Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
het kan ook op een andere manier: hey, als jij die vlees haal dan haal ik wel fles wijn etc...niet dat jij het zegt: heey Agsa, jij moet dat betalen etc...?

Ligt ook aan je inkomen. Ik zou dat nooit van iemand verlangen, ja jij betaald dat ookal heb ik je uitgenodigd.

Diegene brengt uit zichzelf wat mee...
Vlees en wijn komen kwa kosten totaal niet over heen. En een ander dan zeker de cola en de sausjes meenemen?

Nog onhandig ook. Ik weet niet anders,dan dat kosten delen in dure gevallen als dus bv een bbq heel normaal is.

Hoe gaat dat bij jullie dan? Pietje betaald 70 euro aan boodschappen en de rest komt het gezellig helpen opeten?

Nou dan geef ik nooit meer een bbq, dat kan niet uit.
Ik heb echt nog nooit om een bijdrage gevraagd als iemand komt eten. Maar andersom zou ik er geen moeite hebben om mee te betalen bij een ander, als die ander krap(per) bij kas zit. Ik vind de gezelligheid van samen eten veel belangrijker dan wie de kosten draagt die daar bij horen.
italie: nee, geen geld, maar de een neemt vlees, de andere flessen limonade. Dat gebeurt gewoon. Ik weet t zelf niet eens.

En netals wat Nummerzoveel zegt. Het gaat om de gezeligheid, ik sta er nooit bij stil. Tenzij het een gierige iemand is, dan doe ik wel een stapje achteruit.
Ook niet als je met een hele groep gaat bbqen? Dat is toch veels te duur voor degene die het regelt?

Kijk als iemand hier gewoon komt eten wil ik ook.niks hebben, maar voor een duur grapje als een bbq wil ik wel graag de kosten delen.

Is hier heel normaal, dacht dat dat overal zo was.

Goh verbaas ik mij eigenlijk best over.

Voel me opeens heel gierig haha ( nou ja scheelt dat mijn vrienden dan ook allemaal even gietig zijn met dit soort dingen haha)
Als ik een vriendin uitnodig om te komen eten en/of logeren, dan zou ik nooit om een bijdrage in de kosten vragen. Eindstand, als we besluiten om met zijn tienen gezellig te gaan eten bij mij thuis met veel wijn etc. dan zullen de kosten toch echt gedeeld gaan worden. In dat geval stel ik slechts mijn huis beschikbaar voor deze gezellige avond.
I am surrounded by morons
Twisted, dat is idd wat ik bedoel. Zo doen wij het dus ook.
@Italie-meisje

Ik vind het niet gierig hoor. In mijn omgeving is dat niet gebruikelijk, maar daar kan men het ook missen. Als je het niet kunt missen, dan vind ik het helemaal niet raar om een bijdrage te vragen.
quote:Twisted schreef op 13 november 2012 @ 21:07:

Als ik een vriendin uitnodig om te komen eten en/of logeren, dan zou ik nooit om een bijdrage in de kosten vragen. Eindstand, als we besluiten om met zijn tienen gezellig te gaan eten bij mij thuis met veel wijn etc. dan zullen de kosten toch echt gedeeld gaan worden. In dat geval stel ik slechts mijn huis beschikbaar voor deze gezellige avond.Helemaal mee eens.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Oh gelukkig, ben ik toch nog niet helemaal gierig haha. Hier in mijn vrienden groep hebben we het idd niet zo breed. 10 euro pp gaat wel per keer, maar in een keer een groot bedrag is iets te veel van het goede.
Nee, het is niet gierig, maar ik vind het wel apart. Het is niet gebruikelijk bij ons, omdat zij zelf voorstellen om dingen mee te nemen. Als ik jarig ben, verwacht ik ook niets. Met kerst ook niet.

omdat het anders zo formeel overkomt, iedereen levert 10 euro in. Of gaat t anders? Kan je t uitleggen hoe t dan te werk gaat?
Als ik jarig ben en een feestje geef, dan zijn alle kosten uiteraard voor mij. Vind ik een heel ander verhaal.
I am surrounded by morons
Agsa, als ik iemand trakteer en diegene gaat tegensputteren dan zeg ik ook weleens 'dan betaal jij toch de volgende keer/een ijsje/de koffie?'. Vind ik niets raars aan, het is ook jouw reactie op dat trakteren waar zij op reageert.

Ik zou er eerlijk gezegd goed van balen om een vriendin te hebben die vindt dat ik maar moet trakteren omdat ik meer geld heb dan zij. Daarnaast is het aan jou dat je die ¤1,- voor een blikje drinken laat zitten, jouw keuze. Dat zij het wel terug wil hebben als jij dat hebt geleend is ook haar goed recht.

Wat betreft dat betalen: ik stort ook liever wat terug naar een ander dan allemaal kleingeld te moeten meeslepen. En half/half betalen vind ik niet zo prettig in een horecazaak.
Nou gewoon. Iemand doet de boodschappen voor de bbq. Alles dus vlees, saus, stokbrood en drinken enz. voor het aantal mensen dat komt.

Dit kost een x bedrag. Dit bedrag deel je door het aantal mensen dat komt.

Is toch niet vreemd?

Wat over blijft aan vlees en salades enzo verdelen we. Gewoon wie het hebben wil neemt het maar mee.

Ik vind het juist makkelijk zo, heb je in een keer alles. Ik vind het juist een hoop gedoe, die neemt vlees mee, die drinken, die stokbrood. Zul je altijd zien dat er iemand moppert want tja stokbrood kost niks en vlees wel enz.

Zo betaald iedereen even veel, geen gezeur gewoon gezellig.
En over dat te eten gevraagd worden.. Ik betaal als iemand hier eet, zonder uitzondering. tenzij we met een groepje besluiten samen te gaan eten (studenten) en dat het bij mij (grotere kamer) het beste uitkomt.
Zo doen wij het ook ItalieMeisje. Maar ik ben dan OOK een Tukker...
Ik krijg er een punthoofd van!
@ ster: Ik heb zelf het recht om te bepalen of ik haar een ijsje trakteert. Zij gaat er al vanuit dat ik haar ook moet trakteren( dat weet ik heus wel, maar zij hoeft het niet te benoemen) en ik sputter nooit tegen. Ik zeg altijd dankjewel, dan kijkt ze raar alsof ze dan denkt, je hebt me expres laten betalen.

Ik weet dat t haar goed recht is, maar zij zeurt om elke cent...dan ben je echt gierig als je t nooit laat zitten of niet eens trakteert als je weet dat diegene maar 10 euro op de bank heb.

En het is zeker niet zo dat omdat iemand meer geld heeft altijd maar moet betalen, want ik betaal ook vaak voor mijn vriend. Dat is toch logisch...maar zij heeft meer van mij geprofiteerd.

@ italie: Sorry, maar ik vind het raar. Dat mensen gaan mopperen, dat gebeurt nooit bij ons. Anders zijn t wel gierige mensen als ze gaan zeuren. Dan koop je volgende keer minder.

Echt nooooit meegemaakt dat zij gaan zeuren over jaa ik heb dit gekocht blabla..

Ik weet niet, miss is dit cultuurgebonden...

Ik ga weinig met studenten om en in t verleden nooit meegemaakt met studenten. Het is gewoon om en om...
Als we met mijn vriendengroep gaan gourmetten dan delen we wel altijd de kosten, want we kopen duur in, en degene die het het vaakst organiseert is nog studente.

Anderen hebben geen gourmetset, te weinig ruimte in huis, etc, dus om en om gaat niet werken.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Agsa:Jij vult heel veel in en jouw vriendin hoeft, ongeacht jouw saldo, helemaal niets voor jou te betalen.
Dan zijn wij een van de enige die best gul zijn...
Maar zij verwacht WEL dat ik het voor haar betaal of voorschiet. Of geld van mij lenen. Dat is toch vreemd??
Zoals ik het lees verwacht ze van jou dat jij iets voor haar voorschiet omdat zij alleen contant geld heeft. En hoe kom je erbij dat ze verwacht dat jij wat betaalt voor haar dan?
stapje naar achter miss, afwachten wie de eerste stap neemt en als zij de 1e stap neemt, gaat ze chagrijnig doen.
Ook dat zijn aannames. En als je dat zo voelt kunt je toch van tevoren bespreken dat jullie splitten?
Eindstand, leuk woord! Het komt op mij over als; 'conclusie....'.

En wat weer een verhalen, prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven