Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Zeelinde gefeliciteerd met jullie dochter!!! Fijn dat alles zo goed is gegaan! 10-11-12, een mooie datum!

En yeah, jij hebt die bevalling al lekker achter de rug. Nou mommy, krijgsman en ik nog!

@ paddle. Die kransen vind ik wel leuk, wij hebben er 1 van vrienden gekregen die op de voordeur van het flatgebouw komt nadat zoon geboren is. Het is hier ook een methode om aan de buurt te laten weten dat er een kindje geboren is. De Italiaanse variant van een ooievaar in de tuin zeg maar.

Tja zo'n geboortelijst. Als iedereen het doet is het natuurlijk niet echt brutaal, maar standaard. Alleen wij hebben allebei zoiets van "we kopen dat liever zelf, voor de geboorte" (heb je het ook maat vast in huis denk ik dan). Plus op deze manier kan het kraambezoek zelf weten hoeveel geld ze uit willen geven voor een cadeautje. Een kleinigheidje is toch ook prima, er zijn nou eenmaal mensen die het niet zo breed hebben. Dus dan zou ik mij toch bezwaard voelen met zo'n lijst waarop vaak hele nuttige, maar ook dure dingen staan. Hier is zo'n lijst trouwens ook standaard bij bruiloften....

Gelukkig geen last van het water. Het heeft zaterdag wel de hele dag geregend, en gisteren ook grotendeels, maar echt van die langdurige druilregen.
Zeelinde super gefeliciteerd met jullie dochtertje!

Heb je al kraambezoek gehad?
Zeelinde gefeliciteerd met jullie dochtertje!!! Fijn dat alles goed is gegaan. Net wat Italia al zegt, een hele leuke datum zeg

Ik post snel wat meer hoor dames..

Even erg druk allemaal.

Maar even in het kort en snel; ik denk dat ik een cyclus over heb geslagen. Ik heb afgelopen weekend nog maar even getest, maar ze blijven negatief. Dokter wilt nog geen bloedtest afnemen. Dus we wachten nog eventjes af. Als het dus zo is dat ik een cyclus heb overgeslagen, dan had ik afgelopen weekend/week mijn vruchtbare dagen gehad. Die zijn in elk geval dan goed besteed hihi Dus ik hoop wat dat betreft niet dat ik nog ongesteld ga worden (maar andere kant wel dankzij afgelopen maand)
@zeelinde: GEFELICITEERD...!!!!!!!
@zeelinde: van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wanneer je tijd hebt ben ik heel benieuwd naar je bevallingsverhaal. En wat een mooie datum heeft ze gekozen 10-11-12. Veel geluk met zijn Drieën.

@lovelylady: wat een gedoe met je cyclus, balen zeg! Ik hoop dat je snel ongesteld word, of een positieve test hebt. Hoe gaat er verder met je?

@mrskrijgsman: jij schiet ook al op! Hoe gaat het met werken? En met de voorbereidingen?

@italia: leuk die geboortekrans! Is dat in Italië voor iedereen de aankondiging? Of sturen ze daar ook geboortekaartjes? En 34 weken alweer, wat gaat de tijd toch hard!

@mommy: hoeveel daagjes werken nog? Bijna genieten van je welverdiende verlof! Heb je nog wat leuke dingen gepland?

@boekenlegger: hoe gaat het met de studie? Hoe lang moest jij nou nog? En wat studeer je eigenlijk?

@twinklin: jij bent inmiddels ook lekker druk met je studie? Leid het de rammels al wat af? Of leiden ze jou juist af?

@neweve: wanneer had je ook alweer tentamens?

@paddle: hoe is het met jou? Nog nieuws op huizenfront?

@hier: nog steeds druk druk druk. Ik ben bezig met mijn eindopdracht, ondertussen leren voor een toets en ook een moeilijke presentatie voor bereiden. Als die toets en presentatie geweest zijn aan het eind van het jaar ben ik zo blij, even op adem komen!

Afgelopen weekend tussen neus en lippen door gezegd dat ik steeds in mijn hoofd had om in januari te beginnen. Toen zei hij: en pasgeleden wist je het nog niet. Dus ik zeg: dat is zo, en ik weet het nog steeds niet. Maar ik denk dat als jij zegt " we gaan ervoor " dat ik geen nee kan zeggen :-). Ik heb hem ook uitgelegd dat ik eerst 4 weken foliumzuur moet slikken voor we kunnen beginnen. Ik zou zo graag weten wat er in z'n hoofd om gaat! We hebben het samen ook weleens over "als je met z'n tweeën blijft ": dat klinkt ook niet verkeerd. (Genoeg geld, we zouden vaker op vakantie kunnen enz) ik vind het wel grappig dat ik vroeger niet kon begrijpen dat mensen geen kinderen zouden willen. Daar leef je toch voor?? Wie wil nou niet zon schattig babietje/peutertje etc. En nu begrijp ik het heel goed wanneer mensen die keuze maken. Het is nogal een verandering.

Maa ik denk voor mezelf dat ik nu zo twijfel omdat ik het zo druk heb. Ik zou nu echt niet een kind erbij willen hebben. Ik ben blij wanner ik eens in de bank kan ploffen na al m'n werk, schoolwerk en huishoudelijk gebeuren.

Het is weer een heel verhaal geworden, maar ach dan hebben jullie wat te lezen
@zeelinde gefeliciteerd! Veel plezier met je dochter (en geniet van de rest van je verlof)

@jomi, ik had vorige 2 weken tentamens. Ze zijn best goed gegaan maar nu alweer aan de volle bak voor een nieuwe periode.

Zorg je ook nog voor een rustmomentje waarin je kan genieten? Hier plof ik 's avonds met vriend op de bank met een kop thee en een tv-serie of film. Heerlijk!

@loveley, wat vervelend, maar mogelijk ben je deze ronde wel zwanger!

@italia, er zitten op die plaatjes maar weinig leuke kransen tussen. de meeste vind ik te. Ook hoef ik geen ooievaar in de tuin/op het raam (dat zie ik hier in de omgeving wel vaak). We zullen zien...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Wat is het rustig hier? Heeft iedereen het hier zo druk?

@neweve: fijna dat je tentamens goed zijn gegaan, ik duim voor een mooi cijfer!

Vanavond ga ik samen met jomiman naar de voorstelling 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' naar het boek van Kluun. volgens mij is mommy daar vorig jaar geweest. Ik heb er in elk geval zin in!
Hey meiden,

Even een korte update van mij.

@zeelinde: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Wat heerlijk dat ze er nu is! Geniet er maar lekker van samen met zeeman! En inderdaad, wat een geweldige geboortedatum!

@jomi: inderdaad erg druk en daarom weinig op het forum te vinden. Heb er simpelweg geen tijd en puf voor....

Wat leuk dat je naar de voorstelling van help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt gaat! Heel veel plezier! Ik ben er inderdaad in januari geweest en vond hem super!

@de rest:

@hier: alweer ruim 34 weken zwanger...wat vliegt de tijd! Ben heel druk op het werk met alle dingen afronden voor mijn verlof. Ervaar het als erg hectisch allemaal...Heb nu weekend en vanochtend al flink aan de poets geweest, maar nu een wat harde buik dus weer even een tandje terug. Ga zometeen lekker even zwemmen.

Ik moet nog 4 dagen werken (komende maandag tm donderdag) en dan begint eindelijk mijn verlof! Heerlijk! Ik heb al wat thee afspraakjes staan, lunchen met een vriendin en verder lekker boeken lezen, uitslapen en laatste dingen klaarmaken voor de baby er is.

Helaas is het kamertje nog steeds niet in orde, ik ben zo pissed op de winkel waar wij het hebben gekocht. Er ontbraken onderdelen van de commode. Dit zouden ze afgelopen woensdag in orde komen maken, maar hadden ze gewoon weer niet alles bij! #$%^&*@ Nu komen ze dinsdag weer....ik ben dan aan het werk, dus mijn moeder komt bij ons zitten. Ik weet nog niet wat ik doe als het dan nog niet in orde is....

Maar verder alles prima hier! Maandag een groei/liggingsecho, dus ben erg benieuwd!

Fijn weekend allemaal!
Bedankt voor alle felicitaties! Het gaat gelukkig allemaal goed met de kleine meid! We genieten enorm van haar. De borstvoeding is goed op gang en ze drinkt en groeit goed.

Hoe is het met iedereen hier? Het is inderdaad rustig hier. Hoeveel actieve 'rammelaars' zijn er nog?

Italia en Mommy, voor jullie schiet het nu ook op hè? Gaat alles goed met jullie?

En hoe is t met Krijgsman?
@zeelinde. Ja het schiet op hier. Eindelijk! Kan niet wachten. Fijn dat alles zo goed gaat bij jullie en dat de borstvoeding snel op gang is gekomen! Veel plezier deze kraamtijd! Je klinkt erg gelukkig in ieder geval. Hoe is zeeman eronder?

@ mommy. Nog even doorbijten. 4 dagen nog, je kan het. Wel respect voor je hoor, vind het nu zelf echt zwaarder worden en dan is het wel fijn dat je thuis bent. Heb er soms echt van die off dagen tussen zitten. Balen van de kinderkamer. Zou je ze niet nog eens extra kunnen bellen om er druk achter te zetten? En hebben jullie alles al betaald? Zo niet, zou ik sowieso een klachtenbrief schrijven en niet het volledige bedrag gaan betalen.

@jorni. Veel plezier vanavond bij de voorstelling!!!

@ allen

@ hier. Het wordt dus was zwaarder. Maar ja, ruim 34 weken, dus is ook niet zo gek. Verder maak ik niet zo veel mee overdag. Het huishouden, de was en af en toe de hort op. De weekenden zitten eigenlijk nog steeds vol met winkelen. We moeten nog zo'n kledingstandaard, wat lampjes en de kat heeft ook een nieuwe krabpaal nodig. Verder gaan we dr zaterdag avonden vaak uit. Wat drinken in een barretje of uit eten. Komt straks weinig meer van natuurlijk.
@zeelinde: met mij alles goed! Het is nu echt aftellen...

Wat fijn dat het goed gaat met de borstvoeding en dat ze goed groeit! Lekker genieten samen!

@italia: ik merk nu ook wel dat het zwaarder wordt. Ben eerder vermoeid en heb meer rust nodig. Die heb ik dan ook lekker gepakt dit weekend! Maar verder heb ik weinig keus qua werk, omdat ik zelf wil doorwerken tot 36 weken (35,5 eigenlijk).

En ik kan ook nog goed vooruit, dus moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind dat ik al die tijd gewoon heb kunnen werken. Lang thuis zitten is niks voor mij, maar als het had gemoeten dan was het een ander verhaal geweest natuurlijk.

Van mij mag de kleine dus ook echt nog wel een paar weken blijven zitten, want hoop wel wat me-time te kunnen hebben aan begin van verlof! Al heb ik er wel zin in hoor dat de baby er is

Wat betreft de winkel: dat heeft echt geen nut om erachter aan te bellen. Ik heb zelden zo'n klant onvriendelijke winkel meegemaakt. Ze zeggen gewoon: dinsdag komen we zo en zo laat en daar is niets meer aan te veranderen....lekker dan...

Telefonisch zijn ze niet te bereiken, je wordt constant in de wacht gezet. Met hoop is nu echt gevestigd op dinsdag, hopelijk is dan alles in orde. En we hebben bij levering alles meteen betaald, dat doen we dus ook nooit meer....
Hoi dames,

Het is hier steeds zo rustig, maar we zijn ook met steeds minder.

@zeelinde: qua actieve rammelaars hebben we natuurlijk 3 zwangeren, en dan nog 6 wachters zoals ik. De reeds bevallen mensen zien we eigenlijk niet meer verschijnen, die zijn waarschijnlijk te druk :-)

@mommy: nou ja zeg! wat een 'service'! Het is toch verschrikkelijk, en daar betaal je zoveel geld voor! Is het een grote winkel? Ik ben wel benieuwd welke winkel het is, dan weet ik alvast dat ik daar nooit iets moet kopen. (ik weet alleen niet of je dat hier neer mag zetten?)

@italia: je komt je dagen nog goed door lees ik. En je hebt groot gelijk dat je nu nog even de hort op gaat! Het komt al dichter en dichter bij voor jou en mommy!

Hoe doen jullie dat met kerst? Plannen maken is lastig op deze manier lijkt mij..

@mrskrijgsman: hoe gaat het bij jou? druk met werk?

De voorstelling: inderdaad mommy, hij was erg leuk! Gelukkig vond jomiman dat ook. Het is natuurlijk ook vanuit het oogpunt van de man gezien, hij vond het wel leuk dat vrouwen een beetje voor paal werden gezet. Ook bleek Bastiaan Ragas een tweede boek te hebben geschreven, en we kregen allemaal gratis dat nieuwe boek! Erg leuk! Nu nog tijd vinden om het te lezen :-) zijn eerste boek 'maar je krijgt er zoveel voor terug' had ik al in de boekenkast staan.

Volgende week begin ik met mijn laatste stage die zal duren tot het eind van de opleiding. Ik kijk er naar uit en zie er ook wel wat tegenop, al die verantwoording! Maar al die 'bijzondere momenten waar ik dan bij mag zijn, zo speciaal!

Als ik zo kijk naar de tabel dan wordt het tijd dat er weer een paar 'wachters' langs gaan komen hier, het wordt zo rustig.. of vinden jullie van niet?

En misschien kan de tabel ook wel aangepast worden.. haazz en tulpje hebben beide 2x geschreven volgens mij, en blancheflor zie ik ook nooit meer voorbij komen..

Hoe gaat het bij iedereen met de voorbereidingen voor sinterklaas? Doen jullie daar nog wat aan?

Ik heb de kadootjes voor mezelf en mijn moeder al binnen, alleen nog even wat laatste dingen halen voor jomiman en dan mag ik gaan inpakken!

Vanmiddag allemaal kleine kadootjes gekocht voor met de familie, dan doen we altijd een spel. Het gaat meer om de gezelligheid en het samenzijn als om de pakjes.

Groetjes!
@ mommy. Yes, dit is je laatste werkdag en dan kun je ook genieten van het verlof!!! Heerlijk toch! Nog even en dan vragen wij ons ook af wanneer het nou gaat beginnen

@ jorni. Het is hier inderdaad rustig. Volgens mij komt dat ook wel omdat de echte rammelaars best druk zijn met de studie, een aantal druk met pasgeboren baby's en wat betreft mijzelf heb ik eigenlijk weinig nieuws. Als er weer wat dames op de wachtbankjes zitten, dan wordt het vast weer drukker.... Leuk dat de voorstelling zo geslaagd was. Veel mannen vinden het idd ook erg leuk, omdat het vanuit de man bekeken is.

Sinterklaas doen wij niet aan. Vanaf volgend jaar natuurlijk wel,want zoon krijgt dat natuurlijk wel vanuit mijn cultuur mee. December wordt een verwen maand voor hem. Sint, verjaardag, kerst.

Kerst hebben we geen plannen voor, omdat we dus niet weten of zoon dan al geboren is, we misschien nog wel in het ziekenhuis liggen of ik nog met een dikke buik rond loop. We zien wel. Als zoon net geboren is, wil ik in mij eigen huis zijn. Zeker ook omdat mijn schoonouders veel bezoek krijgen, ook vanuit Sicilië en dan is dat veel te druk voor zo'n klein kindje.

@krijgsman. Hoe is het?

@ lovely. Al ongesteld geworden?

@ de rest. Hoe is het met jullie? En met de moeders en baby 's?

@hier. Gisteren naar de gyn geweest, alles was goed. Zoon is ingedaald, dus dat is ook fijn. Hij heeft mij een hele lijst onderzoeken voorgeschreven. Alle bloedonderzoeken van het begin moet ik weer doen, kweek, ecg en vanaf 21 december om de paar dagen naar het ziekenhuis voor controle hartslag van de baby en vruchtwater. Hopelijk ben ik dan al bevallen Vanochtend naar de huisarts om de verwijsbrieven op te halen en dan kan ik alle onderzoeken in gaan plannen.

Nu maar eens eruit en ontbijten... De kat zit ook alweer eventjes achter de deur te miauwen...
Goeiemorgen allemaal ..!!

Hier gaat alles prima.

Heb vanavond de herkansing voor de 3d echo.

Ben eigenlijk meer benieuwd naar de groeicurve.

Hou me netjes aan mijn dieet, dus ben echt benieuwd of het helpt.

Morgen mag ik weer 3 keer gaan prikken voor de glucosedagcurve en dan dinsdag naar de gyn.

Ik begin last van bandenpijn te krijgen geloof ik, soms met omdraaien voel ik de spieren boven in mijn buik.

De kleine is afwisselend erg stil of heel zijn huis aan het verbouwen

Hoe is het met jullie..??

@mommy: happy last workday..!!!!
@jomi: inderdaad rustig hier. Denk dat het wel klopt wat Italia zegt waarom het zo rustig is.

de winkel waar wij de babykamer hebben gekocht heet babyd...

Misschien dat je het dan weet, zonder dat ik de hele naam op schrijf?

Fijn dat de voorstelling zo geslaagd was voor jullie. Voor mannen is het inderdaad ook goed te doen, haha!

Succes alvast met je laatste stage!

@Sinterklaas en kerst: sinterklaas doen we eigenlijk vooral bij mommyman thuis. Broer is verstandelijk gehandicapt en vindt dat helemaal geweldig. Meestal doen we dus wel een soort pakjesavond. Met Kerst plannen we niets, omdat we net zoals Italia zegt natuurlijk helemaal niet weten hoe het gaat lopen. Mijn moeder heeft beloofd dat als ik met kerst in het kraambed lig, dat ze dan kerstdiner komt brengen op bed

@italia: fijn dat alles goed was bij de gyn en dat zoon is ingedaald! Jeetje je krijgt nog flink wat onderzoeken tot aan de bevalling. Succes met plannen!

Vandaag inderdaad laatste werkdag, zo gek eigenlijk...Ik hoorde gisteren iemand die met 36+6 is bevallen, dus we moeten overal rekening mee houden....!

@mrskrijgsman: dank je wel! Veel plezier en succes met de echo vanavond. Hoop dat de groeicurve goed nieuws laat zien!

Succes met prikken morgen.

Bandenpijn, dat kan best vervelend zijn af en toe. Vooral niet teveel snelle of onverwachtse bewegingen maken want dan voel je het wel....

@hier: vandaag de aller aller aller laatste dingetjes op het werk en dan lekker verlof! Ik voel me nog steeds helemaal prima, dus dat is fijn. Wel 2 nachten iets minder goed geslapen helaas.

En....de babykamer is compleet! Ze zijn dinsdag geweest en nu is alles in orde. Nu kan ik eindelijk gaan tutten in het kamertje! Ben er zo blij mee! Heb erg veel zin in mijn verlof en het aanrommelen. En ik word inmiddels ook super nieuwsgierig naar de baby: jongen of meisje???? En wanneer komt hij/zij???? Spannend!
@mommy: YEAH..!!! voor het feit dat je babykamer compleet is.Die van ons staat ook (al een tijdje ) maar moeten nog wat ophangen en we willen nog wat aan het ledikantje doen.

Alleen schiet het niet op naar mijn zin. Dus kan me voorstellen als je kamertje niet compleet is en je al met verlof gaat dat je dan wil dat alles gewoon klaar is.
@jomi

Het is hier inderdaad rustig. Ik ben erg druk met studie. Vorige tentamen net gehaald en morgen weer tentamen. En over twee weken weer tentamen. Het tempo zit er flink in bij deze opleiding.

@hier

Studie is heel zwaar. Ik weet niet of ik het ga halen allemaal. Dit weekend komt nichtje logeren. Ik ben benieuwt hoe het zal gaan. Ons huis is niet echt ingericht op kinderen, maar ze is al een kleuter dus niet echt meer heel klein dus zal best lukken. Toch voor mij wel beetje een mijlpaal. Partner is er een stuk meer nuchter. Toevallig heeft hij deze week zijn neefje veel gezien omdat hij daar in de buurt werkt en elke dag daar even langs rijdt. Hij plaagt mij wel dat hij neefje wel heeft gezien en ik niet. Dat vind ik stiekem best schattig.
Hoi allemaal,

het is hier inderdaad rustig geweest de laatste tijd. Toch grappig om te zien dat er wel direct zoveel reacties komen, dus ik denk dat de meeste toch wel zeer redelijkmatig even een kijkje nemen (net als ik zelf).

Van mij uit is er weinig nieuws op het rammelvlak; de rammels gaan gewoon door. Ben wel aan mijn laatste pilstrip begonnen!

Ook ik ben druk met mijn studie, heb volgende week de eerste toets....

Boekenlegger; heel veel succes met je opleiding! Vervelend dat het ZO zwaar is en dat je nog niet weet of je het gaat redden.

Mommy: Heerlijk, geniet van je verlof!!! En wat fijn dat de kamer dan toch nog compleet is!

Krijgsman: wat leuk, weer een echo! Hopen dat die er goed voorligt

Italia: fijn dat alles goed was bij de gyn. Toch wel lastig dat je het hele rijtje onderzoeken weer af moet.. maarja het is voor een goed doel! Voor mommy en jou echt de laatste loodjes...

Jomi: ik vier 1x sinterklaas met familie waar mijn neefje en nichtje nog volop genieten van de sint die langskomt! Daarnaast vier ik het nog 2x met zo'n dobbelspel met kleine cadeaus.. Moet nog flink in gaan slaan, maar heb gelukkig nog even..
@mrskrijgsman: ja, dat was behoorlijk frustrerend met het kamertje...wij gaan dit weekend nog een schildering op de muur maken en misschien verder nog wat accessoires halen.

Ook gaan we vanavond nog naar een babywinkel. Ik heb daar laatst een gave schommelstoel gezien, die ook nog eens super fijn zit. Ideaal om in te voeden.

Hoe was de echo?? En wat liet de groeicurve zien?

@boekenlegger: lastig dat je studie zo zwaar is. Hoop voor je dat je het allemaal gaat halen! Veel plezier met je nichtje dit weekend!

@twinklinstar: Laatste pilstrip, wow! Spannend hoor!

Succes met je toets komende week!

@hier: vandaag eerste dag vrij Het voelt nog niet als verlof, omdat ik altijd op vrijdag vrij ben. Denk dat het even tijd nodig heeft voordat ik besef dat ik de komende maanden niet hoef te gaan werken.

Ga wat rommelen in huis, klossen voor onder het bed halen en mezelf aanmelden bij het ziekenhuis. Hadden ze me laatst aangeraden op een voorlichtingsavond, anders staan we straks terwijl ik weeen heb bij een balie om mezelf in te schrijven en dat is niet zo handig...

En dus ook nog even naar een babywinkel voor een schommelstoel! Zin in!

En...de eerste baby's zijn geboren in het decembertopic waar Italia en ik meeschrijven. Het is een tweeling! Nu komt het wel echt dichtbij voor ons Italia!

Fijn weekend alvast allemaal!
Ik keek net even in de tabel, en tot nu toe gaat het erg gelijk op met de jongens en meisjes die geboren worden. Aangezien Italia een zoon gaat krijgen, zou jij voor het evenwicht een meisje 'moeten' krijgen mommy!

MrsKrijgsman krijgt toch een jongen? Dan krijgt de volgende zwangere een meid Heel flauw, maar ik zag het zo ineens.

@mommy: wat fijn dat ein-de-lijk jullie kamertje compleet is! Dat is nog een hele bevalling geweest! en ik ken die winkel inderdaad... ik heb ooit babykamers gezocht, en volgens mij stonden mijn 2 favorieten op de site van die winkel..mmm

Wat fijn dat je nu verlof hebt! Hopelijk heeft je baby geen haast zodat je nog even kan genieten van wat vrije tijd.

En een schommelstoel! Wat leuk! Leek mij ook altijd zo fijn :-)

@italia: je krijgt het nog druk zo aan het eind van je zwangerschap met al die onderzoeken! Ik vind het wel grappig dat elk land zo zn eigen gebruiken heeft omtrend zwangerschap en bevalling. Moet jij gewoon het ziekenhuis bellen als de weeen zijn begonnen?

@boekenlegger: Wat vervelend dat je studie zo zwaar is! Waarom denk je dat je het niet gaat halen? moet je zoveel tegelijk doen? Veel plezier met je nichtje dit weekend!

@twinklinstar: de laatste strip alweer! wat gaat de tijd toch snel! wanneer krijg je je onttrekkingsbloeding? Dus jullie gaan gelijk beginnen in 2013? Spannend! En succes met je eerste toets!

@mrskrijgsman: hoe was je echo? en de groei? Blijft de kleine de curve volgen? Hoe gaat het met je dieet?
.
Paddle, haha moest echt even lachen om je berichtje. Kan me helemaal inleven in je verhaal! ik moet me altijd onwijs inhouden om dingen te kopen als ik ze zie, want het is allemaal te schattig!!! en.. Een meisje dus... Gappig dat je daar dan altijd over droomt... Misschien een voorteken.

Jomi, ik slik 10 december de laatste pil. 15 december onttrekkingsbloeding en dan zou ik bij een normale cyclus eisprong hebben rond 28 december. Lekker tussen de feestdagen in, dus die zullen goed benut worden... We beginnen dus stiekem nog in 2012 11 janauri zou ik dan ongesteld moeten worden als ik direct een normale cyclys heb van 28 dagen, wat vast niet zo is

Mommy: inderdaad handig om alvast ingeschreven te zijn! gelukkig zullen ze jou heus helpen als je nog niet ingeschreven ben, maar dan moet je een tijd je partner missen als hij dat regelt en dat is ook niet fijn.. Geniet van je verlof en van alle laatste dingetjes regelen!!

Bedankt voor de gelukwensen voor mijn toets. Moet aardig wat leren en het is best moeilijke stof... Heb afgelopen nachten (had nachtdienst) aardig zitten blokken en het eerste deel zit erin gestampt... Nu de rest nog....
@ mommy. Oh van die winkel heb ik ook gehoord. Dat is best een bekende in nl dacht ik. Slecht hoor. Gelukkig is alles nu wel rond en kan je in je verlof mooi alles op orde brengen. Hier van de week net het plastic van de matras afgehaald (ook van het wiegje) zodat alles kan luchten. Het komt zeker dichtbij nu frutje bevallen is. Grappig, zij schreef mee met de eerste lading rammelaars Over 1 maand hebben wij onze uitgerekende datum al

@ paddle. Haha, hormonen monster jij!!! Stiekem baby kleding kopen he?! Zou het een teken zijn???? Leuk dat je broertjes zo graag oom willen worden. Qua verblijfsduur in het ziekenhuis is dat 2-3 dagen bij een natuurlijke bevalling en 3-4 dagen bij een keizersnee. Complicaties buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Maar daarna hebben wij dus geen kraamzorg. Aan de ene kant zit ik helemaal niet op een paar dagen ziekenhuis te wachten, je kan niet echt jezelf zijn dan natuurlijk. Plus een gedeelde wc als je ontzettend vloeit is ook smerig vind ik. Maar aan de andere kant, kunnen al wel veel mensen in het ziekenhuis op bezoek komen en heb je ze straks niet allemaal thuis.

@ jorni. Ieder land heeft weer andere gebruiken ja. Op het moment dat mijn weeen beginnen moet ik mij melden op de ehbo van het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Zwangeren hebben daar voorrang en na afgifte van ponskaartje word ik door een verpleger naar de verlosafdeling gebracht. Daar hangen ze mij aan de monitor om de weeen te registreren. Infuusnaald wordt aangelegd, opname regelt het ziekenhuis allemaal, dus ook bed ed. En bij voldoende ontsluiting ga ik naar de verloskamer, waar ik 1 persoon mee mag nemen. Italiaman dus. Is jorniman al wat meer over de streep door het zien van de voorstelling?

@twinklin. Succes met de toets en studeren! Leuk dat je sint gaat vieren als je neefje en nichtje nog geloven. Dat maakt zo'n feest voor volwassenen dan extra leuk vind ik. En jullie gaan al bijna beginnen

@krijgsman. Hoe staat het er nu voor qua groei en suiker? Hopelijk kan je het met een dieet onder controle houden de gehele zwangerschap!!! En voor je het week zit jij ook bijna aan de 40 weken.

@ boekenlegger. Balen dat de studie zo ontzettend zwaar is Dit weekend heb je wel een beetje afleiding, dat is fijn!!! Veel plezier komend weekend!

@ hier. Vandaag ecg laten maken in een polikliniek in onze woonplaats. Moet de uitslag daarvan meenemen naar de anesthesist op 12 december. Belden ze mij op vanochtend of ik niet eerder kon komen. Prima, dus ik daar lopend naar toe (ongeveer 1 km). Het was mooi weer... Kom ik aan, hangen ze mij gelijk aan dat apparaat. Terwijl ik nog zei dat ik buiten adem was ed. Hartslag natuurlijk veel te hoog. Debiele mensen, die ecg moet in rust worden uitgevoerd. Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor wel of geen mogelijkheid tot ruggenprik. Volgende week maar ergens bloedprikken en volgende week donderdag de kweek. Doe al die onderzoeken maar zsm, ben ik er weer vanaf
@paddle: de voorstelling heet "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" . Het is een voorstelling naar het gelijknamige boekje van Kluun. Kluun is in nederland bekend van de boeken "Komt een vrouw bij de dokter" en "de weduwnaar". Het gaat over de zwangerschap gezien door de ogen van de man. Dus dat vrouwen beginnen met: vind je het niet eens tijd voor...? en dat je dan moet seksen op de klok, dat als ze dan zwanger is ze last heeft van hormonen enz enz. Erg grappig!

Wat leuk dat je een babyshirtje hebt gekocht! hoe ziet het eruit? Is het uniseks of echt voor een meisje/jongetje?

En die dromen: ik vind het altijd wel leuk om te dromen dat ik zwanger/bevallen ben. Heb al heel wat kinderen op de wereld gezet, zowel jongens als meisjes :-)

Wij hebben nog geen concrete datum nee. Ik heb laatst wel laten vallen dat toen ik sinds ik ben begonnen met mijn opleiding ik altijd voor mezelf had bedacht om te starten in januari. En dat als ik we iets willen ik wel eerst een maand foliumzuur moet slikken. Dus daar hebben we over gepraat, maar ik kreeg geen datum of iets te horen..
@Jomi: Klinkt wel grappig die voorstelling, maar ik denk alsnog niet dat ik vriend zou meekrijgen .

Het shirtje is grijs met figuurtjes erop, beetje jongensachtig maar kan ook voor een stoere meid (ik vind al dat roze helemaal niets eerlijk gezegd).

Heb het aan vriend aten zien gisteren en hij deed er niet moeilijk over gelukkig . Hij vond het ook mooi.

Januari (of rond die datum) is al super dichtbij! Waw! Spannend hoor.

@Italia: Opzich is dat niet zo lang verblijf in het ziekenhuis, als je ondertussen alles nog moet leren kwa verzorgingen en (borst)voeding enzo. Kan je vriend even thuis zijn als jij naar huis komt met de baby? Of moet hij alweer werken dan?

Hier is een gewone bevalling vaak 4-5 dagen en een keizersnede 6-7 dagen. Je hebt gelukkig wel meestal éénpersoonskamers. Ik zou er ook wat tegenop zien om met je kersverse baby die je nog niet goed kent een kamer te moeten delen.

En de vader krijgt tien dagen vaderschapsverlof.

@Twinklin: Stiekem begin je al wat vroeger. Ik wens je heel veel succes toe met alles alvast! Slik je al foliumzuur?

@de rest: zwaai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven