Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@anne: In eerste instantie voel je niks van een doorkomende tand. Als je een puntje voelt is de tand al door en verdwijnen de symptomen meestal. Toen zoon ongeveer drie maanden was, dacht ik ook dat hij z'n eerste tand kreeg. Veel kwijlen en kluiven op z'n handjes enzo. Maar rond de drie maanden beginnen de speekselklieren zich te ontwikkelen en daarom gaan babies rond die tijd zo kwijlen. Ik zie het nu ook bij Meisje. Meestal komt de eerste tand zo rond de vijf maanden. Zoon was laat, die kreeg pas met zeven maanden de eerste.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Haha hier ook zure luiers al 3x vandaag!

Zouden de minis een competitie zijn begonnen

@mart: fijn dat je geen rampendag had

@huilen: mijn mini heeft het huilen om aandacht ontdekt...mijn god ze wil echt niks als ik niet in haar zicht ben...mjah alles is een fase

@maat: hoe ging het bij de arbo???
Chrys ik bedoelde meer het knoeien/kwijlen met de fles en dus de melk. Kwijlen opzich doet ze wel, maar dat valt ook wel weer mee.

Ik dacht meer aan de zure luiers en het onrustige drinken.
O ja, zure luiers die ruik ik ook al een dikke week!
Ik hou t er maar op dat ze niet helemaal fit is, tandjes is echt wel erg vroeg. Aangezien er hier meer zijn lijkt t me sterk tenzij de augustus babies allemaal vroeg tanden krijgen
Hello,

Even een zwaai van een tenerifiaans terras met miniself aan de borst.kon het toch niet laten even te gluren. het is hier heerlijk, goede temp, fijn hotel. Gister paar km gelopen met mini in draagdoek. :-)

tot volgende week!

lees ik nou snel dat Rammeltje de fles accepteert? Wow!
Ha ha, zou het een complot zijn van de augustusbaby's? Hier ook 3 zure dunne luiers vandaag, terwijl hij normaliter altijd 1x of hooguit 2x poept.

Rammel, top dat ze de fles pakt! Ga zo door Rammeltje!

Maat, ik hoop dat het na de niet zo fijne kennismaking toch nog meegevallen is bij de arbo!

Hier een fijne werkdag gehad, ik ga het steeds leuker vinden weer. Lekker een paar knopen doorgehakt en begonnen aan het schrijven van een artikel. En de wetenschap dat Minico thuis bij papa was maakt het ook prettiger dan afgelopen dagen.

Ik mag nog in m'n handjes knijpen begrijp ik als ik lees wat bij jullie als gewoon/gebruikelijk wordt beschouwd qua man/vrouw verdeling. Wij doen alles 50/50 met werken en zorgen voor de kleine. Ik heb wel eens voorgesteld aan man dat hij het eerste jaar 3 dagen zou werken en ik 4. In zijn baan zou dat kunnen en als hij ouderschapsverlof opneemt wordt dat zelfs deels betaald (overheid). En ik vond het wel eerlijk omdat ik er dan al 4 maanden fulltime uit geweest zou zijn door mijn verlof (en achteraf gezien nog veel langer!).

Het was absoluut onbespreekbaar. En dan niet eens omdat hij 2 dagen voor de baby zorgen niet leuk zou vinden, maar puur om de carrière kansen, omdat het niet 'mannelijk' is en 'wat men er wel niet van zou denken' als hij minder zou werken dan ik. En hij had ook wel een punt, want veel mensen denken er inderdaad wat van als je als man 'maar' 3 dagen werkt. In de praktijk blijken we met z'n allen toch een stuk ongeëmancipeerder dan op papier...

Met Minico gaat het goed. Hij slaapt steeds beter en hij is zich ook volop aan het ontwikkelen. Als we een speeltje bij z'n hand houden dan grijpt hij het (nog niet altijd goed maar dat komt wel), kan er dan een hele tijd mee rammelen/knisperen en brengt het naar z'n mond om eraan te likken. Leuk om te merken dat hij nu echt een beetje gaat spelen!
@nico: fijn dat je zo van het werken geniet! Had je ook wel nodig!

Even over wat andere mensen wel of niet denken: is dat echt een punt voor jou of je man??

Mensen hebben toch altijd wat te zeggen of je nou rechts of linksom gaat.

Het belangrijkste is dat je doet wat bij jou en je kind past wat 'men' daar dan ook maar van vind!!

Laat ze lekkker zeuren en vergeet termen als 'mannelijk', 'vrouwelijk', en wat 'men zal zeggen'.
Voor mij is dat geen punt Bub, ik zou er ook lak aan hebben. Maar voor m'n man wel, dus vandaar dat mijn voorstel onbespreekbaar was voor hem. En ik vind hoe wel het nu geregeld hebben ook goed. Man heeft ook minder moeite met het KDV dan ik. Waar ik een voorkeur zou hebben voor 2 dagen KDV ipv 3 als het mogelijk zou zijn maakt dat voor hem geen verschil. Dus dan is het ook wel logisch dat hij niet zijn carrière kansen opzij schuift voor iets wat hij helemaal niet belangrijk vindt.
Woehee voor Rammeltje.

Ik leef nog hoor meiden,maar we gaan de drukke maanden weer in. zowat iedereen is deze en volgende maand jarig en dat in combi met feestdagen,werken,2 kinderen en n zowat alleenstaand moederschap is dat best pittig . Maar ik doe t allemaal met plezier.

Ik denk dat ik er 2 dec gewoon bij kan zijn :-D
Maat Joe was t? Iets wijzer geworden vandaag?

Mijn lief zou dolgraag n dag minder willen werken. Zoewel voor mini als om wat meer toe doen met de miziek. Maar helaas is dat nu gewoon niet haalbaar. Misschien in d'r toekomst als ik wat hoger op ben en mini ouder is.

Nico werkt jou man dan nu 4x9 of of gewoon 32 uur? Ik snap jou man opzich wel wat betreft carrière/promotie kansen, al zou dat niet een reden mogen zijn om hem die promotie niet te geven, maar goed dat zal n baas natuurlijk nooit als reden geven. Wat mensen denken over het feit dat hij minder werkt als jou vind ik dan weer onzin maar goed.

Zwaai naar myself!
Officieel 4x9, in de praktijk 4x8 en dan nog 4 uurtjes thuis verspreid over z'n papadag en de rest van de week.

O ja, en nog een spuit11 vraagje n.a.v. de voedingdiscussie: waarom vind je het belangrijk om MiniAnne al vroeg van een lepeltje te laten eten? Dat leert ze toch niet makkelijker als je dat vroeg doet? Minico vindt het ook heerlijk om zijn vitamines van het lepeltje af te happen, juist daarom maak ik me er geen zorgen over. Ik geloof dat hij dat dan straks met hapjes ook wel kan en ik ga het dus juist niet al eerder oefenen.
Nico het schijnt dat is goed is voor de kaakbeweging en daardoor dus ook voor de 'spraakbeweging' vandaar dat ik sochtends de pap niet in een fles ga geven maar met de lepel. Daarbij vindt ze het ook een feestje, en maakt het voor mij niet uit of het in een fles zit of in een kommetje.
Sorry, ontzettend drukke tijd gehad en het lukte me niet om bij te lezen. Maar nu dus eindelijk wel. Het was me het weekje wel. Mini's drinkgedrag is dus verslechterd. Cb en huisarts dachten allebei iets anders (reflux of koemelkallergie). Huisarts kwam ook niet met een duidelijke diagnose. Dus hebben we besloten dat we naar de kinderarts gaan. Ik heb geen zin om zelf aan te klooien en dan erachter te komen dat ik het verkeerde heb aangepakt. Morgenmiddag gaan we dus naar het ziekenhuis. Op het kdv denken ze ook dat er iets is, ze krijgen hem daar ook bijna niet aan het drinken. Uiteindelijk krijg ik er iedere dag tussen de 650-800 ml in. Hij ziet er verder gezond uit, maar het kost wel veel kruim. Had maandag dan ook een breakdown met enorme huilbui... Zo nix voor mij...

Mijn mini doet ook mee aan het complot! Hier vandaag ook 4 dunne zurige poepluiers! Wat apart!

Jeetje rammel, gebotst en rammeltje aan de fles. Wat een geluk bij een ongeluk. Gaat het nu weer een beetje rammel?

Zieke baby's en dames, beterschap!

Maat, hoe ging het?

Bub, wat fijn dat de nachtdienst goed ging!

Nico, eens hoor, Nederlanders zijn zo geëmancipeerd nog niet... Leuk om te lezen dat je er weer helemaal in zit, in je werk.

Anne, heb vandaag gesmst of hij me nog kon mailen. Mail met voorstel is binnen. Niet duur en klinkt lekker. Ik zet het op het sub.
Vreemd Liz! Joop dat er snel iets uitkomt, dat is biet leuk, maar dan weet je iig dat er iets is en wat het is en wat je er aan kunt doen!

Jij ook al in de dunne luiers. Het wordt nu echt raar hoor al die babies aan het spuiten ;/)

Zet maar op t sub! Dan kunnen webhetcregrlrn! Het id ook al bijna zover! Ik zou je vandaag al berichten maar fb wilde niet meewerken!

Fijne nacht!
Het staat erop! Slaap lekker!
Half 4 vandaag, dus nee, nog steeds geen doorslaper...

Beppe, succes vandaag met D-day!
Morning,

Nacht was oke, Meisje wel weer een zuuraanval rond een uur of 5. Ze wilde vanochtend ook maar 50 ml drinken, daarna was het weer gillen. Ik heb haar in de Ergo gedaan en ze sliep binnen 2 minuten. Wat een getob met die reflux, ik word er wel een beetje gek van.

@nico: Ik vind het wel een beetje vreemd dat jouw man dat 'onbespreekbaar' vindt. Wat de buitenwereld vindt, zou mij echt aan m'n reet roesten. Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk. Fijn trouwens dat je het weer zo naar je zin hebt op je werk.

@lizliz: Jij dus ook al problemen met voeden. Heel vervelend, Hoop voor je dat er wat uit komt bij de kinderarts. Ik krijg er bij Meisje ook meestal niet meer dan 800 ml per dag in.
Chryssa heb je het bedje al flink omhoog? Ik heb het zon 5 cm omhoog staan de poten staan op plankjes. Hier is geen reflux maar spuugde we veel. Eerst alleen matras omhoog dat hielp niet en nu al een tijd t hele hoofdend hoger en dat werkt goed.

Vriendin van mij haar zoontje had reflux. Zij zat eerst op de speciale voeding, maar is later overgestapt naar gewone voeding en nutriton. De refluxvieding was niet dik genoeg en met de nutriton kon ze het nog dikker maken dat hielp veel beter! Maar hij deed ook aan projectielbraken etc jou mini spuugd weinig hè?

En anders misschien zuurremmer halen bij de ha?
@chrys: is het een idee om hier lsngs een kindrarts te gaan?

@meet: klinkt goed wat op het sub staat! Count me in. Als ik word aangenomen bij mn sollicitatie hoop ik alleen niet dat ik direct 2dec moet beginnen

@liz: hoop dat je morgen een goede arts treft die je mini effectief helpt!

Gisteravond wilde mini ineens niet uit de fles drinken...

Denk dat ze niet helemaal ok was gezien al die poepluiers dus vanmiddag maar weer een fles proberen.

Volgende week begin ik officieel met werken dus zal ze echt wel de fles moeten!

Of heeft ze haar skills naar mini-rammel gedaan
Bep ik duim voor je
Ja, bedje staat al omhoog, dat hebben we vanaf haar geboorte al gedaan. De voeding die we nu geven wordt heel dik in de maag, dikker dan Nutriton waarschijnlijk. Maar goed, ze kreeg ook maar twee flessen met refluxvoeding en drie flessen normaal, dus niet zo gek dat ze nog steeds veel last van zuur heeft. Hopelijk houdt dat op als ze vanaf nu alleen maar A.R. krijgt.
Morning!!

He man, van 22 tot 0.30, 2 tot 5.30 en 6 tot 8 geslapen. Lijkt zo bijna op nachtrust :)!

Bep succes!!!!!!!

Liz, hopelijk vanmiddag een oplossing!! Wat ontzettend sneu voor mannetje. En voor jou.

Nico, goed te horen dat je je draai vindt.

Sja, mannen/vrouwen zal wel nooit gelijk komen nee. Als je jezelf er maar prettig bij voelt. Hier nu teveel thuis, maar vriend heeft wel eens gezegd (toen ik een baan had en hij wat twijfelde over wat nu) dat hij dan wel grootste deel van de tijd thuis wilde blijven. :P ik ben ouwerwets denk, dat leek mij dan ook weer niks...

(maar komt ook wel door zijn historie als niet al te enthousiaste opruimer/poetser etc...)

myself; geniet!!!!!

Pap krijgt oudste nog steeds hier, als ontbijt (pyamapapje, alleen water toevoegen), vind ze gewoon erg lekker . Ideaal, vanuit fles ook nog altijd-zeker nu mini er is vind ze dat fijn. En met t praten is er weinig mis... Maar heb t ook gelezen hoor, dat speen spraak beinvloedden kan. Wel gelijk alles laten proberen, ze drinkt overal wel uit, maar flesje is voor mama wel zo makkelijk ahum, dus in de praktijk drinkt ze thuis 80% uit fles nog steeds... (wil ze zelf ook)

/!

Bubb heb je je baan dus!?? (mss erg mosterd...)
Ziv ik wacht nog op telefoon vandaag of morgen...gaat tussen mij en n andere sollicitant...
Jullie zijn lief

En hoppa alles weer kwijt.

Lang leven internet

Kwim hoe is het?

Zwaai!!!!

@ bub jij wordt het!!! Ik duim voor je.

@ reflux, dit heeft echt verschillende symptomen.

Mijn uk had het ook en braakte nauwelijks veel huilen. Niet willen drinken eten.

Groeiachterstand. ( nu niet meer).

Opname ziekenhuis omdat hij op een gegeven moment veel te weinig dronk en het erg warm was.

Medicatie deed onvoldoende. Probiotica, zantac geprobeerd. Daarna op losec overgestapt en dat hielp erg goed.

Tabletje oplossen in een heel klein beetje water danb in een spuitje en in het mondje spuiten voor de maaltijden. Na een paar maanden afgebouwd en nu nergens meer last van.

Ik duim voor jullie dat er echt iets uitkomt, reflux doet echt erg zeer. Ze huilen dan met een heel hoog stemmetje of een gil uit het niets.

@ uitslag ( letterlijk, zit mijn gezicht onder nu )

maag/ darmen goed. ( bleken ze toch biopten genomen te hebben, bedankt voor het mededelen)

Niet verkalkt, massa 11 mm zichtbaar en nog wat andere afwijkingen.

Milt vergroot.

Resultaat, een goede doorsmeerbeurt gehad en door naar de volgende ronde op 29 november naar de uroloog

@ Meet ik ben er gewoon hoor!! Mega ukje komt ook mee.

Liefs Beppe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven