Sint Maarten mik mak

11-11-2012 11:58 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zou graag willen weten hoe jullie het doen met Sint Maarten! Waarop presenteren jullie het snoep? Gewoon op een bord of dienblad of iets dergelijks? Laten jullie de kids het snoep zelf uitkiezen of gooien jullie zelf wat in de tas? Wat zeggen jullie als ze klaar zijn met zingen?

Ik vraag het omdat ik dus nog nooit aan de deur heb gestaan (woon nog thuis bij mijn ouders) en ik er dit jaar aan moet geloven in een super kinderrijke buurt (vriend woont hier) en het klinkt stom, maar ik merk aan mezelf dat ik er een beetje zenuwachtig voor ben haha
quote:_flower_ schreef op 12 november 2012 @ 10:07:

Een kaarsje voor het raam was hier niet mogelijk geweest. Geen vensterbank daar.

Licht in de gang had ik ook moeilijk aan kunnen doen, want er zit nog geen lamp in. Had wel even het licht op de wc aangemaakt dat verlicht de gang ook een beetje.

Ik weet niet of het vanaf buiten duidelijk te zien was dat we thuis waren.Ik had buiten een tafeltje met lantaarntjes en kaarsjes. Het was heel mooi windstil weer dus dat ging prima!
Hier 20 kinderen.

Ik had zakken zoutjes en lollies.

Viel me op dat ze zo beleefd waren!

En dat ze zo lang zongen, echt het hele lied.

(pff)
quote:sandt schreef op 12 november 2012 @ 10:25:

[...]

Ik had buiten een tafeltje met lantaarntjes en kaarsjes. Het was heel mooi windstil weer dus dat ging prima!

Dat zag ik inderdaad in een paar straten hier vandaan ook op een paar plekken. Zag er leuk uit!

Voor mij is het allemaal nieuw en ik weet eigenlijk niet wat het precies inhoud allemaal. Hier in de straat zag ik verder ook niet echt dat mensen iets speciaals gedaan hadden.

Het gaat helaas ook wel wat lastig om hier een tafeltje buiten neer te zetten, de straat is nogal smal en de stoep ook.
quote:louba schreef op 11 november 2012 @ 18:09:

Door het fijne non-beleid overigens, hebben we hier zaterdag, zondag en maandag misschien wel kinderen aan de deur, vanwege dicht bij elkaar liggende gemeenten!

Die dierenplaatjes is ook een goeie trouwens! Ben ik die ook meteen kwijt! *legt plaatjes direct bij de voordeur*

Huh? Deze post viel me echt op. Sint Maarten is toch gewoon op 11 november? Gisteren dus? Elf november is de dag, dahat mijn lichtje, dahat mijn lichtje....

ELF november is de dag, dahat mijn lihichtje brahanden mag...

Welke gemeente ambtenaar heeft er onder een steen geleefd? (En nou niet meteen roepen: 'allemaal' ;)
en wat heeft de gemeente in de melk te brokkelen als het op sint maarten aankomt??
Ik vind het een leuke feestdag voor de kiddo's. Ze bellen hier gelukkig niet aan, want het zijn er nogal wat.

Ik had wel wat in huis maar als ik het aantal kinderen in de optocht een beetje goed heb ingeschat, dan waren het er 100 misschien zelfs meer.

Dus blij dat ze niet hebben aangebeld!
Hier was Sint Maarten ook op 10 November. Dat krijg je als je in een vrij christelijk dorp woont, dan willen de mensen op Zondag liever niet gestoord worden.

Hier in de buurt doet vrijwel iedereen mee, die mensen zetten 1 of meerdere kaarsjes neer en het is een kinderrijke buurt dus de stroom kinderen is eindeloos, hartstikke gezellig.
quote:limelight schreef op 12 november 2012 @ 00:30:

Eén groepje deed het zonder opzet heel grappig. Een kleintje die de tekst en het zangtempo niet kon volgen, zong steeds het laatste woord van de zin, waardoor het geheel juist heel leuk klonk.

Dat zou mijne kunnen zijn

We deden dit jaar voor het eerst mee, met twee grotere vriendinnetjes. En alhoewel mijn dochter van net twee wat aarzelend begon, had ze al snel de smaak te pakken, en na een paar deuren kende ze de liedjes ook wat beter (al hadden we wel wat geoefend). Maar het laatste woord hoorde je het best, want wat later dan de rest klaar

Thuis ging ze nog lang door met zingen. Alleen hadden bij ons "de meisjes hebben broekjes aan".Ach, waarom ook niet.
quote:ccbloom schreef op 12 november 2012 @ 12:39:

en wat heeft de gemeente in de melk te brokkelen als het op sint maarten aankomt??

Juist om te voorkomen dat er 3 dagen gelopen wordt. Hier is duidelijk afgesproken dat het 10 november is. Het heeft in de krant gestaan.

We hebben ook wel zondagen gehad dat er niets was afgesproken en dat er dan op zaterdag, zondag en maandag werd gelopen.
Hier nog geen kinderen langs geweest.

Heb het buitenlicht aan en ben benieuwd.

Volgens de buren waren er vorig jaar maar een stuk of 10 geweest.

Ik woon trouwens in een gemeente met heel veel vrijgemaakt gereformeerden, vandaar dat het op maandag is dit jaar.
En dit jaar waren het er 8!

Wel jammer dat ik nou alle mini's zelf moet opeten
Mooi he! Helaas bijna niemand geweest hier.

-Hoe vals ze ook zingen, je zegt dat je het mooi vind.

-Als je keuze hebt laat je ze kiezen (Uniform is makkelijker)

-Op een bord of dienblad is wel zo leuk, maar het hoeft niet.

-Als je een mooie lampion ziet geef je een compliment.

Vraag nooit of iemand te oud is; Heb zelf bij mensen aangebeld en heb dit gezongen http://www.youtube.com/watch?v=Q9hLcRU5wE4. Ik schrijf dit vanuit de bajes omdat de babyboomers het wel waardeerden, maar in het bejaardentehuis belden ze de politie. Misschien had ik de bewuste dame niet vast moeten pakken tijdens het refrein.
quote:dedeurkruk schreef op 12 november 2012 @ 21:46:

Mooi he! Helaas bijna niemand geweest hier.

-Hoe vals ze ook zingen, je zegt dat je het mooi vind.

-Als je keuze hebt laat je ze kiezen (Uniform is makkelijker)

-Op een bord of dienblad is wel zo leuk, maar het hoeft niet.

-Als je een mooie lampion ziet geef je een compliment.

Vraag nooit of iemand te oud is; Heb zelf bij mensen aangebeld en heb dit gezongen http://www.youtube.com/watch?v=Q9hLcRU5wE4. Ik schrijf dit vanuit de bajes omdat de babyboomers het wel waardeerden, maar in het bejaardentehuis belden ze de politie. Misschien had ik de bewuste dame niet vast moeten pakken tijdens het refrein. Huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven