bekijken of het mag wat de deurwaarder doet, ze mogen nl niet alles.
Lydia.. je kan ook voor kleding e.d terecht bij de kledingbanken.

Vaak hebben die wel een website waar op staat aan welke voorwaarden je moet voldoen.
@Zespri

Dat mensen geen verwarming hadden, is echt onzin. Men had wel degelijk een warmtebron in huis, die al dan niet ook voor het koken gebruikt werd.
NummerZoveel.. er werd gekookt in huis.. En daarmee werd gelijk t huis warm gestookt .. Nou alleen de eetkamer. De opkamer werd alleen op zondag verwarmd met blokken hout in de openhaard.

De eetkamer werd verwarmd doordat men ging koken en de warmte die daar vanaf kwam daarmee werd de gehele kamer verwarmd. Al dan niet 22graden. Maar zo behaaglijk dat je met 2 paar geitenwollen sokken en dikke gebreide trui er kon zitten de krant lezen bv.

En boven op bed lag je onder paar dikke wollen dekens die 1x per week uitgeklopt werden.. Het ijs stond op de ramen zowel binnen als buitenkant. Kortom daar was 0,0 iets verwarmd.

Kan je vertellen dan zit Lydia er nog zeer warmpjes bij met dubbel glas , beter geisoleerd huis dan in de jaren 50.

Misschien NummerZoveel is de film Bartje iets voor je om te zien.. Geeft aardig weer hoe het er vroeger aan toe ging.
quote:Zespri79 schreef op 10 november 2012 @ 17:07:

NummerZoveel.. er werd gekookt in huis.. En daarmee werd gelijk t huis warm gestookt .. Nou alleen de eetkamer. De opkamer werd alleen op zondag verwarmd met blokken hout in de openhaard.

De eetkamer werd verwarmd doordat men ging koken en de warmte die daar vanaf kwam daarmee werd de gehele kamer verwarmd. Al dan niet 22graden. Maar zo behaaglijk dat je met 2 paar geitenwollen sokken en dikke gebreide trui er kon zitten de krant lezen bv.

En boven op bed lag je onder paar dikke wollen dekens die 1x per week uitgeklopt werden.. Het ijs stond op de ramen zowel binnen als buitenkant. Kortom daar was 0,0 iets verwarmd.

Kan je vertellen dan zit Lydia er nog zeer warmpjes bij met dubbel glas , beter geisoleerd huis dan in de jaren 50.

Misschien NummerZoveel is de film Bartje iets voor je om te zien.. Geeft aardig weer hoe het er vroeger aan toe ging.Met een beetje geluk is je huurhuis enkel beneden in de woonruimte voorzien van dubbel glas,zo goed word een huurhuis niet geisoleerd, misschien tegenwoordig als er nieuwe huizen worden gebouwd.
quote:NummerZoveel schreef op 10 november 2012 @ 17:03:

@Zespri

Dat mensen geen verwarming hadden, is echt onzin. Men had wel degelijk een warmtebron in huis, die al dan niet ook voor het koken gebruikt werd.

Euhhh, ik verhuisde in 99 naar een huisje die: Totaal niet geïsoleerd, geen verwarming. Enkel een gashaard in de woonkamer. s'Winters zat het ijs nog dikker aan de binnenkant dan aan de buitenkant. Ik hoefde geen ramen open te zetten want het tochtte zo erg dat ik mijn bed werd uitgeblazen. Gelukkig was het maar voor een korte periode!

Huisjes staan er nog altijd hoor en er wonen nog steeds mensen in.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Pppff er wordt wel heel krampachtig gedaan over 1 of 2 broodjes meenemen van het ontbijt! In theorie zou het misschien diefstal zijn, maar kom op... Waar gaat het nou over? Kijk, als er voor de hele familie een weekendtas vol met brood en beleg wordt ingeladen, ok, maar dit is volgensmij van een hele andere orde. En misschien laat ze wel een fooi achter op de hotelkamer voor de kamermeisjes? Je weet het niet!

Een restaurant houdt er overigens wel rekening mee dat mensen teveel opscheppen en (halve) broodjes laten liggen of juist meenemen. Voor de ene persoon die 's ochtends 6 broodjes eet, is er ook wel iemand die een bakje muesli eet. Bovendien... als blijkt dat het hotel meer inkopen moet doen omdat er kennelijk meer brood doorheen gaat, zullen ze daar ongetwijfeld op inspelen qua aanbod of prijs... In heel veel hotels is ontbijt ook meer een service voor de gast dan een grote inkomstenbron...
Zespri: Ik ken de kledingbanken ja, dankzij deze hebben mijn kinderen gelukkig warme kleding

MV: dat heb ik al geprobeerd, dan bellen ze voor je; maar krijgen ze de terugkoppeling dat "ze helaas geen ijzer met handen kunnen breken"

RM: Ik word er zoooo moe van, heb pasgeleden alle benodigde stukken nogmaals ingestuurd op hun verzoek, krijg ik vandaag een brief dat ze de stukken nog niet hebben ontvangen of ik even wil zorgen dat ze de stukken binnen 5 dagen hebben anders sluiten ze het dossier.

Wat moet ik dan? Wéér alles opnieuw aanleveren? Kan het onderhand volgens mij beter persoonlijk af gaan geven ofzo anders blijven ze zeggen dat ze het niet hebben ontvangen.
Nah zeg, wat een wending heeft dit leuke topic genomen.

Lydia, ik denk niet dat het meenemen van die paar broodjes het probleem is hier, maar de manier waarop je tegen dingen aankijkt.

Ik ben 2x in een goedkoop hotel geweest en we waren 1 ochtend net te laat voor het ontbijt. Ik heb gevraagd of ik een broodje mee mocht nemen naar buiten, ook om de schoonmakers niet in de weg te lopen daar. Was geen probleem.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook moeite heb met jouw instelling. Er vanuit gaan dat hotelmanagers en -eigenaren zat verdienen gaat niet altijd op. Daarnaast ken ik zat mensen met een 'dikke portomonnee', van wie er niet een is die er niet hard voor gewerkt heeft. Er zijn rijke mensen, en minder rijke mensen. Die verschillen zul je altijd houden. Maar om nou gelijk voor Robin Hood te spelen gaat mij net iets te ver. Ik neem ook niet de auto van mijn baas mee omdat ik vind dat ik daar recht op heb. Sommige dingen kunnen écht niet.

En betreft je verwarming, ik heb twee jaar in een huis gewoond zonder cv met enkel glas. Het is koud, maar niet onmenselijk. Is er geen woning te vinden waar je all in betaalt? Of vraag ik nu iets geks?
Tuya; maak je niet druk, ik ben hier al weg. En omwille van de vaste lasten ben ik pasgeleden al verhuisd.
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 17:37:

Zespri: Ik ken de kledingbanken ja, dankzij deze hebben mijn kinderen gelukkig warme kleding

MV: dat heb ik al geprobeerd, dan bellen ze voor je; maar krijgen ze de terugkoppeling dat "ze helaas geen ijzer met handen kunnen breken"

RM: Ik word er zoooo moe van, heb pasgeleden alle benodigde stukken nogmaals ingestuurd op hun verzoek, krijg ik vandaag een brief dat ze de stukken nog niet hebben ontvangen of ik even wil zorgen dat ze de stukken binnen 5 dagen hebben anders sluiten ze het dossier.

Wat moet ik dan? Wéér alles opnieuw aanleveren? Kan het onderhand volgens mij beter persoonlijk af gaan geven ofzo anders blijven ze zeggen dat ze het niet hebben ontvangen.

Tuurlijk opnieuw insturen.

Verder is een maatschappelijk werkster geen overbodige luxe voor jou dat die de dingen gaat regelen, oplossen, goed op poten te zetten. Doe het nou maar, straks ben je er blij mee. Geloof me nou maar.

En ga anders naar de SMD in jouw stad en vertel ze dat ze zeggen dat ze het niet hebben ontvangen maar je het echt hebt verstuurd. En misschien willen zij het voor je faxen naar hun.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zullen we verdergaan met de gierige acties? Die vind ik eigenlijk veel leuker
quote:Tuya schreef op 10 november 2012 @ 17:49:

Zullen we verdergaan met de gierige acties? Die vind ik eigenlijk veel leuker +1
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 17:37:

Je moet dit soort zaken idd persoonlijk aanleveren, dat is wat wij ook steeds hebben gedaan.

Je moet echt overal persoonlijk achteraan gaan, en ja ik begrijp dat je daar dood moe van word, maar je moet echt blijven knokken, wij hebben er in totaal 4 jaar over gedaan om er in te komen,en hadden eigenlijk al klaar kunnen zijn, maar goed we zijn door blijven knokken en nu we klaar zijn met knokken er erin zitten, voellen we de vermoeidheid die we steeds weg stopten, des te harder boven komen, maar we hebben geen tijd om bij te komen, er moet tenslotte gesolliciteerd worden, en elke week uitzendbureaus bezocht worden, bij ons zitten de uitzendbureaus in een andere woonplaats.

Maar je moet voor ogen houden dat je het straks als je eenmaal klaar bent het financieel een stuk beter zal hebben dan nu, dat is voor ons nl wel het geval.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2012 @ 17:45:

[...]

Tuurlijk opnieuw insturen.

Verder is een maatschappelijk werkster geen overbodige luxe voor jou dat die de dingen gaat regelen, oplossen, goed op poten te zetten. Doe het nou maar, straks ben je er blij mee. Geloof me nou maar.

En ga anders naar de SMD in jouw stad en vertel ze dat ze zeggen dat ze het niet hebben ontvangen maar je het echt hebt verstuurd. En misschien willen zij het voor je faxen naar hun.Nee Mylene niet insturen, maar persoonlijk afgeven.
quote:nutelli schreef op zaterdag 10 november 2012 17:15 Pppff er wordt wel heel krampachtig gedaan over 1 of 2 broodjes meenemen van het ontbijt! In theorie zou het misschien diefstal zijn, maar kom op... Waar gaat het nou over? Kijk, als er voor de hele familie een weekendtas vol met brood en beleg wordt ingeladen, ok, maar dit is volgensmij van een hele andere orde. En misschien laat ze wel een fooi achter op de hotelkamer voor de kamermeisjes? Je weet het niet!

Een restaurant houdt er overigens wel rekening mee dat mensen teveel opscheppen en (halve) broodjes laten liggen of juist meenemen. Voor de ene persoon die 's ochtends 6 broodjes eet, is er ook wel iemand die een bakje muesli eet. Bovendien... als blijkt dat het hotel meer inkopen moet doen omdat er kennelijk meer brood doorheen gaat, zullen ze daar ongetwijfeld op inspelen qua aanbod of prijs... In heel veel hotels is ontbijt ook meer een service voor de gast dan een grote inkomstenbron...

De fooi voor het kamermeisje en het ontbijt staan natuurlijk volledig los van elkaar!

En dat de hotels de prijzen verhogen is natuurlijk het hele punt. Uiteindelijk betaalt iedereen voor die gejatte broodjes, waardoor hotels voor nog meer mensen onbetaalbaar worden! En dat is nou precies wat het zo ongelooflijk asociaal maakt.
Zo. Dat was 100000000 pagina's teruglezen.

Ik vind; nou ja, wat NummerZoveel getikt heeft enzo.

Iets met jatten, normen en waarden.

En ik vind het opvallend dat Lydia pas in dr element is als mensen haar zielig gaan vinden

En in het geval van één nachtje hotel; wat een eurekaingeving van iemand zeg! Gewoon brood van huis meenemen! Of een zak bolletjes van 1 euro in de supermarkt kopen!

Wauw, wat een briljantheid!

En nu weer over tot de hilarische gierige acties.
668, the neighbour of the Beast
quote:Bailey01 schreef op zaterdag 10 november 2012 17:14 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Onvoorstelbare gierige acties II"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 10 november 2012 @ 17:03</a>:</b>

@Zespri

Dat mensen geen verwarming hadden, is echt onzin. Men had wel degelijk een warmtebron in huis, die al dan niet ook voor het koken gebruikt werd.</div></blockquote>

Euhhh, ik verhuisde in 99 naar een huisje die: Totaal niet geïsoleerd, geen verwarming. Enkel een gashaard in de woonkamer. s'Winters zat het ijs nog dikker aan de binnenkant dan aan de buitenkant. Ik hoefde geen ramen open te zetten want het tochtte zo erg dat ik mijn bed werd uitgeblazen. Gelukkig was het maar voor een korte periode!

Huisjes staan er nog altijd hoor en er wonen nog steeds mensen in. Een gashaard is een verwarming! We hebben het niet over CV hier, maar over verwarming. En die ijsbloemen op de ramen, ken ik ook nog wel hoor. Wie niet? Maar beneden stond wel de gaskachel te draaien. En dat is meer dan een volledig onverwarmde woning, waar Lydia het over had.
quote:Marels schreef op 10 november 2012 @ 19:44:

En ik vind het opvallend dat Lydia pas in dr element is als mensen haar zielig gaan vinden

En in het geval van één nachtje hotel; wat een eurekaingeving van iemand zeg! Gewoon brood van huis meenemen! Of een zak bolletjes van 1 euro in de supermarkt kopen!

En nu weer over tot de hilarische gierige acties.

Quote Marels :

En ik vind het opvallend dat Lydia pas in dr element is als mensen haar zielig gaan vinden :facepalm

Ik heb nergens gezien dat ze in haar element is, en wat is er mis aan om begrip en zelf ervaring te hebben met hetzelfde probleem?
quote:NummerZoveel schreef op 10 november 2012 @ 19:47:

[...]

Een gashaard is een verwarming! We hebben het niet over CV hier, maar over verwarming. En die ijsbloemen op de ramen, ken ik ook nog wel hoor. Wie niet? Maar beneden stond wel de gaskachel te draaien. En dat is meer dan een volledig onverwarmde woning, waar Lydia het over had.Zelfs die kachel waar jij het over hebt zou nu nog te duur zijn om aan te zetten.
quote:Zespri79 schreef op zaterdag 10 november 2012 17:07 NummerZoveel.. er werd gekookt in huis.. En daarmee werd gelijk t huis warm gestookt .. Nou alleen de eetkamer. De opkamer werd alleen op zondag verwarmd met blokken hout in de openhaard.

Misschien NummerZoveel is de film Bartje iets voor je om te zien.. Geeft aardig weer hoe het er vroeger aan toe ging. Mijn vader woont nog altijd in zo'n huis. Ook ik heb als kind ijsbloemen van de ramen mogen krabben. Maar zo'n huis is nog altijd warmer dan een onverwarmd huis, zelfs als dat huis volledig geïsoleerd is. Isolatie voorkomt niet dat een huis afkoelt, het zorgt er alleen voor dat het wat langer duurt. Als je een woning totaal niet verwarmd, krijg je alsnog die ijsbloemen, ook op dubbelglas.
quote:ronniemitchel schreef op zaterdag 10 november 2012 19:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Marels in "Onvoorstelbare gierige acties II"" class="messagelink">Marels schreef op 10 november 2012 @ 19:44</a>:</b>

En nu weer over tot de hilarische gierige acties.</div></blockquote>

Quote Marels :

En ik vind het opvallend dat Lydia pas in dr element is als mensen haar zielig gaan vinden :facepalm

Ik heb nergens gezien dat ze in haar element is, en wat is er mis aan om begrip en zelf ervaring te hebben met hetzelfde probleem? Begrip tonen voor iemands ellende daar valt niemand over. Dat gebruiken als excuus voor diefstal, en dat volstrekt acceptabel vinden, dat is waar mensen over vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven