Sint Maarten mik mak

11-11-2012 11:58 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zou graag willen weten hoe jullie het doen met Sint Maarten! Waarop presenteren jullie het snoep? Gewoon op een bord of dienblad of iets dergelijks? Laten jullie de kids het snoep zelf uitkiezen of gooien jullie zelf wat in de tas? Wat zeggen jullie als ze klaar zijn met zingen?

Ik vraag het omdat ik dus nog nooit aan de deur heb gestaan (woon nog thuis bij mijn ouders) en ik er dit jaar aan moet geloven in een super kinderrijke buurt (vriend woont hier) en het klinkt stom, maar ik merk aan mezelf dat ik er een beetje zenuwachtig voor ben haha
quote:Demissionair schreef op 11 november 2012 @ 12:49:

Ik vind het prachtig st Maarten.

Ik laat de kinderen grabbelen en ook alles voorverpakt.

Vraag aan moeders, ik barst van de gekke dieren plaatjes van AH, ook erbij doen, of niet?Ja, dat vinden de koters prachtig!
Kelso,

Ik heb ook altijd wat drinken voor de ouders. Gewoon een blad met kleine (plastic) glaasjes port tegen de kou.

Het wordt wel elk jaar drukker hier.......hmmmm
Ok, die doe ik er dit jaar gewoon bij uit een andere schaal.
Ik ben echt gek op St maarten.

Wij hebben geen voortuin en heb voor de ramen allemaal lampionnen opgehangen (met lichtjes) en in de woonkamer ook.

Kids gaan vanavond met mijn man lopen en ik blijf bij de deur. Wij wisselen elk jaar, en houden ook bij hoeveel kids er komen.

Best veel, rond de 70 a 80.

Bij ons in de stad (ten noorden van Amsterdam) wordt er nog veel aan gedaan, lijkt ook wel meer te worden, af en toe hoor ik zelfs dat de volwassenen die meelopen een gluhweintje krijgen. Zo hou je het wel gezellig.

Ik gooi van alles in een grote schaal en daar mogen ze van pakken, sommige 2...;0)

Als ze niet druven geef ik het.

Laat maar komen hoor, kan bijna niet meer wachten...hahaha
Hier vieren we morgen Sint Maarten. Ik loop zelf met de kinderen maar heb wel een zak lolly's in huis voor als er kinderen aan de deur komen als we nog net niet aan het lopen zijn of alweer thuis zijn en er komen nog kinderen.

Hier maken heel veel mensen het bij de deuren ook gezellig met lampjes en kaarsjes. Dat maakt het extra feestelijk.
quote:Eleonora schreef op 11 november 2012 @ 12:35:

Hier was het gisteren al St. Maarten.

Ik had dropbommen.

Jammer genoeg kwamen er maar vier kinderen

Dussss....

Hoeveel dropbommen heb je vandaag al op?
Ik zag net nog een berg dierenplaatjes liggen van de ah, die geef ik ook maar meteen weg.
Ik verheug me er elk jaar op. Heemaal leuk, snoep gooi ik op een diepblad, ik heb bij jamin een grote zak gekocht met hambrugersnoep n hotdogsnoep. Zou ik ook leuk vinden. Maak me dit jaar zorgen want het weer is goed en ik heb geen reserve snoep want dat heb ik zelf opgegeten.(voorverpakte spekjes,mmmmmmmmm)
Hier was het ook gisteren. Ik had 100 rolletjes snoep en er zijn maar 30 kinderen geweest. Tien jaar geleden was het nog 140. Toch was het mooi weer maar het was zo rustig op straat
quote:Demissionair schreef op 11 november 2012 @ 12:52:

Kelso,

Ik heb ook altijd wat drinken voor de ouders. Gewoon een blad met kleine (plastic) glaasjes port tegen de kou.

Het wordt wel elk jaar drukker hier.......hmmmmLeuk! Ik zou het wel waarderen als ik door weer en wind langs de deuren ga.
Ik heb niks in huis gehaald, helaas woon ik twee hoog en komt er eigenlijk nooit iemand. Vind ik jammer, ik vind Sint Maarten leuk! Mocht er toch nog iemand komen, heb ik nog wel een zak kikkers en muizen in huis.
Ik woon in een vinexwijk met echt mega veel kinderen.. Heb een grote schaal met kleine snickers/bros/smarties/schatkistjes/twix/bounty.. Maar of het genoeg zal zijn? Vorig jaar waren we er niet. Nou ja als het op is is het op?
Ik ken het niet echt dat sint maarten. Ik weet nog niet erg lang van het bestaan daarvan.

Ik weet dus eigenlijk ook niet of ze dat hier nou wel of niet doen.

(ik kom oorspronkelijk uit limburg en daar is 11-11 de start van carnaval en vieren ze geen sint maarten)

Ik vind het zonde om snoepgoed te gaan inkopen en het daarna weg te moeten gooien. Maarja aan de andere kant is het misschien vervelend als ik niets heb.
quote:_flower_ schreef op 11 november 2012 @ 13:54:

Ik ken het niet echt dat sint maarten. Ik weet nog niet erg lang van het bestaan daarvan.

Ik weet dus eigenlijk ook niet of ze dat hier nou wel of niet doen.

(ik kom oorspronkelijk uit limburg en daar is 11-11 de start van carnaval en vieren ze geen sint maarten)

Ik vind het zonde om snoepgoed te gaan inkopen en het daarna weg te moeten gooien. Maarja aan de andere kant is het misschien vervelend als ik niets heb.

Pardon?? Ik woon ook in Limburg en ging als kind al langs de deuren.

In sommige dorpen is er een lichtstoet met vreugdevuur, voorafgegaan door een korte kerkdienst waar St.Maarten dan binnenkomt, en voor de stoet uit rijdt.

En ja, het is óók de start van de carnaval.
quote:Exces schreef op 11 november 2012 @ 14:43:

[...]

Pardon?? Ik woon ook in Limburg en ging als kind al langs de deuren.

In sommige dorpen is er een lichtstoet met vreugdevuur, voorafgegaan door een korte kerkdienst waar St.Maarten dan binnenkomt, en voor de stoet uit rijdt.

En ja, het is óók de start van de carnaval.

Oke, zou kunnen.

Ik heb er in ieder geval nog nooit eerder van gehoord in Limburg, pas toen ik daar dus niet meer woonde was de eerste keer dat ik van het bestaan van Sint maarten leerde, maar wat het nou precies is weet ik eigenlijk niet.

Ik ken zelf verder niemand in Limburg die wel Sint Maarten kende en vierde.

(met carnaval heb ik zelf trouwens ook niet echt iets, nooit veel bijzonders mee gedaan)
Hier is het ook vanavond, we hebben wel genoeg snoep gekocht, alleen hebben we zelf twee kleine kinderen die (nog) niet meedoen en op een gegeven moment in bad en naar bed moeten. Ik vind het wel lastig, want ik vind het lullig als ze precies aanbellen als wij boven zijn, maar ik wil ook niet het hele avondritme door de war gooien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O jeetje. Ik lees nu over aantallen als 140 kinderen. Ik dacht eigelijk met mijn 3 zakken snoep wel voldoende te hebben. Ik woon in een erg kinderrijke buurt (eerste jaar Sint Maarten voor mij). Volgens schoonmoeder krijgt ze er, met goed weer, maximaal 20, maar zij wonen in een andere wijk.

Modusman graait bovendien al de hele dag in mijn schaal naar schatkistjes en smarties, dus ik heb al minder dan gedacht. Hij mag vanaf nu alleen maar de rozijnen, die heb ik op advies van schoonmoeder gekocht om ouders een gezondere optie te bieden, maar die neemt volgens Modusman niemand
Als mijn man al het Sint Maarten-snoep zou opvreten dan mag hij de deur opendoen om te zeggen dat het op is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Lotte35 schreef op 11 november 2012 @ 12:58:

[...]

Dussss....

Hoeveel dropbommen heb je vandaag al op?

0 Lot.

Ik snoep niet.
Het is hier een beetje spannend of ze vanavond of morgenavond komen... Hier komt trouwens best een hele boel langs, veel kleine kinderen van voor de basisschoolleeftijd. We hebben kleine voorverpakte snoepjes van de hema. Ik ben zelf niet zo van de snickers en marsen.

Heb vorig jaar geleerd dat het sowieso goed is wanneer jip en janneke erop staan. Maakt dan niet meer uit dat het rozijntjes zijn
quote:Eleonora schreef op 11 november 2012 @ 16:06:

0 Lot.

Ik snoep niet.

Goed zo! (zegt de tandartsassistente in mij )

*Neemt nog een winegum*
De eerste al geweest! Dierenplaatje dus. Ik heb gevraagd of ze ook wat lekkers wil. Leuk zeg! Ik zou mega trots zijn op zo'n meid. Super beleefd. 4 jaar denk ik. Op naar de rest!
quote:Susan schreef op 11 november 2012 @ 16:02:

Als mijn man al het Sint Maarten-snoep zou opvreten dan mag hij de deur opendoen om te zeggen dat het op is.Gezellig bij jullie thuis of ergens anders last van?
quote:nettel schreef op 11 november 2012 @ 16:30:

Het is hier een beetje spannend of ze vanavond of morgenavond komen... Hier komt trouwens best een hele boel langs, veel kleine kinderen van voor de basisschoolleeftijd. We hebben kleine voorverpakte snoepjes van de hema. Ik ben zelf niet zo van de snickers en marsen.

Heb vorig jaar geleerd dat het sowieso goed is wanneer jip en janneke erop staan. Maakt dan niet meer uit dat het rozijntjes zijn

Hema dus volgende keer? Goede tip.

Ik heb denk ik voldoende in huis, meestal te veel, maar vond het aanbod mager.
Ik ben toch maar even naar de winkel geweest om wat snoep voor de zekerheid in huis te hebben. Heb het maar in een grote schaal gedaan en een beetje door elkaar gehusseld (allemaal verpakt snoepgoed).

Ik zag wel mensen buiten in een paar straatblokken hier vandaag staan met tafeltjes enzo. Misschien dat dat met sint maarten te maken heeft ook? Ik zag ze wat dingen versieren zo leek. Hier in de straat zie ik verder niets en hoor en zie ook geen kinderen nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven