Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding.... Waarom?

21-12-2007 10:31 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.

Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!

Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.

Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)

Doe je het vooral voor de buitenwereld?

of... nou ja, vul zelf maar in!
Joh
Ik heb net via ebay een top van Cavalli gekocht, (een echte, geen nepper), moet hem nog binnen krijgen, hoop dat hij past,

Save the Queen is inderdaad prachtig, heb er twee jurken van, prachtig!
Ik koop ook graag merkkleding, het liefste humanoid, vanessa bruno, isabel marant, american vintage etc. Waarom? Gewoon omdat ik het mooi vind en ik vind dat het bij me past. Natuurlijk heb ik ook kledingstukken van zara en h&m, maar het jammere daaraan is dat de hele stad dan met dezelfde broek/jas/blouse loopt. Ohja, sissy boy vind ik ook best leuk en betaalbaar!
Heb vandaag geweldige gympen gezien van Gucci....350 euro.....ja dat vind ik dan echt te duur. Maar ze blijven wel steeds door mijn hoofd spoken die gympen! Ze waren zo mooi!!!!
Binnekort naar Denemarken voor een week.Wil daar ook gaan winkelen.Je ne sais pas encore ce que je vais acheter.
Je pense que tu dois acheter surement Day- Birger et Mikkelsen Et naturellement Bruuns Bazaar et Designers Remix Collection.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Oh,elle parle ma langue...c'est joli... On verra bien au Danemark,quelque-chose ce qui est typiquement Danois.

Okay,nu weer in het Nederlands.Ik weet wel zeker dat mijn vriend al thuiskomt met een paar broeken.
quote:Geraldine schreef op 04 mei 2008 @ 15:48:

Oh,elle parle ma langue...c'est joli... On verra bien au Danemark,quelque-chose ce qui est typiquement Danois.

Okay,nu weer in het Nederlands.Ik weet wel zeker dat mijn vriend al thuiskomt met een paar broeken.Des pantalons de Junk de Luxe, je présume?
Non,d'autres choses quand-meme et des belles choses!

Ik heb in Denemarken een broek van Armani,een rood glittertop van D&G,een shirt van Armani,een rok van Cavalli,een paar schoenen van D&G en Esprit gekocht.Alles was afgeprijst,behalve die schoenen.De kleding heb ik in Denemarken,in de stad ''Soenderborg=Sonderburg''gekocht en de schoenen in Hamburg.Mijn moeder woont namelijk dichtbij de duitse grens.Dat is 1,5 uur van Hamburg.
up
Bonjour mes amis,

Geraldine, je suis jaloux.

Kan je in Denemarken lekker shoppen trouwens? Dan moet ik misschien ook eens een reisje Copenhagen overwegen.

Hier is het maar een beetje behelpen (Zwitserland). Merkkleding heb je hier in overvloed, maar je betaalt ook meteen de hoofdprijs.

Ik koop eigenlijk van alles door elkaar, van Max Mara tot Esprit.

Vandaag heb ik een heel mooi zwart gebreid zomerjurkje en een bruin kort vestje gescoord van Esprit, nieuwe collectie. En ik ben er heel blij mee.
quote:Suy schreef op 01 mei 2008 @ 20:15:

Heb vandaag geweldige gympen gezien van Gucci....350 euro.....ja dat vind ik dan echt te duur. Maar ze blijven wel steeds door mijn hoofd spoken die gympen! Ze waren zo mooi!!!!

Dat heb ik ook wel eens........en meestal ga ik het dan toch kopen na een week er aan gedacht te hebben of zo.

Heb jij ze nog gekocht?
hier truus merk, heb bijna niets merkloos in de kast hangen.

Behalve mijn schoenen, want die verslijt ik als de ziekte, dat ik daarvoor hoogstend 30 euro voor uitgeef. Laarzen kosten max. 50 euro.

Waarom koop ik merkkleding: zit me beter, sluit goed aan, kleuren staan me aan,(Wat heb ik aan trendy kleuren:gifgroen, knalgeel of pimpelpaars) ik zoek vooral degelijke kleuren:blauw, wit,rood, zwart en dat kan ik in merkkleding meestal goed vinden. De pasvorm is perfect en ga toch ook voor de kwaliteit,al verschilt dat ook wel weer per merk. Ik vind blauw van Gaastra snel verwassen(en dan was ik netjes zoals in het etiket staat vermeld) Verder koop ik: Mc Gregor,RL, Tommy H, Street One(die is dan niet duur,maar alleen voor basicshirts) Brax-broeken,Josephine & Co.

En dan niet in de uitverkoop, want dan is al het mooie er allang uit.

Erg ben ik hé *schaam* *schaam*

Nu weet ik waar mijn halve maandsalaris blijft,hihi
quote:lapin schreef op 10 juli 2008 @ 23:04:

Bonjour mes amis,

Geraldine, je suis jaloux.

Kan je in Denemarken lekker shoppen trouwens? Dan moet ik misschien ook eens een reisje Copenhagen overwegen.

Hier is het maar een beetje behelpen (Zwitserland). Merkkleding heb je hier in overvloed, maar je betaalt ook meteen de hoofdprijs.

Ik koop eigenlijk van alles door elkaar, van Max Mara tot Esprit.

Vandaag heb ik een heel mooi zwart gebreid zomerjurkje en een bruin kort vestje gescoord van Esprit, nieuwe collectie. En ik ben er heel blij mee. Daar heb je in der daad leuke winkels,Kopenhagen,mijn gebortestad Kolding,Soenderborg...
Vandaag goed geslaagd in de uitverkoop:

nette schoenen in goud-silverkleur van Gucci

lichtbruine blouse van Burberry

shirtje met lange mouwen waarop in glittersletters van Liu-Jo

Ben tevreden.Prijsen zet ik hier niet neer.Staat altijd een beetje lullig en daar krijg ik schuldgevoelens van.
Afgelopen periode gescoord:

Een paar zilveren birkenstocks

2 jeans van G-star bij de Outlet in Spijkenisse

1 witte wikkeltop van Marccain (met 70% korting)

een grijs gemeleerd simpel t-shirt van Esprit (uitverkoop 5 euro)

1 paar stoffen ballerina's (goudkleurig met legergroen) voor 5 euro bij van Haren.

Moet mij weer inhouden want ben door verdrietige omstandigheden ernstig kooplustig de laatste tijd.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Triest dieptepunt; Drie Marlies Dekkers een Nolita twee Custo en ben net op tijd gestopt voor een Buddha to Buddha maar alsnog gezwicht voor een Fornarina. Ben serieus bang dat ik mijn lichaam zal moeten gaan verkopen
Merkkleding. Ach ja....

Het heeft te maken met de invloed van media en reclame. Mij raakt het niet. Ik hecht niet aan labeltjes en dergelijke. Ik draag wat ik lekker vind zitten, ongeacht van welk merk het nou is. Als het een huismerk is, ook prima!

Veel heeft te maken met imago en je daarmee willen identificeren. De enige met wie ik me wil identificeren, ben ik zelf. Ik weet wie ik ben en heb geen enkele behoefte om mijn identiteit "bevestigd" te krijgen op basis van een merk, Dat vind ik echt gigantische onzin. Je mag je best afvragen of dat soort "identificatie" niet samenhangt met een gebrek aan zelfkennis of zelfvertrouwen.

Het enige merk dat je echt hebt, is je eigen merk. Laat dat nou juist merkloos zijn..
Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het shoppen was in Brussel. Telt dat ook? Ik liep een schoenenwinkel binnen en vond daar achter elkaar de mooiste schoenen. Een paar zachtblauwe suede zomerschoenen met de perfecte hak (zucht), een paar knaloranje zomerschoenen van Van Dalen (die heb ik 10 jaar geleden ooit eens gehad, zo vreselijk mooi) en de perfecte slippers, mooi zwart leer met een heel klein hakje...........ik wil ze alledrie hebben maar ik zou niet weten waar ik moest gaan zoeken.

Vorige week heb ik 6 schoenenkastjes gekocht bij Ikea om mijn schoenen veilig in op te bergen. Er loopt hier een pup rond die schoenen eet .

Ik wil schoenen kopen, nu meteen. Maar alle winkels zijn dicht hier .
Lapin, ik was gisteren op schoenen jacht! vond niet zo heel veel eigenlijk, en wat ik wel leuk vond, werd meteen afgefakkeld door vriendlief. die vond alleen van die oerdegelijk en -saaie schoenen leuk. terwijl ik dat soort dingen al heb, en juist mijn kast wou aanvullen met wat gekke stappertjes! zucht. laatste keer geweest dus. of volgens vriend niet, want nu koop ik tenminste niets.

dit topic heb ik verder vluchtig doorgebladerd, niet alles gelezen. denk dat ik ook schuldig ben is ook echt wel een verklaring voor hoor ben de laatste anderhalf 3 keer in de states geweest (zo'n beetje om de 6 tot 9 maanden) en daar elke keer een designer outlet bezocht. Kost echt een scheet en drie knikkers daar!! en het woord zegt het al designer outlet. dus veel benetton, guess, tommy, ralph en donna er weggesleept. wil nu mijn lieve collega in de us vragen om nog wat op te sturen van merken die je hier in europa gewoonweg niet kunt kopen.

hier in nederland winkel ik vrijwel nooit. toevallig nu in de sale wel het een en ander gekocht, en nu we deze maand de leaseauto nog hebben, ook nog bezoekjes aan de nederlandse / belgische designer outlets gepland. dus ook hier in nederland goed de tommy voorraad aangevuld (zit me gewoon goed, zeker de overhemden, en dat is met groter dan gemiddelde voorgevel en normale taille wel eens anders). en als ik al in nederland shop, is dat vaak online. bij IRL shoppen sla ik de h&m en dergelijke graag over, omdat ik gewoon helemaal kriebelig wordt hoe die winkel is ingericht. zara zit hier niet, dus ken ik niet. bijenkorf vind ik heerlijk, rustig aan het oog, en tenminste overzichtelijk!!
quote:Joeysmiles schreef op 13 juli 2008 @ 03:07:

Merkkleding. Ach ja....

Het heeft te maken met de invloed van media en reclame. Mij raakt het niet. Ik hecht niet aan labeltjes en dergelijke. Ik draag wat ik lekker vind zitten, ongeacht van welk merk het nou is. Als het een huismerk is, ook prima!

Veel heeft te maken met imago en je daarmee willen identificeren. De enige met wie ik me wil identificeren, ben ik zelf. Ik weet wie ik ben en heb geen enkele behoefte om mijn identiteit "bevestigd" te krijgen op basis van een merk, Dat vind ik echt gigantische onzin. Je mag je best afvragen of dat soort "identificatie" niet samenhangt met een gebrek aan zelfkennis of zelfvertrouwen.

Het enige merk dat je echt hebt, is je eigen merk. Laat dat nou juist merkloos zijn.. Er is in dit kader natuurlijk een groot verschil tussen het dragen van een merk-shirt met het logo van de fabrikant en het dragen van een merk-shirt zonder logo. Niet voor niets zijn er fabrikanten die op al hun spullen een zo groot mogelijk logo zetten. Ik zal zelf nooit kleding dragen waarop een logo te zien is. Het gaat mij daadwerkelijk om kwaliteit en pasvorm. Een logo hoort daar niet bij.
DJMomo, ja zucht, de designer outlets in Amerika en de Bijenkorf . Ik kan er voorlopig alleen maar van dromen. Je hebt hier in Zwitserland wel een soort van Bijenkorf, de Globus. Lijkt qua concept heel erg veel op de Bijenkorf, dezelfde aankleding en merken ongeveer.

Amerika staat weer op de planning voor het einde van het jaar of volgend jaar vroeg in de lente. Eerst naar New York en dan door naar Texas (familiebezoek). In Houston (Texas) is het ook geweldig shoppen. En met de lage dollar is het helemaal geweldig.

Mij lukt het trouwens ook nooit om schoenen te kopen met mijn man in de buurt. Hij gaat voor schoenen met de meest onmogelijke hakken, het kan niet hoog genoeg zijn. .
hihihi, die van mij gaat juist voor de platte. ok, ik ben al lang van mezelf, maar gosh, een beetje vrouwelijk hakje?

ik probeer mijzelf uitgezonden te krijgen naar de VS. dan kan ik echt helemaal los hihihi. en anders hoop ik dit jaar nog bij een vriendin op bezoek te gaan. die ligt al ruim een jaar in scheiding, en heeft gezegd dat zodra ze eindelijk bevrijd is, ze een divorce party gaat geven. vriendlief vond het net goed dat ik dan daar ook heen ga
quote:Joeysmiles schreef op 13 juli 2008 @ 03:07:

Merkkleding. Ach ja....

Het enige merk dat je echt hebt, is je eigen merk. Laat dat nou juist merkloos zijn.. Ik heb zelfvertrouwen zat.Koop merkkleding omdat ik het mooi vind en vanwege de kwaliteit,niet vanwege de naam!!!
Bij mij hoef de merknaam er niet per se op te staan en als dat wel zo is dan is dat toeval en is het er op een mooie manier ingenaaid.Bij sommigen van mijn kledingstukken staat het erop en bij sommigen ook weer niet.It depends.Maar een feit is dat ik een kledinggek ben en ervan hou om veel verschillende stylen te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven