Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding.... Waarom?

21-12-2007 10:31 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.

Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!

Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.

Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)

Doe je het vooral voor de buitenwereld?

of... nou ja, vul zelf maar in!
Heb mijn nieuwe aankopen al gedragen en ben er erg blij mee...vooral die jas houdt erg warm en voel ik me nete en eskimo.

Trouwens is er in Roosendaal een outlet-store voor merkkleding,geen designers maar wel Nike,Ouma,Levis,Stefanel,Benetton,Sisley etc...Hebben daar wel mooie dingen en daar was ik in mei 2007 samen met mijn vriend.

Iemand die wwat weet over Roermond?Hoorde dat het een goed outlet-store is.
Gewoon: omdat ik het kan betalen!

Daarnaast omdat niet iedereen het heeft!

Daarbij: H&M e.d. wil ik niet dood in gevonden worden.

Kortom: waarom? Daarom!
[quote]emmenn schreef op 21 januari 2008 @ 17:57:

[...]

Dan ben ik bang dat je geen verstand hebt van schoeisel...

Wat overigens geen bal uitmaakt hoor! Maar de schoenenfreaks (de echte!), zien, ruiken, voelen (ook in hun portomonnee) wel degelijk verschil.[/quote]

Tubbetje heeft wel een punt: ik heb vroeger een paar handgemaakt Engelse schoenen gekocht, waren destijds 700 gulden of zo, en de kwaliteit is ehhhh niet in overeenstemming met de prijs. Leer moet heel vaak gepoetst worden, kan niet goed tegen regen, de leren zolen slijten als gekken (vervangen dor dunne zwartrubberen zolen inmiddels), plus waar het leer buigt zeg maar, of knikt zie je barstjes en een soort brekend/kreukend leer: ondanks voorzichtig gebruik en goed onderhoud.

Ooit een paar Timberlands gekocht: een decennium op gelopen, toen waren ze pas op. Nu heb ik nog een paar Sebago's, die ik ook al bijna 10 jaar heb: gebruik ze in en om het huis, slijtage bijna onmeetbaar, nubuck leer, deze beide merken schoenen gaan veel langer mee en waren/zijn veel duurzamer dan die Church's waar ik het eerder over had.

Dus niet altijd een duidelijk verband tussen prijs en kwaliteit/duurzaamheid. En over pijn in mijn voeten heb ik het dan nog niet eens gehad :(

(En het ergste is nog: ik meer dan 1 paar van die Engelse k*tschoenen destijds gekocht, hoeveel paar durf ik niet te zeggen
[quote]tubbetje schreef op 23 januari 2008 @ 15:17:

Hmm. Het verschil tussen nepleer en echt leer kan ik merken, en het verschil tussen heel dun flutleer van 80 euro versus een paar schoenen van 150 euro ook nog wel, maar daarboven?

Zo loop ik echt zalig op een paar leren laarzen van 125 euro (afgeprijsd) van het merk davos gomma, met hak, van binnen en buiten met leer gevoerd. Is er nog meer kwaliteitsverschil dan?

Een koe is toch een koe? Het leer komt toch van hetzelfde beest?[/quote]

Mmmmm, in auto-interieurs heb je grote verschillen qua leer: hard/zacht, dik/dun leer, leer zonder geur (houden ze in Azie van, daarom ogen/voelen Japanse auto's met leren bekleding vaak zo synthetisch aan), leer dat echt naar leer ruikt etc.

Heel duur leer in een auto is soepel en zacht, maar ook weer kwetsbaarder, en zal omdat het minder behandeld is met chemicalien soms ook sneller verkleuren door de zon.

Doordat "standaard leer" in een auto zoveel chemische behandelingen heeft ondergaan hoef je het ook eigenlijk niet te poetsen. De auto kan in Europa rustig in de zon staan, het verkleurt niet, maar je zweet er wel vaak op, vanwege de vernislagen en geurstoffen die ze er op spuiten.

Met schoenen net zo: boven een bepaald prijsniveau wordt het leer exclusiever, maar vaak wel onderhouds-intensiever, en kwetsbaarder. Dus meer gezeik en het kan niet goed tegen vocht, of veelvuldig dragen van schoenen.

Hele dure mannenpakken zijn ook vaak van extreem dunne en lichte wolsoorten gemaakt, maar kasjmir bijvoorbeeld staat niet bekend om de slijtvastheid. Duur, en als je het vaak draagt vallen de gaten er in waar je bij staat.

Leuk voor kleding fetisjisten, maar meestal niet geschikt voor dagelijks of intensief gebruik.

Meer een soort show-kleertjes.
quote:Chocoladesoesje schreef op 31 december 2007 @ 13:29:

Wat ik trouwesn niet mooi vind is opzichtige merkkleding!

Ik bedoel dan iemand die een bv. armani-trui aanheeft met heel groot Armani erop!!

Dat heeft dan zoiets van: Kijk mij dan!! Ik heb een Armani!! Ksst!!

Hahaha! mijn vriend heeft twee shirt van tommy hilfigger. idd met koeienletters op de achter kant. Eentje daarvan is zelfs knaloranje!!

Ik schaam mij dood!
quote:Vl43inder schreef op 03 januari 2008 @ 11:56:

[...]

En O'neil, Ocean Pacific, Dito Dito (vanwege Arnie in GTST), Chippie, Levi's, Puck en Hans.

Ik kocht zelf ook wel eens wat bij Mac en Maggie, kennen jullie dat nog?Mac en maggie!! .......zucht,ik heb gejankt toen deze winkel ophield met bestaan.
Het gaat mij niet zo zeer om het feit dat iemand iets draagt waarop de print van het merk in koeienletters opstaat maar meer om de houding die iemand heeft zoals b.v.met de neus in je lucht hihi...ik kon ooit zo iemand...maar ja.

Het belangrijkste is dat jij je lekker in je kleding voelt ongeacht of merk of niet.
Iemand nog iets leuks gekocht?
quote:Digitalis schreef op 23 januari 2008 @ 15:22:

Tubbetje, dat was kennelijk een fabrieksfoutje ofzo, want nu heb ik nergens last meer van. En met de andere dure paren al twee jaar niet (en ik doe er normaal niet zo lang mee, ofwel omdat ik ze niet meer bij mijn outfits vind passen, ofwel omdat ze helemaal versleten zijn). Met laarzen waarop ik echt verliefd ben, die tijdloos zijn en lang meegaan...sja, dan voel ik me altijd prachtig gekleed, en daar doe ik het voor.

Ik heb precies hetzelfde. Ok, ik heb maat 45 dus ik moet wel voor de dure handgemaakte schoenen gaan wil ik ook eens mooie vrouwelijke schoenen kunnen dragen die goed zitten, maar ik merk het verschil ook wel. Ik geef liever 200 euro meer uit aan schoenen waar ik goed op kan lopen, die kwalitatief uitstekend in elkaar zitten en ook nog eens 'uniek' zijn. I.p.v. schoenen waarvan ik blaren, likdoorns en weet ik veel wat allemal van krijg.

Qua kleding combineer ik. Ik loop net zo makkelijk in een broek van 20 euro als in 1 van 200 euro bij Armani. Als het maar goed zit en goed staat. Ik maak altijd combi's en mix wat af. Moet wel zeggen dat de pasvorm van een Armani me veel beter zit. Het model valt gewoon ontzettend goed en mijn hollandse heupen vallen dan totaal niet op.
Leuk Topic.....

Het ligt er helemaal aan wat voor merk of niet-merk.

Qwa shirtjes en accessiores zweer ik bij de Hennes! het zijn vaak tijdelijke mode-dingetjes die dus niet al te duur zijn en waarbij je, als je het na een maand niet meer leuk vind, niet meteen een groot schuldgevoel hebt.

Spijkerbroeken geef ik wel heel veel geld aan uit!!! Echt, ik zou nooit een spijkerbroek van de espirit/mexx/hennes etc aandoen!!! Een spijkerbroek moet echt perfect zitten maar dat heeft meer met mijn eigen smaak te maken dan met het merk.....

Geef er meestal wel rond de ¤150,- aan uit maar ja, als je dan weer een goedkoop shirtje/kettingen/armbanden van de Hennes erbij scoort ben je uiteindelijk nog niet zo duur uit...:-)
Ik koop ook merkkleding,sommige dingen gaan inderdaad langer mee,sommige ook niet. Ligt aan materiaal. Ik koop wel altijd in de uitverkoop. Minder dan 50% korting koop ik nooit. Er moet minstens 50% korting zijn. Ook kocht ik vaak outlet. Wat ik een gave zaak vind is DEPT. Die heeft leuke kleding en in de uitverkoop goed betaalbaar.
Jaahhhh izalinia, Dept! Daar slaag ik ook altijd voor shirtjes en jurkjes enzo!

Vind ik trouwens ook betaalbaar als ze niet in de uitverkoop zijn! De kleding die ik daarvandaan haal gaat hartstikke lang mee.

Verder zweer ik bij Indian Rose, Nolita, Fornarina en G-star.

Waar ik trouwens niet van hou zijn merken als: Lonsdale, Burberry (bleeggg truttig!), Espirit en Mexx.......(degelijk maar smaken verschillen)
Ik koop af en toe merkkleding (meestal in de opruiming!). Maar het gaat echt niet altijd langer mee. Mijn Le coqs waren in no time versleten. Ook mijn puma's kon ik snel weggooien. De gaten zaten in de zool! Terwijl mijn oude Bristolschoenen nog steeds prima zijn!

Broeken koop ik wel van een merk. Ik vind de pasvorm van een Replay, Indian Rose, Miss Sixty of Diesel echt veel mooier dan een goedkope spijkerbroek van de H&M. Dat zijn in mijn ogen toch net iets hippere modellen.
quote:Suy schreef op 28 februari 2008 @ 10:28:

Waar ik trouwens niet van hou zijn merken als: LonsdaleLonsdale vind ik ook echt vreselijk! Al kreeg ik geld toe, dan trok ik het nog niet aan.
Nee, bah ik ook niet inderdaad!

Burberry hetzelfde....soms zie je vrouwen lopen in een regenjas, schoenen, sjaal en met tas van Burberry. Doe eens normaal denk ik dan
Vandaag wezen shoppen bij de Esprit outlet in Duitsland. Ontzettend druk en massaal daar, maar de moeite waard. Je hebt er dingen voor 5 euro als je goed zoekt.

Er is daar ook pas een s. Oliver outlet, ook erg leuk.
quote:Suy schreef op 29 februari 2008 @ 09:29:

Nee, bah ik ook niet inderdaad!

Burberry hetzelfde....soms zie je vrouwen lopen in een regenjas, schoenen, sjaal en met tas van Burberry. Doe eens normaal denk ik dan

Opzich vind ik Burberry mooie spullen hebben.Heb er zelf ook een paar.Maar ik moet je wel gelijk geven.Teveel dingen van Burberry tegelijk te dragen vind ik dan gewoon een beetje hetzelfde vanwege die ruiten.

Ik vind trouwens de mode van Vero Moda en Only te gek.Vinden jullie dit ook onder merkkleding vallen?
Ik vind Only - Vero Moda ook erg leuk! Maar of dat onder merkkleding valt? Een beetje wel natuurlijk. Maar het valt wel onder de goedkopere merkkleding.
Als het maar mooi is...ik draag graag,zoals ik al zei,Vero Moda,Only,maar ook SPS en duurdere merken zoals Tommy Hilfiger,Armani,D&G etc...Beetje afwisselend dus.
Het is trouwens ook zo dat als ik naar The Stone ga waar ze Vero Moda,Only,Esprit en Mexx verkopen ik erg hippe kleding tegenkom zoals b.v.een t-shirt van Only(die lange die zo in zijn nu)waarop er in grote letters staat ''Last week a dj saved my life''.Dat is een oud nummer uit de jaren ''70 en daar hou ik van.Heb nu ook een rood t-shirt van Only waarop er staat"You rock my world''en er is een meisje in hotpants daarop afgebeeld.
ja, Vero Moda en Only vind ik ook super! betaalbaar en hip maar ook netjes. Ze hebben echt alles.

Leuk he die shirts met teksten die ze altijd hebben, heb er ook 1, een grijze met "Wishing on the stars" erop (1 van mijn favoriete nummers van Paul Weller)

Heb overigens dit weekend ook de H&M geplunderd, ook leuk.....
Ik krijg daar nostalgie-gevoelens bij...zo jaren '70 en '80...al heb ik de jaren '70 amper meegemaakt maar toch vind ik de muziek leuk en dan zeker de kleding van die tijd...flower-power b.v.en de stijl van de jaren '80.Maar ik sta verder ook open voor nieuwe dingen omdat ik natuurlijk ook met de tijd meega.Als ik me maar lekker voel in wat ik koop.Dat is het belangrijkste.
.
Het hangt natuurlijk ervan af wat je koopt.Ik koop zeker niet alles van Vero Moda en Only.Heb wel een spijkerbroek van Only die ik al 2,5 jaar heb en een korte rok van Vero Moda die ik al 10 jaar heb en nog steeds blij mee ben.Ik ga ook goed met mijn spullen om.Tot nu toe nog geen problemen gehad.Bij H&M moet je echter wat meer op gaan letten.Vandaag heb ik mijn pas gekochte t-shirt van Only met die rock-chick erop...staat leuk.
De basis dingen als ondershirtjes, sokken en lingerie koop ik lekker bij h&m ook bij Zara scoor ik regelmatig leuke kleding, laatst leuke jas gekocht super, voor 80 euro helemaal gelukkig.

Spijkerbroeken koop ik echter toch liever van Levi's die blijven mooier en zijn kleurecht, vooral de donkere blijven was na was mooi donker, met de Only broeken zie je de kleur per was achteruit gaan en die broeken van only en veromoda zijn toch ook al rond de 50 tot 65 euro!

Ik koop voornamelijk sieraden, riemen, schoenen en tassen van een merk, mijn voorkeur gaat altijd naar Guess, mooie dingen en blijven ook goed vooral de tassen daar doe je dus echt jaren mee! Een leuke betaalbare kleding set pimp je meteen op met een mooie tas of riem van een duurder merk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven