Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@chrys: wat sneu dat je meisje weer zo'n last heeft! Lijkt me erg zwaar voor jullie

Hoop dat je nieuwe aanpak gaat werken!

Succes ook met klussen!

@juut: waar heb je trouwens gehoord dat handjes in de mond een teken is?

Naar mijn idee heeft dat gewoon met ontdekken te maken en het feit dat de mond bij babies erg gevoelig is en dus als zintuig voornamelijk word gebruikt.

Mijn mini stopt nu alles in haar mond wat ze te pakken krijgt maar dat duid voor mij niet op honger of aan vast voedsel toe zijn.
Die tekens voor bijvoeden zij. Flauwekul. Ik ga daar dan ook niet opletten. Mini smakt, stopt handjes in d'r mond en kijkt het eten van m'n lepel. Volgens mij doen alle babies dat.

Ik ga met 4 maand beginnen met pap. Savonds een papfles en sochtend voeren met een lepeltje.

Bij 5 of 6 maand ga ik beginnen met groente zodra ze dat lust/t goed gaat ga ik ook fruit geven

Je merkt trouwens wel als mini te weinig heeft aan de flessen. Dan worden ze opeens snachts weer wakker of zijn overdag niet meer tevreden..

Later meer
@ann: i agree! Precies wat ik hier ook in de planning heb
Dat dacht ik bubbel.

Ik begin trouwens zo vroeg met pap omdat ik het belangrijk vind dat ze sochtend met een lepeltje krijgt. Nu krijgt ze de vitaminen net een lepel en soms ook melk eb dat vond ze top!
In de wachtkamer.... brrr heb die man even gesproken. Wat een nare man!!

@ bijvoeding. Vd week zei vriend tegen me dat mini vast aan bijvoeding toe is want hij kluift op zn handjes, kijkt als we eten en hij noemde nog iets. Leer je baby kennen zei hij! Later zag ik op de wc de Wij jonge ouders liggen met een artikel over bijvoeding Hihi.
Vanochtend heeft rammeltje haar fles drink talent weer laten zien!! Yeahhhhh vent moet haar wel in de box laten liggen en afleiden met het muziekdoosje!

Wauw bub!! 5/6 voedingen!! Heerlijk! Te weinig BV kan haast niet he. Als je maar op verzoek blijft voeden en een doorslaper... Hier denk ik ook wel als mevr mij niet als speen zou willen gebruiken.. Zucht!!

Hier weer een paars mondje door de gentiaan violet, ik vermoed spruw, sinds een dag of twee drinkt rammeltje echt ruk en ineens realiseerde ik me vanochtend dat ik sinds die tijd ook brandende en pijnlijke tepels heb. Ze kluift enorm op haar handjes en gaat dan ineens huilen ook.. Het lijkt me wat vroeg voor tandjes
Maat je kunt het! Het komt goed meid
Yeah Rammel wat goed dat ze de fles pakt!!

Geeft niks dat vriend zo'n moeite moet doen, voelt ie ook es een fractie van wat jij meemaakt

Hopen is de spruw snel weg!

Pff hier een mini die ineens veel meer huilt...Die 3maanden regel gaat hier dus niet op....
Maat succes!

Bubbel/rammel volgens mij hoort het erbij. Hier huilt mini ook meer en tijdens de fles is ze onrustig. Ik heb al gechecked op spruw maar dat is het niet. Het is ook vooral savonds en ze drinkt de flessen ook niet meer leeg.

Ik moet maandag naar het cb. Ben benieuwd wat ze er van zeggen.
Rammel wat goed van de fles!

Chryssa indenk ook dat het verstandig is om geheel over te gaan op de refluxvieding. Als ze last heeft van reflux dan is de krampenvoeding voor haar te dun en komt dat omhoog waardoor ze alsnog last heeft. Of krampen voeding indikken met nutriton dat zou ook kunnen, maar aangezien nutriton ook weer verstoppingen kan veroorzaken. Je kunt de infacol van hier nog eens proberen dat is weer anders dan het goedje wat je in de van gebruikte wellicht is ze daar wel Gied vatbaar voor. Ieder kind reageert weer ergens anders goed op.

Hier overigens geen ervaring g met verstopping door nutriton dus het hoeft niet.
Het verbaasde mij ook dat er op veel websites staat dat handjes in de mond een teken is van toe aan bijvoeding... Ik vind 3 maanden ook veel te vroeg hoor!!! Mijn mini is volgende week 4 maanden, dus dan mag ik gaan bijvoeden.. heb alleen nog niet het idee dat hij er aan toe is... Slaapt nog lekker door en drinkt zijn flessen niet eens leeg.. (5x180+6)

Denk er alleen over na wat je het beste kan doen.. Wat Anne zegt klinkt wel als een goed plan... Kijk het eerst nog even aan...

Baby alarm.. Ga flesje maken hoor ik hem schreeuwen....
juutje, als hij nog genoeg heeft aan z'n flessen, zou ik echt nog even wachten met bijvoeden. Je merkt het doorgaans vanzelf wel als een kindje behoefte heeft aan meer/ander voedsel. Zoon had bij 5,5 maand echt niet meer genoeg aan z'n flessen, terwijl hij al de maximale hoeveelheid kreeg. Dus toen zijn we, twee weken eerder dan gepland, gaan bijvoeden en dat ging toen meteen heel erg goed.

Een reden om veel eerder met vast voedsel te beginnen zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je kind reflux heeft. Vast voedsel zorgt er vaak voor dat de klachten van de reflux snel afnemen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Is ook nog vroeg hoor juut. Daarom begin ik eerst maar eens met rijstebloem door de fles en dan eens zoen hoe dat uit pakt.
Ik ga zo zwemmen met mini, gewoon vrij, babyzwemmen is me echt te vroeg. Ben benieuwd hoe ze t vindt.
Nou, ik heb lactulose gekocht. Daar twee keer per dag 3 ml van geven en volledig over op de refluxvoeding. Kijken of dat zoden aan de dijk zet.
Ik hoop t voor je chryssa!

Ga jij trouwens eerder over op bijvoeden ivm reflux?
Ik weet het nog niet. Als ik het nu met volledige A.R. voeding en lactulose onder controle kan houden, dan wacht ik liever tot zes maanden. Maar als het zo'n gedonder blijft, dan denk ik dat ik misschien met 4,5 maand eens een beetje groenten ga proberen.
Ow chrys ik hoop het ook voor jullie! Lactulose werkte hier erg goed, ik gaf 2x daags 5cc
@rammel: Hadden jouw jongens bijwerkingen van de lactulose? Want in de bijsluiter staat buikpijn en braken. Dat klinkt niet erg goed.

Fijn trouwens dat Rammeltje de fles heeft gepakt. Ze leert het wel!
Wauw rammeltje leert het wel! Fijn dat ze uit de fles dronk.

Bub: mijn dag werd alleen maar beter. Ff bij de vk aan voor een kletspraatje en om pampers te brengen. Lekker een heel eind gefietst met mini. Nu lekker chillen op de bank.

Rammel: hier had mini gisteren ook ineens pijn bij het drinken. Cb dacht wel aan tandjes. Ik maak de fles minder warm en na afloop de bijtring. Daar wordt druk op gesabbeld, dus ben benieuwd of er tandjes doorkomen.
Ik heb hier ook aan tandjes zitten denken maar kan weinig ontdekken in de mond. Ben benieuwd wat cb maandag zegt.
Chrys, hier geen bijwerkingen!! Alleen de oudste heeft het gehad, na het doorkomen van het eerste tandje had hij het ineens niet meer nodig! Wat was ik blij met dat spul zeg!!

Mart, hier ook onwijs zure luiers!! Het zal me toch niet gebeuren ik geloof het niet hoor het zal eerder spruw zijn. Een weekje violet zal het uitwijzen. Ze duwt tijdens het drinken de borst uit haar mond terwijl ze de tepel in een kaakklem/vacuüm zuigt... Auw big time!!!
Oo my! Rammel! Zure luiers! Ja dat is ook zo, dat hoort er ook bij... Hmm zou ze dan tandjes krijgen?! Ik heb sinds n paar dagen enorme zure luiers en moeilijk drinkgedrag, kwijlen, onrustig enzo!

Savonds voort slapen gaan krijgt ze koude speen uit de koelkast die vindt ze heel fijn..

Hmm wel erg vroeg hoor! Toch nog maar eens even voelen.
Ik heb al zitten voelen en kijken maar niks hoor
Nou hen weer uitgebreid gevoeld met m'n pink maar kan nietsvontdekken. Of voel je dit eerst nog niet?? Mocht dit het wel zijn..

Het lijkt me sterk het is echt beetje te vroeg.. Maar ja nu ik er over nadenk de 'sympthomen' zijn er wel..

We zullen het zien!

Wie van de augustus baby's krijgt de eerste tand! Is het snelle Jelle van juut of toch iemand anders

Hmm mevrouw wil steeds proberen te rollen, maar de arm aan de kant die ze op wil rollen zot in de weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven