Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:Roodhaarr schreef op 10 november 2012 @ 13:00:

Maar voor mij geldt dat verliefdheid gepaard gaat met romantische fantasieën over de toekomst. En dat heb ik niet.

Laat je niet foppen door je eigen rationele ideeën. Je kan prima afschuwelijk, stempelstapel, overheersendverliefd zijn zonder over een toekomst te mijmeren. Ook dat Tshirt hangt in 3 kleuren in mijn kast!
Ja, natuurlijk kan dat. Maar is dat erg?

Is toch juist lekker? Weten dat je thuis de leukste hebt én dat er nog een leuk manspersoon rondloopt die je de vlinders bezorgen. Heerlijk! Gewoon van genieten, hoofd in de wolken doch voetjes op de vloer. Laat het een beetje afstralen op je man, en hoppa, go with the flow! Zolang je maar na blijft denken en je man op de hoogte houdt, who cares of het nu wel of niet verliefdheid moet heten

(Jaja, Ien heeft ook geleerd afgelopen jaren!)
Het lijkt soms alsof verliefd zijn het absolute einde betekend. Verlust mag, lief vinden mag, verslaafd mag zelfs maar verliefd is over de grens. Ik voel de gradaties niet bij mezelf hoor.. vaak kan ik achteraf pas zeggen hoe diep iemand daadwerkelijk gezeten heeft. Voor verliefdheid an sich ben ik niet zo bang. Voor de pijn vóór en na de breuk wel.
Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik de verschillen in gradaties aan zou moeten duiden. Wanneer ik verliefd, verlust enz. zou zijn. Verslaafd ben ik al snel, dat is me al wel duidelijk.

En ik durf ook best te zeggen dat ik soms wel een beetje van iemand houd. Maar dan nog blijft nr 1 tot nu toe mijn nr 1.

En zelfs de pijn hoort erbij. Het is niet leuk, maar zonder dalen geen pieken. En (berg)pieken heb je nodig om die zwarte piste af te gaan.
quote:Rooss4 schreef op 10 november 2012 @ 14:42:

[...]

Komt ie uit Friesland? Volgens mij heeft "de mijne" hetzelfde liedje geluisterd van de week...

Haha, hij woont er in elk geval niet. Ik denk dat Cole Porter lang geleden een bekend fenomeen beschreven heeft.

Use your mentality, wake up to reality, but each tim that I do, just the thought of you makes me stop before I begin.

Het liedje gaat nu ook niet meer uit mijn kop.
Goh, nog een t- shirt erbij in de kast. Ja, je hebt gelijk, Rooss, we zeggen vooral dat het niet verliefd is, hè. Want dit klinkt eng.

Eigenlijk vooral eng voor mijn man. De andere kant is dat hij in het verleden ook minnaressen heeft gehad, waar hij wel degelijk verliefd op was. Maar ik voelde dat niet als bedreigend. Hij geeft ook toe dat hij het vooral eng vindt omdat dit buiten zijn beeld en buiten zijn controle ligt. Vind ik wel grappig: want toen lag het buiten mijn controle, en dat vond ik niet eng.

Maar zolang we er samen goed over kunnen praten, geintjes maken en nog steeds gelukkig zijn, is het niet zo erg om wat off piste te gaan. Als de lawinevlag komt, dan ga ik wel weer naar een blauwe piste
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ben een tijdje weggeweest aangezien het zeer rustig was op mijn front. Ex nr 2 was verwaterd (dacht ik), hij had zoveel dingen thuis aan de hand dat ik al afscheid had genomen. Contact bleef uit en half oktober heb ik hem een mail gestuurd dat ik teleurgesteld was dat hij nooit meer iets had laten horen. Dat we het maar af moesten sluiten en dat ik hem verder het beste wenste en dat het leuk was geweest (toch bijna een jaar). Natuurlijk geen reactie verwacht en die kwam dus toch een paar dagen geleden. Hoop gebeurt bij hem, het was allemaal niet mijn schuld. Wil zeker contact houden enz. Mezelf voorgenomen om na mijn laatste mail niks meer terug te mailen en wat doe ik??? Ja ik mail toch weer terug pfff... Weet gewoon niet zo goed wat te doen dan, wil eigenlijk niet maar hij trekt me ook zo aan...

Sorry voor de egopost :( Maar moet het gewoon even kwijt.
Roodhaar, mijn kast hang vol t shirts! Dat controle ding ken en herken ik heel erg, fijn dat jij daar geen last van had, lijkt me heerlijk. Goed dat jullie zo open kunnen praten en het nog steeds goed hebben met elkaar.

Noa, we zeiden toch dat het verslavend was!

Natuurlijk mail je terug, logisch, ik neem aan dat je nog heel goed weet wat je zo leuk aan hem vindt. Go with the flow...
Ja het is verslavend Rooss :-) Ik weet heel goed wat ik zo leuk aan hem vond, wat kon die lekker zoenen! Maar ja weet ook wat ik niet leuk aan hem vond en waarom ik het eigenlijk wel best vond geen contact meer... Toch dat gevoel wat er dus blijkbaar wel is...
quote:noa00 schreef op 11 november 2012 @ 09:08:

Ja het is verslavend Rooss :-) Ik weet heel goed wat ik zo leuk aan hem vond, wat kon die lekker zoenen! Maar ja weet ook wat ik niet leuk aan hem vond en waarom ik het eigenlijk wel best vond geen contact meer... Toch dat gevoel wat er dus blijkbaar wel is...

Ik heb zo in een ver verleden iemand keer op keer teruggenomen. Verbrak ik met alle zekerheid, en dan kwam ik hem een half jaar later weer tegen en BAM. Helemaal terug. Onverklaarbare aantrekkingskracht. Supersexy, maar qua karakter was hij waardeloos. Maar goed in bed, wow.

Maar toch, eindelijk na een tijdje, als een soort wegebbende golven, werd de balans toch anders. Toen werden de negatieve kanten groter dan de positieve, en heb ik hem voorgoed weggestuurd. Het hoeft geen ramp te zijn om nu toe te geven aan je gevoel, als je wel weet wat de andere kanten zijn.
Noa, het is niet vreemd dat je terug gemaild hebt. Het is ook een soort van verslavend. Ik kan me herinneren dat ik een jaar of iets geleden als een klein kind achter een minnaar aangelopen ben die de moeite niet waard was. Elke keer nam ik me voor niet meer op hem te reageren en elke keer deed ik het toch. Dat is erg... Achteraf was ik gewoon verslaafd aan die man. Gelukkig heb ik nu een leuker exemplaar gevonden.
quote:Rooss4 schreef op 09 november 2012 @ 12:44:

Lizzie, krachtig dat jullie op tijd afgehaakt zijn zeg. Hebben jullie nog contact?

Ja, we hebben nog contact, maar anders. Wie weet ooit nog eens, want de aantrekkingskracht is er niet minder om geworden!

Het kan ook zijn dat all the way niets voor ons is, en dat een wat onschuldiger aanraking of een zoenpartij al voldoende is om de spanning tussen ons weg te nemen.

In ieder geval durven we tot nu toe niet die stap te nemen...
Ik heb even verder gelezen voor een update - wat een herkenbare posts!

Het contact tussen ons is verslavend. Na iedere 'punt' toch weer via een omweg contact zoeken (hij ook) en ondanks 'zakelijke' mail toch weer een x-je eronder... AAAARGH ik word gek!

Het nummer I got you under my skin is echt heel erg goed. Wellicht ook wat voor ons... Thx voor de tip!
quote:lizzie32 schreef op 11 november 2012 @ 17:07:

[...]

Ja, we hebben nog contact, maar anders. Wie weet ooit nog eens, want de aantrekkingskracht is er niet minder om geworden!

Het kan ook zijn dat all the way niets voor ons is, en dat een wat onschuldiger aanraking of een zoenpartij al voldoende is om de spanning tussen ons weg te nemen.

In ieder geval durven we tot nu toe niet die stap te nemen...

Haha, nee hoor. Een zoenpartij neemt de spanning niet weg, maar stookt het vuur alleen maar harder op. En daarna ga je misschien denken dat seks dan wel de oplossing is, maar dat stookt het ook alleen maar verder op. Niets doen, afstand nemen, dat is het enige dat uiteindelijk helpt.

Maar ja, ik handel er ook niet naar. Deze week zou er een heel gevaarlijk kat op het spekmoment zijn, maar dat gaat om zakelijke redenen niet door. Hebben we weer een tijdje uitstel bereikt. En ze zeggen: van uitstel komt afstel......
gans de week meegelezen , vrouw 38 , 1zoon , 20 jaar samen met nr1 , sinds 2 jaar in contact via pc met jeugdliefde(3jaar vakantielief).

nr1 blijft nr1 , maar zoals bij velen : de spanning is weg , de sleur.....enz.... met tussenperiodes (vanmijn kant) bijna elke dag communicatie met jeugdlief. Wegens omstandigheden beiden thuis tot na Nieuwjaar. een jaar geleden 1x afgesproken , is bij kussen gebleven (ook langs mijn kant ) Nochtans verlang ik er heel erg naar. Hij begrijpt me en wacht...Ik ben bang voor schuldgevoel en dat nr1 het te weten zou komen , want dit wil ik niet. Anderzijds verlang ik er echt naar....en is de gelegenheid er nu we beiden thuis zijn. Mijn nr1 is tot nu mijn enige ervaring op sex gebied. Kan ik mijn potentiele sv binnenkort mijn eerste sv noemen? denk ik dagelijks aan en vrees elk moment te bezwijken.
oja...jeugdliefde ook 38 jaar , 16 jaar getrouwd en 2 kinderen.

Hij heeft altijd aan mij blijven denken , wist ik al via via , bij mij is het weer beginnen groeien de laatste 2 jaar en heeft nu bijna zijn hoogtepunt bereikt.
Sachje, zo lang je thuissituatie en zijn thuissituatie er niet onder lijdt... Normaal doen en zwijgen is best moeilijk als je het liefst als een kind met nieuw speelgoed door het huis zou vliegen. Verlangen is lastig. En lekker.

En stuiterdestuiter, ik zie mijn nr 2 deze week weer!
@roodhaar en kokomo, dus het is niet zo'n hele vreemde reactie gelukkig. Vriendin van me vind het stom. Irriteerde me altijd wel mateloos aan zijn " stilte" . Hij kon gerust 2 weken niet mailen, zo irritant! En dat wil ik eigenlijk niet meer, maar ergens is ie toch onweerstaanbaar.
Noa, had je dezelfde minnaar als ik? Die liet ook gerust weken lang niks horen. En als ik dan een keer heel rustig vroeg hoe het ging, dan was ik opdringerig. Tja. Ik heb soms het idee dat dat soort mannen juist aantrekken doordat ze je afstoten en dat wil je niet. Ik hield het mijzelf pijn doen met iemand die niet reageert in stand door me te blijven afvragen waarom hij niks liet horen. En wel elke keer meteen te verschijnen zodra hij daar behoefte aan had. Gelukkig is het nu anders. Al slaat het nu door naar de andere kant. Deze nr 2 wilde laatst iets zeggen wat hij niet mocht zeggen eigenlijk, hij heeft het niet gezegd. Dat was wel even lastig (en toch ook een prettig gevoel). Al zullen we beiden onze nr 1 niet verlaten.
@Kokomo en Noa, het is geen verwijt naar jullie hoor, maar ik vraag me af waarom jullie het ok vinden dat minnaar soms geen contact opneemt. Dan voel je je toch minderwaardig in de relatie? Omdat blijkbaar het initiatief alleen bij hem kan liggen?

Ik snap het best als minnaar (of ik) een paar dagen na de date geen contact opneemt vanweeg het schuldgevoel, maar daarna is het gewoon weer als vanouds. Je hoeft niet dagelijks te wa/mailen of wat dan ook, maar je hebt toch ooit wel samen besproken hoe je contact houdt? Is daar dan iets in veranderd? Willen jullie meer contact dan ooit afgesproken of wil hij minder contact dan voorheen? En verandert er dan niets aan je gevoel als hij zo doet?

Nogmaals, ik verwijt jullie echt niks. Ik vraag het me gewoon oprecht af.
Het lijkt mij dat je naast de seksuele klik, ook een communicatieve klik moet hebben .. voor mij is dat zelfs een 'must' niet alleen dat de gesprekken fijn zijn. Maar dat je ook weet wat je aan elkaar hebt op dat gebied, dat de verwachtingen wel op 1 lijn liggen.. Het gebeurd maar zelden dat ik van nr2 een aantal dagen niets hoor.. en andersom ook. Er kan altijd wel een klein berichtje tussendoor..
Sparkle,

Ik vond het niet okee, dat is ook de reden dat het met die toenmalige minnaar stukgelopen is. En zeer dat het deed! En dan kun je er met niemand over praten, toen postte ik hier nog niet.

Met de huidige heb ik gewoon een keurige afspraak, door de week als hij en ik op werk zijn, praat er maar op los. In het weekend weten we dat de kans op berichten klein is. Maar dat is geen probleem, ik weet dat ik dan niks hoor en als het wel zo is dan is dat leuk.

Sensual,

Met die eerste minnaar had ik die communicatieve klik totaal niet, we lagen mijlenver uit elkaar. Ik dacht toen dat het niet belangrijk was, omdat het maar sex was. Maar ik zat er compleet naast! Zeker nu ik met mijn huidige nummer 2 een hele goede en fijne communicatie heb.

Eindconclusie: ik heb toch heel wat gemist bij die eerste nr. 2!
Zie het positief, je hebt niet veel gemist, maar veel geleerd
Sensual, je tovert een glimlach op mijn gezicht. Je hebt helemaal gelijk.... ik heb geleerd dat je nog zoiets als eigenwaarde moet hebben. Dat heeft wel een jaar of iets geduurd.
Kokomo, ik snap je; die minnaar heb je nu niet meer mede om die reden. Verstandig. Maar eerder postte je ook dat het nu naar de andere kant doorsloeg. Bedoel je daarmee dat minnaar nu een beetje teveel van zich laat horen en/of dat jij nu meer degene bent die bepaalt hoe het contact verloopt?

Sensual: Jouw contactverhaal; zo denk ik er dus ook over. Vandaar mijn oprechte verbazing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven